PDA

View Full Version : "Tanti" si "Marilena"


Pitbull
21 Oct 2008, 16:35
Am demarat acest topic crezând cä citeam asa-zisul "scenariu" al chestiei "Marilena". De fapt, era poliloghia folositä pentru a "filma" lucrul "Tanti". Discutia si suspiciunile ulterioare au stat sub semnul acestei confuzii, pânä când un mesaj postat de StefanDo (pag. 2 a topicului) ne-a lämurit.
Sper sä obtin curând si hârtiile adeväratului "Marilena" - si sä-l putem discuta de asemenea. Oricum, topicul devine al ambelor productii - ceea ce nu e tocmai anormal, de vreme ce, dacä din douä semifilme poti face, uneori, un film, din douä nefilme poti sä faci cel mult un topic.


* * *

Tocmai citesc "scenariul". :((
Asa ceva nu existä. :shock:
Parc-ar fi scris de un 3some între :hmm: Neuptolem drogat, :sick: Becali beat, si :oops: I.M.M. la ciclu.
Vreau si eu componenta comisiei care i-a dat finantare. :o
Vä rog foarte important. :x

gionloc
21 Oct 2008, 16:53
marilena e un 'ceva' care, daca ajunge la cinema, poate pune in pericol viata privitorilor!
ar trebui sa se vinda bilete speciale, cu atentionare!
si sa stea salvarea la usa cinematografelor...

Cinemania
21 Oct 2008, 17:04
clar, filmul romanesc de dupa '89 nu mai exista :D

Pitbull
21 Oct 2008, 17:05
Ce faci, Daniele, citezi din clasice în viatä? ;)

Cinemania
21 Oct 2008, 17:06
Ce faci, Daniele, citezi din clasice în viatä? ;)

da, da...sa-mi fie iertata intruziunea..macar stim la ce sa ne asteptam..pe partea clasica

Pitbull
21 Oct 2008, 17:10
Eu am fost întotdeauna un adept al clasicismului.
Incä din clasa I.

StefanDo
21 Oct 2008, 17:28
nu bag mana in foc, dar o cautare f. rapida dezvaluie urmatoarele:

comisia (2004): Radu F. Alexandru, Bogdan Dumitrescu (regizor), Ioan Carmazan, Florin Mihailescu (operator), Dinu Tanase.

Cei zece castigatori ei editiei (ei, aici e aici! :lol:)

"Vizita arhiepiscopului" (scenariul Adam Bodor, Zoltan Kamondy, Alexandra Barbuica, regia Zoltan Kamondy)

"Vanatoarea" (scenariul Dinu Sararu, regia Serban Marinescu).

"Veriga salbatica" (scenariul Andrei Nour Marinescu, regia Brad Sykes)

"Visatorul" (scenariul Eugen Serbanescu, regia Marius Theodor Barna),

"Trenul mortii" (scenariul Eugen Barbu, regia Sergiu Nicolaescu),

"Tatal fantoma" (scenariul Lucian Georgescu si Barry Gifford, regia Ovidiu Bose Pastina)

"Marilena" (scenariul si regia Mircea Daneliuc)

"Sapte bis" (scenariul Dana Duma si Radu Igaszag, regia Radu Igaszag)

"Logodnicii din America" (scenariul Eva Sarbu, regia Nicolae Margineanu)

"Candele de zapada" (scenariul Corneliu Vadim Tudor, regia Napoleon Helmis)

as putea baga mana in foc ca Vanatoarea a devenit Ticalosii, iar Visatorul Dincolo de America. Careul de asi e completat de Marilena si Logodnicii. De celelalte filme nu mai stiu nimic, iar Candele de zapada parca a reconcurat anul trecut. Oricum, aceasta editie a concursului CNC s-a soldat cu o multime de procese, deci e posibil ca o parte din castigatori sa nu-si fi primit banii.

Pauline Kael
21 Oct 2008, 18:35
Ce faci, Daniele, citezi din clasice în viatä? ;)
Cine o fi aia,cam avea dreptate.Parol.

Alex Leo Serban scria in 2003:

Alex Leo Serban



Conectat la: 14 Mai 2003
Mesaje: 4462

Trimis: 11 Iun 2003 15:06 Titlul subiectului:

--------------------------------------------------------------------------------

snatchro a scris:
De ce spectacolele de gala (festivaluri, premiere cu realizatori, organizari deosebite) se anunta public, iar noi, cei de rand nu putem sa cumparam bilete pentru ca nu se vand la casa? Iar cei care stau pe acolo (securitate adica) te trateaza de parca ai fi un puscarias tocmai evadat?


de vina e mentalitatea mitocaneasco-securistico-secretomana a 'factorilor de decizie' - de la distribuitor/producator la director de sala si bodyguard, ca sincer, eu nu vad prea mare deosebire intre ei :roll:
ce sa faca criticul (inteleg ca, daca mi-ai pus mie intrebarea, consideri ca am vreo solutie)? uneori, daca ai limba mai ascutita ( ), nici pe tine, critic, nu te invita - ca sa nu le pocesti frumusete de film-din-padurea-adormita

e cinic: se anunta public, ca sa ce? sa stai ca fetita cu chibrituri p-afara, zgiindu-te inauntru...?
mai ales ca - odata intrat, cum-necum -, vezi ca filmul incepe cu sala pe 1/2 goala
da ce vrei: e unii oameni idioti si n-are manere

Si box populi box dei.
A,si Daneliuc a facut si filme.

Pashpix
21 Oct 2008, 19:52
@Candele de zapada@ este filmul de suflet al lui Vadim, care a schimbat regizorul: Sergiu Nicolaescu in loc de Helmis. Tribunul vrea neaparat ca din distributie sa faca parte Florin Piersic si Oana Zavoranu.

Pauline Kael
21 Oct 2008, 19:54
Parca s-a certat vadim(daca si asta e scenarist-hi-hi-hi-ho-ho-ho) cu zavoranu.Doi tampiti.
Piersic Senior mai bine ar mai juca niste teatru cat mai are timp.

