View Full Version : "Aitilop"
michi maxamo
09 Dec 2007, 03:26
As dori si eu comentarii va rog.
Multumesc anticipat.
(Mesaj editat de moderator. Am eliminat scenariul respectiv, întrucât a fost postat abuziv, färä acordul autorilor.)
Pitbull
09 Dec 2007, 11:46
Am aruncat o privire peste început si final. Aratä binisor, e clar cä stäpânesti limbajul scris al dramaturgiei de film si mestesugul descrierilor. L-am salvat si sper sä am timp sä-l citesc azi, si sä-i fac niste comentarii de fond.
Proletar
09 Dec 2007, 12:10
da, dar mie nu-mi spune nimic...
nu vad mesajul acestui scurt metraj.
doi politisti i-o trag unei prostituate.
si?
Pitbull
09 Dec 2007, 15:46
Mdaaa... :?
Michisor dragä, nu ne-o lua în nume de räu, dar Proletar are dreptate... Hai sä-ncerc sä-ti explic...
Asa cum am spus, e clar cä te-a învätat cineva cum sä scrii "ca-n filme" (mai bine zis, "ca-n scenarii"). Textul täu imitä binisor limbajul si paginatia dramaturgiei de film. De asemenea, ai auzit de undeva cä trebuie sä faci descrieri detaliate... si le faci. La început, ele par destul de interesante, dar foarte curând devin obositoare si complet inutile. Explici ca la grädinitä cum cutäricä merge ba încolo, ba încoace, ba se întinde, ba cascä, ba se scarpinä-n cur - când toate astea n-au nici o importantä. Cel mai probabil, regisorul si actorii vor aplica doar 24% din aceste indicatii pretioase, la filmare; în rest, vor compune cu totul altfel interpretarea (presupunând cä textul ästa ar fi filmat vreodatä - ceea ce, nici o sansä!).
Apropo, nu mai tot scrie "vedem... vedem... vedem..." - e clar cä vedem, cä doar e film! Culmea, pe alocuri scrii "VEDEM" cu majuscule - adicä sä fie clar ce facem, nu care cumva sä creadä cititorele cä aici nu mai vedem, ci mirosim... sau gustäm... (ce-i drept, filmul e foarte... olfactivo-gustativ, mai ales pe ici, pe colo, prin secventele esentiale!).
Ca sä n-o mai lungesc: mäi Michidutä, ceea ce-ai scris tu aici NU E UN SCENARIU. Este ceea ce în terminologia dramatugiei de film se numeste "peripetie": o întâmplare de sine stätätoare, relativ interesantä (din päcate, peripetia de-aici e total neinteresantä), care ar putea fi inclusä, eventual, într-o povestire cinematograficä. De-aici si pânä la scenariu, calea-i lungä!
Din nefericire, textul ästa NU SPUNE NIMIC, NU FOLOSESTE LA NIMIC - nu e decât plicticos, vulgar si respingätor. Nu are nimic comun cu arta sau mäcar meseria filmului. Dacä tii mortis sä te orientezi spre meseria asta, va trebui sä întelegi cä rostul oricärui film este acela de a SPUNE CEVA (si de a o face într-un mod cât mai interesant!), nu de a-ti oferi tie pretexte ca sä înjuri, sä filmezi politisti dând muie, penisuri în prim-plan si femei urinând sonor. Fetisurile astea e mai bine sä le tii acasä, în dulap. Pe ecran, ele pot fi aduse doar ca mijloace de a exprima ceva major, nu ca defuläri de pusti teribilist. E clar cä ai auzit tu ceva despre "naturalism" în artä, da' ce-ai scris tu aicea nu-i naturalism, e o hazna. N-ajunge sä spui non-stop "pulä" si "pizdä" (ca Nutu Cärmäzan sau Sergiu Nicolaescu), nici sä le filmezi obsesiv (ca Pintilie), ca sä devii un Arghezi sau un Zola al cinematografului). Estetica urâtului e unul dintre cele mai dificile genuri - nu e pentru ageamii...
Sper sä nu te superi si sä mai stai pe-aici... CineMagia este un loc unde se pot înväta multe - inclusiv, cum se scriu scenariile!
* * *
A, si încä ceva: mäi Michidutä, învatä sä scrii CORECT ROMANESTE, bäiatule! Sau mäcar dä-i cuiva textele sä ti le corecteze. Päi uitä-te si tu ce perle ai putut sä ne oferi:
Prin statia de emisie receptie a masinii de politie se AUDE PÎRÎITUL STATIEI emisie-receptie.
- Nu mai spune! :hmm: Bine cä n-ai zis: "Agentul Popa mänâncä salamul pe care-l mänâncä agentul POPA"!
"continua sa isi plimbe palmele mainii pe fata si pe cap"
Si cu palmele piciorului ce face? :huh:
"desfigurata la fata"
Bine cä nu era desfiguratä la cur... :sleep:
In rest, vezi cä în limba românä nu se pune virgulä între subiect si predicat.
Si mai taie si tu din cacofoniile alea.
Neapärat, citeste topicul "Vreau sa stiu > Vreau sa fiu actrita", si învatä de la Irene Marlyne Monroe putinä gramaticä; si românä în general; si logicä; si multe altele.
Baftä, puiule! 8)
hellsteed
09 Dec 2007, 16:22
pitbulle tata uite, chiar mi-as dori sa aud critici de astea si la rubrica la care am lasat si eu un scenariu, stii ala care l-am trm si pe mail. M-am amuzat a dracu pe seama comentariilor tale. Mai vreau...dar de data asta sa rad de prostiile mele
Pitbull
09 Dec 2007, 16:26
Offff, ce sä zic...? Ai dreptate... Când ai, ai! (Recunosc, aici m-a incitat comentariul lui Proletar - mi-a sugerat unul dintre cazurile alea când crede câte unu' cä reteta "doi gabori, o curvä si-o muie" ar avea ceva comun cu cinematograful...) Dar OK, fac mea pulpa si-ti voi citi scenariul curândissim.
hellsteed
09 Dec 2007, 16:30
Deci crede-ma ca am ras pana la lacrimi..mai ales de perle. Probabil lui michi i se parea ideea misto incat transpira ca un tzanc(fara sa te superi) la filme erotice. Ar trebui facut-o rubrica de filme PORNO, ca sa aiba si scenariul asta loc pe acolo
Neuptolem
09 Dec 2007, 16:57
Dar OK, fac mea pulpa si-ti voi citi scenariul curândissim.
Referitor la "Intermitent", pe al meu nu as dori sa-l mai cititi (criticati), am primit destule indicatii, momentan ideea e in fosilizare urmand a fi reloadata candva in the future,,,DAR! as dori un comentariu la urmatorul meu scenariu din atelier, la ala da. Deocamdata e in faza de punere la punct a synopsisului si treatmentului (mai mult mintal), etapa de scriere fiind doar o asternere, asta e stilul meu :D , momentan.
------------------------------------------------------------------------------------
Nu am citit scenariul de mai sus dar m-ati facut curios. Oricum il citeam. Dar la comentarii nu ma pricep deloc.
