Cinemagia Forum

Cinemagia Forum (https://www.cinemagia.ro/forum/index.php)
-   Cinematografia romaneasca (https://www.cinemagia.ro/forum/forumdisplay.php?f=229)
-   -   "Neînvinsă-i dragostea" (https://www.cinemagia.ro/forum/showthread.php?t=82726)

donald 15 Jul 2003 10:45

"Neînvinsă-i dragostea"
 
Pe la inceputul anilor 90 am vazut un film romanesc facut dupa acelasi articol din Evenimentul Zilei ca si Hable con ella dar nu mai stiu cum se numea si nici numele regizorului (era parca un debutant). Ce mai retin era ca juca Valentin Uritescu in rolul tatalui fetei care a fost "inviata" prin acest mod mai original :lol: . Stie careva numele filmului sau regizorului?

Initial, topicul se intitula: "Almodovar plagiaza un film romanesc?" Titlul initial a fost depäsit, atât datoritä explicatiilor din topic (apropo - ASTA a fost intrarea mea pe Cinemagia, în urma unui Google!), care aratä clar cä n-a fost vorba de nici un plagiat, cât si fiindcä acum, dupä patru ani, am reusit în fine sä-mi transpun filmul digital, si sä-l distribui pe net: lumea îl vede si discutä în cunostintä de cauzä; asadar, am ajustat si titlul topicului, aducându-l la o formä adecvatä.
Pitbull

marx 17 Jul 2003 16:41

Posibil sa fie "Nemarginita-i dragostea"(sau ceva de genul asta)regizat de Mihnea Columbeanu.N-am vazut filmul,dar m-am uitat pe filmografia lui Uritescu si asta era singurul film ce se apropia de cerinta ta.
Si oricum,ce naiba de plagiat,ca doar n-au filmat secventa cu secventa la fel?Sau ochiul deformat priveste asa cum e?!

donald 18 Jul 2003 06:55

!
 
Bine, am exagerat putin dar sint foarte mirat ca nimeni nu-si aminteste de acest film in schimb toti sint foarte entuziasmati de Almodovar. N-am vazut un singur film facut de el care sa nu fie plin de tot felul de perversiuni... Macar filmul de care vorbesc trata totul cu mult umor :D
O sa mai fac sapaturi, mi--ar placea chir sa fac rost de film, in orice format ar fi
Anyway, thanks a lot.

marx 18 Jul 2003 13:44

Sa-l invitam pe Alex Leo sa ne lamureasca ce e cu aceasta suprapunere de idei Almodovar/Columbeanu.Pana atunci,te invit,sa citesti un articol(chiar excelent,dar cu un final banal)semnat tot de ALS aparut in Romania Literara de saptamana asta(srie si de Hable con ella).

catallin 18 Jul 2003 21:27

Nu se poate pune problema unui plagiat. Cel mult de folosirea aceluiasi eveniment ca punct de plecare. Sa ne intrebam mai bine de ce, valoric, filmul romanesc nu a contat deloc sub nici un aspect: critica, public.

Pitbull 31 Dec 2004 03:14

Salut!
Iertäciune pentru întârziere, dar abia acum v-am descoperit.
Si se întâmplä sä am exact räspunsul cäutat.
Nici vorbä de plagiat. Almodovar a dezvoltat cu totul altfel subiectul de pornire, asa cum spune si Cätälin. Guru-ul nostru are dreptate si în cele ce urmeazä, iar la întrebarea lui îi pot da urmätoarea replicä:
"Neînvinsä-i dragostea" a fost un film perfect mediocru, cu pärti bune si pärti rele. N-a avut nici o sclipire de geniu, dar nici vreo imbecilitate. La nivel mondial, ar merita nota 6. La nivel românesc, cam 7-8.
Din päcate, în acea perioadä, toatä lumea era pornitä împotriva lui Daneliuc (producätorul filmului), iar oalele s-au spart în capul lui Columbeanu. Filmul a fost säpat, ceva ce nu se poate. I-au fäcut atmosferä la Costinesti. Märetul Laurentiu Damian a "moderat" o conferintä de presä plinä de ineptii, folosind si atacuri la persoanä (acuzându-l pe Columbeanu de "perversiuni sexuale"). Gabriel Giurgiu, prezent si el acolo, rägea ca un mägar în cälduri cä e "caz penal". Singurul critic obiectiv, Tudor Caranfil, încerca ferm (dar zadarnic), sä readucä discutiile pe un fägas decent. (De altfel, opinia lui despre film, în "Dictionarul de FILM românesc", este foarte pertinentä.)
In urma acestui scandal, Româniafilm a sabotat difuzarea. Au programat premiera în august 1994 (când tot boboru era la munte si la mare si-n orice împrejurare, numai la cinema nu). I-au refuzat o salä mai de doamne-ajutä, si i-au împins spectacolul de galä la Corso. Pe urmä, presa a urlat de cronici proaste, în frunte cu Florica Ichim. Singura opinie favorabilä a exprimat-o Eugen Atanasiu, la SOTI-TV (care încä mai exista).
Publicul a primit bine filmul. In cele 2 säptämâni de rulare la "Corso", sala era plinä, în medie, în proportie de 25% (procentaj ENORM, relativ la alte säli bucurestene, si alte filme, în perioada respectiva; vizavi, la "Bucuresti", rula un film american, apoi unul indian; ambele au avut 15% spectatori; la Cinema Studio (unde Pivniceru nu-l primise pe Columbeanu, sub pretextul cä "au nevoie de încasäri), alt film american a avut o medie de 20%.
Spectatorii au reactionat pozitiv la toate proiectiile. Sala era atentä si vie, iar starea, la terminarea proiectiilor, îngânduratä, amuzatä sau locvace. Cel putin din experienta subsemnatului (care a fost prezent la majoritatea proiectiilor, tocmai pentru a urmäri fenomenul), nu s-a constatat nici o reactie negativä sau de plictisealä.
In sfârsit, filmul a fost trimis în provincie, tocmai în 15 septembrie, când începea sä se adune lumea din vacante pe la cäsile ei bucurestene. A mai agonizat o vreme prin tarä, si a murit de inanitie.
Asa a fost învins "Neînvinsä-i dragostea", de Mihnea Columbeanu, care de-atunci n-a mai fäcut film, a devenit un personaj virtual, si acum se numeste "Pitbull"

nume 31 Dec 2004 03:29

Interesant Pitbull, asta nu e decat un exemplu de cum sa distrugi ceva din fasa, in the good old stalin way. Tertipurile astea au functionat si dupa '89 si inca mai functioneaza si acum.
Atata timp cat nu va exista o structura privata, bine pusa la punct, mai mult decat dotata financiar, in cinematografia romaneasca, vor mai fi multe astfel de cazuri. Din '57 pana azi exemplele au curs cu duiumul.
Sergiu, melancolic, ganditor, cu un aer autosuficient continua sa se c*** pe ecrane.

