Turneu Iconoclast IV - La chamade (1968) Alain Cavalier
Al doilea film din turneul nostru este La chamade (1968) de Alain Cavalier,
un film propus de sigalia. Saptamanal se va trage la sorti un film ce va fi afisat intr-un thread propriu. Thread-ul ramane deschis pentru votare doua saptamani. Oricine poate participa la discutii si poate vota, cu conditia de a-si justifica votul printr-un comentariu. La sfarsitul turneului va fi ales prin vot si premiat cel mai bun comentator. Sistemul de votare: 4 stele = 4 puncte - excelent, 3 stele = 3 puncte - bun, 2 stele = 2 puncte - merita incercat, 1 stea = 1 punct - slab, 1 bila neagra = 0 puncte - foarte slab Se pot da si note intermediare, de exemplu 2.5 stele. |
Prima mea impresie a fost ca "La chamade" e un vehicul pentru Catherine Deneuve. Dupa ce l-am vazut, am remarcat insa ca e adaptarea unui roman de Francoise Sagan, cu scenariul scris chiar de autoare impreuna cu regizorul Alain Cavalier. De fapt cred ca a fost prima adaptare pentru film facuta de Sagan a unei carti proprii, ceea ce ar putea explica partial senzatia ca ceva nu se leaga. Din pacate nu am citit cartea, asa ca nu pot sa-mi dau seama daca problema vine din materialul sursa, sau din presiunea de a-l transforma intr-un film comercial si inca unul cu un star precum Deneuve.
Lucille, personajul intrerpretat de Deneuve, e o femeie eleganta si frumoasa, care are o relatie cu Charles, un barbat bogat si mult mai in varsta ca ea. Inainte de a apuca sa cunoastem personajele, Lucille sare in patul lui Antoine, un barbat mai tanar, care o cucereste aparent doar cu o privire si o plimbare cu masina. E un inceput slab pentru un film care vorbeste despre relatii intre oameni: ca sa ai asa ceva trebuie intai sa existe oamenii. E greu sa fii emotionat de o despartire dintre doi necunoscuti. E de asemenea dificil sa simti empatie cand doi necunoscuti se indragostesc, cu atat mai mult cu cat aceasta dragoste nu e prea veridica. Vedem intr-adevar ca Antoine e tanar si frumos si asta ar putea explica atractia sexuala, dar Lucille e indragostita lulea din primele clipe de personalitatea lui, care e mai degraba inexistenta. Antoine locuieste intr-o camera cu o biblioteca mare, iar filmul sugereaza ca a si citit cartile, dar asta e practic imposibil de detectat in personaj in sine, care e mai vulgar si mai lipsit de rafinament decat rivalul lui bogat. Dorintele sale sunt simpliste: o familie banala, un copil, o sotie care sa munceasca ca sa aduca bani in casa. Neindemanatic in alegerea hainelor, lipsit de interes pentru muzica clasica, singurul foarte scurt moment care il face sa para vag viu intelectual e interesul pentru un film de Bergman, despre care insa evident nu zice nimic. :) Charles face o observatie destul de corecta: Antoine o iubeste pe Lucille cu egoism, in timp ce el o iubeste pentru ea insasi. Lucille il paraseste pe Charles si se muta in casa proletarului Antoine, ocazie sa dea piept cu greutatile vietii obisnuite: isi ia un servici, merge cu autobuzul. Cam aici, pe la jumatate, incepe sa se inchege filmul, pentru ca in sfarsit face un efort sa contureze personajele, in special pe cel principal. Pentru prima data o vedem pe Lucille nu ca parte a unei relatii amoroase, ci ca om, discutand cu alte persoane, confruntandu-se cu adaptarea la un alt stil de viata. Deneuve e foarte frumoasa, dar are un aer usor vacant: asta o face potrivita in rolul de femeie trofeu, stralucitoare, insa e mai putin credibila ca fiind intens indragostita. Partea asta a filmului, in care nu trebuie sa para topita dupa Antoine, ci sa se confrunte cu un serviciu care o agaseaza si nu i se potriveste, sau cu un mediu mult sub stralucirea ei, e mult mai credibila si mai naturala. In sfarsit am inceput sa simt ceva pentru ea, un fel de simpatie pentru greutatile prin care trece, pentru ca altfel genul asta de personaj-diva nu e pe gustul meu - your mileage may vary. Finalul este destul de natural, Lucille intelege ca locul ei e alaturi e Charles cel rafinat si bogat, chiar daca mai putin sexy. Nu pot deloc sa o contrazic. Daca ar fi existat o flacara palpabila intre Lucille si Antoine, daca scenariul si actorii m-ar fi facut sa cred cu adevarat ca sunt indragostiti nebuneste unul de celalalt atunci am fi avut o drama emotionanta. Asa insa avem un film care merita vizionat mai mult pentru patina epocii si pentru frumusetea protagonistilor. 2 stele |
Ohooo, Twinsen, n-ai facut economie de cuvinte. Mai pastreaza si pentru celelalte filme.
|
Originally Posted by Twinsen:
|
Originally Posted by Twinsen:
Problema asta mi-a sarit si mie in ochi. Probabil s-a vrut a fi o dragoste la prima vedere, dar, chiar si asa, trebuia mai mult preludiu ca sa para o dragoste realistica. Inceputul e fortat, intr-adevar.