Proletar
22 Oct 2008, 00:35
Pit,
dã-ne ºi nouã un mic fragment din scenariu, barem sã râdem în grup :)

Pitbull
22 Oct 2008, 01:49
Ce, crezi cä nu m-am gândit, încä din timp ce citeam?
Am bifat deja câteva perle - dar (serios!) am si început sä mä gândesc la gäsirea cuiva cu timp liber, sä-l copieze pe tot - inlusiv greselile gramaticale (ale autorului).
Pe lângä acest veritabil "Ken Lee" filmangistic, haiducii lui Poles chiar päreau promitätori!

mafalda
22 Oct 2008, 15:10
Tocmai citesc "scenariul". :((
Asa ceva nu existä. :shock:
Parc-ar fi scris de un 3some între :hmm: Neuptolem drogat, :sick: Becali beat, si :oops: I.M.M. la ciclu.
Vreau si eu componenta comisiei care i-a dat finantare. :o
Vä rog foarte important. :x

Asa-i ca am avut dreptate ?

Pitbull
22 Oct 2008, 16:19
Nu.

N-ai avut.

Voit sau nu, sugerasesi cä e ceea ce s-ar putea numi "un scenariu catastrofal, dezastruos, cretin, retardat, oligofren, pervers, etc."

Consider cä e complet deplasatä formularea (fie si involuntarä, indirectä, accidentalä, subiectivä, fortuitä, conventionalä) unei asemenea opinii, despre o vomä gäsitä dimineata-n holul blocului.
O ocolesti tinându-te de nas, si astepti sä vinä femeia sä dea cu mopu'.
(Dar dacä voma aia, cum necum, costä asociatia de locatari miliarde de lei?
Atunci, vin specialistii de la laboratorul criminalistic, o expertizeazä, preleveazä mostre biologice, A.D.N., etc.
In topicul ästa.)

mafalda
23 Oct 2008, 08:13
Am inteles! Adica "Marilena" nici macar nu se poate numi scenariu!

Pitbull
23 Oct 2008, 12:28
Nu e poate numi NICICUM!

E un... o... niste... un fel de... ghîâîâîâîîîîî...!!! :w00t: :(( :sick: :sick: :sick:

Led-Ze-Pencil
23 Oct 2008, 12:35
Mai bine isi ecraniza "Pisica rupta". Acolo sunt niste faze tari, mi-a placut mult cartea - cred ca a fost cantecul de lebada, ultima dovada de luciditate si talent.

Pitbull
23 Oct 2008, 12:36
Mä gândeam si eu la asta, ieri-azi...
Cine mi-o dä si mie la citit? Cä n-am prins-o.

Led-Ze-Pencil
23 Oct 2008, 12:44
TREBUIE NEAPARAT SA O CITESTI!

Ca sa-ti faci o idee, uite cam ce personaje apar in carte:
Sergiu Colonescu
Dan Piturca
Mircea Coroiu
Carafilio di Puta, tatal si fiul
Dulea, Suzana Gadea, Elena Ceausescu,
si in roluri episodice Maricica Cur-de-fier :)

Parca am vazut-o la buchinisti (eu am facut-o cadou, din pacate :( )

Pitbull
23 Oct 2008, 12:49
Da, auzisem de jongleriile astea numismatice numinat-numinative (de la "minunat-nominative", nu de la "luminat-ruminative").

mafalda
23 Oct 2008, 12:57
Si daca si-ar ecraniza si "pisica rupta" ce fel de film credeti ca ar putea sa iasa?

StefanDo
23 Oct 2008, 12:58
o "Marilena" rupta, probabil

Led-Ze-Pencil
23 Oct 2008, 13:10
Si daca si-ar ecraniza si "pisica rupta" ce fel de film credeti ca ar putea sa iasa?


Mai, Daneliuc nu e prost, nu e Barna, e doar nebun. Si din nebunia asta a dat si lucruri geniale, si aberatii. Poate mai are un dram de luciditate, iar povestile din cartea asta l-ar putea obliga s-o aiba (sunt autobiografice). Eu inca mai sper la o revenire a lui, macar cu un film. De la Piturca sau Cazarman de exemplu nu mai sper nimic.

Pitbull
23 Oct 2008, 14:12
Asa am gândit si eu, pe tot parcursul ultimilor 18 ani, de la "A unsprezecea poruncä" (unde mi-am spus: "A gresit si el o datä, a vrut sä spunä prea multe, s-a pierdut...") si pânä la "Sistemul nervos" (pe care, exact cu genul ästa de sperantä, si cu prinos de generozitate, l-am etichetat ca "un Daneliuc cuminte" - numai fiindcä Rodica Tapalagä era foarte bunä). Dar... nu. Nu mai cred - si nu în sens afectiv, sau emotional... Pur si simplu, procesul lui de degradare psihicä, urmärit de-a lungul acestor aproape douä decenii (virtualmente dublul perioadei bune, 1975-1986), se relevä ca ireversibil... Omul SI-A UITAT MESERIA, dom'le! El nu "filmeazä bine aberatii" - el le filmeazä ca un cineclubist buimac! Nu e un Lynch sau un Jodorowski, cu nebuniile lor fascinante (chiar si "Inland Empire", cât e el de abulic, autocontinut si inutil, are totusi virtutile unui mare artist si profesionist). E... din päcate... ba da - ESTE un Barna! N-a fost, n-ar fi trebuit sä fie - dar a devenit!
Sä nu uitäm: din perioade de crizä, de pierdere a sinelui, ies numai mintile puternice (vezi cazul lui Nash, în "A Beautiful Mind", care si-a învins schizofrenia cu ajutorul luciditätii). E puternicä mintea lui Daneliuc...? Are resursele acelei detasäri lucide, obligatorii oricärei reformäri, când el e de un egocentrism megaloman delirant? E o minte frumoasä...? :((

Led-Ze-Pencil
23 Oct 2008, 16:17
Da, din pacate nu da semne sa se inzdraveneasca.
Mi-ar placea insa.
Comparatia cu Barna aproape ca ma doare, chit ca e in mare justificata. Raman totusi la parerea ca unul e idiot iar celalalt doar "dus de-acasa". Poate s-o intoarce.
Fa rost de carte si citeste-o, oricum. Merita, e scrisa cu mare talent, construita modern (a la Vargas Llosa) cat despre continut - iti poti imagina ca e interesanta. Toata bucataria interna din cinematografie de la Cursa pana la Ovidiu.
Daca nu ma insel, a luat chiar premiul ASPRO.