Pitbull 02 Jan 2005 02:22

Multumesc, Guru, cä bine zici.
Apropo, sä nu uit. Întrucât tot scandalul s-a centrat în jurul asa-zisului caracter "pornografic" al filmului, e bine sä lämurim si povestea asta. Nu de alta, însä chiar si acum, dupä zece ani si mai bine, unii continuä sä facä valuri. Deunäzi am gäsit pe net un text al unui scribulet, Bogdan Geanä, care-si dädea cu presupusul despre "Pornografia la români" - ce sä-ti povestesc! Amicul mentiona diversi "autori care considerau cä un organ sexual în prim plan reprezinta «felia de viata». Iar esecul lor a fost imediat si de altfel previzibil. Un regizoras roman de film, pe numele säu Mihnea Columbeanu a încercat varianta asta într-un film al carui titlu nu mi-l aduc aminte."
Prin urmare, câteva date strict obiective:
Subiectul filmului fiind erotic (mai mult, erotism pervers cu implicatii sociale ample), era fireascä existenta câtorva secvente de nuditate si sex. Toate se distingeau prin urmätoarele träsäturi:
- duratä relativ scurtä a secventelor si a cadrelor componente, atât cât sä-si comunice continutul; nimic din lungimile insistente proprii filmelor sexy sau porno, întotdeauna calculate dupä reactiile fiziologice ale spectatorilor, nicidecum cele estetice;
- elemente de compozitie, cadraj si iluminare care sä atenueze brutalitatea nudului (obiecte în amorsä, clarobscur, elemente de ironie si umor acolo unde era cazul, etc.)
În tot filmul, existau exact DOUÄ imagini de nud full-frontal, incluse tocmai pentru a evita impresia de pudibonderie (un fel de declaratie în sensul: "Iatä, vä pot aräta si asa ceva - dar nu prea mult, pentru cä nu asta urmäresc"). Ambele erau scurte de circa o secundä, compuse în miscare, si reprezentau tinere foarte frumoase si aträgätoare (eroina principalä, si încä o interpretä).
Grosul scandalului a fost iscat de o secventä apropiatä de final, în care doi adolescenti (în vârstä de 14 ani) îsi träiau initierea eroticä în cada de la baie (asta l-a fäcut pe Gabriel Giurgiu sä zbiere cä-i "caz penal", si pe Laurentiu Damian sä-l acuze pe regisor de perversitate). Ei bine, "cazul penal" al onorabilului mai avea si urmätoarele träsäturi:
- Secventa era compusä doar din patru cadre scurte, filmate cu elenmente de sensibilitate, lirism si umor inocent.
- Pärintii interpretilor o aprobaserä. (În plus, la filmäri era întotdeauna prezent cel putin un pärinte.)
- Interpretii erau vizibili numai de la umeri în sus, în cada plinä cu spumant.
Bref, acestea au fost datele care i-au atras filmului acuzatia de "pornografie". Färä a încerca sä adopt tactica "da' voi de ce-i omorâti pe negri?", gäsesc totusi de cuviintä sä mentionez câteva filme românesti din aceeasi perioadä care, fiind fäcute la "case (mult mai) mari", au fost primite de-a dreptul cu osanale. Vä mai amintiti anumite secvente din urmätoarele?
"Hotel de lux", Dan Pita
"Patul conjugal", Mircea Daneliuc (secventa finalä)
"Balanta", Lucian Pintilie
"Prea târziu", Lucian Pintilie
În sfârsit, voi încheia recomandându-vä o excelentä lecturä pe aceastä temä: studiul "Ludic, lubric si liturgic", de Grid Modorcea. (Fragmentele pertinente la obscenitatea în arta româneascä se regäsesc si în volumul urmätor al autorului, "Fuck You"). Iatä si un comentariu despre subiectul discutiei noastre:

(...) Însä apogeul handicapärii a fost atins de piesa "Morti si vii", de Stefan Caraman, pusä în scenä la Teatrul "Odeon" de imberba regizoare Ana Märgineanu, spectacol a cärui actiune se petrece într-o morgä (...); noaptea, morga se transformä în cabaret, unui dintre häcuitori, un violator de cadavre, dansând si cântând cu mortii. Într-o noapte, violatorul are sansa sä învie un cadavru de femeie, care însä se revoltä cä a fost adusä la viatä, are loc o încäierare si violatorul o strânge de gât si o omoarä. Un asemenea subiect macabru, inspirat dintr-un caz real, a fäcut si obiectul unui film, "Neînvinsä-i dragostea" (1994), unde, la fel, un necrofil dintr-o morgä violeazä cadavrul eroinei, o tânärä femeie care se sinucisese, si are "norocul" sä o readucä la viatä pe sinucigasä, care fusese atinsä doar de moarte clinicä. Însä regizorul filmului, Mihnea Columbeanu nu merge mai departe, adicä nu sare calul dupä ce miracolul s-a produs.

Grid a fost un dulce, pentru cä, din päcate, tocmai în asta a constat eroarea mea ca scenarist si regisor: am "särit calul" prea räu - dar nu în sens sexual, ci strict cinematografic. Încercând sä spun prea multe cu filmul, de la jumätate încolo el devenea stufos, obscur si dezlânat, iar spre final se dezumfla de-a binelea.
(Hehe, asta-mi aminteste un alt incident simpatic de la märeata conferintä de presä din Costinesti. Personal, mi s-a pärut întotdeauna mai interesant si constructiv pentru toatä lumea sä discut despre esecurile si greselile mele, nu despre reusite. Prin urmare, le-am analizat pe larg, încercând sä le identific mecanismele. Rezultatul a fost cä un june gazetar a replicat: "Päi si-atunci, dacä tot stiati cä filmul nu v-a reusit, de ce l-ati mai adus la festival?" Îmi stätea pe limbä sä-i räspund: "Ca sä stau o säptämânä la mare, e bine?", dar n-am apucat, pentru cä bäiatul s-a lansat într-o tiradä proprie care în fiecare frazä continea de câte douä-trei ori expresiile "v-a iesit" / "nu v-a iesit", si din care reiesea clar cä, mai mult decât o discutie despre film, îl interesa sä se audä pe sine însusi vorbind.)

Floydman 02 Jan 2005 11:24

indraznesc sa spun ca sunt un foarte bun amic al domnului columbeanu, nu numai in virtual ci si in lumea reala. daca mi s-ar fi povestit doar subiectul filmului nu as fi intrat in sala pt nimic in lume. dar acum dupa toata povestea acestui topic si dupa ce pitbull mi-a spus personal lucruri despre acest film, parca as vrea sa il vad. de ce nu se poate? pitbull, povesteste faza cu spania! :((
bref, stiti ce cred eu? eu cred ca E POSIBIL ca almolodovar sa fi COPIAT SITUATIA PREMISA. e pe gustul lui.

herbert 02 Jan 2005 14:51

e aberant sa sugerezi ca Almodovar a plagiat un roman/romanash... daca gasiti macar o singura secventa (un singur cadru) din toata cinematografia romaneasca filmata/filmat ca la Almodovar, atunci intram pe acest teren...
prea repede trecem de la "la multi ani" la "multa minte"...

nume 02 Jan 2005 17:23

Originally Posted by Pitbull:


Grid a fost un dulce, pentru cä, din päcate, tocmai în asta a constat eroarea mea ca scenarist si regisor: am "särit calul" prea räu - dar nu în sens sexual, ci strict cinematografic. Încercând sä spun prea multe cu filmul, de la jumätate încolo el devenea stufos, obscur si dezlânat, iar spre final se dezumfla de-a binelea.
(Hehe, asta-mi aminteste un alt incident simpatic de la märeata conferintä de presä din Costinesti. Personal, mi s-a pärut întotdeauna mai interesant si constructiv pentru toatä lumea sä discut despre esecurile si greselile mele, nu despre reusite. Prin urmare, le-am analizat pe larg, încercând sä le identific mecanismele.