Originally Posted by rvn:
Zici ca se scad de la el, asa de zgarcit e cu notele... |
ei,baieti, francezii sunt mai putin pasionali, mai retinuti...
|
Originally Posted by robertsandu:
este destul de darnic cu comentariile ulterioare. compenseaza tot. |
Originally Posted by rvn:
N-are nimic daca da note mici. Pui tu 0.5 in plus si eu 0.5 in plus si e ca si cum votul lui Twinsen n-ar conta la medie. :)) |
Originally Posted by Twinsen:
Da,Twinsen,ai sesizat esenta !;) Cu restul observatiilor mi-ai ridicat perfect mingea la fileu,dar prefer sa aman putin comentariile. |
Originally Posted by rvn:
|
Originally Posted by sigalia:
ahh,T., nu am incercat sa-ti reprosez ca ai fost prea exigent. era doar o simpla observatie. |
Originally Posted by rvn:
Desigur,rvn. Inclin sa cred ca perpectivele noastre,cele feminine, vor fi mai subiective :) |
Eu zic sa si inchidem threadul pana vede rvn filmul.
|
Originally Posted by Twinsen:
|
are cineva o varianta engleza, romana, spanioa? Eu am gasit doar varianta franceza si asta nu ma ajuta deloc...S-ar parea ca voi sari acest film din lipsa posibilitatilor tehnice ;(
|
Originally Posted by alali:
Vezi ca ai subtitrare pe regielive, sub denumirea de Heartbeat. Vezi aici: http://subtitrari.regielive.ro/heartbeat-19921/ |
nu folosesc downloadarea de filme... un stream sau ceva online... :(
|
sorry! stream? nu stiu pentru cate filme din turneu vei gasi.
cand vorbeam de surse, vorbeam de download. |
La Chamade (1968)
3 stele Sunt câteva probleme cu filmul ăsta, dar mie mi-a plăcut pentru că e filmat și jucat într-un mod stilat. Da, povestea de dragoste dintre Lucille și Antoine incepe cam abrupt și da, iubirea lor pare forțată pe alocuri (mai ales in prima jumătate a filmului), însă trebuie să remarc și părțile pozitive ale peliculei. Și mă refer în primul rând la emoția pe care o transmite filmul. Eu unul m-am lăsat cucerit de poveste, deși intuiam cam care urma să fie morala și cum se va termina idila celor doi tineri. Dacă ne gândim ce și-a propus să transmită filmul și ce a reușit, aș zice că avem de-a face mai degrabă cu un triumf decât cu un eșec. Energia filmului a fost cheia pentru mine, pentru că m-a făcut să investesc ceva în poveste – atenția mea. Deși personajele nu-s tocmai cele mai complexe, eu n-aș zice că sunt unidimensionale. Mie cu siguranță mi s-au părut oameni, fie și pentru că încearcă să-și schimbe firea și obiceiurile, ceva destul de complicat. Să luăm de exemplu personajul Lucille. Simplul fapt că renunță la o viață de desfătare pentru a fi cu bărbatul pe care-l iubește o scoate din tipare. Sigur, ulterior ea revine la viața pe care o înțelege – cea de femeie frumoasă, întreținută de un gentleman cu dare de mână –, dar important e că la un moment dat a acționat în dezacord cu firea ei. A făcut un pas, șovăielnic ce-i drept, pe care 99% dintre femeile de tipul ei nici măcar nu s-ar gândi să-l facă. Poate asta-i viziunea despre dragoste a peliculei -- că iubirea este suficientă pentru a sta la baza unei decizii, dar insuficientă pentru a umple în timp celelalte goluri. |
Eu gasesc ca filmul are o puternica tenta sociala. Este mai mult despre categorii sociale si importanta statutului social, decat despre dragoste. Constatam ca exista doua clase, bogatii si saracii, sau, daca vreti, burghezia si proletariatul. Nimic altceva intermediar nu se distinge in universul filmului. Cele doua categorii sunt foarte bine deliniate. Primii traiesc in case mari, cu servitori, circula in masini de lux, isi petrec timpul la concerte si piese de teatru, in vacante la Venetia. Cei de-al doilea traiesc in mansarde, isi fac singuri focul la soba si ceaiul, circula cu autobuzul, sunt retinuti de sefi la serviciu peste program, iar doctorii ii trateaza prost pentru ca n-au cu ce plati. Filmul parca ar vrea sa ne comunice cat este de important in viata sa ai o pozitie sociala cat mai privilegiata.
