![]() |
"Niki Ardelean, colonel în rezervä"
ultimul film al lui lucian pintilie. pentru prima data, pintilie recurge la scenariul altora: cristi puiu si razvan radulescu.
http://www.chicagofilmfestival.org/c.../wa/Films/5004 http://www.allocine.fr/film/casting_...ilm=52963.html http://www.allocine.fr/film/critique...&affpub=0.html ... l-a vazut cineva? ne povesteste si noua? |
Daca pot sa plec mai devreme de la scoala merg sa-l vad marti seara aici in Chicago, si povestesc dupa.
dana :P |
Originally Posted by Daniela Nitoi:
|
Daca pot sa plecmarti mai devreme de la scoala, ajung in vreo cateva luni la Chicago cu containerul si va spun cum e.
|
Am vazut Niki si Flo... mmm, cam fara ritm, pe alocuri secvente de un naturalism scarbos, daca s-a vrut prezentat la un festival international, cam prea romanesc, cam prea multe burti, titlul filmului e absolut nejustificat; (tot ce se intampla in film se centreaza pe drama batranetii si a singuratatii, nicidecum pe relatia de "taci tu ca zic eu" dintre Nicki (colonel in rezerva) si Flo (liber profesionist), si nu in ultimul rand dialoguri lipsite de firesc. Dar, exista umor de mare calibru, exista si personaje care vorbesc natural, exista si un final absolut, dar absolut socaaaaannnnnt!!! Nu va spun c-ar fi pacat :wink: !
Morala e ca filmul trebuie (daca se poate), vazut; eu am chiulit de la scoala pt asta. Si aveam un curs f fain, la care venea o PR sa ne zica despre cum sta treba prin zona asta. Da' nu mi-a parut rau ca am ratat'o! Totusi Pintilie, ramane Pintilie :wink: ! dana |
pour une fois, de acord cu d.n. (si-mi place si avataru ei! bravo, 'south park' rules!!), a prins bine bunele & relele filmului... da stati, ca-n privinta titlului nici macar nu e asta ala dorit de pintilie & scenaristii: asta e ala frantuzesc, cel romanesc e (tineti-va bine!) 'niki ardelean, colonel in rezerva'... :cry:
eu zic ca puteau sa-i insire si decoratiile in titlu :P dar cum ti s-au parut actorii, daniela? la micul fest. romanesc de la londra, unde a fost prezentat si 'n.&f.' (in deschidere), cel mai mare succes l-a avut... nu, nu 'maria'... nu, nici 'examen'... ci: 'furia', exact! iar salile au fost pline ochi!! mai, mai... (traducerea lui 'my, my' :lol: ) |
ALS, m-ai intrebat de actori: cuplul V. Rebenciuc - R. Vasilescu mi-a amintit de cuplul L. Di Caprio - Daniel D. Lewis din Gangs of New York; desi Rebenciuc nu se trage de sireturi cu Di Caprio, de data asta, (o fi de vina varsta???), a lasat-o mai "moale" la replica lui Vasilescu, corespondetul lui Lewis in materie de "furtunozitate":)! Nu stiu... a lipsit ceva... Si nu a fost de vina personajul! Cel putin asa mi s-a parut mie.
Mi-a placut mult, in schimb, cuplul D. Chiriac - "sotul" (scuze, imi scapa numele). Foarte "vii"! dana |
'sotul' e serban pavlu, actor tinar f. bun.
si mie mi-a placut cuplul lor mai mult decit al 'batrinilor' - sint mai naturali (whatever that means...) NU mi-a placut (deloc!) sotia lui r.vasilescu - mihaela caracas (sotia lui caramitru in real life): e aproape absenta, dar intr-un mod care nu spune nimic. am aflat ca era prevazuta pt rol ioana craciunescu (o f. mare actrita de film, din pacate rarissim folosita - dupa 90, kiar deloc! :cry: ), sint convins ca ar fi facut un rol excelent... |
Imi poate spune si mie cineva pe ce criterii se produce un film in Romania? Ce garantii are producatorul ca filmul nu va fi un esec?