Pitbull
23 Oct 2008, 16:57
O gäsesc eu, neapärat.

Led-Ze-Pencil
25 Oct 2008, 14:04
Daca scenariul la "Marilena" e dupa romanul de acelasi autor "Marilena si cateva voluptati" cu personajele Lili, Nelu, Radu si evident Marilena, depun marturie ca o am si n-o pot citi. Se sparie gandul la fiecare pagina si-mi zice s-o inchid nabii de carte.

Pitbull
25 Oct 2008, 14:47
Stai.

Stai cä ceva nu-i în regulä...

Tocmai mä pregäteam s-o spun.
Textul pe care tocmai l-am terminat de citit (si care e o clismä complet abulicä, färä cap si färä coadä - voi comenta pe larg mai încolo), intitulat "Mariena", semnat Mircea Daneliuc (scenariul si regia) si cu stampila C.N.C.-ului pe pagina de gardä, NU ARE NIMIC IN COMUN (cu exceptia cuvântului "Marilena", ca nume al personagäi principale si ca titlu) cu rezumatul filmului omonim, asa cum îl cunosc din articolul lui Stefan Dobroiu (Cinemagia, nr. 43) si comentariile lui Gionloc. Sunt cu totul alte întâmpläri, personaje, nume, obsesii. In film e vorba de români deportati acasä din Canada, copii din flori, o protaognistä pe care toti vor s-o futä (ca la Barna), femei care se pisä si bärbati care se cacä. In textul de la mine e vorba despre toxicomani, racoläri pentru trafic de carne vie, exhibitionism fotopornografic, threesomes, poze pedofile, pornografie pe internet, înscenäri pentru santaj (ca la Jugaru Shukaru), moarte de overdose îmbulinatä si cadavru transat aruncat în mare.
Iar acum, tu descrii un pachet de personaje pe care nu le cheamä nici ca p-ästea din "scenariu", nici ca p-älea din "film".

Cine ne elucideazä...? :?

Led-Ze-Pencil
25 Oct 2008, 14:54
NU, romanul Marilena e cu una care e gravida si vrea sa paseze paternitatea cuiva.
E a treia teapa.

Pitbull
25 Oct 2008, 14:57
Ups. :oops:

(Mäcar de-ar fi "A treia teapä", aia erea o pesä bunä.)

StefanDo
26 Oct 2008, 08:33
tu, eu si gionloc am vazut filmul care va aparea in ianuarie-februarie-martie (daca nu intra intr-o perioada se vreo cinci ani de re-shoot-uri) in cinematografe. Avand in vedere ca:

1. smantanica o fute pe marilena
2. sotul expulzat o fute pe marilena
3. amantul cacacios o fute pe marilena
4. marilena e atat de fututa la cap, incat isi alearga nou-nascuta pe la personaje dubioase numai ca sa nu afle barba-su ca i-a facut copil din flori

pot trage concluzia ca:

1. scenariul pe care il citeste pitbull e o varianta avortata
2. regizorul e suficient de "rebel" incat sa tradeze si romanul, si CNC-ul :D

Pitbull
26 Oct 2008, 12:04
Mä-ntreb cum sä cu partea penalä...
Adicä... Ii dä Ceneceul bani pentru Manda, si el o filmeazä pe Tanda... :?

mafalda
27 Oct 2008, 12:35
Stai.

Stai cä ceva nu-i în regulä...

Cine ne elucideazä...? :?

Va "elucidez" eu!

Scenariul pe care il citesti tu Pitbull este cel care a castigat finantare de la CNC in 2004. Scenariul a fost sustinut de FILMEX (producator: Titi Popescu). Tot acest scenariu este cel arhivat avand atasat procesul verbal semnat de membrii comisiei de selectie: Radu F. Alexandru, Ioan Carmazan, Florin Mihailescu, Dinu Tanase si Bogdan Dumitrescu! Pentru scenariul pe care ti l-am dat eu a facut FILMEX dosarul tehnic cu devizul de productie si punctajul casei de productie.
Dar s-a intamplat ca dupa concursul CNC s-a schimbat ministrul culturii Razvan Teodorescu cu Mona Musca. Noul ministru nu a mai vrut sa se faca filmul la Filmex, studioul de creatie al ministerului culturii. Urmarea? Mircea Daneliuc a dat in judecata Ministerul Culturii, sa-si recupereze finantarea si sa-si caute alta casa de productie. S-au balacarit prin tribunale un an de zile si Daneliuc a cerut de la FILMEX si daune morale de 3 miliarde lei. A castigat procesul si-a luat banii si a gasit o alta casa de productie: ATLANTIS Film. Dar producatorului de la Atlantis (operatorul Ion Marinescu) s-ar parea ca nu i-a placut povestea si Daneliuc a scris o alta poveste avand ca personaj comun cu scenariul finantat de CNC doar pe Marilena.
Eu cred ca asta e tot o chestie PENALA
CNC -ul ar fi trebuit sa confrunte copia etalon a filmului "Marilena 2" (ca sa zic asa) pe care l-a predat Daneliuc anul asta cu scenariul "Marilena 1" finantat cu 4 ani in urma.

Din cate stiu eu, daca regizorul vrea sa faca modificari esentiale intr-un scenariu finantat de CNC, trebuie sa anunte CNC-ul pentru ca are nevoie de aprobarea speciala. Ori, in cazul de fata Daneliuc nu a anuntat pe nimeni ca el scrie o alta poveste despre Marilena. Daneliuc a mizat pe faptul ca nimeni (vina CNC !) nu confrunta copia etalon a filmului predat la CNC cu scenariul prezentat la concurs.