Problemele lui Lucile incep cand ea, desi bine instalata in prima categorie sociala, vrea sa treaca in cea de-a doua, manata de dragostea fata de Antoine. Situatia e prezentata de o maniera in care intoarcerea Lucilei la vechea pozitie, alaturi de Charles, e atat de previzibila ca nici nu se pune la indoiala. Ramane doar curiozitatea de a afla cat va dura acest aller-retour. In afara de saracia materiala, o multitudine de elemente pun la incercare aceasta relatie. Lucile are o fire total nepotrivita clasei muncitoresti, e incapabila sa munceasca, iar faptul ca ramane insarcinata ingreuneaza situatia. Antoine in plus se dovedeste a fi insensibil, gelos, cu principii inguste, spre deosebire de Charles (burghezul) care e tolerant, generos, afectuos. Punctul de vedere din care se deruleaza istoria e evident unul burghez. Si nu-i de mirare. Francoise Sagan, scenarista si scriitoarea romanului dupa care s-a adaptat filmul, se tragea dintr-o familie foarte bogata. Exista chiar cateva aspecte autobiografice aici. De exemplu ea insesi era un caracter indolent, nu a tinut sa termine universitatea si se pare ca a fost casatorita cu un tip mai in varsta cu douazeci de ani ca ea. In schimb era un mare talent scriitoricesc. Din pacate filmul nu-i face in sensul asta o favoare. Stilul ei neputand fi redat cinematografic. Ramanem insa cu doua interpretari de mare clasa, ale acestor doi monstri sacri, Catherine Deneuve si Michel Piccoli, pentru care filmul merita oricand a fi vizionat. 2.25 * |
Eu am vazut in “La chamade” un film subtil despre iubire si despre felurile in care o traim,functie desigur de ceea ce fiecare suntem de fapt.In plus,mi s-a parut un film feminist de cea mai anti-feminista factura.
Povestea nu conteaza prea mult,ci personajele,felul in care sunt construite si raporturile dintre ele. In centrul tabloului Lucille - ingénua si senzuala, idealista, rasfatata si libera in colivia de aur a lui Charles. Se indragosteste de mai tanarul Antoine,cu care incepe o relatie in boema pariziana. Charles si Antoine sunt antiteza absoluta.Relatiile pe care Lucille le are cu fiecare dintre ei sunt nu doar in contrast, ci si in complementaritate, pentru ca reprezinta in esenta experiente diferite spre care tindem inconstient sau intre care oscilam. Intr-adevar, felul brusc in care incepe legatura dintre Lucille si Antoine surprinde si nemultumeste prin neverosimil.Dar la o privire mai atenta,detaliul este plin de semnificatie. Imatur,nerabdator,impulsiv si orgolios – Antoine o asalteaza pe Lucille din primul moment, si pe tot pacursul relatiei atitudinea lui este un asediu continuu.El nu isi cucereste iubita,si nici iubirea,e vorba doar de o napustire cu aplomb in viata ei :ii cere impetuos sa il paraseasca pe Charles, ii gaseste singur un serviciu "potrivit" inainte chiar sa aiba acordul ei,incearca sa-i corijeze apucaturile si o condamna inainte de a incerca sa inteleaga de ce face ceea ce face.Ii reproseaza ca “traieste cu ea, se culca cu ea si vorbeste cu ea si nu stie nimic despre persoana ei”,fara sa-i treaca nici o secunda prin cap ca a o cunoaste este in fond in principal treaba lui,si mai putin treaba ei. Intre momentul in care ii toarna sampanie pe picior si cel in care o plesneste pe fata, Antoine nu reuseste sa construiasca mai nimic interior sau exterior cu Lucille,ci doar sa se impuna. Daca e s-o privim pe Lucille drept un trofeu,ea este asa doar pentru tanarul ei amant .Oricum n-am vazut nimic de diva in ea,divele sunt creaturi inaccesibile si reci, pe cand Lucille este de-o fragilitate tulburatoare.In triunghiul amoros a carei protagonista este,nu ea dispune de nici unul din cei doi barbati, ci este doar disputata de ei. Sigur,a crede ca Charles castiga partida prin puterea banilor si a rafinamentului de clasa sociala este o capcana in care se poate cadea usor.Ca intotdeauna,banii sunt doar expresia,manifestarea,simptomul, nu si cauza unei anume realitati. De la detaliile superficiale si pana la fazele explicite prin dialog, viata de cuplu a lui Lucille cu Charles,respira iubire. Cei doi au preocupari comune,dar si propria libertate; camerele separate nu sugereaza atat confortul mic-bughez cat respectarea unei zone strict