|
Nu are nevoie de aceste garantii. Pentru ca el produce de cele mai multe ori cu banii statului si nu cu ai lui. In loc sa vizeze castigul din incasarile ulterioare premierei, prod. rom. fura din suma initiala de realizare a filmului asa ca in momentul premierei e e gata ghiftut si nepasator la soarta filmului.
|
Ai dreptate ALS, sotia lui Caramitru, nu prea are nici olegatura cu actoria. E un fel de sotia lui Begnini :D ! Si ea saraca e distribuita in filme pe acelasi criteriu, e nevasta de actor :o !
dana |
Originally Posted by Leonard Pyron:
======================= Mda... mda... Trist, domnilor, foarte trist! Dar de bugetele particulare stie cineva ceva? Sau doar Project Weul e singurul cu buget privat? |
Buget privat nu inseamna ceea ce fac cei de la proiect W. Acela este buget cooperatist. o cersetorie pe scara larga. Bani care se cer nici maca nu se iau e baza uni contact de coproductie care sa prevada cedarea unui procent din incasarile virtuale ale filmului.
|
Filmul nu e o catastrofa dar e foarte departe de ceea ce ar fi trebuit sa fie si ce si-au dorit autorii. Scenariul este disipat in n directii si nu rezolva decat doua din cele opt personaje importante. Lucurile cele mai bune sunt imaginea curata si stralucitoare in ciuda subiectului din nou sordid si actorii. Rebengiuc este sclipitor, Razvan e bunicel, ca si Coca Bloos. Dorina Chiriac de asemenea. Pepe e rigid si joaca automatizat. Nevasta de Caramitru e foarte proasta. Un rol foarte bun face baiatul instrumentist din film al lui Rebe care are un umor negru fantastic. Un film de vazut repede si o singura data. O viziune neagra si dispretuitoare la adresa romanilor tipica lui Pintilie care se pare ca i-a contaminat si pe mai tinerii Puiu si Closca.
|
de acord - da cine e 'pepe'?...
|
buna.
Pepe e numele de alint al lui Serban Pavlu, sotul Dorinei in film. |
aha, nu stiam. thnx. (da cine-l alinta!?)
|
Il alinta niste barbosi cand se apleaca si nu e atent.
|
Daca mai vad un film romanesc care se vrea parabola comico-groteasca a Romanie actuale , vars! Btw...care a fost ultimul lung metraj romanesc in care nu moare nimeni??? M-am saturat de filme despre trasul apei la closet (chiar, ati remarcat de cate ori se aude sunetul cu pricina?)
Mi s-a parut ca a fost facut asa de ‘la sto’ incat nici macar sa zambesc trist nu mi-a mai venit.M-a pus totusi pe ganduri de cateva ori .De exemplu, cand Flo ii tranteste in fata lui Niki teancul de carti , nu m-am putut abtine sa nu ma gandesc ca in diverse discutii pe teme istorice mi-au fost recomandate doua treimi dintre ele :roll: Cat despre titlu...eu l-as fi lasat “Cand creierul iese afara din cap”, parca spune mai multe. Fraza de geniu a filmului: “ Va urez un Hristos a inviat anticipat!” |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
Tu chiar crezi ca sala era plina ochi din cauza pasiunii pentru film a celor de acolo? Hai sa-ti vand un pont:maneaua a ajuns de multa vreme si in Londra. Eu bag mana in foc ca juma’ din publicul cu pricina venise fiindca aparea Hadrian pe afis...Si spun asta gandindu-ma la un festival la care...in momentul in care a aparut numele lu’ ala micu’ pe generic....numai nu s-au facut valuri. Oricum aplauze si urale s-au auzit... |
pe mine m-a enervat/dezgustat total
Oameni buni, sunt cinefil si consum cate 5 filme noi pe saptamana, plus ca revad cateva care imi plac. Traiesc toate senzatiile posibile in fata ecranului (de aia si sunt cinefil) insa pana acum nu mi-a fost dat sa plec de la un film nervos pe absolut toata lumea responsabila cu aparitia filmului asta pe ecrane. Imi venea sa ma cert cu plasatorul cand am iesit, macar asa retoric. Ajung acasa, intru pe cinemagia si vad ca lumea are pareri ok despre subiect. Poate ma lamureste si pe mine cineva