In concluzie, oricine castiga finantare de la CNC pentru un scenariu, poate face cu banii CNC un film pe un alt scenariu
Da! Este PENAL

Pitbull
27 Oct 2008, 12:46
Absolut incredibil! :shock:
Nici nu stii de ce tä te stupefiezi mai mult: de haosul prin care se dau de-a dura banii spre neant, de cotele halucinante pe care le ating tupeul si infractionalitatea, sau de faptul cä toate aceste scandaluri si manevre evolueazä în jurul a douä asa-zise proiecte de film complet handicapate?

mafalda
27 Oct 2008, 12:49
Ca la noi, la nimeni! :sick:

Proletar
27 Oct 2008, 12:52
cred cã, dacã din schimbarea proiectului iniþial ar fi ieºit ceva bun, scandalul era mai atenuat.

redmen
27 Oct 2008, 12:53
Scandalul e numai aici pe forum...

Proletar
27 Oct 2008, 12:54
Scandalul e numai aici pe forum...

da, asa e :)

Pitbull
27 Oct 2008, 12:56
Stai putin, cä deocamdatä scandalul (cel de dupä schimbarea clismei initiale cu voma actualä) nu existä (cum corect observä Redmen)! A fost doar scandalul din jurul originarei labe-triste.
Suntem primii care spun ceva. Restul e... täcere! C.N.C.-ul tace mâlc - sau habar n-are, sau issirruppi.

mafalda
27 Oct 2008, 13:12
Eu cred ca CNC-ul habar nu are, pentru ca nu a confruntat copia etalon a filmului predat de Daneliuc cu scenariul initial care l-a prezentat la concurs! Si asta spera si Daneliuc, ca CNC-ul sa nu-si dea seama.

Dar trebuie facut ceva sa se afle, ca daca doar ne revoltam pe forum nu facem decat o furtuna intr-un pahar cu apa!

Pitbull
27 Oct 2008, 13:16
Päi eu oricum îl väd mereu la vizionäri pe Eugen Atanasiu, care lucreazä la C.N.C. - poimâine-l întreb ce si cum.

...Totusi, e foarte ciudat. Un film e un produs ultra-public - cum poti spera cä niciodatä nu-l va vedea nimeni tocmai din Consiliul National al Cinematografiei...? :?

mafalda
27 Oct 2008, 13:32
Consiliul CNC se schimba din doi in doi ani!
Scenariul "Marilena !" a fost depus la concursul CNC acum patru ani, in 2004.
Era si alt director...
Degeaba il intrebi pe Serbanescu acum, iti va spune ca nu a fost el director in 2004. Atunci a castigat si el finantare pentru scenariul "Dincolo de America" intitulat initial "Visatorul"

StefanDo
05 Nov 2008, 11:46
descoperit intr-un folder sinopsisul la Tanti, ultimul lungmetraj al lui Daneliuc, castigator in 2006 (parca). Niste PR-iste m-au rugat la un moment sa-l scot de la pagina filmului cu un argument ("calendarul nostru de PR este in pericol daca acele info raman online") care ma face sa cred ca sinopsisul, din nefericire, este real.

Pitbull, Marilena nu-i NIMIC pe langa asta. De remarcat pastrarea numelui unuia dintre personajele principale :D

Sinopsisul:

"Un lung metraj romanesc despre sex, droguri, pedofilie si crima.

O rapire, o supradoza de droguri si un cadavru care trebuie facut disparut condimenteaza acest film artistic despre relatii extraconjugale, inclusiv cu minori, despre despartire, gelozie si crima.

Filmarile pentru lung metrajul artistic Tanti încep pe 5 februarie 2008. Timp de o saptamana, statiunile 2 Mai, Olimp si Neptun vor fi teatru de operatiuni cinematografice 100% romanesti.

Produs de MDV Film si Tandem Film, cu sprijin financiar din partea Centrului National al Cinematografiei, Bv McCann Erickson si United Media, lung metrajul Tanti va fi lansat la finele lui 2008.

Marcel, un om de afaceri belgian, are doua pasiuni in Romania: sotia sa Marilena si... copiii strazii. Cand echilibrul cuplului devine instabil, Simona se adauga pe lista explorarilor senzuale ale lui Marcel. Pentru a-si satisface nevoia de 'prafuri', Simona isi completeaza venitul de profesoara ajutand cuplurile care doresc sa iasa din rutina matrimoniala. Geloasa, Marilena rupe relatia maritala.

Filmul incepe din momentul acesta. Marilena evadeaza pe litoral, unde isi face noi prieteni. Fredi, un tanar care aduce masini din Germania si le dezasambleaza pentru piese in Romania, devine amantul ei. Marilena ajunge in scurt timp geloasa pe atasamentul lui Fredi pentru fosta iubita din liceu, aflata si ea la mare cu prietenul ei dependent de droguri.

Marilena se muta cu Fredi intr-un apartament oferit chiar de catre Simona, amanta sotului ei. Din acest moment, lucrurile se complica. Amuzamentul lor predilect e sa-i telefoneze lui Marcel, alertandu-l ca Marilena ar fi rapita. Cum banii le lipsesc mai tot timpul, acest joc le da ideea sa-i ceara belgianului o rascumparare. Demersul iese prost si ia o turnura violenta. Sunt nevoiti sa o sechestreze pe Simona in propria ei casa. Totusi, nu reusesc sa-l faca pe Marcel sa coopereze."

Proletar
05 Nov 2008, 11:57
la mine in Iasi e o firma de carnuri al carei slogan este "Marcel, de ai pofta de mezel!"
asa, ca o paranteza...

Pitbull
05 Nov 2008, 14:30
S-a lämurit misterul! :w00t:
Hästa-i textul pe care l-am primit si citit!
Intrucât personajul principal se cheamä tot Marilena, omul meu din Havana a-ncurcat borcanele si, citind scriitura, a crezut cä era "Marilena" - dându-mi-o apoi si mie ca atare (färä foaia de gardä, cu titlul scris pixuleste în capul paginii 1.)

Deci, ne-am linistit. Nu e nici o fraudä.
Daneliuc n-a primit bani pentru o clismä, deturnându-i apoi ca sä facä o labä tristä.
Daneliuc a primit bani de douä ori - si pentru clismä, si pentru laba tristä.
Si le-a fäcut pe amândouä.
Da, e totul în regulä.