Pitbull
09 Dec 2007, 17:01
Nu am citit scenariul de mai sus dar m-ati facut curios. Oricum il citeam. Dar la comentarii nu ma pricep deloc.
Nici Michi nu se pricepe la scenarii, asa cäci comenteazä linistit si spontan. :sleep:
Neuptolem
09 Dec 2007, 17:14
Nici Michi nu se pricepe la scenarii,
Sa inteleg ca mai e unul p-aici. :lol:
asa cäci comenteazä linistit si spontan
Totusi, nu inteleg, daca e de bine sau e de rau, comentatul spontan. Banuiesc ca la cronici de film, nu. Dar la Michi merge...ok...
Pitbull
09 Dec 2007, 17:20
Zi, mä, odatä, n-o mai tot da cotitä!
Zi, cä omu' abia asteaptä s-o-ncaseze, de-aia a postat aici.
Zi.
Neuptolem
09 Dec 2007, 17:56
Nu am cheeeeef aziii / Nu am chef de nimic! :hmm:
Next sunday.
Neuptolem
09 Dec 2007, 19:42
Scenariul asta e o gluma, no?
Michi se pare ca stapaneste tehnica scrierii scenariului destul de bine, are resurse, se vede, problema e ca nu si le foloseste la capacitate maxima (ironie "maxamo"). E scris in doru' Lenii, iar Leana era o prostituata dintr-un sat uitat de deal si dusmanit de vale.
un moment de liniste in care nu auzim decat cum URINEAZĀ prostituata.
Aici, recunosc ca m-au trecut toti cvadrodoctii si pipi-ul Prostituatei a fost atat de...femeiesc! As vrea sa-i iau bichineii si sa-i adulmec, se poate?
Brusc, o apucā pe prostituatā de cap si o apleaca pentru felatie
Mah, eu tot n-am inteles de ce se apuca de cap...
Din OFF AUZIM un PLESCĀIT usor exagerat, scos de prostituatā în timp ce-i face sex oral. In acelasi timp, Pielelungā o apasā cu putere pe cap.
Tot pe cap. Hmm, ca pe spice platinum ala...sau tv1000 night-a. Ha!
Pielelungā deschide ochii si o apuca cu mana dreapta de ceafa
Iata, prin repetitie ni se didacticizeaza tehnica sugerii pulii.
Se uita atent dar nu poate observa mare lucru din cauza luminii de dimineata. Trage un fum din tigara, se uitā in jur, apoi se apleacā pentru a-si observa mai bine organul sexual. Apropie telfonul mobil de penis, pentru a avea lumina mai bunā.
Aici e partea buna a scenariului. Pe asta sa fi mizat. Dupa 2 rescrieri poate iesi o secventa f buna.
Cu cealaltā mana o apasā pe cap pe prostituata care vrea sa se ridice pentru a vedea ce se intampla
Aih-aih-aih-aihaiaa-aiiih!
pe cap
Care?
Pielelungā ia lanterna si se intoarce in partea din spate a masinii, evident preocupat. Aici aprinde lanterna, se deschide din nou la pantaloni si isi examineaza cu atentie penisul.
Partea buna a povestii se repeta. De ce se repeta? Pt ca nu strica doua momente bune, in alte nu prea abunda...mda.
Pe penis VEDEM o micā zgîrieturā rosie.
Upss!
Agentul o apucā cu ambele mîini si o trage violent în sus, apoi o mai loveste de cateva ori. CUT TO: Pielelunga se smuceste nervos si continua sa o loveascā pe prostituatā din ce în ce mai tare, neamitinînd cont dacā îi lasā urme pe fatā.
Pielelungā o loveste cu pumnii si cu picioarele atat de rau pe prostitusā, încît aceasta nu mai opune nici o rezistentā
Prostituata, desfigurata la fata, foarte speriata, fuge gafaind si se uita panicatā, în spate, peste umar. Il vede pe Pielelungā care fuge dupa ea, in mod evident mult mai incet din cauza gabaritului sau. In tot acest timp, Popa, dandu-si seama de ce ce intampla, o ia si el la fuga dupa cei doi.
Da, bataia merge rescrisa, da' sa fie mai motivata.
Pielelungā vine din urma si o placheaza ca la rugby.
Ca la rugby sa fie, fir-ar mama ei de treaba! 8)
Se ridica de jos si o prinde de pār
Bin' ca nu s-o ridicat da sus! Dar o prinde. E bine.
E rau atunci cand vrei sa impresionezi si recurgi la violenta, sex, discriminare sexuala si nu atingi nici pragul durerii unui ghemotoc de hartie uitat in ploaie, fara ajutor, fara speranta, pana cand se topeste si incet-incet... dispare.
Daca tipul asta a vrut sa epateze prin pula, ei bine nu a reusit, pe mine nu m-a impresionat cu nimic. Ce ar fi insemnat insa ca POLITISTII SA I-O TRAGA UNEI ABSOLVENTE DE LICEU, INCA VIRGINA? Se intampla in REALITATE (Aristotel spunea in Poetica ca daca incerci sa trezesti mila cu destinul suferind al unui om pacatos care si-l merita (PROSTITUATA) nu trezesti decat un banal sentiment de omenie, deci nu emotie, ca atunci cand pe strada un cersetor primeste un bocanc in freza in loc de banii pe care-i cere tanjind.) Mai emotionanta a fost scena de la stiri cand adolescentii aia lovesc pisica in scara de bloc pan-o omoara. Scenariul de mai sus e ca sifonul pe langa Coke, o avea el acid, o fi mai natural, dar n-are culoare, n-are gust, ii lipseste calitatea, ne este afisata ostentativ o bucata pe tava si atat. Bine ca n-a fost prea mare.
Pitbull
09 Dec 2007, 20:01
Mäi oltene mäi, constat cä tu stii sä comentezi scenarii! :)
Intr-devär, observatiile tale sunt juste, inclusiv la nivel de detaliu. Chestia aia cu apäsatul pe cap în timpul felatiunii pare un leit-motiv, probabil e stilul personal al lui Michi. Asemenea insistenta cu care îsi tot scoate scula din pantaloni ca sä si-o studieze (o fi alta dintre preocupärile lui curente, permanente si indecente). Momentul când si-o lumineazä cu mobilul e chiar simpäticut.
Cu ocazia asta, am mai observat o perlä - aia cu:
...este cu pantalonii deschisi dinou si cu organul sexual in mana. Se uita atent dar nu poate observa mare lucru din cauza luminii de dimineata.
Deci, la început, citea ziarul în lumina de-afarä. De-atunci a trecut ceva tip, logic lumina a crescut, si din cauza asta el nu poate observa mare lucru când se uitä dupä propria mätärângä scoasä din nädragi.
Cred cä acest Michi e un fel de Adi Avortzel (www.adrianlepadatu.ro) al scenaristilor.