personale si in subsidiar incredere.Tabieturile marunte precum servitul mesei la restaurant,afinitatile artistice,mondenitatile pe care le gusta impreuna,dar mai ales acea intimitate compusa din gesturi banale, numai ale lor( sesizati cu cata tandrete priveste Charles placerea lui Lucille de a se aseza in capatul balustradei de pe hol ) - toate contureaza universul unic si miraculos a ceea ce de regula insemna un …“noi”.Charles nu doar intelege natura diafana si imponderabila a iubitei sale,dar se si bucura de ea.Plasarea tensiunii erotice in plan second indica in cazul lor, caracterul profund si matur al atasamentului dintre ei. Lucille este alaturi de Charles ,un diamant in montura perfecta :) Nu se poate trece cu vederea ca acesta din urma stie de la inceput ce se intampla cu Lucille si faptul ca nu incearca sa impiedice nici o clipa cursul evenimentelor.Amestecul de siguranta,resemnare si tristete pe care il emana barbatul inselat accentueaza caracterul nobil al personalitatii sale. Partea care m-a impresionat cel mai mult este secventa in care,spre final, Charles o duce din nou pe Lucille la concert.Camera aluneca lin rochia de seara ciclam intens,pe paharele de sampanie,pe mainile lor,prinde privirea lui si respiratia ei.Nu e nevoie de nici un cuvant si nici macar de vreo atingere.Fix in acele cateva secunde Lucille revine…acasa. Ar mai fi de precizat in ce consta caracterul feminist al acestei istorii previzibile si banale.In faptul ca dupa ce eroina este lasata sa simta,sa aleaga,sa tradeze, sa greseasca si mai ales sa sufere, ea nu mai este pentru toate acestea stigmatizata si aruncata sub rotile trenului…ci iertata :) Charles,cel care este de fapt centrul povestii, mi-a reamintit ca - “desi ni se pare mereu ca suntem iubiti pentru ca suntem buni,adevarul este acela ca suntem iubiti pentru ca de fapt ….sunt buni cei care ne iubesc”(citat din clasic faimos:D ) Iar filmul m-a atins exact pentru aceasta “morala”.:x 3 stele/4 |
draga mea, am asteptat nerabdatoare sa-ti citesc comentariul si constat o reala, fina si subtila, intelegere a greudeslusibilului univers al relatiilor de iubire care se nasc intre oameni. intotdeauna mi-a placut genul acesta de film. l-am adorat in special pe cel al francezilor, fiindca ei, au ridicat flirtul intelectual, boem, la rang de arta. ma gandeam, inainte de a scrie si eu, cum sa motivez, cu pareri personale, lipsa aproape totala de expresivitate erotica in cazul relatiei extraconjugale. am putea presupune, in primul rand, ba chiar sa fim siguri, dupa intensitatea intalnirilor clandestine dintre Antoine si Lucille, ca atractia sexuala a fost liantul dintre ei. ori, nu stiu, poate este mai usor sa mimezi orgasmul, sa te dezgolesti in fata camerei, facand credibila o pasiune carnala. in filmul asta, Deneuve, parca este incremenita, o papusa superba invelita intr-un cearsaf...si-atat. m-am intrebat de ce Cavalier nu a insistat mai mult pe latura acesta si m-am gandit, apoi, ca pentru el,nu prea conteaza miza relatiei extraconjugale, adica emotiile si trairile personajului pus sa aleaga (in cazul nostru femeia), ci l-a interesat mai mult ce simte si comportamentul barbatului, adica inselatul. se pare ca triunghiul amoros, cel clasic, nu prea respecta regulile in cazul asta. Piccoli face un rol excelent, un pic deasupra lui Deneuve, care, la nivel de transmitere catre public este un pic depasita, ea castingand mai multa apreciere datorita frumusetii si felului rafinat in care poarta tinutele Yves Saint Laurent. personajul lui Charles este cel care iese din tipare si nu cel al Lucillei. ca ea, sunt sute de femei in societatea mic burgheza pariziana. potenta financiara a barbatilor pe care i-au subjugat sentimental, le-au scos din anonimat, le-au dat o stralucire aparte, le-au stilat, dar le-au si transformat intr-un simplu accesoriu. principala lor problema este plictiseala. ea este aceea care le justifica ifosele, excentritatile, apetitul pentru petreceri frivole. tot din plictiseala si-au perfectionat si arta seductiei, ca arma secreta care le mentine oricand si oricum, in bratele mereu deschise si primitoare, ale barbatilor care cred, cu naivitate, ca ei schimba femeile si nu invers.