N.B. to all !!! In special lui Nae (tii minte ce am vorbit, nu ?)
Guru vine de la nr. mesajolor, atat.
Poate ne mai zici si noua din "pacatele" tale de debutant, ce ai scris tu mai sus am tot incercat sa explic pe aici, fara prea mare succes insa. :)

Pitbull 02 Jan 2005 23:55

Originally Posted by Floydman:

dupa ce pitbull mi-a spus personal lucruri despre acest film, parca as vrea sa il vad. de ce nu se poate? pitbull, povesteste faza cu spania! :((
bref, stiti ce cred eu? eu cred ca E POSIBIL ca almolodovar sa fi COPIAT SITUATIA PREMISA. e pe gustul lui.


No, iacä:
Fix cu un an si ceva înainte, un päcälici de românash care s-a aranjat la televiziunea din Madrid mi-a promis cä-mi gäseste un post acolo, si mi-a cerut de urgentä o casetä cu ceva lucrat de mine. I-am trimis "Neînvinsä-i dragostea". De-atunci, liniste si-ntunecime...
Deci, TEORETIC, e posibil ca Almodovar sä-mi fi väzut filmul. E chiar MULT MAI posibil sä fi luat de-acolo subiectul, nu din "Expres Magazin" (N.B.: de fapt, articolul apäruse acolo, nu în "Ev. zilei", da' lumea a uitat).
Totusi, insist. Deosebirile dintre cele douä filme sunt atât de mari, încât nici nu se poate vorbi despre "plagiat". DACA s-a inspirat de la mine, a fäcut-o strict în limite legale, si etice totodatä

* * *

Tot ästa e si motivul pentru care deocamdatä nu poti vedea filmul, Floydule: caseta s-a dus, si pur si simplu n-am avut timp sä mä duc la arhivä si sä fac alta, sau un DVD. De patru ani, tot amân. Dar, one day...

Pitbull 02 Jan 2005 23:57

Originally Posted by nume:

Poate ne mai zici si noua din "pacatele" tale de debutant, ce ai scris tu mai sus am tot incercat sa explic pe aici, fara prea mare succes insa. :)


Sigur, oricând. Timp avem.

Pitbull 09 Jul 2008 16:19

Originally Posted by Pauline Kael:

N-as vrea sa comit vreo gafa,azi citind pe Cinemagia despre dvs,am gasit o asemanare interesanta,sa n-o numesc coincidenta,pentru ca nu e.
Ati regizat in 1993"Neinvinsa-i dragostea".Nu am vazut filmul dar il presupun in cheie tragi-comica,trist si ironic.Asemanarea ar fi cu " Habla con ella"(2002)al lui Almodovar.E foarte posibil ca marele si minunatul regizor(pe care in ultima vreme il gasesc cam obosit de prea mult ...almodovarism) sa fi furat ideile vazand intamplator sau nu, filmul dumneavostra.Si in acel film este o scena in care o femeie in coma(sau moarte clinica) este violata si adusa ca Lazar la viata,dar pe cai..neortodoxe.
Ati putea relua proiectul,transformandu-l si dandu-i alta dimensiune,mai ...filozofica? Dar de Almodovar ce parere aveti?
Scuze si daca deranjez puteti sterge.


Pitbull 09 Jul 2008 16:21

Hehe, vechea poveste... Intâmplätor, chiar asta m-a fäcut sä descopär CineMagia, acum trei ani jumate... In 31 decembrie, 2004, am dat din curiozitate un Google search cu numele meu, si printre altele am gäsit acest topic.
...Asa a ajuns Pitbull pe CineMagia!

Altfel, sigur cä, TEORETIC, as putea trata oricând subiectul, într-o cu totul altä cheie... si, acum, constient fiind de greselile de abordare de-atunci, as face un film mult mai bun. Numai cä... nu mä mai intereseazä, nu-l mai simt... Si, oricum, nu cred în întoarcerile la dragostea dintâi... prefer mersul înainte.

(NOTA: Pauline deschisese un topic nou, intitulat "Pentru Pitbull". Am reprodus aici mesajul ei, si am räspuns, ca sä fim mai coerenti.)

Pauline Kael 09 Jul 2008 16:27

Originally Posted by Pitbull:

Hehe, vechea poveste... Intâmplätor, chiar asta m-a fäcut sä descopär CineMagia, acum trei ani jumate... In 31 decembrie, 2004, am dat din curiozitate un Google search cu numele meu, si printre altele am gäsit acest topic.
...Asa a ajuns Pitbull pe CineMagia!

Altfel, sigur cä, TEORETIC, as putea trata oricând subiectul, într-o cu totul altä cheie... si, acum, constient fiind de greselile de abordare de-atunci, as face un film mult mai bun. Numai cä... nu mä mai intereseazä, nu-l mai simt... Si, oricum, nu cred în întoarcerile la dragostea dintâi... prefer mersul înainte.

(NOTA: Pauline deschisese un topic nou, intitulat "Pentru Pitbull". Am reprodus aici mesajul ei, si am räspuns, ca sä fim mai coerenti.)

Imi pare rau ca gafez,dar chiar n-am vazut topicul.Acelasi lucru l-am facut si eu acum o jumatate de ora,am scris numele pe google si am gasit filmele dvs.Si mi-am amintit de ..habla con ella.Scuze.
Oricum felicitari pentru idee si pentru film,voi citi ce s-a scris mai sus.daca va putem ajuta cu o idee,cat de mica..M Preda spunea ca inspiratia poate veni de oriune,si batand intr-un gard..
Sper ca n-am suparat.Si ca veti fi sprijinit in proiectele dvs..

Pitbull 09 Jul 2008 16:32

Care gafä, de unde gafä? N-ai gafat cu nimic.
Iar topicul era firesc sä nu-l vezi, nu s-a mai scris în e din 3 ianuarie 2005, si zäcea prin paginile din fundul sectiunii.

Pauline Kael 09 Jul 2008 16:40

Originally Posted by Pitbull:

Mihnea Columbeanu, care de-atunci n-a mai fäcut film, a devenit un personaj virtual, si acum se numeste "Pitbull"


Cand va putea face filme dl.Mihnea Columbeanu?(ca de vrut presupun ca vrea).
Si cum am spus,Almodovar e un obosit:)

Pauline Kael 09 Jul 2008 16:46

Originally Posted by Pitbull:

Care gafä, de unde gafä? N-ai gafat cu nimic.
Iar topicul era firesc sä nu-l vezi, nu s-a mai scris în e din 3 ianuarie 2005, si zäcea prin paginile din fundul sectiunii.