Carmine Galante
09 Dec 2007, 20:20
ETE FIX PULA ! Mie imi plac chestiile astea, "peripetiile". Bravo frate am vazut filmu' si mi-a placut. Evita stereotipuri gen salam / ziar / capota, nu e reclama la coniac Unirea, cu toate ca ar merge. Si da, politaii e si ei oameni si mai da o muie prin boscheti din cand in cand la vreo tiganca vopsita blonda. A, masina trebuie sa fie neaparat murdara si veche (preferabil un aro - duba, tocmai bun de dus curve pe sectie).
Masina de politie, nou-noutā, sclipind de curātenie, - ASA NU!
In rest ca ea plescaie in timp ce i-o suge lu' nea Popa, te-ai uitat la prea mult pornos tras pe neve de pe odc. Stii tu, alea cu NO GAG REFLEX HERE. Si nu, sa nu vedem penisul politistului, nu e film de gay si nici xxx, daca il arati cum se uita ca bou la madular, cum si-l analizeaza in pixelii mobilului e suficient.
In concluzie, mie mi-a placut mult, ai stofa, citindu-l l-am vazut si ar iesi reusit. Felicitari.
Pitbull
09 Dec 2007, 20:32
Offf... Mäi, când ai sä te-nveti? Ti-am spus de-o mie de ori, si la "Nuntä tigäneascä", si la aia cu românii în Italia: realismul situatiei conteazä prea putin, e doar un punct de plecare. Dacä vrei sä faci FILM din "peripetie", trebuie s-o transformi într-un SUBIECT, sä spui ceva cu ea, ceva nou si important, nu doar sä aräti o mizerie care se-ntâmplä zilnic pe toate drumurile. Bagä sau haz, sau dramatism, sau suspense... ceva, acolo. Si ceva NEASTEPTAT, o surprizä, ceva. Care-i aici surpriza, cä gaboru-si vede o zgârieturä si o cotonogeste p-aia cä cicä "l-a muscat"? Ete fâs!
(EXEMPLU: mai tii mine care era micul diamant din "Jim", de la care ti-am zis cä se putea dezvolta un subiect de scenariu? Si mai stii care era unul dintre procedeele pe care ti le-am recomandat?)
Carmine Galante
09 Dec 2007, 21:12
Nu mai am consideratiile critice ca am reinstalat windowsul si am pierdut tot. Daca le mai ai sa m-i le trimiti. Imi aduc aminte vag.
Ideea e ca nu e bine sa-i dati la cap bietului baiat, mai ales ca si-a stors mintea sa scrie asta. Deci vrea. Si trebuie sa recunoasteti ca se intrezareste si ceva talent. Mie mi-a placut scrierea, astept si altele din partea lui. La final se poate lucra. Ori o omoara pe curva din greseala cand o someaza si insceneaza ei ceva (ca tot e nebunia asta cu Cioaca la moda), ori apare pestele fetei si iese puschi puschi.
Cacatul ala de film "Maria", care era ispirat dupa o povestioara reala (una cu multi plozi suge p. pe bani ca sa isi creasca puradeii. Pleaca cu un client in masina aluia. Tipul vrea sa-i dea la cioc in mers, omu' de atata extaz, sau din cauza ca il musca de putza, exact ca asta din scrierea pretenului nostru, scapa masina de sub control si se opreste intr-un stalp. Bagaboanta si clientul crapa pe loc. q.e.d.
Un fraierica de la A.T.F. a filmat chestia asta. A filmat-o prost, incropit, fara buget asa cum sunt toate filmele fara lovea. A luat un sac de premii din cauza povestii care continua si dincolo de filmu' prost al atefistului. Dupa ce astia doi se duc la cei drepti, plozii raman pe drumuri, fara rude, casa, masa. Un potent al zilei impresionat de cazul social cumpara copiilor nevinovati o casa noua dotata cu tot ce amaratii vedeau la televizorul vecinilor + ca angajeaza bone care sa-i ingrijeasca si se obliga sa aiba grija de educatia lor pana la implinirea varstei de 18 ani. Frumos nu ? Curva nu a murit degeaba, a reusit dincolo de moarte sa le asigure copiilor ceea ce ea, indiferent de cata pula ar fi supt nu ar fi reusit in vecii vecilor. Bineinteles ca ce am relatat eu aici nu se vede in filmu' ala prost de l-am amintit. Se termina fix in momentul accidentului. Bum, bang, bing, finish!
Pitbull
09 Dec 2007, 21:47
La "Jim", sclipirea era chipul de copil din final.
Una dintre propunerile de dezvoltare era urmätoarea: în locul dialogurilor stereotipe cu pärintii, sä nu fie decât mormäieli, oftaturi si priviri lungi.
Cred c-am sä le gäsec si ti le trimit, eu în principiu salvez tot.
Apropo, asta-mi dä încä o idee: în trextul ästa de-aici e destul de putin dialog. SI TOTUSI, E LOGOREIC (boala filmelor românesti)! Cum se poate? Simplu: 90% dintre replici sunt inutile, spun ceea ce se vede si în imagine. Iar actiunea, atâta câtä este, e diluatä si nu spune nimic.
Propunerile tale (cu omorârea tipei din culpä, sau cu interventia pestelui), sunt valabile structural - dar, în sine, banale. Oricum, cam pe-acolo ar fi de umblat. ASA CEVA e strict necesar, dar sä fie si original.
michi maxamo
10 Dec 2007, 10:19
Va multumesc pentru aprecieri. Imi cer scuze ca v-am indus in eroare. Eu nu am scris acest scenariu. Autorii lui sunt doi studenti la UNATC in anul IV la Regie. Va fi filmul lor de diploma si toti profesorii zic ca e un scenariu extraordinar. Ce ziceti de asta?
Pitbull
10 Dec 2007, 11:30
Nu se poate...!!! :shock:
Te rog - spune-mi cä ce väd nu-i adevärat! :huh: Abia ASTA e gluma, nu aia dinainte, nu? :? Promite-mi cä institutia aia de boli nervoase n-a ajuns chiar IN HALU' ästa... :(
Bäi, da' pe bune acum, asta a fost farsa anului! :D :lol:
Si cine-s papagalii äia doi, stii cumva?
michi maxamo
10 Dec 2007, 13:00
Nu am retinut numele, dar am sa intreb iar.
Pitbull
10 Dec 2007, 13:02
Bitte schö-schön, suntem foarrrrrte curiosi! :D
barbosu
10 Dec 2007, 13:52
Bitte schö-schön, suntem foarrrrrte curiosi! :D
Salut! De ce alinierea dialogului e astfel.Cum e corect? Sa scrii dialogul chiar de sub numele personajului? De ex:
ION
Sufla-ti nasul,muceo!...
Micutul isi sterge nasul cu mineca bluzei.
Pitbull
10 Dec 2007, 14:10
In mod normal, dialogurile de scriu CENTRAT (atât numele personajului, cât si coloana de text). Din päcate, programul phpbb (al forumului) are unele limite: îi lipseste atât functia de centrare a fragmentelor de text, cât si functia "tab". Si ca si cum asta n-ar fi fost de ajuns, mai are si initiative: refuzä blancurile succesive - oricâte ai pune, el le comaseazä într-unul singur, iar la început de rând, nici mäcar pe äla nu-l lasä.