Charles este constient ca la un moment dat, Lucille, va avea aceeasi soarta. acest moment dat, coincide cu momentul de inceput al filmului. de-aici, fara stim absolut nimic despre personaje, sintem liberi sa le intuim caracterul, sa descoperim universul intim al personalitatii lor, cat si felul cum se raporteaza la societate. Charles este un fin observator si mai ales, nu numai bogat, ci un barbat care este pregatit dinainte sa faca fata unei astfel de situatii. faptul ca discutiile dintre el si Lucille sunt deschise si ca el insusi o impinge in fata ispitei, denota faptul ca detine controlul mental si sentimental asupra ei. atitudinea lui atat de inteleapta si permisiva, o impinge pe Lucille sa faca singura alegerile (la inceput), iar mai tarziu, cand efemeritatea atractiei fata de Antoine o readuce treptat acasa, l-a ajutat s-o recucereasca, in loc sa-l urasca. capacitatea lui de a tolera, mi se pare mult mai de admirat decat o criza masiva de gelozie, cu toate ca, orgoliul sau masculin, nu a fost deloc insensibil. practic, rolurile celor doua personaje masculine, au fost subtil inversate. in felul acesta, Charles ne-a facut sa fim de partea lui, nu compatimindu-l,ci, admirandu-i tenacitatea, iar cel care pierde teren este Antoine, fiindca el cel care o acapareaza pe Lucille pana o sufoca, incapabil sa fie mai mult decat un amant gelos si impulsiv. intre cei doi, Lucille penduleaza, dar drama ei nu pare a fi una reala. daca este de inteles de ce ezita sa-l paraseasca pe Charles,alegerea lui Antoine este vag motivata, iar dupa parerea mea ( si a altora ) acesta este mare minus al ei, ca personaj. daca Deneuve l-a anulat, transformandu-l in plus, ramane la aprecierea fiecaruia. |
Originally Posted by sigalia:
Eu as zice ca acest aspect singular nu face, pe de-a intregul, ca filmul sa aiba un caracter feminist. :) Charles, desi un burghez atipic, ramane totusi un burghez. Ce e un burghez? E un om de afaceri, e cineva ce detine proprietati si are implicit un simt foarte dezvoltat al proprietatii. Simt ce se extinde cateodata si asupra partenerei. Iar cand Charles afla ca Lucile a decis sa plece cu Antoine, considera acesta un fel de furt. Un fel de atentat la proprietatea lui. Mentioneaza chiar ca o sa-l distruga pe Antoine daca nu i-o reda 'intreaga' pe Lucile. Ce reiese de aici? Ca Lucile, sau mai bine zis femeia, e tratata ca un obiect. Asta e de fapt imaginea femeii, asa cum e redata in film. In clasa bogata femeia (Lucile) e intretinuta, avem de-a face se pare cu Sindromul Cenusaresei. Iar in clasa muncitoreasca e pusa sa presteze o munca la nivelul de jos. In ambele cazuri se considera normal (chiar de personajul in sine) ca femeia sa fie de conditie inferioara. Ceea ce face ca filmul sa aiba mai degraba un caracter antifeminist. |
Mercutio, pana acum ai cea mai fantezista si originala perspectiva :) Ma amuza putin importanta pe care o dai tu determinismului social in explicarea sentimentelor si a comportamentelor.
Nu neg influenta conditiei in astfel de chestiuni,si in absolut totul,dar lucrurile mi se par mai nuantate. Daca Charles e victima unui furt( si chiar ai zis-o aici !),nu inseamna automat ca Lucille reprezinta pentru el un obiect. Au contraire ! Sau daca vrei sa mergem totusi pe aceasta metafora as zice ca lui Charles nu i se rapeste un obiect ci mai degraba ceva de esenta spirituala.De obiecte te folosesti ,eventual le admiri,atat,lucru de care clar nu e vorba in relatia lui Charles cu Lucille. Dar,din ceea ce spui tu ,femeia e in clasa de sus intr-o postura de inferioritate pentru ca este intretinuta si tratata ca un obiect,iar in clasa de jos pentru ca e pusa la munca.So,in ce clasa si-ar gasi ea un statut corespunzator si demn ? :) |
Originally Posted by sigalia:
intre o inferioritate dulce dar lipsita de pasiune si una pasionala, dar plina de greutati materiale, Lucille a ales, gratie, in sfasit, instinctului de conservare. nu incerca sa-i atribui acestui personaj, calitati interioare iesite din comun, fiindca ele nu exista, cel putin, filmul asa arata. Lucille, chiar daca nu este tratata ca un trofeu in interiorul casei luxoase, in afara ei, grupul social din care face parte, ii pune stampila definitiv. |
sau este posibil ca din perspectiva literara sa se perceapa altfel? nu stiu, este posibil ca cei care au citit si cartea, sa aiba un mic avantaj, fata de cei care au vazut doar filmul.
|
Originally Posted by sigalia:
Originally Posted by sigalia:
Originally Posted by sigalia:
Originally Posted by rvn:
Eu as caracteriza filmul ca feminin, nu ca feminist. Ca femeie, banuiesc ca poate fi placut sa te proiectezi in locul lui Lucille. Trai in lux, huzur, apoi cand ai chef de un barbat mai focos iei o pauza si traiesti o aventura mai rough, la final revii la caldurica. Sounds nice. |
Originally Posted by Twinsen:
Nu-i nici un defect.Cei doi sunt indragostiti nebuneste,dar indragosteala nu-i conditie suficienta sa se lege ceva mai profund.A te indragosti e un lucru destul de comun,a trece dincolo de indragosteala nu mai e asa la indemana.