Led-Ze-Pencil
05 Nov 2008, 14:39
Daneliuc a primit bani de douä ori - si pentru clismä, si pentru laba tristä.
Si le-a fäcut pe amândouä.
Da, e totul în regulä.

Ce usurat trebuie sa fie! O fi dat jos cateva kilograme.

mafalda
10 Nov 2008, 14:40
Si in filmul "Tanti" pe Marilena o interpreteaza tot Cecilia Barbora?

Pitbull
17 Nov 2008, 07:49
http://www.cinemagia.ro/movie.php/Tanti?movie_id=25401&wnd=_default&hist=1
Era vorba cä regia o face Serban Marinescu, nu Daneliuc.
Pânä la urmä, cum au fäcut? Stie cineva?

mafalda
17 Nov 2008, 08:05
E posibil sa-l faca Serban Marinescu, pentru ca filmul e produs de MDV-ul lui Mihai Orasanu care a mai produs si alte filme in regia lui Marinescu!
(de exemplu "Ticalosii")

StefanDo
04 Mar 2009, 13:50
ar trebui sa schimbam titlul subiectului: Marilena (fost Tanti (fost Marilena)) :)

transilvania film renunta sa distribuie Marilena, asa ca aceasta enormitate a lui Daneliuc a fost preluata de RADEF!

Pitbull
04 Mar 2009, 13:53
Stai, mä, cä nu mai înteleg nimic... :((
Sunt douä filme diferite. :oops: si :sick:
Care, cum, ce-i cu ele...? :shock: :huh: :?

StefanDo
04 Mar 2009, 14:05
sunt doua filme diferite

marilena s-a dat la tiff anu' trecut si este despre marilena (Barbora), o tipa care-si inseala sotul cu Smantanica, seful ei, dar si cu cel mai bun prieten al co-semnatarului certificatului de casatorie, unu' interpretat de Nicodim ungureanu. Drama e ca sotul e expulzat din Canada si nu care cumva sa afle ca Marilena i-a facut o fetita cu altu' ;)

tanti e cu un francez, pedofilie, Pasarinca trangand prafuri pe nas, sex pe malu' marii si chestii de-astea. Cecilia Barbora tot o marilena intepreteaza, de unde confuzia ;)

Pitbull
04 Mar 2009, 15:12
Asa e, stiam toate astea - dar în lumina acestor märete realizäri, ce valente concrete dobândeste remarca ta de mai sus (vezi mai jos)?
ar trebui sa schimbam titlul subiectului: Marilena (fost Tanti (fost Marilena)) :)

transilvania film renunta sa distribuie Marilena, asa ca aceasta enormitate a lui Daneliuc a fost preluata de RADEF!

StefanDo
04 Mar 2009, 15:17
pai da: intai am discutat despre marilena, apoi de tanti, apoi iar de marilena :)

Pitbull
04 Mar 2009, 15:18
Aha, ok! Gata, am solutia!

StefanDo
06 Mar 2009, 13:52
a, am uitat sa-ti zic: vine acushica filmul (si probabil si conferinta) :D
pe 27 martie e premiera

Pitbull
06 Mar 2009, 14:05
OMFG! :alien:
Abia astept...!!!

Pitbull
11 Mar 2009, 15:42
L-am väzut.
Acus vine si relatarea.
(Nu "analizä", cä nu se poate. Analizezi un film, un scenariu, o carte, o substantä, un sânge, o urinä, o fecalä... da' nu si "Oroarilena"! :w00t: :sick: :oops: :((

StefanDo
11 Mar 2009, 15:45
da' unde l-ai savurat?

Pitbull
11 Mar 2009, 15:56
Fix când începea "Slumdog..."-u', primesc un telefon: "Azi la 11:30, "Oroarilena" la C.N.C.!"
Fix douä secunde am stat în cumpänä, apoi am zis: "Viu!" (sau mort!)
Si la 11:15, când taman ajunseserä la Taj Mahal - zvârrr!!! Dus fui!
("Slumdog..."-u' mi-l completez la gala cu carte, sau de pe DVD, cä-l am.)

StefanDo
11 Mar 2009, 16:07
si zi ca nu ti-a placut :D
e un purgativ suprem, te simti alt om dupa ce-l vezi :)

Pitbull
11 Mar 2009, 16:42
zi ca nu ti-a placut
Nu mi-a pläcut.
(Ziceam si singur.)

Nu e purgativul, e efectul purgativului. O cäcare-pisare simultanä, da' plenarä (a partidului).

Apropo, la C.N.C. era circul de pe lume. Comisia fäcea un misto copios, eu numäram metodic instantele de cäcare-pisare, iar ei mä corectau ("Nu nu, e a opta!"), sau mä întrebau, preocupati: "Asta a câta e, a zecea sau a unspea...?" :? Pe la a treispea, ne-am läsat pägubasi.

Da' n-o sä credeti - fazä! :shock:
Deci, începe chestia. Apare pe ecran o tulburealä gri unsharff, cu un gogoloi negru-n mijloc. Muzicä... ambiantä sonorä... Pe ecran, aceeasi amoebä, palpitând, mai schimbând culorile oaresicum... Membrii comisiei, încep: "Da' ce vrea el cu chestia asta...?" :huh: O tipä: "Cred cä va intra în focus si vom vedea cä-i gaura de la veceu!" (Soundtradck-ul trecuse la dialoguri... Se aude susurul unui jet în budä, apoi vocea lui Cici Bîrborä spunând cä a fäcut pipi...) Tipa din comisie: "V-am spus eu! O sä tragä apa, si apare titlul: MARILENA!" Gaura neagrä tot oscila pe ecran, acum fondul devenise mai cäcäniu... Un tip: "Cristina, tu l-ai väzut la TIFF, zi, asa începe...?" Corcioveasca: "Posibil, nu mai tin minte...!" Eu: "Dom'le, e GASTRULA! Copilul din burta lu' Marilena, fäcut cu Sebi sau cu Smântânicä..!" In fine, dupä vreo zece minute, un tip se duce la proiectionist, si revine: "Gata, s-a rezolvat. Uitase sä punä obiectivu'!"