Prin urmare, nu avem nici o solutie de a centra în paginä. Toate se aliniazä la stânga. Ar exista o singurä cale, dar e greoaie si artificioasä: împingerea cu puncte - asa:
.................................................. ..........................HAMLET
.................................................. ................(singur în scenä):
.................................................. ..Ah, carnea-aceasta mult prea închegatä
.................................................. ..De s-ar topi si s-ar preface-n rouä,
.................................................. ..Sau dacä Cel-de-sus n-ar sta-mpotrivä
.................................................. ..Cu legea Lui, uciderii de sine...
barbosu
10 Dec 2007, 14:31
In mod normal, dialogurile de scriu CENTRAT (atât numele personajului, cât si coloana de text). Din päcate, programul phpbb (al forumului) are unele limite: îi lipseste atât functia de centrare a fragmentelor de text, cât si functia "tab". Si ca si cum asta n-ar fi fost de ajuns, mai are si initiative: refuzä blancurile succesive - oricâte ai pune, el le comaseazä într-unul singur, iar la început de rând, nici mäcar pe äla nu-l lasä.
Prin urmare, nu avem nici o solutie de a centra în paginä. Toate se aliniazä la stânga. Ar exista o singurä cale, dar e greoaie si artificioasä: împingerea cu puncte - asa:
.................................................. ..........................HAMLET
.................................................. ................(singur în scenä):
.................................................. ..Ah, carnea-aceasta mult prea închegatä
.................................................. ..De s-ar topi si s-ar preface-n rouä,
.................................................. ..Sau dacä Cel-de-sus n-ar sta-mpotrivä
.................................................. ..Cu legea Lui, uciderii de sine...
Deci asta era.Credeam ca trebuie sa refac totul.Multam.
Pitbull
10 Dec 2007, 14:53
Be welcome.
Apropo, însä, asta mi-a adus aminte: chiar ar fi cazul sä facä rost bäietii de la programare de un script sau un patch, sä scäpäm de problema asta.
films4all
10 Dec 2007, 15:12
Va multumesc pentru aprecieri. Imi cer scuze ca v-am indus in eroare. Eu nu am scris acest scenariu. Autorii lui sunt doi studenti la UNATC in anul IV la Regie. Va fi filmul lor de diploma si toti profesorii zic ca e un scenariu extraordinar. Ce ziceti de asta?
eu..nu cred asa ceva si refuz sa cred asa ceva..
nu are cum
si ...
nu are cum!
:(((((((((((((((((((((((((((
legardere
10 Dec 2007, 15:20
eu..nu cred asa ceva si refuz sa cred asa ceva..
nu are cum
si ...
nu are cum!
:(((((((((((((((((((((((((((
Sincer sa fiu eu cred ca are la ce antitalente sunt prin universitatea respectiva.
Vorbesc in cunostinta de cauza.
films4all
10 Dec 2007, 15:32
antitalentul celor din facultate ( cu toate ca iar nu te cred) nu are deaface cu claritatea profilor de a alege un scenariu..
stii ce mai cred eu?
ca-ti bati joc de toti de aici
ai fii vreun caraghios care nu a reusit sa intre si acum... IATA SI RAZBUNAREA!
Mai rau e ca toti au pus botul!
UNATC-UL ..NU SCOATE FILME PORNO..INDIFERENT DE TALENTUL SAU ANTITALENTUL PREZENT ACOLO..
pe pit il inteleg ..si ii inteleg reactia ...
dar restul??
Proletar
10 Dec 2007, 15:34
mda,
oricum, ne mai dezmortim un pic...
Pitbull
10 Dec 2007, 17:04
antitalentul celor din facultate ( cu toate ca iar nu te cred) nu are deaface cu claritatea profilor de a alege un scenariu..
Probabil "calitatea", nu?
Dar, în fine.
E drept cä si eu sunt socat si tind sä cred cä totul e un banc (probabil cineva, într-adevär, vrea sä joace o farsä crudä, compromitätoare, U.N.A.T.C.-ului), dar retine totusi un lucru: acolo, calitatea profilor se mäsoarä în Soptereni, Damieni, pânä nu demult Nichitute si Bostane - si altii ca ei (pe care, din varii motive, nu-i nominalizez acum si aici). Deci, IN PRINCIPIU, te poti astepta la orice; cine stie, poate chiar si la un freak-show ca acest text cu veleitäti de "scenariu"...
Sä vedem ce vesti ne-aduce Michi Maxamo.
Pitbull
10 Dec 2007, 17:16
Ba pânä la Michi, vestile vi le aduc EU! :w00t:
Am sunat acum pe cineva din U.N.A.T.C. (sursa m-a rugat sä-i pästrez anonimatul; dar va cäuta sä afle cui apartine voma, si mä va suna). Nu e nici o farsä! "Scenariul" e autentic, si va intra în productie în ianuarie! Madam Bostan s-a opus, dar Nicoarä îl sustine as if his life depended on it!
O.M.F.G.!!!!! :huh: :? :(( :oops: :shock: :sick: :w00t:
Iatä cä Legardere are dreptate!...
Neuptolem
10 Dec 2007, 17:28
si va intra în productie în ianuarie!
SUPERB!!! ":happy:" :shock: Cine o va interpreta pe prostituata? :lol:
Madam Bostan s-a opus
Cine-i Madam Postan???
dar Nicoarä îl sustine
Cine-i Nicoara???
O.M.F.G.!!!!!
Ce inseamna O.M.F.G.? Am mai auzit-o pe forum.
Maxamo! Dude, uiti shi fatza ari asta bai: --> :w00t:
Pitbull
10 Dec 2007, 17:34
1) Nu stiu, dar cred cä scenaristii îi vor juca ei însisi pe cei doi caralii. (Cum sä lase sä le scape asa ocazie?)
2) Elisabeta (Zizi) Bostan, profesoarä de regie film.
3) Radu Nicoarä, profesor de scenaristicä.
4) Oh, my fucking God!
Neuptolem
10 Dec 2007, 17:50
Legat de ATF-ul asta, UNATC sau CAV, dracu' sa le ia de denumiri, la noi, esticii, esentiala este forma, "Pisu' white. pisu' black" stiau ei ceva - se schimba denumirile astea ca-co, ca Cooperativa de Conserve de Fasole, whatever...nu asta doream sa spun, Pitbull ai zis ceva de Collins ca ajunge acasa de la cursuri cu o fatza "vanata" (nush ce epitet ai folosit tu...). La ce se refera, concret? Ca mi se pare 8) - vis-a-vis de noi astia care nu suntem la faculta 'ceasta da turtit felatziuni pa pepiluca, pepulica, pelicula. Adica e mai bine sa:
-dam cu picameru'-n asfalt si sa ne platim cartile de peste Atlantic (a la Mc Kee&Co);
-sa stai acasa cu croissantu' si pipitza langa tine si sa vezi filme clasice la pceu
-sa devorezi scenarii de pe www.imsdb.com pan' le-nveti pe dinafara;
- si evident: atelierul de scenaristica ce scoate untul din tine. 8)
Carmine Galante
10 Dec 2007, 18:25
Va multumesc pentru aprecieri. Imi cer scuze ca v-am indus in eroare. Eu nu am scris acest scenariu. Autorii lui sunt doi studenti la UNATC in anul IV la Regie. Va fi filmul lor de diploma si toti profesorii zic ca e un scenariu extraordinar. Ce ziceti de asta?