- in primul si in primul rand CE VREA FILMUL ASTA DE LA MINE!?!. Spun asta cu majuscule pt ca, ma repet, nu am descoperit ce senzatie/traire , sau ma rog cumul de, trebuia sa trezeasca filmul in spectator. Si scenele in sine ale filmului luate separat de asemenea. - De ce trebuie sa ii vad pe aia doi dezbracati in pat cu toate alea la vedere?? Era de ajuns sa ii filmeze din alt unghi cat sa se vada ca nau chiloti pe ei si cu asta basta, nu pricep de ce tb sa se vada si organele genitale filmate la lumina zilei de la 2 metri.2 minute incheiate incontinuu Gesturile/dialogul lor puteau fi facute fara sa se vada clar pe ce pun mana si despre ce vorbesc - eu nam studii de cinematografie, insa scenele se termina prea brusc. Asa arata un montaj profesional? Si daca taierile astea bruste vor sa sustina vre-o idee sau sa-mi induca vre-un sentiment, care e ala? Singurul pe care au reusit sa mi-l trezeasca a fost cel de enervare pe aia care au facut filmul asta posibil (nu actorii, ceilalti) Mai sunt si altele dar nu vreau sa o lungesc prea mult.Analizand la rece toate personajele sunt credibile, actorii sunt brici, pana si povestea e credibila. Si umorul e de buna calitate. Tocmai de aia cred ca si sunt nervos, pentru ca cel care a pus cap la cap lucrurile de mai sus a facut-o la modul cel mai ANTIPATIC(ca sa nu zic bolnav) posibil. Mai mult decat Niki cel batran si "defect" mi-a sarit in ochi viziunea regizorala batrana si "defecta". Am scris cam mult, scuze, dar chiar am draci. Daca au vazut mai multi de pe aici filmul, poate descrie cineva ce senzatie i-a lasat regia. P.S. Filmul e interzis doar sub 14 ani, desi contine scene de nuditate post-sexuala foarte explicite si mai ales clare baieti. Deci care ai 14- 18 ani si vrei sa vezi ce are tipa aia pitica din "Furia" de la mama ei in chiloti, filmat clar,din fata si de aproape da navala ca de data asta te lasa legea. |
Te-au inerevat? Si-au atins scopul. Asta era si intentia, asta e estetica lor, realizatorilor...
Nu e primul film al lui PIntilie pe scenariul altora. Ci al tz-spelea... |
Cam multa risipa de cuvinte pt un nou produs expirat produs de LUCIAN PINTILIE, acest semizeu al trivialului . Si nici nu am inteles ce-i produce nemultumirea aratata si la premiera si la Festivalul Filmului Romanesc. E aproape gretos sa privesti intelectul acestui izmenar cu pretentii de elita.
|
Eu unul abia astept sa-l vad chiar daca pe unde ma uit dau numai de comentarii deloc laudative
De ce nu le bag in seama ? Pentru ca si in dosarul cronicilor filmului anterior al lui Pintilie - "Dupa amiaza unui tortionar" - au existat cronici cu semnul minus care condamnau "obsesia securistica", "exhibarea mizeriei" si cate si mai cate. Au si acesti detractori dreptatea lor si nu doresc sa trec cu vederea aceste defecte in judecarea filmelor lui L.P. Caci acestea sunt, in fapt, limitele creatiei lui Pintilie. Lucrurile care trebuie remarcate intr-un asemenea film nu se refera neaparat la "scheletul scenaristic" care ni se infatiseaza drept unul subred. NU. Admiri mai curand naturaletea actorilor, comicul de limbaj si ti-e imposibil sa nu faci asocieri de situatii. Multi dintre vecinii mei judeca asemeni personajelor schitate de Razvan Radulescu si L. P. Grosolania, agramatismul, patri(h)otismul si toate celelalte tare ale civilizatiei suburbane isi gasesc o oglinda fidela intr-o asemenea constructie. |
Daaa, Lucian Pintilie - acest tiz de-al meu in ale intialelor... spranumit de colegii sai de generatie ca fiind "un golan istetz"...