Sa-mi fie trecut cu vederea entuziasmul zbuciumant,dar asta e subiect de film:
Deja vu: ea ii descopera intamplator opera intr-o biblioteca prafuita si cu crapaturi in tavan.Scrie un articol terminator,ca opera lui din tinerete(avea pana in 30)a fost motiv de inspiratie ,plagiata pe ici ,pe colo de un celebru paolocoelho sau scriitor portughez care de fapt e un brand intreg.
El citeste articolul dimineata la cafea,cu ochelarii aburiti,si o cauta,explicandu-i ca au mai scris si altii despre asta.Ea se dezvinovateste.El zice " n-ai de ce,n-aveai cum,etc".Ea il sprijina si el ia apoi premiul Pulitzer,Herder si Nobel pt literatura.
Am glumit.(De ce e viata scurta si seamana cu un film?)

Pitbull 09 Jul 2008 18:41

Cu voia lui Dumnezeu (si spre disperarea unora), Mihnea Columbeanu va mai face filme, acum, cä cinematografia românä renaste. Dar si dacä nu va mai face, nu-i nici o tragedie. Mai existä si alte împliniri în viatä.
Cât despre micul storyline care urmeazä - da, e drägut... Meritä sä-l punem la gestat si sä vedem ce iese. On ne sait jamais...

Pauline Kael 10 Jul 2008 12:13

Originally Posted by Pitbull:

Cu voia lui Dumnezeu (si spre disperarea unora), Mihnea Columbeanu va mai face filme, acum, cä cinematografia românä renaste. Dar si dacä nu va mai face, nu-i nici o tragedie. Mai existä si alte împliniri în viatä.
Cât despre micul storyline care urmeazä - da, e drägut... Meritä sä-l punem la gestat si sä vedem ce iese. On ne sait jamais...


Nu vreau sa par cinica sau snoaba,dar credeti ca va renaste cu adevarat cinematografia romaneasca?
Ar trebui sa li se faca mai multa reclama filmelor romanesti?Eu cred ca da.
Sigur ca va doriti si ne dorim sa vedem un film semnat Mihnea Columbeanu,si asta intr-un an,doi daca se poate.
Daca ati vrea sa abordati acum un film in fasa,cam care ar fi subiectul/subiectele?
Si totusi e topicul dvs,il putem transforma in blog:)
Aveti regizori preferati?

Pitbull 10 Jul 2008 15:39

Dar cât interes pentru särmana-mi persoanä! (Färä false modestii.)

Päi:

Da, cinematografia românä a renäscut. Nae Caranfil a tinut-o cuplatä la aparate, peste fatidica perioadä postdecembristä, când fostii regisori buni mureau (artistic: Pita, Daneliuc, Pintilie, Märgineanu; fizic: Tatos, Veroiu), pânä la eruptia Puiu, Porumboiu, Muntean, Mungiu, Solomon, secondati de Giurgiu, Mitulescu, Jude, Cobileanski, Hoffer... A renäscut. Totul e sä träiascä si sä creascä - dar sunt toate sansele, cä uite, nu-s unu, doi, sunt cel putin fix zece!

Lucrez acum la douä scenarii: un scurt despre întâlnirea, undeva în Europa, a doi oameni care s-au cunoscut pe net, si un lung despre mafiile imobiliare si abuzurile lor. Mai sunt implicat, cu regia, în douä proiecte - dar, cum scenariile nu-mi apartin, nu pot spune nimic despre ele.

Favoriti? Tarkovski, Mihalkov, Vajda, Orson Welles, Chaplin, Forman, Koncealovski, Fellini, Antonioni, Truffaut, Bergman, Ciulei, Caranfil, Puiu... (cam în ordinea asta).

Totusi, topicul ästa nu este "al meu" - este doar al asemänärii dintre "Habla con ella" si "Neînvinsä-i dragostea". Un topic al meu nu existä, si nici nu cred cä ar fi necesar... Mä pronunt räspândit prin forum, pe unde am câte ceva de spus. Nu persoana mea conteazä, ci subiectele despre care vorbim.
In plus, nu suport blogurile, sunt prea egocentrice. Rämân un iubitor al demodatelor forumuri - si un nostalgic al efemerelor chat-rooms de acum opt-nouä ani...

Pauline Kael 11 Jul 2008 20:05

Mi se pare logic sa respectam oamenii care au facut ceva direct in domeniu sau pot face,au o scoala,o pregatire cinematografica.Tot respectul meu de simplu spectator pentru cei care sunt critici,regizori,actori pe acest forum.Daca parerile mele sunt gresite sau in mod cert nepricepute,n-as vrea sa enervez pe nimeni.
Despre cinematografia romaneasca ,m-a surprins raspunsul,nu ma asteptam la atentie si la un raspuns atat de elocvent,asta cere documentare din partea mea.
Nae Caranfil nu este tanarul regizor(Asfalt tango,E pericoloso sporgersi) ,fiul lui Tudor Caranfil?(ii urmaream cu placere emisiunile la tv,erau o incantare,si parca prezenta si cu Irina Margareta Nistor).S-a implicat mult in cinema? Cinste lui.
Mircea Daneliuc,ramane acelasi regizor prea curajos,insolent si neinteles(desi recent parca a primit premii,a scris o carte...).As vrea sa vad un film al sau cu fosta sotie,Tora Vasilescu,foarte dezinvolta actrita..Imi place si Rodica Tapalaga,pacat ca a imbatranit(e firesc,si Meryl Streep a imbatranit),sa vad teatru cu ele,macar la TV,joia,pe TVR Cultural:)...

Lucian Pintile nu stiu ce a a mai scos,de la fabuloasa "Balanta" lui Baiesu...cu Maia si Razvan....
Mai stiam de Liviu Ciulei,stiu de pe la tv de succesul sau cu "Visul unei nopti de vara",teatru...
Recunosc ,sunt absolut pe dinafara,dar ca sa ma scuz,locuiesc la tara si cinematografia romaneasca are nevoie de multa reclama,de mult lobby,sincer,mai ales cei tineri ,sufocati cu productiile hollywoodiene...Filmul european(extraordinar) si romanesc are de suferit..
Sper sa va alaturati valului si sa faceti un film bun,incercati...
Nu cred ca e bine sa divulgati nimic...Presupun ca trebuie sa faceti si ce se cere...desi subiectele socante si hipersensibile vi se potrivesc cel mai bine...scuze daca gresesc..
Ca si la cinema autohton si la cel international trebuie sa ma documentez,imi place foarte mult Milos Forman,e pe sufletul meu,am sa deschid un topic despre arta in film,cu voia dvs...
Da,cred ca s-a comis o nedreptate si oricine in locul dvs ar simti o neimplinire si o tristete,poate veti avea ocazia,daca n-ati avut,sa-l intalniti pe Almodovar...ce ar putea spune?
Scuze pentru nestiinta,am vazut putine filme,stiu putine lucruri,dar am o mare pasiune si placere de a descoperi lucruri noi,sper sa nu deranjez..
Nu stiu cum erau chat-roomurile(nu erau forumuri?),dar la profil aveti si ceva cu messul,n-am inteles cine are acces...si de ce e numai in engleza,e pentru straini?