De ce multumesti pt. aprecieri daca scenariul nu iti apartine? Daca astfel de scenarii sunt atat de bine primite in Atf inseamna ca eu cu scrierile mele eram sef de promotie cu coronitza si luam si "cheia scolii". Pitbull stie ce spun. Scenariul e bun, nu imi retrag consideratiile, dar ar fi trebuit sa specifici ca nu e al tau, dar ma indoiesc ca nu e asa. Ai vazut atatea reactii negative si probabil ai batut in retragere. Cu toate ca mi-e greu sa imi inchipui ca un student de an 4 s-ar preta la asa ceva.
films4all
10 Dec 2007, 22:06
Raul este peste tot..
nu are rost sa te opui..
cine se opune e mort..
wtf.. ma duc sa ma impusc!!!
Neuptolem
10 Dec 2007, 23:15
Scenariu NE-UNATECIST cu CUNILINGUSURI:
INT. CABINA TOALETA WOMEN - DAY
Radu apasa cu limba pe labiile Violetei. Machiajul Violetei sa revarsa magmatic pe obraji de placere. Radu cauta cu degetul ceva prin vaginul Violetei.
EXT. CABINA TOALETA - INT. TOALETA WOMEN - DAY
Gemete Violeta. Intra DOI BETIVI:
BETIVUL 1:
Baaah! I-auzi! E la radio orgia lu' Sefu' de la Caminu' Cultural!
BETIVUL 2:
Baaaah! Unde-s pishioarele???
Cei doi betivi urineaza cu greutate pe o usa galbuie. Jeturile tasnesc destul de haotic, pe sub usa, peste ea, pe pereti.
INT. CABINA TOALETA WOMEN - DAY
Violeta isi trage speriata chilotii pe ea. Nu vor sa urce. Cu eforturi ii intinde destul de sus pe coapse. Radu o ia in brate mai mult incercand sa se fereasca de stropii de urina ce-l inunda.
Cei doi loveri se tin strans in brate in timp ce roua picaturilor de urina aduce cromatic cu un curcubeu, STROPINDU-I cu zgomotul unor picaturi de ploaie pe prelata. Stau nemiscati ca doua statui nereusite.
Pitbull
10 Dec 2007, 23:19
O precizare.
"Michi Maxamo" îsi intitulase topicul "Am si eu un scenariu". Dupä ce ne-a dezväluit sursa textului, eu am modificat titlul topicului în "Scenariu UNATC-ist cu FELATIUNI!!!" Freak-show-ul este atât de gogonat, încât merita un advertising pe mäsurä!
L.E.: Am revenit asupra deciziei, si i-am restituit titlul initial.
@Carmine
Michi ne-a cerut comentarii, de la început. Noi i le-am dat. De-aia ne-a multumit. N-are nici o legäturä cu paternitatea textului.
@Neuptolem
Deci LMAOFF! :lol: :lol: :lol:
Iata un exemplu PERFECT! Cum se poate, eventual, face film cu un subiect atât de sordid! CU UMOR, täticu'! Desi, sub aspect sexual si naturalist, fragmentul lui Neuptolem e incomparabil mai brutal si explicit, totusi e acceptabil! De ce? Pentru cä nu se multumeste doar sä ne arate, otova, pornografiile si urologiile alea (ca-n laba tristä a U.N.A.T.C.-istilor), ci îi adaugä o atitudine: de umor absurd, cu tente parodice clare.
Neuptolem
10 Dec 2007, 23:22
O precizare.
"Michi Maxamo" îsi intitulase topicul "Am si eu un scenariu". Dupä ce ne-a dezväluit sursa textului, eu am modificat titlul topicului în "Scenariu UNATC-ist cu FELATIUNI!!!"
Stiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiu!!!! :hmm:
Carmine Galante
10 Dec 2007, 23:28
Dupä ce ne-a dezväluit sursa textului
Sursa ca sursa ... dar nu stiu cat de corect e sa postezi ceva ce nu iti apartine fara acordul autorului. In plus daca autorul (presupus student de an I ATF) dorea asa cu ardoare parerea noastra de ce nu l-a postat domnia sa ? Eu cand am pus chestiile alea de la Asfalt Tango (synopsisul si alte fragmente de scenariu, am intrebat inainte, am inteles ca un "oki de sus" s-a uitat si a zis ca nu e problema. Si asta la aproape 10 ani dupa ce filmu' a fost gata. Si mai aveam unele chestii pe goarna legate de film dar nu le-am dat ca am vazut ca se face valva.
Pitbull
10 Dec 2007, 23:34
Hai, mä, parcä nu stii cum merge treaba la noi? Plätit de polite si dat la gioale! Ti-am spus si pe privat. (Când eram eu student, era si mai räu: se täiau filmele de examen cu lama, pe lung!)
Oricum, ai dreptate: textul nu trebuia sä fie postat färä acordul autorilor. Ca atare, vom proceda asa: dacä afläm cine sunt, îi informäm si-i întrebäm. Iar dacä ei se opun, stergem topicul.
Carmine Galante
10 Dec 2007, 23:52
Am mai pus intrebarea asta de cateva ori, da canci raspuns. Cine vede atelierul ca vreau si eu sa vomit ceva scris de mine p-aici.
Cum mai e cu workshopul ala de era ascuns ca nu mai tin minte.
Pitbull
11 Dec 2007, 00:00
Vizitatorii väd de afarä Atelierul, dar nu pot intra în el; când clicheazä, ajung la pagina de logare.
Userii logati le väd pe toate trei: Atelier, Workshop (adicä tot "Atelier", da' pä englezeste), si acea Sitcom Forge.
"In ceea ce priveste postarea unui material original fara acordul scris al autorilor, atat managementul Cinemagia, cat si Decanatul UNATC au fost instiintati de aceasta incalcare a drepturilor de autor."
SCENARIUL VA FI STERS INTRUCAT USERUL michi maxamo
A INCALCAT drepturile de autor si - se pare - dupa cum sustine unul dintre autorii scenariului - sustras detinatorilor de drept. Il rog pe Pitbull, in calitate de moderator, sa inchida acest topic chiar acum. Ne cerem public scuze autorilor de drept; chiar daca ne consterneaza cum a ajuns pe mana userului michi maxamo acest document vom fi mai vigilenti cu ce se posteaza pe forum. De asemenea, userul michi maxamo a fost banat pentru nerespectarea regulamentelor dupa care functioneaza un forum si lipsa de fair play .