|
Originally Posted by marx:
e deja grosolanie, monser, sa avem pardon. "izmenar cu pretentii de elita"? - o dovada de prost gust definitorie, daca-mi permiteti. |
Originally Posted by Holden:
Insa in filmul(scenariul) asta exhibarile a la Pintilie (cele mai multe dintre ele) sunt folosite absolut gratuit ducand la enervarea si derutarea spectatorului.
Originally Posted by Holden:
Tocmai asta e aiurea, ca stilul regizoral intra pe parcursul filmului brusc si bulversant de cateva ori peste naturaletea actorilor si comicul de limbaj. ca si cum ar vrea sa isi puna neaparat si cu orice mijloace amprenta personala pe film. Care ati vazut filmul stiti la ce ma refer.Daca il lasau pe Cristi Puiu sa faca si regia iesea o bijuterie filmata cu camera ascunsa gen Marfa si banii de ar fi umplut salile de cinema 3 luni la rand. Insa pesemne ca Pintilie a venit cu banu de la minister asa ca el a trebuit sa stea la carma.
Originally Posted by Holden:
Foarte adevarat, vezi mai sus. Cu precizarea ca poti sa faci o oglinda fidela poate fi slefuita in diferite moduri de diferite persoane. In cazuld e fata a iesit o oglinda in care n-o sa se uite mai nimeni desi ar fi fost posibil sa iasa ceva mult mai valoros. Ca sa inchei, atitudinea mea e data de faptul ca acest film arata ca un caz clar de cum poti sa deformezi un film care ar fi putut avea succes la public dandu-l pe mana unui regizor ales pe alte considerente decat cele potrivite. Nu ma intrebati care sunt astea, nu ma pricep, nu stiu. Stiu doar ca vad 2 filme romanesti noi pe an si singurele care au avut succes de public pana acum au fost regizate de oameni care au pus publicul inaintea viziunii lor artistice. Sau au incercat sa integreze gusturile publicului in aceasta, FARA sa rezulte kitchuri. Statul finanteaza filmele romanesti (asa cum este si necesar, ele neputand sa fie rentabile pe piata romaneasca) iar in acest caz se vede clar cum da cu flit publicului, punand toate partile bune ale filmului intr-un ambalaj total nepotrivit si dezagreabil. |
Originally Posted by Daniela Nitoi:
Foarte foarte mare dreptate! Daca vi se pare socant sa stiti ca asa se intampla!! F. nasol!! :( :( :( :(( |
Originally Posted by Leonard Pyron:
Scuze faceam citat pe pyron si am luat din greaseala a danei Deci pyron are mare mare dreptate scuze |
Originally Posted by EgoN:
|
Originally Posted by Daniela Nitoi:
|
Ce inseamna cadru ECHILIBRAT? Care-i etalonul? Taierea ochiului din Cainele andaluz e un cadru "echilibrat"? Iar in privinta filmelor lui Pintilie, cred ca ne face placere sa ne uitam in continuare la oglinzi strimbe si normal ca suntem usor jenati cand cineva ne arata jegul semenilor si nu numai. Iar a te preface ca jegul si mitocania nu exista mi se pare vulgar. Daca imi permiteti, ce filme romanesti va plac?
|
Originally Posted by EgoN:
|
Subscriu la Operatiunea Monstrul.