Pitbull
11 Mar 2009, 22:36
"Oroarilena" - O insanitate abjectă
Trivia, trivialităţi, nedumeriri


Trivia

În sală, comisia de rating a C.N.C.
Pe uşă, scris: h. 11:30, "Marilena".
Pe ecran, o chestie.
O tulbureală gri unsharff, cu un gogoloi negru-n mijloc. Muzică... ambianţă sonoră... Noi, în sală, răbdători... Pe ecran, aceeaşi amboebă, mai palpitând niţel, mai schimbând culorile oareşicum... Membrii comisiei, încep:
"Da' ce vrea el cu chestia asta...?"
O voce:
"Cred că va intra în focus şi vom vedea că-i gaura de la veceu!"
(Între timp, soundtrack-ul a trecut la dialoguri şi post-sincron de zgomote: se aude susurul unui jet în budă, apoi vocea lui Cici Bârboră anunţând naţiunea că a făcut pipi...) Membra comisiei:
"V-am spus eu! Acum o să tragă apa, şi apare titlul: MARILENA!"
Nimic - gaura neagră continuă să oscileze pe ecran, fondul a devenit mai căcăniu... Un membru al comisiei:
"Cristina, tu eşti hârtia noastră de turnesol, că l-ai văzut la T.I.F.F., zi, aşa începe...?"
Cristina Corciovescu:
"Posibil, nu mai ţin minte...!"
Eu:
"Dom'le, e GASTRULA! Copilul din burta Marilenei, făcut cu Sebi sau Smântânică...!"
(Că citisem synopsisul.) În fine, cineva se duce la proiecţionist, şi revine:
"Gata, s-a rezolvat. Uitase să pună obiectivul!"


Trivialităţile

Au acoperit următoarele aproape două ore şi trei minute.
Noroc că noi ne găseam salvarea în hazul de necaz. Eu număram metodic instanţele când personajele se cacă, se pişă sau măcar pun problema, iar membrii comisiei mă corectau: "Nu nu, e a şaptea! Ba a opta!", sau mi-o luau înainte, sincer preocupaţi: "Asta a câta e, a zecea sau a unşpea?" Pe la a treişpea, ne-am lăsat păgubaşi. La ultima, când proiecţia se încheie cu imaginea apoteotică a aceleiaşi Cici şezând pe budă şi jelindu-se că vrea să-i dea şi ei cineva atenţie, din comisie mai rămăseseră doar vreo doi, şi nu mai aveam putere nici măcar să râdem sau să plângem.
La fiecare dintre insanităţile post-duliste ale lui Danieluc te uiţi şi zici: "Mai rău de-atât nu se poate!" până vine următoarea, cu optimistul răspuns: "Ba se poate!" Vălmăşagul de întâmplări fără cap şi fără coadă de-aici începe cam aşa: o individă cu bărbatul plecat în Canada la produs calcă-n străchini cu prietenul lui cel mai bun (şi naşte), şi cu şeful ei de la serviciu (şi nu naşte). Bărbatul e expulzat înapoi spre patria-mumă, aşa că femeia-şi lasă bebeluşul în grija şefului.
Ca premisă de posibil "scenariu", în ideea că vreun profesionist ar fi acceptat să dezvolte însăilătura asta, e oricum subţire - ar mai fi fost mult de lucrat, pentru a articula un germene dramaturgic solid. Ceea ce urmează, însă, nu mai e nici subţire şi nici gros, nici solid dar nici schilod - e doar un haos repetitiv şi incoerent, axat abulic cam pe următoarele direcţii:
- Radu, soţul reîntors, se tot câcâie cu nişte escrocherii confuze din care nimeni nu înţelege nimic (marfa în cauză e numită misterios "lână", şi apar nişte pungi cu dolari), pregătindu-se să plece iar în Canada, cu un ocol prin Africa de Sud.
- Smântânică tot sună noaptea că copilul plânge; Marilena simulează tot felul de chestii ca să nu se prindă Radu; uneori, mai merge pe la Smântânică să vadă de copil. Atunci, Smântânică o fute, iar ea se văicăreşte: "De ce-mi faci asta? De ce mă necăjeşti?"
- Sebi, cum o prinde, cum o fute şi el, iar ea se văicăreşte: "De ce-mi faci asta? De ce mă necăjeşti?"
- Radu, o tot fute şi el la rându-i, iar ea se văicăreşte: "De ce-mi faci asta? De ce mă necăjeşti?"
- Sebi, o dată la două secvenţe când apare, ba se cacă, ba-l taie căcarea, ba tocmai s-a căcat, ba anunţă c-o să se cace, ba se plânge că-l doare burta de când nu s-a mai căcat, ba dă de veste că are diaree.
- Marilena începe să aibă o problemă cu pişarea: în ce constă şi în ce scop, nu ştim, dar tot vedem c-o taie şi nu poate, aşa că se ţine de burtă cu picioarele îndoite-n X şi chirăie. Asta pare să fie zona supratemei personajului.
- Diverse alte personaje, când trec şi ele prin cadru, profită şi sau se cacă, sau se pişă (prin tufe sau pe marginea drumului).
- De câteva ori, maşinile unora au accidente uşoare - dintr-un singur motiv: ca să vedem şoferi care zbiară: "Du-te-n pula mea!" Atât.
...Până la urmă, nu se mai înţelege nimic - da' ştiţi ce-i aia, "nimic"? Nimic, adică NIMIC! Nici ce se-ntâmplă, nici ce credea Danieliuc că vrea el cu abjecţia asta, nici ce-o fi avut în cap Puiu Marinescu când s-a băgat producător, nici ce-au păţit ăia din juriu când i-au dat finanţare. La fel ca-n "Legiunea străină de orice logică" şi "Sistemul urinar", spre sfârşit toţi oamenii de pe ecran o iau razna de-a binelea, într-o fracturare a proceselor psiho-motorii de zici că, pe lângă ce-i aici, la "Dincolo de America", "Şi totul era nimic" şi "Azucena" parcă l-ar fi avut consultant pe Stanislavski. Apar ca de obicei nişte poliţişti de panaramă, caricaturizaţi la nivel de "Vacanţa mare" plus "Cântarea României" (că aşa crede Danleiuc că se face "satiră socială" - consultant de la interne nu şi-a luat, drept pentru care nici nu se mai pune problema corectitudinii procedurilor: toţi se poartă ca-n jocurile de-a hoţii şi vardiştii ale copiilor de grădiniţă). Un fel de urmărire cu maşini, neveridică dar ilogică şi fâsâită, terminată printr-un caft cu bâte şi pistoale, mai ridicol chiar şi decât în "Supravieţuitorul" (nu la nivel de "film de acţiune", că oricum nu s-ar fi pus problema; la nivelul celui mai elementar realism). Un flagrant delict, la fel de penibil. Şi cam atât.
E de la sine înţeles că fantoşele umblătoare din context n-au nici cea mai mică tangenţă cu conceptul de "personaje". Despre individa titulară se poate spune doar că-i o tută buimacă, fără dram de umanitate, de care nici din greşeală nu i-ar putea păsa vreunui spectator - iar sărmana Cici, de când i s-a dus karma prin porumb, abia dacă mai aminteşte de actriţa nuanţată şi profundă pe care-o zămislise Olga Tudorache acum douăzeci de ani... Radu e un bişniţar clişeatic pân-la Dumnezeu, plin de aurării groase şi tatuaje ostentative (inclusiv un Che Guevara pe umăr, ca să ştim noi că Daleniuc critică osârdios comunismul) - Serghei Mizil, în rol, măcar arată pitoresc cu fizionomia pe care şi-a adus-o de la mama lui, şi recită acceptabil textul. La fel de credibil arată şi se comportă şi Cornel Palade, în Smântânică, precum şi Nicodim Ungureanu, ca Sebi, sau Anca Sigartău, în Aurica. Evident, în toate aceste cazuri, fărâmele de merit le revin actorilor, cu datele lor native, care umplu vag nişte contururi schematice, fără profunzime, fără evoluţie, fără dezvoltare în timp, încremenite în stanţe caricaturale grosiere - cu atât mai iritante şi din cauza replicilor de un fals realism, căutat cu orice preţ, care se chinuiesc să maimuţărească un fel de umor negru scrâşnit, reuşind doar să zgârie auzul.
Aceeaşi discrepanţă se regăseşte în decorurile debutantei Mădălina Marinescu, în marea lor majoritate voit sordide - nu neapărat din vina scenografei, oricum complet lipsită de experienţă, ci mai ales prin faptul că nu au altă justificare decât obsesia lui Danelciuc că "să arătăm că-i naşpa". Nu lipsesc nici eternele maldăre de gunoi patriotic - aici, în ipostaza unui cimitir de maşini, pe care Ion Marinescu îl filmează chiar foarte interesant (ce-i drept, e drept; când uită de veleităţile producătoriceşti şi-şi aduce aminte că de fapt e operator, Puiu chiar poate să scoată din el nişte imagini splendide; merită să precizăm şi că, spre deosebire de "Legiunea străină de cinema", unde Dalenciuc batjocorise deliberat fotografia lui Gabi Kosuth, crezând că dacă arată fals e mai adevărat, de data asta nu i-a mai mers: aici avem de-a face cu o imagine curată, sharff, etalonată îngrjit şi cu lumina pusă bine.) La fel de corect e şi montajul Corinei Stavilă, care reuşeşte performanţa de a asambla coerent nişte secvenţe fără cap, fără coadă şi fără ritm.