Pitbull
24 Aug 2008, 15:28
O rog pe Gloria sä-mi scuze interventia atât de tardivä, trecând peste decizia închiderii topicului, dar am considerat cä o informatie de datä recentä îsi are locul aici.
Am aflat de la un fost coleg, profesor în U.N.T.A.C., cä acel film de diplomä a iesit atât de prost, încât nu i s-a aprobat copia standard, ba chiar i s-a si interzis difuzarea, pentru cä face de râs scoala.
Imi permit o observatie strict personalä:
Asadar, dincolo de modul abuziv în care materialul a fost adus la cunostinta noasträ, noi l-am luat de bun si l-am discutat strict obiectiv - arätând (dupä cum se poate vedea mai sus) lipsurile totale ale textului, care-l fäceau nu doar nul, ci chiar negativ, prin obscenitate si grobianism färä nici o sustinere. Iar noi nu suntem cine stie ce iluminati, n-am descoperit nici o Americä - am consemnat, pur si simplu, ceva ce se vedea cu ochiul liber. Asa cä se pune întrebarea: "PROFESORII" AIA CE-AU PAZIT?! Aveau albeatä pe ochi, ei cum de n-au väzut cä materialul era sub zero? Au läsat doi copii sä-si compromitä examenul de licentä, au avizat cheltuieli si consum de timp si muncä, pentru ca la vizionare sä înteleagä în sfârsit ceea ce se vedea cu ochiul liber încä din scriiturä. Intr-un asemenea caz, vina e clar cä n-o poartä bietii studenti, ci membrii porcului... ästa, corpului didactic. Iar subiectul meritä atentie.
De asemenea, se remarcä faptul cä produsul finit este (dacä se poate - si uite cä se poate!) si mai slab decât scenariul; în scriiturä, fuseserä schitate pe alocuri unele intentii promitätoare, dar nefinalizate (de exemplu, o oarecare rotunjime a primei si a ultimei secvente, sau cresterea de tensiune din episodul violent); pe ecran, toate acestea s-au pierdut total. Autorul nu numai cä nu si-a putut duce mai departe intentiile, ci le-a anulat si bruma de sanse pe care o mai aveau (la nivel de stare, imagerie, etc.). Bucata de actiune filmatä nu are nici început, nici sfârsit (probabil s-a dorit folosirea acelei metode neortodoxe a extremitätilor "retezate", a la Radu Muntean sau Schatzberg - dar e ratatä prin lipsa de substantä si necunoasterea meseriei la un nivel mäcar elementar, adecvat unui student în anul IV). Se pierd complet pânä si bruma de articulatii logice din story: politistul nu mai izbucneste din cauza confuziei legate de muscäturä, ci se isterizeazä nemotivat apropo de niste apeluri telefonice angrenate subred în context (semn cä autorii habar n-aveau ce voiau de la propria lor povestire, si bâjbâiau dând cu stângu-n dreptu', tot cäutând nici ei nu stiau ce); dispare, în consecintä, si momentul când îsi examina penisul la lumina telefonului mobil (singura tresärire de umor din text care mäcar smulgea un colt de zâmbet). Momentele sexuale sunt la fel de grosiere, dar nu mai au nici un haz sau sens (fie si la nivelul "vulgaritätii estetice"). Actorii joacä fals, conventional, împotmolit (chiar si Meda Victor, cunoscutä pentru dezinvoltura ei - cu conditia sä fie ajutatä de regisor, nu batjocoritä). Secventa urinatului pe câmp avusese mäcar justificarea unei dorinte de a soca nonestetic, prin trivialitate gratuitä; mutarea ei în ambianta fireascä a unui W.C. public din apropiere o banalizeazä, fäcând-o si mai inutilä (ca tot filmul, de altfel). Per total, pelicula are exact trei calitäti mici si înguste: putinä atmosferä (specificä acelor nopti seci si deprimante de iarnä, undeva pe-afarä, färä sä se întâmple nimic), descoperirea treptatä a prostituatei pe bancheta din spate (si, implicit, în context), si o imagine acceptabilä (se simte clar acea stare în care un operator talentat si creator vine cu câte-o idee, "Hai aici sä bägäm un travelling, uite, cam asa...", iar regisorul zice: "OK.")
S-a cäutat o scuzä puerilä prin acuzatiile de "cenzurä" (chipurile, comisia ar fi cerut eliminarea cadrului cu felatiunea, iar viteazul autor si l-ar fi apärat cu pretul... copiei standard!). Fals. Cu sau färä acea imagine, pelicula rämâne aceeasi aberatie complet nulä pe oricare alte planuri. Vajnicii profesorasi pur si simplu au avut nevoie sä vadä pe ecran ceea ce nu-i dusese mintea sä înteleagä de pe hârtie, ca sä-si dea seama ce mizerabil îsi fäcuserä datoria pedagogicä, si sä ascundä gunoiul sub pres în ceasul al doispcelea. Penibil.
Oricum, întrucât acest topic e pe bunä dreptate închis, datoritä laturii ilegale a deschiderii lui, orice comentarii îsi au locul la Cinematografia româneascä > PROFESORI DE FILM de ieri si de azi:
http://www.cinemagia.ro/forum/viewtopic.php?t=16497&start=75
...Si nu cu referire la text (ceea ce e nepermis si oricum exclus, în urma retragerii lui de pe forum), ci doar apropo de caz în general, la nivel pedagogic.
Ambra Blu
02 Jun 2009, 01:01
Poveste lunga, spusa scurt: acum vreun an, scenariul acestui film a fost publicat fara acordul meu pe Cinemagia. Ca sa satisfac curiozitatile cinefililor locali, iata linkul direct catre film.
http://www.vimeo.com/1765974
Pitbull
02 Jun 2009, 01:14
Pentru cä Ambra Blu a redeschis subiectul, si oricum textul publicat abuziv a fost sters, am descuiat acest topic, l-am adus aici de la "Atelierul de scenaristicä", unde fusese deschis initial, si l-am unit cu "Aitilop", deschis azi de el, întrucât e vorba de acelasi lucru.