Adaug : Actorul si salbaticii si De ce trag clopotele Mitica |
Originally Posted by Mala Portugal:
Chiar si in gluma, NU. Ala e teatru filmat, de foarte buna calitate, e drept... |
Un bun film romanesc este Romaneste, cu Mafia.
Restul sint bancuri. |
Originally Posted by EgoN:
Hai lasa-ma frate ca 90% din filmele romanesti numai asta arata. Stiu prea bine in ce kkt traiesc. M-am cam saturat. De ce nu poa' sa iasa o floare din kktul care ne inconjoara? Ca e bun ingrasamant... |
Originally Posted by Leonard Pyron:
|
Originally Posted by EgoN:
|
Originally Posted by Mala Portugal:
Fii linistita si nu-ti fa griji. Sunt regizori rmani de cica mare calibru care inca nu fac diferenta... |
leonard-capitane-de ce nu te apuci tu sa faci diferenta intre a vorbi asa intr-una despre cate se pare ca ai retinut tu din tumultuoasa-ti viata care sigur bate filmul-si a face dracului ceva care sa confirme toate aceste cunostinte ale tale .ne-ai scoate pe toti la lumina. te rugam leonarde -fa ceva cu soarta noastra. ia fraiele in maini si hai ! nu ne lasa! nu acum!!
iti lipseste niste finalitate . sau poate tu chiar cu asta te ocupi . cu lipsuri -molipsindu-te si tu -si-i tot dai din lips-uri |
Cine nu stie stie ceva
Sa iti fie rusine Sparky, nesimtitule...
Draga Leonarde fi tare - eu te iubesc!!! te pupa, mama P.S. cand vii si tu acasa? Tot satu' ma intreaba de tine!! Florica Piron |
Sparkule, te-am urmarit cum ai mai luat o gura de ... miere de asta, cum ii zici tu... Vezi sa nu ti se aplece... Dupa cat de urzicat esti dupa ce am spus, oi fi si tu n cineast din aia ratati care nu stie nici sa aprinda lumina in studio...
|
Mama, nu te mai baga in dicutiile mele intelectuale despre film. Intelege ca am crescut! Acum sunt mare si eu. Nu ne mai jucam ca pe vremuri cand eram mic si mucos cu poezioare de tipul:
coco zise coco apoi coco se facu!!! ehe, ce vremuri... |
Originally Posted by Leonard Pyron:
ai si tu dreptate, hehe, dar omu' asta asa se lauda in 'bricabrac', in dialogul cu stefan augustin doinas, p. 519: st.a.d.: ma preocupa o chestie: ce inseamna, dupa opinia ta, un 'film de autor'? crezi ca peliculele care-ti poarta semnatura sint astfel de filme? l.p.: nu stiu. pentru prima oara in viata mea fac acum un film al carui autor de scenariu nu sint. st.a.d.: in general, cita libertate de creatie iti ofera opera literara pe care o ecranizezi? l.p.: libertate deplina. mai putina libertate imi da scenariul de acum al carui autor nu sint eu. de aici deduc ca pintilie se cam crede autor total in rest, caci 'cirja' conferita de opera literara este o nimica toata in viziunea sa, doar un minor pretext sa isi manifeste geniul, hmm... in concluzie: sint de acord cu tine, se poate spune ca pintilie n-a scris niciodata un scenariu, ci doar ecranizari... morala: pariez ca puiu si radulescu, scenaristii, au suferit in proces, daca asta e atitudinea... poate publica si ei scenariul original pe 'liternet', ar fi interesant, cred... |
1. Si Baltagul tebuia facut tot pe un scenariu original de LP
2. Scenariul la Niki l-am vazut pe udeva pe internet facut pulic in varianta initiala |
Well, il am in calculator de un an de zile dar nu am catadicsit sa-l vad pana acum, nu stiu de ce...