Nedumeririle

Le-am mai punctat anterior, dar întrucât ating probleme majore, se impune să le subliniem cât se poate de clar.
De ce?
Au băgat în el sume enorme - ca-n orice producţie de lung-metraj. Nişte cetăţeni adunaţi într-un juriu, deşi vedeau clar că textul era o bălmăjeală de copil tâmpit, nici măcar interesant ca eventuală bizarerie retardată, i-au alocat o căruţă de bani. Ştiau bine al cui e - evident, toată lumea cunoaşte secretul lui Polichinelle de la C.N.C.: aşa-zisa "secretizare" a scenariilor e o gogoaşă care insultă orice inteligenţă cotată peste 79. De-a lungul lunilor de jurizare, membrii comisiei vorbesc cu concurenţii la telefon sau faţă-n faţă, află fără pic de dubiu fiecare scenariu al cui e (după titlu, după poveste, după personaje, după te miri ce), şi dacă vor să-l noteze pe pile, o fac fără nici o jenă - cine să-i oprească? În plus, cum bine spunea Andrei Gorzo recent, textele lui Dalenciuc se recunosc de la prima pagină - şi oricine ştie ce-i poate pielea.
Deci, atât producătorul Ion Marinescu, cât şi membrii comisiei C.N.C., ştiau că "Oroarilena" era din start o afacere falimentară, al cărei buget avea să se piardă într-o gaură neagră adevărată, nu ca aia de pe ecran, când a uitat proiecţionistul să închidă obiectivul.
Mai ştiau şi că proiectul e un avorton şi la nivel estetic şi de conţinut: departe de a avea cea mai mică şansă de acces printre filmele "bune, dar nu de public", nu putea decât să suscite câteva comentarii critice extrem de virulente, în mijlocul unui val de tăcere penibilă şi bârfe jenate pe la colţuri.
Şi atunci, de ce???
Spun gurile rele că aceste mizerii n-ar fi altceva decât nişte vehicule ale şpăgii, delapidării şi deturnării de fonduri. Că o mare parte din subvenţia C.N.C. se împarte între onorarii legale - dar complet nelegitime: al "scenaristului", al "regisorului" (aici, uniţi doi într-unul ca siamezii cu un singur organ cerebral), al producătorului, al nevestei regisorului, al fiicei producătorului, etc. - şi şpăgi pentru juraţi. Din ce rămâne, se încropeşte o peliculă neruşinată, ca acoperire. Şi toată lumea e mulţumită - halal!
Refuz să cred o asemenea calomnie antinaţională, şi antiromânească! Doar suntem cea mai cinstită naţie de pe glob, patria mumă şi poporul mum n-ar îngădui aşa ceva! Ar veni el, Ţepeş doamne, ca punând mâna pe ei!
Aşa că, dragi membri ai comisiei, şi dragă Puiule, vă rog din suflet să răspundeţi - nu mie; colegilor, criticilor, publicului, lumii în general:
DE CE ???