Ambra Blu
02 Jun 2009, 01:28
Bun asa. Hai, revizionare placuta.
gionloc
02 Jun 2009, 08:59
na bun,
revăzui filmul.
problema pe care o vizam în intervenţia de ieri dimineaţă e în secvenţa ultimă - vedem dela distanţa cum fata e prinsă de costi, apoi revedem prinderea din plan apropiat. m-a deranjat apropierea asta - atunci mai mult, acum maimult ca amintire de atunci: mă gîndeam că tipu asta de repetitie a unei scene ar trebui sa sublinieze ceva, e o alegere (estetică, de limbaj) prin care evidenţiezi anumite detalii ale unei întmplări (ca în persona, sa spunem). ori aci e vorba de o simplă revenire în intimitatea acţiunii, pentru a vedea reacţia de final al lui costi si asa mai departe. cred că secvenţa putea să continue cele văzute din depărtare, fără a mai relua prinderea propriu-zisă, reluarea îmi pare derutantă fiindcă trimite spre probleme de alt ordin faţă de dinamica generală a istoriei de pe ecran.
mie mi-a plăcut lucrul cu personajele cap-coadă. diferenţiezi bine caracterul poliţiştilor prin felul în care ai ales să filmezi actele sexuale. costi din interior, direct, presque explicit, e vizibilă frustrarea pe care o acumulează şi-n timpul actului respectiv, pe care îl ratează, urmările ratării fiind credibile în raport cu ceea ce dezvăluie el pe parcurs despre propria persoană - faţă de coleg, filmat din exterior, cu o respectuasă detaşare, casăzicaşa, care îl umanizează şi care face normală încercarea sa de a îl potoli pe costi şi de a o apăra pe fată.
replicile îmi par ok. am asistat la o discuţie între inspectori şcolari şi nu erau cu nimic mai prejos decît costi în afirmaţii. la fel, am auzit replici date de poliţişti, am o amică pe care a încercat un vecin poliţist să o violeze - norocul ei a stat în faptul că era ăla atît de excitat că a ejaculat înainte să apuce să o dezbrace -, aşa că scena propriu-zisă îmi pare credibilă. nu am citit decît mesajul de mai sus al lui Pitbull şi aseară mi-a zis Ştefan în două fraze care-i istoria cu aitilop pe cinemagia, da văzînd filmul (scenariul nu îl ştiu) m-a mirat mînia cu care Pitbull îl înfierează.
Pitbull, cu tot respectu, văzînd ceea ce impuţi tu acestui film în mesajul din 2008 - scene sexuale grobiene, partituri ratate, jucate convenţional, etc. - aş fi curios cum poţi justifica <i>artistic</i> alegerile de natură sexuală din neinvinsă-i dragostea... sau cum priveşti reacţiile actorilor acolo, majoritatea mie îmi par nişte caricaturi. nu vreau să spun că, gata, dacă cineva greşeşte o dată nu mai poate vorbi nicicînd depre morală sau demnitate în privinţa repectivă, în niciun caz nu vreau să sugerez asta. era doar o curiozitate retorică :)
Ambra Blu
02 Jun 2009, 09:24
Da, e prost facuta faza aia, ai dreptate. Pina atunci sint in timp real, ca sa zic asa, apoi reiau cu un fel de racord expresiv, prost taiat. Si pe mine ma deranjeaza mereu. In alta ordine de idei, as fi curios sa aflu si ce a vorbit ALS cu domnu' de la Clermont Ferrand despre AITILOP.
ALS?
Bai, tu ai avut probleme cu Politia pe centura, ma... =))
Ambra Blu
23 Jun 2009, 16:25
Se poate vedea vineri, 26 iunie, la Galeriile Artexpo din TNB, in cadrul maratonului de scurte Noaptea Lunga a Filmelor Scurte/ Future Shorts.
corinka
23 Jun 2009, 17:52
L-am vazut. Finalul e cam ambiguu.
Cum ii spuneam si lui Judex pe mess, primul gand care mi-a venit in minte dupa vizionare a fost "ok, si?".
Btw, what's next? Aitilop II?
Pitbull
23 Jun 2009, 17:59
"ok, si?"
Si nimic.
Ambra Blu
23 Jun 2009, 18:26
Intrarea de la ora 20:00, dar filmul e proiectat mai in noapte, fiind nerecomandat minorilor, normal.:">
http://www.feeder.ro/2009/06/22/schimbare-locatie-noaptea-lunga-a-filmelor-scurte/
l-am vazut si eu. am ramas cu sentimente mitijate. e puternic, deranjant, iti lasa un sentiment de scarba amestecat cu frica (din nou ezit sa revin in romania)
atmosfera e bine creata, mistocareala aia, vai cat o recunosc si o detest, imi starneste si mie accese de violenta. filmul pare sa descinda din estetica grobiana a denelismului (adica de la daneliuc da' nu mi-a iesit "ismul") de dupa revolutie, dar mi se pare ca aici tonul e just, mai putin gratuit si mai pe sleau, fara pretentii metaforice, in schimb foarte eficient emotional.
dar, ce pacat ca subiectului chiar ii lipseste subtilitatea. Adica n-o fi cu salamu pe capota, dar e cu prostituata si politistii, cele mai frecvente stereotipuri cinematografice ever. (:| Dialogurile sunt bune in ansamblu (nu am inteles de ce s-a asarnat asa lumea importiva lui), cu cateva exceptii: faza cu Rocco care pare mai mult o fantezie a scenaristului decat o trasatura a personajului. e simpatica, dar falsa. Plus frazele cu "ba" (adica toate) :). Am senzatia ca a devenit un cliseul al limbajului "natural" din ultimele filme ro. daca adaugi "ba" la fiecare sf. de fraza, discutia devine naturala.
interpretarea e si ea in valuri. Meda imi place foarte mult. Ireconesabila. cei doi in schimb, desi pronunta bine "ba-urile" tot baieti cultivati par a fi. nu stiu de ce. cred ca accentueaza prea bine cuvintele, vorbesc corect.
Ambra Blu
24 Jun 2009, 19:14
'ba' e nelipsit din orice dialog bucurestean, nu deriva din filmele noi, e venit direct din oralitate.
si eu il folosesc, chiar si dupa un citat din, sa zicem, 'bhagavad gita', fara sa intentionez sa devin 'natural' in discurs.
eu sint tot timpul un natural.
Pitbull
24 Jun 2009, 19:18
Mai bine zis - previzibil! :D
OK, hai sä fiu blând: bietul examen ratat va fi tratat o vreme ca si cum ar fi un titlu din cinematografia româneascä.
Te bucuri, usere? Yay, ce bine! Somn-usor.
Ambra Blu
24 Jun 2009, 19:20
Hai sterge topicu asta. Vreau sa vad daca ai singe in tine sa o faci.
Daca esti las si nu stergi topicul asta, inseamna ca admiti o realitate: ca oricit ai scheuna tu si alte cohorte de neispraviti, filmul asta, facut de mine, cum am vrut eu, este un titlu din cinemaul romanesc.
Hai, Buridane.
Pitbull
24 Jun 2009, 19:23
Nici nu mä gândesc. Primele pagini sunt o comoarä.
Gata, tasteazä mai departe. Eu mai am si altele de fäcut. Pa.
Ambra Blu
24 Jun 2009, 19:25
Stiam eu ca ti-e frica sa mai comiti gainarii, acum ca ai fost dat in vileag.
filmul asta, facut de mine, cum am vrut eu, este un titlu din cinemaul romanesc.
Poate gresesc eu ... dar asta nu era un scurt facut pentru diploma de la unatc ? In ce masura se poate numi asa ceva "cinema`ul romanesc" ? Toti care au realizat filme pentru diploma au pretentia sa li se spuna cineasti romani ?
P.S. No offence ... sunt doar curios.