Vad ca parerile scrise acum f. multa vreme pe aici, cand filmu' era cald sunt mai mult anti. Mie mi-a placut f. mult, mi-a placut minutiozitatea cu care Pintilie isi pregateste fiecare secventa, aproape ca l-am vazut, exasperant pt. echipa in spatele camerei de luat vederi. Cel mai mic detaliu e analizat la sange, studiat si stors la maxim pentru ochiul care poate sa vada. La inceput coborarea din bloc, urcarea coroanelor in masina minuscula, mutarea in celalalt bloc, nevasta lui Vasilescu (Flo) care infige boldurile in bucatile de panza doliu, pregatirile, ca la nunta, imbarcarea in masina ridicola a cinci insi + coroane, Flo super enervant si bagacios cu camera de luat vederi (regizeaza batutul cuielor in capacul cosciugului), cortegiul funerar format din masini galbene care au in fata ca dric un TV negru rablagit, apa de la closet trasa in timpul mesei (pomana de dupa inmormantare) etc 14 aprilie Mama sta in bucatarie, indoliata, langa masa pe care se afla 4 cozonaci imensi aburind. In camera alaturata fata si ginerele, la nudu' gol cu toate podoabele la vedere (cadru frontal) isi fac planuri ce sa vanda din ceea ce au pentru ca pleaca in America, nu mai au nevoie de acareturi si le trebuie lovele. Dupa ce isi fac socotelile banesti incep sa analizeze alte socoteli : El : Nu te mai cheli asa, uite ce fatza are. Ea : De ce, e mai igienic. El: Pai atunci rade-te in fiecare zi. Uite si tu ce mi-ai facut ... (Dorina Chiriac, o ia in mana la propriu, sa vada pagubele). Ea : Asta nu e de la mine. El : Cum nu-i de la tine? Pune si tu mana sa vezi ce inteapa. Cum nu e de la tine, uite de aici, de la tepii astia. Rade-te si tu in fiecare zi sau lasa-l sa creasca mai mult. Dupa acest dialog foarte educativ, vaduva, la bucatarie pune in cosul pentru pomenirea de la cimitir coliva cu cruce alba pe ea, lumanari, vin. Film in film Secventele de la nunta, super tari, excelent jucate, Pintilie a reusit sa scoata tot ce era mai bun din actorii lui (nevasta lu Rebe. nu mi-a placut nici mie in schimb). Cel mai bun rol al lui Rebenciug, Niki, batranul colonel, "fraierul fraierilor" asa cum il numeste Flo, imagine emblemantica pentru un parinte trecut de prima tinerete. Am intuit finalul, nu stiu de ce. Aceasta e ca o ceremonie. In timpul juramantului de credinta Patriei depus de militari de ziua armatei batranul colonel isi taie unghiile de la picioare in baie, isi tunde si rade barba. Parul si unghiile le arunca in closet. Fiind ocazie speciala, ca la regulament isi pune uniforma de gala, dupa care ia un ciocan, il pune intr-o punga de rafie, se duce peste drum la Flo si-i crapa teasta chelioasa. Doua chestii nu mi-au placut : 1. Lipsa de racord grosolana (cand Niki iese din apartament sa-i crape capu' lu' Flo isi ia in picioare papucii de piele de stat in casa fara ciorapi. Cand iese pe strada, dupa ce a crapat capul liber profesionistului, are ditamai ciorapii albi in picioare. Nu stiu, poate sunt eu exagerat, dar mi-a sarit imediat in ochi asta). 2. Titlul care nu prea se pupa. Ala cu creierul era mai reusit & potrivit. Ce am mai retinut : sepcuta de Mickey Mouse si leucoplastul in cruce al lui Flo. 10/10 |
Re: pe mine m-a enervat/dezgustat total
Originally Posted by Dino:
Exhibitionismul nemotivat din filmele lui Pintilie îsi are originea în frusträrile lui din copilärie. Psihiatric vorbind, e un copil într-un trup de bätrân, obsedat sä vadä (mai mult, sä filmeze, sä le arate si altora, cât mai multor spectatori) cât mai des si cât mai clar, oameni goi (retineti, aparitiile din acele secvente nu sunt "nuduri", ci "oameni dezbräcati în pielea goalä"), pentru a sfida tabuurile si conventiile sociale. Din acelasi motiv, înjurä, vorbeste vulgar cu echipa, îi terorizeazä pe toti, etc. La fel se explicä si atractia lui spre subiecte si medii sordide, si imaturitatea stângace cu care le filmeazä, montajul abulic, si mai ales agresarea sexualä a actritelor (pe Coca Bloos a socat-o atât de tare, încât era sä refuze rolul) - ca o prelungire falicä, o formä de autoconfirmare. O sä mai povestesc pe-aici, asearä am aflat o droaie de la filmärile pentru "Niki Ardelean...". Deocamdatä, citez o afirmatie hazlie a lui Clody Bertola: "Primul meu sot mi-a fost ca un tatä. Liviu mi-a fost ca un frate. Lucian mi-e ca un copil. N-am avut si eu parte de-un BARBAT la viata mea!" |
Re: pe mine m-a enervat/dezgustat total
Originally Posted by Pitbull:
Imi pare rau moncherule dar Pintilie ramane number one. Era si inainte si va mai fi multi ani de acum incolo. Acum ceva timp ma soca si pe mine asta (pwuli, cururi, etc), iar la o secventa din Prea Tarziu, vazuta intamplator, mi-am dat seama ca e un film de-al lui. Dupa aia l-am vazut k lumea. Secventa descrisa mai sus (am transcris dialogul) e bestiala, cred ca e cea mai tare din tot filmul (+finalul), e facuta sa socheze, arata ceva ce se intampla in intimitate, in fiecare cuplu, dar eu unul nu am mai vazut asta pe ecran, cel putin nu la ai nostri. O fi Pintilie snuffer? :P |
Da, profilul lui psihologic are în mod clar elemente de snuffer. Se prea poate sä existe anumite compatibilitäti la mijloc.
Iar secventele alea sunt, într-adevär, destinate sä socheze - dar nu la modul artistic, ci doar agresiv exhibitionist, ceva de genul: "Uite, bä, eu vä arät puli si pizde cä asa vrea muschii mei, na, cäca-m-as în gurile voastre de labagii!" - ca tiganii beti când se ceartä în piatä. De fapt, asta e si cauza pentru care filmele lui sunt atât de proaste. Scenariile sunt scrise genial (tipul are geniu, incontestabil!), conceptia regisoralä e foarte riguroasä (teoretic, stie o meserie de te-ndoaie), dar în momentul când începe sä filmeze, se pierde complet. Infantilismul si perversitatea îi tulburä mintile, si filmul iese ca un cur. * * * O.K., si acum, una din poantele promise: Intr-o zi, dupä filmare, când plecau din apartament (filmau într-un bloc din Militari), îl cheamä pe scenograf, urgent, sä-i spunä ceva important. Ajung în fata blocului - si are loc urmätorul dialog: PINTILIE: - Deci, ce voiam sä-ti spun... Eram la Paris, cu Eugen Ionescu, Cioran, si... încä unu... na' cä-mi scapä... :? RADUTA: - ??? :huh: PINTILIE: - Zi mä, cä trebuie sä stii... cine era? RADUTA: - EU sä vä spun? De unde sä stiu eu cu cine erati acolo? PINTILIE: - Hai, cä nu se poate sä nu-l stii! Deci, Ionescu, Cioran si... si... RADUTA: - Goma? PINTILIE: - Exact! :) Vezi cä stii? Salut, ne vedem mâine! Si pleacä. (N-o sä credeti, dar EXACT ASTA voise sä-i spunä, ästa era lucrul äla asa de important: cä el la Paris s-a cunoscut cu Ionescu, Cioran si Goma! Din partea unui tâsti-bâsti, acolo, ar fi de înteles - da' uite cä mosu' chiar si la saptezeci de ani are obsesii de-astea pustesti de groupie!) |
All times are GMT +2. The time now is 21:53. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.