Pitbull 11 Jul 2008 20:44

Da, Nae Caranfil e fiul lui Tudor Caranfil. Chiar tânär nu mai prea e, are aproape 48 de ani. Am fost colegi de meditatii, admitere, armatä si facultate. Filmele lui sunt pe departe cele mai bune din perioada 1990-2005, si cu toate cä ultimul, "Restul e täcere", desi foarte bun si el, e comparativ sub ele, stä cu titluri depline aläturi de generatia nouä.

Daneliuc a murit o datä cu "Iacob". De la Revolutie încoace, e un non-cineast. (Oricum, ar fi exclus sä mai lucreze cu Tora - care mi-e prietenä si, în perioada divortului, ajunsese sä facä tratament pentru nervi.)
Rodica Tapalagä e una din marile noastre actrite, da - singura valoare a acelui "Sistemul nervos".

Dupä "Balanta", Pintilie a lucrat sustinut, dar tot mai isterico-amatoricesc, pânä la insuportabil... O fulguratie mai acceptabilä a fost "O varä de neuitat".

Ciulei a renuntat la cinema dupä "Pädurea spânzuratilor" - dar, slavä Domnului, a continuat sustinut cu teatrul, si la noi, si-n State.

Chat room-uri mai existä si acum, dar nu mai sunt populare... Poti arunca o privire, ca sä vezi cum functioneazä, la www.chatropolis.com - dar te previn: din 2001, când îl vizitam (si era de interes general), si pânä acum, a devenit un site de chat 100% sexual, populat numai de obsedati si perversi; nici nu mai intru, e o pierdere de vreme; deci, nu te implica, uitä-te doar cum aratä layout-ul, care-i tehnica de chat, etc... Interesant e si www.habbohotel.com - dar e atipic: complicat, plin de animatii, si folosit preponderent de copii. N-am mai fost într-un chat-room de vreo sapte ani, nu mai sunt ce erau cândva...
Nu stiu exact la ce te referi apropo de mess si profil. Folosim programele messenger (yahoo, MSN, ICQ), ca sä discutäm câte ceva live, în timp real. Si chiar dacä programul e scris în englezä, vorbim în ce limbä vrea muschii nostri (chiar si în rusä, arabä, chinezä, se poate, dacä-ti instalezi fonturile).

In fine, pentru toate actualizärile cultural-informative cärora le simti nevoia (de pildä: filmografia lui cutare, sau a lui cutare), AICI gäsesti majoritatea datelor importante. Site-ul principal are fisele majoritätii cineastilor români (în continuä updatare), iar forumul geme si el de date (cu un Search/Cautare, ajungi la ele destul de comod). Ii mai gäsesti si pe www.imdb.com

Pauline Kael 14 Jul 2008 10:40

Si care ar fi explicatia ca regizorii-romani- isi pierd in timp inspiratia?Toti regizorii pomeniti mai sus se pare ca nu mai sunt atat de buni.Sa fie doar un moment de detasare,efemer(Nae Caranfil,de ex)?
On topic: ar fi imposibil un remake al "Neanvinsa-i dragostea"?

StefanDo 14 Jul 2008 10:45

cred ca ar fi primul remake din cinema-ul romanesc :D

Pitbull 14 Jul 2008 11:00

Ar fi, da' n-o sä fie-n veci.
NU mai sunt atasat de acea poveste si NU cred în bätutul apei în piuä.

Pauline Kael 14 Jul 2008 11:09

Pacat :) :oops:

Pitbull 14 Jul 2008 11:37

Multumesc, dar nu. Chiar nu e nici un päcat.
"Neînvinsä-i dragostea" a fost filmul unui moment, a reprezentat buimäceala entuziastä de la începutul anilor '90, când cu totii cäutam reperele unei estetici cinematografice noi. Ca sens, situatia de pornire era mai proprie lui Daneliuc (initiatorul si producätorul proiectului), cu mania lui de a culege din realitate ciosvârte zemos-fezandate (si cu ceva muste si viermi, dacä se poate) si a le-nciocäla d-a-mboulea (vezi TOATE filmele lui de dupä 1989). Eu am acceptat si dezvoltat subiectul, fiindcä eram tânär si mä incitau chestiile socante (i-auzi, viol la morgä - wow!). Am pariat pe sase numere si mi-au iesit trei (adicä, insuficient - la 6/49). Acum, de pildä, mult mai mult m-ar atrage un studiu de personaje într-o unitate de loc, timp si actiune... sau un film politic rece si precis... sau o comedie curatä, veselä, tonicä... sau o aventurä näzbâtioasä, �* la Indiana Jones... Adicä, o formulä foarte cinstitä cu sine însäsi - nu o acrobatie färä plasä.
Asa cä "Neînvinsä-i..." stä bine acolo unde stä, în 1993. E de reväzut (si-l vom revedea!), numai în contextul acelei perioade.

Pauline Kael 14 Jul 2008 12:05

Originally Posted by Pitbull:

Multumesc, dar nu. Chiar nu e nici un päcat.
"Neînvinsä-i dragostea" a fost filmul unui moment, a reprezentat buimäceala entuziastä de la începutul anilor '90, când cu totii cäutam reperele unei estetici cinematografice noi. Ca sens, situatia de pornire era mai proprie lui Daneliuc (initiatorul si producätorul proiectului), cu mania lui de a culege din realitate ciosvârte zemos-fezandate (si cu ceva muste si viermi, dacä se poate) si a le-nciocäla d-a-mboulea (vezi TOATE filmele lui de dupä 1989). Eu am acceptat si dezvoltat subiectul, fiindcä eram tânär si mä incitau chestiile socante (i-auzi, viol la morgä - wow!). Am pariat pe sase numere si mi-au iesit trei (adicä, insuficient - la 6/49). Acum, de pildä, mult mai mult m-ar atrage un studiu de personaje într-o unitate de loc, timp si actiune... sau un film politic rece si precis... sau o comedie curatä, veselä, tonicä... sau o aventurä näzbâtioasä, �* la Indiana Jones... Adicä, o formulä foarte cinstitä cu sine însäsi - nu o acrobatie färä plasä.
Asa cä "Neînvinsä-i..." stä bine acolo unde stä, în 1993. E de reväzut (si-l vom revedea!), numai în contextul acelei perioade.

In general acrobatiile fara plasa sunt deschizatoare de drumuri.Chiar daca Daneliuc a initiat proiectul,ar putea fi reluat,intr-un meci Romania -Spania in care arbitrul a facut blat :) Almodovar ar spune ca noul film ii plagiaza filmul,si asa ar descoperi de fapt lumea ca el a plagiat intaiasi data si pentru prima oara.
Filmul e chiar ofertant,un student la regie,bine indrumat,ar scoate o chestie frumoasa din el,cu un scenariu mai ..actual.
Da,il puteti ecraniza pe..."asteptandu-l pe Godot" care nu mai vine sau nu exista,filmele politice cred ca intereseaza pe foarte putini ,desi pentru posteritate,o incercare anti-nicolaesca nu strica,comedia si aventura pot fi imbinate cu succes,mai ales ca la ultima Indiana..eu nu prea am ras,desi a fost al lui Spielberg..