Originally Posted by Twinsen:
Dar ce inseamna iubire ?:)
Originally Posted by Twinsen:
Dependent ! Daca era dependent isi taia venele.Dar dupa cum stim,omul era bine merci atunci cand,speriata ca ar avea cancer Lucille il convoaca de urgenta la o intrevedere. Slabiciunea e o forma de putere,uneori.Inseamna a avea sentimente.A nu te lasa atins de nimic de frica "subordonarii" nu e nici o bravura.:)
Originally Posted by Twinsen:
Offf,constat ca nu va place Lucille cea superficiala si tentata de huzur. Sa inteleg ca ati aprecia mai mult calitatile Dianei,tipa cu care era initial combinata Antoine ? Dupa ce presteaza servicii de taximetrist,il hraneste bine prin restaurante si-l cara pe la petreceri simandicoase,biata femeie se trezeste concediata pe motiv ca dragul ei Antoine nu o iubeste.:)) N-o fi el mic-burghez Antoine,dar e un tip cu revelatii;) |
Originally Posted by sigalia:
3 stele pentru Deneuve si Piccoli. si nota 10 pentru haute-couture. |
Ne-ar trebui un thread cu haut-couture in filme,rvn,serios...
|
Originally Posted by sigalia:
Originally Posted by Twinsen:
Originally Posted by sigalia:
|
Originally Posted by sigalia:
|
Si mie mi s-a parut slab ca si caracter Charles, si extrem de superficiala si falsa relatia celor 2 (de altfel,si relatia intre Lucille si Antoine la fel mi s-a parut).
|
Originally Posted by rvn:
mie mi-ar placea. dar asta implica sa fiu bourgeois. si n-am nici un talent in directia asta. :D rvn, sa consider ca ai notat filmul cu 3 stele? |
Originally Posted by Twinsen:
In filmul lui WKW era imposibil sa nu observi rochiile. efectul vizual creat de miscarea languroasa a corpului,muzica, incetineala cu care se derula imaginea lasand corpul lui Maggie sa se miste in cel mai erotic mod cu putinta, fara frivolitate si fara a dezgoli nici un centimetru de piele, mi s-a parut senzational. matasea chinezeasca este un material extraordinar de fluid si delicat. in plus, imprimeurile pastelate cu desene florale, amplificau efectul, mai ales in atmostera de noir a filmului. camera de filmat fixata pe spatele lui Maggie in timp ce-si facea plimabarea de seara, a schimbat definitiv dorinta spectatorului de a vedea dezgolit posteriorul actritei, fiindca rochia, asa cum misca in timpul mersului, crea senzatii de excitare a simturilor incredibile, pe care, evident, oricine si le doreste sa fie cat mai prelungi cu putinta. ideea Sigaliei este minunata. n-ar strica s-o punem in practica. @mercutio: ai dedus bine: 3 stele. |
Originally Posted by rvn:
Exact,rvn . Barbatii nu observa niciodata hainele femeilor,dar sunt rapusi de efectele lor:D si pana la urma asta este ceea ce conteaza de fapt (pentru noi :)) ) |
Originally Posted by sigalia:
|
Originally Posted by rvn:
Ai dreptate. Charles o cunoaste pe Lucille mult mai bine decat Antoine. De la inceputul filmului si pana la final, ramane senzatia ca singura relatie care e inradacinata in ceva mai mult decat doar atractie sexuala este cea dintre Charles si Lucille. Relatia Antoine - Lucille nu prea e o poveste de dragoste, e mai mult o aventura cu termen de valabilitate. Charles stia asta, stie ca tot ceea ce trebuie sa faca e sa astepte sa-i treaca toanele lui madame Lucille si totul va reveni la normal. Unde se complica filmul este la tipul relatiei Charles - Lucille. Cine domina pe cine de fapt, aici e intrebarea. Dar e pana la urma dominatie sau o fi dragoste (imi imaginez ca sunt alte femei frumoase in Paris cu care Charles s-ar fi putut combina - poate ca in modul lui ciudat o iubeste doar pe Lucille). Sau este un soi de ambitie de a recupera ceea ce crede ca a devenit proprietatea lui? Eu zic ca filmul nu prea te conduce intr-o directie sau alta. Sunt argumente pentru toate ipotezele, tocmai de aceea discutii de genul feminist, nefeminist nu prea isi au locul aici. E mai mult o poveste, un caz de neconcordanta intre personalitatile unor oameni si o potrivire perfecta in cazul personalitatilor altor oameni. Eu n-as extrapola de aici la discutia despre ideologii (chiar si Pretty Woman are destule argumente sa combata ideea cum ca femeile sunt descrise ca entitati neajutorate, Julia Roberts face o treaba buna in filmul ala). Iar legat de Lucille, mie acum, la cateva zile dupa ce am vazut filmul, parca nu mi se mai pare chiar atat de vulnerabila. Privind retrospectiv, mi se pare ca intrezaresc o usuara tendinta manipulatoare si in comportarea ei. Eu n-as mai fi atat de sigur ca Charles are controlul in relatia lor. |
Originally Posted by robertsandu:
|
Cum au zis si altii, La Chamade e un vehicul pentru Catherine Deneuve. Daca ne arata ceva filmul asta e cat de slabi si usor manipulati sunt anumiti barbatii in fata anumitor femei. Totusi, cu toate ca tema e interesanta, executia lasa de dorit , pentru ca nu avem nici un personaj interesant, real, aici. Nu-mi place nici faptul ca dupa ce Deneuve isi insala barbatul se intoarce la el ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic, cu toate ca ea nu s-a schimbat deloc si va ramane, cel mai probabil aceeasi femeie. Nici unul dintre actori nu mi s-au parut foarte convingatori , scenariului ii lipseste intensitate dramatica , dar per total, nu pot sa zic ca a fost un film chiar prost, si cu siguranta nu a fost o pierdere de timp. Mie in general imi plac filmele despre relatii si burghezie, dar acesta nu m-a impresionat cu mai nimic.