Pitbull
25 Jun 2009, 01:20
Da, e un filmulet de diplomä – repudiat de scoalä, atât din cauza vulgaritätii, cât si dintr-a calitätii slabe; conjugate, în fond – fiidcä un principiu estetic de bazä dicteazä o relatie proportionalä între formä si justifcare. Cu cât esti mai îndräznet, socant, nonconformist, revolutionar... (hai s-o zic si pe asta, «iconoclast», cum i-ar pläcea absolventului respectiv sä se auto-eticheteze) cu atât ai mai mare nevoie de un fundament mai solid, la nivelul semnificatiilor, care sä-ti legitimeze cutezanta si excentricitatea demersului.
Or, aici lucrurile stau taman pe dos. Pelicula nu transmite NICI O IDEE, nici o semnificatie, nici un sens. Nu face decât sä fotografieze, sec, o felie de viatä sordidä. Realismul ei (remarcat cu justete de putinii comentatori de mai sus), oricum neimaginativ (observatorul n-a descoperit nimic nou în realitatea din jur, pur si simplu a extras ceva ce se vede si cu ochiul liber), e flagrant de insuficient ca sä justifice o asemenea iesire din canoane (sexualitate explicitä, limbaj grobian, etc.). De aici, justificatul repros de vulgaritate gratuitä: nu spune nimic - nu face decât sä arate... simplu exhibitionism, care nu justificä defel grija tipicarä a detaliilor, constructia reusitä a atmosferei, precizia si autoritatea directorului de imagine, sau folosirea unei actrite ca Meda Victor (mi s-a frânt inima s-o väd înjositä asa, si-i recomand cu cäldurä sä fie mai exigentä când acceptä roluri; amicitiile colegiale pot motiva aparitii inofensive - dar nu si asa ceva.) Iar scuza Bietului MF cä l-a fäcut "cum vrea el" e puerilä si neprofesionistä, vädind nu personalitate, ci încäpätânare nätângä; cu totii facem "cum vrem noi" câte ceva, mäcar o datä pe zi (dimineata e cel mai sänätos), dar nu ne läudäm cu asta; e un lucru firesc, deloc eroic. Un motiv de mândrie ar fi sä faci ceva cum trebuie, ceva care sä emotioneze, sä convingä (iar aici nu mä refer la amicii care te bat pe spate, la comentatorii diplomati - sau ipocriti - ori la cei care pur si simplu n-au chef de injuriile Bietului MF), si mai ales sä comunice o semnificatie - dar, pentru asta, ai nevoie de talent, inteligentä si, mai ales, continut.
Ca atare – cu regret, nu: nu este unul dintre acele exercitii de examen care prin valoarea lor acced în patrimoniul cinematografiei românesti. Indiferent de decizia conducerii universitätii, de diversele promoväri private si eventualele tertipuri folosite pentru a-l aräta, non-valoarea lui intrinsecä rämâne aceeasi. Singura sansä ar fi : alt scenariu, alti autori = alt film.
Airlight
27 Jun 2009, 23:12
BMF,
Ti-am vazut filmul. E OK. Foarte atent si foarte ambitios (cu asta ne-am obisnuit deja de la tine), mi se pare unul din putinele scurturi (nu-i po' zice scurte, ca e masculin evident) cu iz britanic intr-un bazin de sensibilitate uneori cam latina.
Nu cred ca va lasa urme in istoria filmului cu F mare asa cum sperai, cat ar fi de mic bazinul de care vorbeam si cat de subtiri ar fi noii pesti care-l populeaza, sper insa ca ti-a lasat niste urme importante acolo unde conteaza: in buget:), in minte, prin casa, pe tricou, prin baie, pe parbriz si ce mai stiu eu pe unde.
Nu-i discut neajunsurile. Sunt putine, in comparatie cu soliditatea constructiei. O sa zic doar ca as fi vrut facut altfel finalul, dar sincer, nu conteaza. Ma revolta insa sa aud ca nu poti sa-l trimiti in festivaluri - pare facut pentru asa ceva. Zic sa mai vorbesti cu ei, toata lumea ar avea de castigat.
Felicitari tuturor celor care au lucrat la film (pe multi ii cunosc) si care au facut treaba buna din, mi se pare mie, resurse putine.
Tie, un sfat. Lasa-l dracului de F mare, chemarea Istoriei cu gonguri. It's a cheap trap. Vezi de alea mici, acolo sta bucuria si placerea de a face. Si dupa ce le recastigi pe astea, sa fii sigur ca vine si F.
Neuptolem
29 Jun 2009, 00:55
Facem filme noi,
Care se lasa cu pule si batai,
C-asa-i la noi.
corinka
01 Jul 2009, 11:23
"ok, si?"
Si nimic.
Si totul era nimic, asadar? :D
ricutza
01 Jul 2009, 12:13
am vazut si eu (spre rusinea mea abia acum) filmul.
Mi-a placut ideea si cred ca e o problema de actualitate. Nu mi-a placut insa personajul prostituatei si nici cum a fost jucat. Mi-ar fi placut sa fie mai prezenta cumva (desi imi place cum e descoperit personajul) si nu asa de timorata de la inceput. Mi-ar fi placut sa cred ca ea are macar o urma de indoiala ca nu se va termina totul prost.
In rest, m-a facut sa ma gandesc la propria mea intalnire de gradul trei cu politia. Ma asezasem 10 minute cu o prietena pe o banca seara la fantana la universitate (inainte sa ne indreptam fiecare spre casele naostre), si a venit un libidinos sa se bage in vorba cu noi. Si noi nu stiam cum sa scapam de el la modul cat mai calm ca sa nu ne trezim cu o palma peste fata sau ceva. Si el tot vroia sa ne atraga intr-un club. Ma rog, la un momentdat s-a ridicat si a plecat, am plecat si noi, facem trei pasi si ne trezim cu un politist in spate. Si politistul suparat nevoie mare ca de ce n-am raspuns de prima data cand ne-a strigat. Noi i-am zis ca suntem totusi intr-un loc relativ aglomerat si nu am auzit si nici nu ne-am dat seama ca vorbea cu noi. Apoi a inceput sa ne chestioneze ca ce vroia tipul ala de la noi. Si i-am explicat care a fost situatia si ca nu stiam nici noi cum sa mai scapam de el. Si dup-aia era intrigat ca de ce nu am venit la ei sa le cerem ajutorul. Si le-am zis ca nu ne-a dat prin cap. Politistul ne-a cerut actele sa ne legitimam, i le-am aratat, si0a notat el ceva pe-acolo si ne-a lasat in pace. Dar oricum ne-a facut sa ne simtim ca inamicii publici.
Pe mine m-a distrat insa teribil ideea ca am fost suspectata ca as putea face ceva neregulamentar. Eram si eu si prietena mea imbracate super casual, cu pantaloni lungi, labartosi, nimic decolatat, nimic ostentativ, nici macar nu eram fardate sau ceva. Nu l-am inteles nici pe libidinos cum s-a gandit el ca ar putea sa ne prosteasca, si nici pe politisti.
Pitbull
01 Jul 2009, 16:01
"ok, si?"
Si nimic.
Si totul era nimic, asadar? :D
plus o secundä (de viatä!) :))
vBulletin® v3.5.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.