Pitbull 14 Jul 2008 12:28

Frumos spus - da, acrobatiile färä plasä sunt deschizätoare de drumuri, când reusesc. Eu am apucat sä prind trapezul celälalt, dar dupä doar un simplu salt mortal prin aer (urmätoarele douä din triplu nu mi-au reusit). Insuficient. (Si din päcate, unii au reactionat ca si cum totul ar fi fost o scamatorie trucatä, ratatä, si vândutä drept bunä.) Culmea - spectatorii veneau în numär decent, si plecau multumiti. Am fost în salä zilnic, si-i observam mai ales la iesire.
Oricum - dacä cineva, oricine, vrea sä reia subiectul si sä-i dea o nouä turnurä, are binecuvântarea mea.

sergiu puiu 15 Jul 2008 14:36

Stiam ca filmul a fost boicotat dar de ce nu dai si nume?

Si daca A s-a inspirat -tot ce-i posibil!- din filmul tau atunci ce a facut Cristi Mungiu cind a scris 432 dupa ce a lecturat si premiat scenariul IUBESTE SI TRAGE APA al lui Dan Mihu?
:)
Ce-i drept, Mungiu are grija sa ne aminteasca in 432 care era principala slabiciune a scenariului IUBESTE SI TRAGE APA.
Undeva in film nea BEBE le atrage atentia fetelor sa nu arunce fatul in WC pentru ca risca sa-l infunde!
Lucru care DAM MIHU il facea in scenariul sau.
:)

Pitbull 15 Jul 2008 19:39

Nu sunt la curent cu cazul "Iubeste si trage apa", deci nu pot comenta.
Numele alea nu sunt secrete (le-am amintit si în mesajul lung de pe pagina anterioarä - întâmplätor, era primul meu mesaj pe Cinemagia ever!): Laurentiu Damian, Gabriel Giurgiu, Constantin Pivniceru, Decebal Mitulescu, Florica Ichim, Octavian Sava, Roland Man, si altii.

StefanDo 16 Jul 2008 15:01

Originally Posted by sergiu puiu:

Si daca A s-a inspirat -tot ce-i posibil!- din filmul tau atunci ce a facut Cristi Mungiu cind a scris 432 dupa ce a lecturat si premiat scenariul IUBESTE SI TRAGE APA al lui Dan Mihu?


am vazut 432 si am citit scenariul la Iubeste si trage apa: legatura dintre ele se rezuma strict la subiect: un copil nedorit, un avort, incercarea de a scapa de foetus. Atat. S-a intamplat multora dintre tinerele de atunci, chiar nu suna deloc plauzibil ca sursele lui Mungiu si Mihu sa fie diferite?

mirodoni 19 Jul 2008 12:58

Pânã nu începeþi sã dezbateþi iar filmul “432”, vreau sã intervin ºi eu, dacã se poate.
ªtiu de multã vreme cã Pitbull este Mihnea Columbeanu, dar foarte târziu am aflat cã este autorul filmului “Neînvinsã-i dragostea”. Citeam cronicile sale despre filmele româneºti în care fãcea praf tot ce miºca pe ecran. Dacã vãzusem deja filmul, constatam cã are dreptate. Dacã urma sã-l vãd, constatam cã avea dreptate. Avea dreptate ºi în ce spunea despre CNC, ca ºi despre UNATC, sau cum s-a mai numit de-a lungul timpului.
Nu-i ºtiam pãrerea despre singurul sãu film.
Am citit cât am putut de atent intervenþiile ante-scriitorilor mei ºi am remarcat multe periuþe zburãtoare.
Explicaþii despre boicotarea difuzãrii filmului, cât ºi despre recunoaºterea mediocritãþii propriului film, mulþi dintre regizorii fãcuþi praf de Pitbull ar putea da.
Apare o întrebare, vorba unui cântec, Pitbull-ul de acum ar fi fãcut praf “Neînvinsã-i dragostea”, regizatã de un debutant, unul Mihnea Columbeanu?
Rãspunsul trebuie consemnat cu DA, sau NU.
Atât am vrut sã ºtiu.
Nu m-am putut abþine.

Pitbull 19 Jul 2008 14:44

Nu.

L-as fi analizat obiectiv, criticându-i defectele si remarcându-i calitätile, ca în cazul oricärui film inegal, neîmplinit si de nivel mediu (oarecum gen "Cum mi-am petrecut sfârsitul lumii", "Ryna", "Legäturi bolnävicioase").
Mai sever, dar tot ponderat, critic filmele slabe, dar ratate onorabil, ca "Ingerul necesar", sau "Dupä ea".
"Praf" fac numai catastrofele: "Si totul era nimic", "Azucena", "Poveste de cartier", "Logodnicii din America", "Supravietuitorul", "Ticälosii", "Un acoperis deasupra capului", "Legiunea sträinä"...
Iar de läudat, evident, numai filmele bune: "432", "MDL", "AFSNAF", "HVFA", "RET"...

* * *

Personal: stim amândoi ce te roade - deci stim cä toate aceste provocäri (inclusiv aia cu "pe mine nu m-ai jignit niciodatä?") sunt subiective si, ca atare, necreditabile. Aminteste-ti cum m-am sträduit sä gäsesc o formulä cât mai delicatä si politicoasä de a evidentia distanta dintre intentie si realizare, apropo de acele proiecte - si linisteste-te (dacä tot nu poti sä te "abtii", vorba ta).

sergiu puiu 20 Jul 2008 10:06

si Tarantino
 
Dar sa revenim la Almodovar.
Tarantino nu l-a cam luat peste picior in KILL BILL?

Pai la TARANTINO cind se trezeste din coma fatuca si realizeaza ca a fost jucaria lui BUCK-parca BUCK il chema-(My name is BUCK and I'm here to fuck!) il cam fragezeste cu usa.
:)
Reactie mult mai fireasca dupa mintea mea.

Si MIRODONII ... chestia cu "da' vorbesti tu care ai facut un film slabut?" nu tine tata in film. Este istoria plina de regizori inegali care au semnat si capodopere dar si cazaturi. Multi dintre ei semneaza si cronica de film fara ca ei sa fie atacati pentru rateurile din tinerete.
Ca filmul i-a fost boicotat omului ... este adevarat. Ce i se poate reprosa lui MC este abandonul.

Pitbull 20 Jul 2008 11:07

Re: si Tarantino
 
Originally Posted by sergiu puiu:

Ce i se poate reprosa lui MC este abandonul.

Foarte adevärat - în principiu. Pentru cä M.C. nu a abandonat, ci si-a fäcut datoria: a crescut un copil, si l-a crescut bine - cu hranä atât materialä, cât si spiritualä (e vorba de acel Collins la care o non-entitate dislexic-arieratä din paleoliticul cinemagic se referä cu "prostu de fi-tu" - satifactie incomparabil mai mare, pe toate planurile, decât sä te zbati ca gäina färä cap sä faci 'Senatori ai melcilor", "Ovizi" - adicä nu - sau "Triunghiuri ale mortii", în acei funesti ani '90 târzii ai filmuui românesc); M.C. a fost constient mereu cä replierea sa era doar temporarä - si a avut curaj sä-si asume sarcina räbdärii - tipic pentru capricorni, de...
Altfel spus (spre juisarea älora care nu percep auto-ironia): "M.C. nu e mort (moartä) / M.C. se transformä..." ;)

mirodoni 20 Jul 2008 19:01

Originally Posted by Sergiu Puiu:

Si MIRODONI ... chestia cu "da' vorbesti tu care ai facut un film slabut?"