2 stele. |
de fapt "altii" este unul singur: Twinsen. poate Deneuve nu era deja consacrata si rasfatata de public la data aceea, dar parerea mea este ca, deja, avea un nume, nu era chiar debutanta..Deneuve jucase in doua filme, unde, in afara de frumusete fizica, aratase si ceva talent: Repulsionul lui Polanski si Belle de Jourul lui Bunuel. dar, desigur, orice film in care un actor primeste rol, poate fi socotit o rampa de lansare. in La chamade, scriitoarea si scenarista avea nevoie de o actrita frumoasa, stilata, aflata in plina ascensiune, iar Deneuve era cea care corepundea cel mai bine din toate punctele de vedere. sunt convinsa ca filmul si aparitia actritei, au contribuit la succesul cartii.
|
Originally Posted by rvn:
Total de acord. |
In diverse locuri am gasit ca filmul n-ar surprinde spiritul cartii. N-am citit cartea dar cum filmul mie mi-a spus ceva consider acest aspect un plus.De cele mai multe ori comparatiile intre film si carte sunt nu doar in defavoarea filmelor cat mai ales in defavoarea noastra.Fie ca citim mai intai cartea,fie ca vedem filmul ne facem o anumita imagine generala pe care ne asteptam sa o regasim identic in ambele ipostaze.
Eu vreau ca filmul sa vina cu propriul lui spirit,insa recunosc ca daca o carte imi place mult evit ecranizarea.De la un film care mi-a starnit interesul drumul spre carte e mai usor pentru ca sunt sanse ca literatura sa completeze,sa adanceasca ceea ce filmul propune. Una din parerile cu care am fost de acord este aceea ca pentru a aprecia cartea,respectiv povestea lui Segan, o anume experienta de viata conteaza. A nu se intelege insa ca fac vreo legatura intre aceasta idee si cei care aici s-au exprimat cu rezerve. Respect fiecare opinie,o consider absolut legitima (mai mult chiar, incerc sa ma expun eu unor unghiuri de vedere diferite de al meu) si detest sa-mi impun judecatile. Varietatea perspectivelor imi place si in plus ma stimuleaza putin sa deduc cate ceva si despre personalitatile voastre :) |
"La chamade" este un film prea usor de rezumat pentru gusturile mele. In afara de tzoalele lui Deneuve (un plus pentru camasuta galbena de la prima aventura cu Antoine) si de culoarea faina a peretilor (de la Kaurismaki nu am mai vazut culori de pereti asa frumoase), mi-e greu sa gasesc ceva interesant pentru mine in film (posibil ca in 1968 problema sa fi fost pusa altfel, dar acum nu prea sunt dispusa sa plasez filmul in context).
Daca erau mai multe scene kinky (si-a luat totusi un plus pentru baia de picioare in sampanie de la inceputul relatiei cu Antoine -pusa mai apoi in contrast cu baia in lighean in apa cu sare) si mai multe cadre cu Parisul, filmul ar fi obtinut din partea mea un scor ceva mai mare. Replica mea preferata e aia cu non, ce n'est pas de Charles, c'est de Faulkner. 1.75 puncte. |
Originally Posted by aniela07:
|
Originally Posted by rvn:
Desigur. Mie insa mi-a placut cel mai mult in pelerina neagra de la petrecerea la care merge cu Charles, cand se intoarce el din New York. Marginea aia filigranata in dantela, pene,franjuri si ciucuri unduia pe ea mai sexy decat ar fi putut fi orice alta piesa mulata,decoltata,minijupata&comp. Ah,si da : Deneuve e un monument de eleganta( nu doar vestimentara) si acum,fata de biata Bardot de pilda, care e cu pluta de mult. |
Pentru mine, daca nu e colorat, nu se pune. De aceea, camasa galbena, pe mine, m-a castigat. Mi-a placut si o rochie fucsia la un moment dat, dar croiala nu era suficient de indrazneata.