Puiule, ai înþeles greºit. Pitbull a reuºit sã-þi abatã atenþia în altã direcþie. El are voie sã vorbeascã, dar sã fie obiectiv cu Mihnea Columbeanu, aºa cum zice cã a fost cu toþi ceilalþi.
Dar pentru cã este o problemã între mine ºi el, am sã încerc s-o lãmuresc, iar ceilalþi vor trage concluziile.

Originally Posted by Mirodoni:

Pitbull-ul de acum ar fi fãcut praf Neînvinsã-i dragostea, regizatã de un debutant, unul Mihnea Columbeanu?



Originally Posted by Pitbull:

L-as fi analizat obiectiv, criticându-i defectele si remarcându-i calitätile, ca în cazul oricärui film inegal, neîmplinit si de nivel mediu


Mã îndoiesc. Eºti prea blând cu Mihnea Columbeanu, dar nu e de mirare. Problema este cã atunci ai considerat filmul genial, sau aproape, nu "inegal, neîmplinit, ºi de nivel mediu", altfel ai fi acceptat scenariile altora, cred eu. E greu sã fii ºi regizor ºi critic. E o problemã de obiectivitate. Deºi cu abilitate, invoci lipsa de reacþie privind unele "pãcate" care se regãsesc ºi în filmele altora din acea vreme. Au fost trecute cu vederea pentru cã acele filme spuneau ceva, ca sã nu folosesc alt calificativ. Principiu pe care îl aplici ºi tu filmelor care meritã. De exemplu treci cu vederea cã Bebe rãcneºte în hotel. Când îþi place un film, îþi place tot, când nu-þi place, gãseºti numai noduri în papurã. De exemplu lui Zach Helm îi ceri explicaþii pentru localizarea bazarului în centrul New York-ului, iar lui Cristian Mungiu nu-i reproºezi cã face avortul la hotel. ªtiu cã vrei sã fii obiectiv, aºa cã nu are rost sã mai comentãm, problema pe care trebuie sã þi-o pui este cât reuºeºti. Mai ºtiu cã sunt probleme ... care pe mine, ca simplu spectator... mã depãºesc.
Eu chiar voiam sã mã abþin, dar ai pus pe tapet o problemã care zici cã numai noi amândoi ºtiam cã mã roade. Dacã e aºa, atunci trebuia sã rãmânã numai între noi doi. Dar nu este aºa. Iatã subiectivismul! Faptul cã ai avut altã pãrere despre un proiect pe care alþi 5 profesioniºti l-au promovat nu putea duce la "provocãri subiective", cum zici, pentru simplu motiv cã nu pãrerea ta a dus la blocarea, deocamdatã, a proiectului respectiv. Desigur, ar putea fi cei 5 profesioniºti ale cãror proiecte promovate le-ai fãcut praf dupã ce au ajuns filme proaste, sau ar putea fi vorba despre cei 5 care au fãcut praf Neînvinsã-i dragostea, sau despre cei 5 care au promovat ºi 432. Deci, totul este relativ.
Aºa cã nu din acest motiv m-am retras de pe forum ºi recurg la "provocãri subiective", ci pentru cã am fost umilit nu mumai sub ochii moderatorilor, dar chiar de unul dintre ei. Acele "similitudini de manifestare" au apãrut abia când am încercat sã demonstrez cu nu sunt nuºtiu-cine, cum Mistah J voia sã demonstreze cã nu e Alakazam, iar "asemänäri partiale', când am început sã spun lucruri care nu-þi conveneau.
Iatã mesajul pe care þi l-am trimis în particular:
<<Domnule Mihnea Columbeanu,
Îl cunoaºteþi personal pe acel Lucian Hodoc, alias Mistah J.? Chiar credeþi cã aº putea fi el ? Ce mãgãrii a fãcut de nu-l pot înghiþi bãieþii ãia simpatici de pe Forum?
Ce dovadã vã trebuie ca sã vã demonstrez cã nu-l cunosc? Eu am încercat sã vã ridic mingea la fileu, dar dacã sunt luat drept altul, nu-mi mai convine. Drumurile noastre s-au întâlnit cândva, undeva la mijloc, cum spuneam pe Forum, dar am fost pe linii paralele. Ca sã fim cât mai obiectivi, cred cã e bine sã nu avem relaþii extraForum, de aceea nu-mi dezvãlui identitatea deocamdatã, dar o pot face oricând.
Cu respect,
Mirodoni>>
Deci puteam sã o fac oricând, dar aºteptai ca "probele sä fie CONCLUDENTE, nu circumstantiale". Dacã nu apãrea... "Un concurs de împrejuräri", rãmânea cã-s Mistah J.
Este ultima oarã când mai abordez acest subiect, ºi am fãcut-o pentru a nu se mai repeta situaþia cu alte persoane.

Pitbull 20 Jul 2008 20:45

OK.
Sunt multe lucruri cu care nu sunt e acord în mesajul de mai sus, dar le las asa. O singurä precizare fac: toatä referirea la geneza filmului "Neînvinsä-i dragostea" e o ipotezä complet eronatä (atât faptele presupuse, cât si gândurile persoanelor: atentie, Mirodoni, nu mai încerca niciodatä sä vorbesti despre lucruri pe care nu le cunosti, nici sä ghicesti ce se întâmplä în mintea altora, cä te frigi). Realitatea a fost cu totul alta, dar nu atât de importantä sau interesantä încât s-o descriu aici pe larg.
Un sfat: dezbarä-te imediat de orgoliile astea mofturoase de copilandru care se crede nedreptätit si nu pricepe cä severitatea cinstitä e mai utilä decât complimentele ipocrite ale unora care-l mângâie pe crestet, distrati, cu gândul la ale lor. Iar dacä "nu poti sä te abtii", mergi pe culoar, în capät, ultima usä pe stânga. De luni de zile, de când esti user aici, tot faci circ pentru cä proiectele alea nu m-au convins, si fiindcä, fatä de asemänarea cu Mistah J., nu l-am contrazis pe Neuptolem din oficiu, ci numai dupä ce am aflat clar cä gresise. Unde ne trezim, la grädinitä? Poartä-te ca un bärbat matur, ce Dumnezeu, si întelege cä orice sut în cur poate fi un pas înainte - numai sä vrei.
Bine cä s-a închis acest subiect, nici pe mine nu mä fascina lungirea lui.

mirodoni 22 Jul 2008 12:04

OK.
ªi eu pot da sfaturi: dezbarã-te imediat de orgoliile astea mofturoase de copilandru care se crede nedreptãþit ºi nu pricepe cã severitatea cinstitã e mai utilã decât complimentele ipocrite ale unora care-l mângâie pe creºtet, distraþi, cu gândul la ale lor. Faci atâta circ pentru cã nu mi-a plãcut "Neînvinsã-i dragostea", în loc sã recunoºti cã ai greºit luându-te dupã Neuptolem, când trebuia sã ai o opinie personalã. Unde ne trezim, la grãdiniþã? Poartã-te ca un bãrbat matur, ce dracu, ºi înþelege cã un ºut în cur poate fi un pas înainte – numai sã vrei. În caz contrar, peste încã 15 ani, vei spune despre "Întîlnire pe internet" si "Mafia imobiliarã" cã sunt niºte filme inegale, neîmplinite ºi de nivel mediu. Tu, care le ºtii pe toate, mai lasã-ne ºi pe noi sã avem altã pãrere decât a ta.
Îmi pare rãu cã s-a încheiat aici, pe mine mã amuza.
N-am putut sã mã abþin. Nu aici e ultima pe stâmga?
Se poate ºi aºa, nu? Acum îmi poþi cere bannarea.

NiniMi 22 Jul 2008 20:28

Of Mirodoni, Mirodoni, sau cum ar zice latinii "santa simplicitas"!
M-am întristat citindu-þi comentariile ºi m-am hotârât sã-mi folosesc al nºpelea cont din cele pe care mi-s continuu nevoitã sã mi le fac de 2 luni, mânie-poimâine 3, de enigmaticã bannare. Mã rog... sã revenim la subiect, m-am întristat deci când am citit cã tu încã nu-ai realizat cã binele, dreptatea, adevãrul existã ºi arareori învinge doar în unele filme ºi-n majoritatea cãrþilor pe care din ce în ce mai puþini dintre noi le citim! adicã regizorii rataþi "ajung" critici de geniu, evident ºi reciproca este adevãratã, în orice critic mediocru dormiteazã un mare regizor. :P
N-am vãzut "Neînvinsã-i dragostea". N-am avut unde, ºtiu cã i l-am cerut o datã, la începutul venirii mele pe acest site, lui Mihnea, iar el mi-a repicat cã urmeazã sã-l punã pe Net, etc. Am citit însã comentariile despre el, m-a uimit ºi ratingul atins pe imdb, prima datã când l-am cunoscut era undeva în jur de 6, nu ºtiu dacã erau mai mult de 10 voturi, când am fãcut imprudenþa sã reverific, dupã vreo 3-4 luni ajunsese deja la peste 8, în 25 de voturi. Am râs atunci ºi m-am întrebat oare din câte conturi l-o fi votat Mihnea! :P

ªtii, eu am un principiu la care þin foarte mult, se numeºte "nu crede decât ceea ce trãieºti". Nu am crezut ºi nu mi-a plãcut ceea ce-am citit despre Mihnea/ scris de el pe site, începând cu foarte acidele recenzii fãcute unor filme ºi terminând cu disputele ºi limbajul absolut incalificabil folosit în multe dintre "bãtãliile" lui. Poate cã dacã acum n-aº fi o victimã tembelã, propria-mi victimã, aº mai reuºi sã-i pun în aceeaºi fazã pe Mihnea ºi cuvântul respect. Poate. Da'totuºi, nu cred...

Mirodoni - ideea era cã nu trebuie te încrezi în ceea ce nu cunoºti, nimeni nu-þi vrea binele nici în real, nici în lumea virtualã, nimeni în afarã de familia ta, aici pãrerea ta nici nu existã, darmite sã conteze! :-( Un proverb spune "fereºte-te de cel care nu mai are nimic de pierdut". Mulþi dintre noi cei de pe-aici, n-au, ºi ceea ce e mai grav, nici n-au avut vreodatã ceva de pierdut. :((
Îmi pare rãu. Pentru timpul tãu, pentru timpul meu, pentru visãtorii aceia mici-mici-mici din fiecare dintre noi, cei uciºi iar ºi iar ºi iar de cruda realitate.
Carevasãzicã trezeºte-te, nobody cares!
---
Revenind, am citit acum vreo lunã povestea pe larg a "Neînvinsã-i dragostea", am fãcut niºte calcule, ºi iar am râs, Mihnea avea vârsta mea când l-a fãcut. :D 1993-1994. Înþeleg perioada, da' totuºi un porno de calitate ar fi avut mai mult succes. Oricum, deja ºtiu, pãrerea mea nu conteazã, asta nu înseamnã cã nu "ard" de curiozitate sã-i vãd lui Angel, puºtiul de 12 ani, incalificabila, primã, experinþã sexualã. :D Mã rog, ºi io care pe vremea aia citeam "Justine"... :P

---
...ºi se mai spune cã de unde nu e nici Dumnezeu nu cere, oare de ce-om face noi mereu aceeaºi imprudenþã? :?

Proletar 22 Jul 2008 21:46

offf.... :sleep:

NiniMi 22 Jul 2008 22:15

Mda. Ceea ce nu ºtii nu are cum sã te afecteze. :D Luky you. :love:
Mã uit pentru a doua oarã la "Cocoºul decapitat", nu ºtiu care e (totuºi) Adevãrul istoric, însã povestea mã fascineazã. (unde i-o fi gãsit, frate, pe subnutriþii ãºtia?! :P)

redmen 22 Jul 2008 22:40

No self esteem ... bleachh.

Pauline Kael 23 Jul 2008 12:16

Originally Posted by redmen:

No self esteem ... bleachh.

Cine n-are self esteem?E secret?

redmen 23 Jul 2008 16:20

Se stie :)

Pitbull 23 Jul 2008 19:13

Nu, NiniMi, adicä noua clonä dragomarianä (Stefane, vise pläcute!)

Hai, copii, acu-i momentu', cä intru doar o datä pe zi, de la net cafe, asa cä douä säptämâni jumate puteti sä vä faceti de cap! Scuipati, dati cu ouä, cu rosii, cu ce vreti voi! Vivat libertatea!

(Doamne, ce genial a fost Kundera, când a scris "Nimeni nu va râde"! Ce-as mai face un film dupä nuvela aia! Ar merge la fix! :hmm: )

Vä pupä tata, din Geneva.

mafalda 11 Aug 2008 09:53

Domnului Pitbull
 
De ce "regisori" si nu "regizori"? Lamuriti-ma ca sa nu mor proasta!

Pitbull 11 Aug 2008 12:40

Pentru cä provine din frantuzescul «régisser» - dublu "s", pronuntat "s", nici un "z", de sämântä, acolo.
(E drept cä, ulterior, francezii au preferat formula «metteur en scène», nu «régisseur», da' nici asta nu justificâ zet-ul.)
Barbarismul "regizor" (mai ales cu forma totalmente incultä "reg�*zor") provine dintr-o confuzie cu "revizor" (al cärui "zî" e justificat etimologic). Papagalii credeau cä e cam tot aia, sau cä mäcar se zice cam la fel.
Sunt de acord cä limba e un organism mobil, maleabil, în continuä evolutie, si chiar sustin activ asta, în multe dintre textele mele - dar nu accept acele forme, oricât de generalizate (si chiar adoptate de Academie, în momentele ei buimace), ale cäror singure justificäri sunt incultura, ignoranta, agramatismul, dislexia (de ex.: "revelion", "pricomigdalä", "trebuiau", "meniu", etc.) - iar la "regisor", fiind vorba de propria mea profesiune, tin în mod deosebit. Oricum, nu-i pretind nimänui sä-mi urmeze exemplul. E doar una dintre hachitele mele.


All times are GMT +2. The time now is 22:55.

Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.