|
Si camasa de noapte de la inceput era superba in simplitatea ei,parea mai degraba o rochie de vara.
aniela07 ,nu rezist sa nu pun si eu imagine( poate ma suspenda Mercutio vreo etapa, doua din turneu, pe motiv de indisciplina/off topic:D ) Pelerina neagra: Si un prim plan: |
Dupa ce "evele" au savurat toate aceste subiecte adiacente spiritului turneului Iconoclast, despre haine, croiala si tertipuri seductionale, vin si eu sa imi postez parerea vis-a-vis de filmul ce trebuie disecat.:P
In sfarsit am facut rost de film, dar am o mica-MARE RUGAMINTE. Va rog sa propuneti filme normale, care sa aiba preturi decente... un 60euro pentru un second-hand .... e exagerare. :-/ Inca de la inceput trebuie sa precizez ca senzatia lasata de acest film este una de ambiguitate si de superficialitate. Ambigu pentru ca nu rezolva practic niciun conflict. Prezinta doar o actiune ce se rezolva in timp. Niciun personaj nu are "destinul in maini". Toti sunt intr-o asteptare contemplativa, oarecum tampa. Superficialitatea izvoraste din orice cadru as putea spune. Lipsa consistentei personajelor, ele neavand ambitii, aspiratii, crezuri; ci doar instincte, este cea mai dureroasa nerealizare a filmului. Apoi lipsa personajelor opozante, a firilor contradictorii, a caracterelor invers fata de cele principale. Fara asta nu se pot emite judecati de consistenta, de mesaj, de substanta. Pelicula de fata practic nu are decat 3 pesonaje. Restul sunt pe post de figuranti. Apropo, mai apare acel american... care e rostul lui, cu ce contribuie el la crearea tipologiilor si portretelor de personaje... e o mare dilema cred ca si pentru regizor. Dialogul are un apogeu in a denota aceasta spoiala de sentimente. Acel, "¡nu a fost vina ta si nici a mea":-O spus la conversatia telefonica de despartire, este motto al filmului in sine... Totul se intampla independent de personaje, de dorinte, vointe, etc. Este o diateza reflexiva a actiunii in sine, nicidecum a persoanelor asa cum e normal. Ele sunt intangibile. Nimic nu ii transforma, nimic nu ii schimba. Au doar din cand in cand rabufniri de moment, apoi linistea se asterne implacabila, asteptandu-se trecerea inexorabila a timpului. S-a vorbit mult despre personajul Charles ca despre un personaj-tipologie a omului matur, calculat, cizelat, cinic intr-o oarecare masura, stapanit pe romaneste, dar nu s-a pus niciodata problema lipsei demnitatii acestui "aristocrat". Este o perspectiva injositoare care transforma toate acele "calitati" in defecte majore ale conditiei de om. Daca tu nu te respecti... De asemenea despre Charles se poate observa ca, desi are cea mai mica pondere ca prezenta pe sticla, este cel mai analizat ca si trairi, reactii, sentimente. O analiza foarte proasta facuta, daca e sa ma intrebati pe mine. Acele rabufniri presarate cu amenintari, cu apucaturi de brat de cioban... intrand in contradictoriu cu persoana calma, intelegatoare. Ciudata abordare.... Definind filmul, pot cataloga aceasta productie ca una usuratica, cam la fel de superficiala ca si clasa burgheza pe care vrea sa o reprezinte.Lipseste cu desavarsire mesajul. Tipologia pitipoancei cizelate, incapabila sa se intretina nici macar o luna, care reactioneaza instinctiv, aproape animalic la stimulii carnali si/sau vizuali, au un aer ranced, oarecum contemporan trebuie sa recunosc. La inceput ma duceam cu gandul spre o Anna Karenina a secolului 20, dar de la productia de fata pana la imensitatea acelor trairi, acelor remuscari, acelor framantari este o diferenta incomensurabila. La fel si tipologia pitiponcului este bine conturata. Acel dezechilibru emotional, tratabil in institutii de specialitate de care pare sa dea dovada acest pana atunci intretinut, (a-i trage o palma din dragoste nu este definitoriu pentru viziunea mea despre romantism), denota o infantilitate si o lipsa de precepte,de substanta umana, greu de suportat. Cum 1+1 = 2, asa si aici, din firi atat de debile nu se putea naste o poveste de dragoste. Doar daca nu suferim de sindromul "hotului de hoti ii frica", altfel nu vad cum am putea sa traim empatic cu aceste personaje si cu atat mai mult cu aceasta "dragoste". Ca plus este interpretarea Deneuvei. Impecabila pentru acest tip de "profitoare a sortii". 1,5 stele. |
Originally Posted by sigalia:
|
All times are GMT +2. The time now is 23:28. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.