Pitbull (Mihnea Columbeanu)
11 martie, 2009, h. 21:30-23:09
Bucureşti, România

Proletar
11 Mar 2009, 23:08
absolut criminalã descrierea obsesiilor uro-scato ale personajelor :lol: :lol: :lol:

Neuptolem
11 Mar 2009, 23:20
Excelent, Pitbull! 8)

Am citit o treime si mi-a fost de ajuns - nu pot acum pt ca stau incomod - o citesc mai tarziu cand am sa ma asez mai comod, iar maine mi-o printez si o mai citesc de cateva ori (cel putin de 2 ori cu popcorn/ciocolata/cola). O lectura atat de bine-nimerita-la-tinta merita si o atentie pe masura! Howgh!

Pitbull
11 Mar 2009, 23:25
o mai citesc de cateva ori (cel putin de 2 ori cu popcorn/ciocolata/cola).
Nu, cä versi! :sick:

Neuptolem
11 Mar 2009, 23:31
o mai citesc de cateva ori (cel putin de 2 ori cu popcorn/ciocolata/cola).
Nu, cä versi! :sick:
:lol: Bine, fara lichide, cinstit, cu aer rece.

Neuptolem
12 Mar 2009, 01:32
Citit. Foarte adevarat! Am si eu aceeasi intrebare - reprezentativa pt filmul mediocru - WHY?

Pitbull
12 Mar 2009, 02:22
filmul mediocru
Care film mediocru...? :?

Neuptolem
12 Mar 2009, 08:29
filmul mediocru
Care film mediocru...? :?
Nu m-am referit la Marilena prin film mediocru, acesta ar da clasa categoriei de "filme" ca Oroarilena. Ex: 300, Supravietuitorul, Orient Expres, Dragoste pierduta, etc. Ideea ar fi ca eu unul detest pana si turnarea acestor filme, mediocre; chiar pe plan international, o utopie, desigur, dar daca ar investi bugetul in scenarii bune ce zac in sertare ??...

halebardul
12 Mar 2009, 10:58
ca admirator al trecutelor filme, de la cursa la iacob, nu pot sa zic decat:
of of of!

oare lui ii place ce face?
oare ii mai place sa faca film in general?
oare se intampla ceva ca in cazul lui Eminescu?
oare el acum se razbuna pe FILM in general pentru cate necazuri i-a adus in viata?

e vreun psiholog prin sala?

cornel
12 Mar 2009, 10:59
din cate am citit (nu stiu daca ma risc sa vad un astfel de film, poate daca ma plateste cineva) cred ca singurul lucru curat din filmul asta sunt banii spalati care au fost investiti in el...

daca Pitbull se intreba DE CE? se fac astfel de filme, eu intreb DE CE comisiile alea ale CNC si toti membrii aia dau credit unor scenarii (sau scrieri) care sunt la mintea cocosului esecuri din start?

daca Daneliuc vrea sa faca filme, sa faca (la el acasa), dar nu pe banii statului pentru ca oricum filmele romanesti nu vor atrage spectatorii romani in salile de cinema oricat de bune sau proaste vor fi ele. cred ca nici un film porno romanesc nu ar strange spectatori mai multi decat cel mai prost blockbuster american.

Pitbull
12 Mar 2009, 13:05
Stateam pe intuneric in sala de vizionare a CNC-ului, ii auzeam pe membrii comisiei cum faceau haz de necaz - Cristina Corciovescu spunea "asta de la dezinfectie e un rest de pelicula din "Legiunea straina" - au taiat-o la montaj acolo si au bagat-o in filmul asta -
Yoi, p-asta am uitat-o! :((
Deci, ATENTIE! Ca sä întelegeti ce si cum: în cronica mea, acolo unde le însir p-alea pe puncte cu ce se-ntâmplä, mai adäugati:

- într-o zi se duc la un meci de la tarä si-n jurul stadionului unii-n alb pulverizeazä ceva alb care se confundä cu fumul alb de la mici

ma gandeam ca se intampla CEVA foarte grav cu Daneliuc: devine un caz patologic al cinematografiei romane!
A devenit de mult - practic, de la "Tusea si junghiul" (1989-1991); acolo i s-a rupt (nu în paispe; nu stiu-n câte, da' fatal). Pe parcursul urmätoarelor douä orori ("A unsprezecea poruncä" si "Patul conjugal"), unele mici sclipiri, urme ale artistului talentat dinainte, încä au mai indus în eroare - lumea îsi spunea cä omul "cautä", "evolueazä", are unele "incertitudini creatoare"... Dar, de la "Aceastä lehamite", naufragiul a devenit total si continuu. Nici chiar splendidul rol al Rodicäi Tapalagä, din "Sistemul nervos", n-a mai contat (päcat de ea, o mare actritä, readusä la rampä în conditii atât de compromitätoare...)
Si mai grav e ca se gasesc destui care sa-i cultive paranoia in loc sa incerce sa-l opreasca! E de rasu'-plansu' ! :((
Intocmai! E efectiv indecent, rusinos, degradant - si, evident, cu aspecte penale din ce în ce mai clare. Se relevä tot mai evident cä în jurul lui functioneazä un sistem de sifonare a fondurilor, pe calea acestor productii insalubre.

Pitbull
12 Mar 2009, 14:12
Maffy, tu chiar crezi asta...??? :?
Adicä, chiar crezi c-o mai are-n el? :huh: ...Notiunea realitätii, simtul ei? :shock: Cä mai e trezibil la ea? :((
Omu-i dus deprte, de mult... :(

Pitbull
12 Mar 2009, 14:24
Rezultat: va reactiona violent, si se va încopistra si mai abitir în infatuarea lui propie si personelä: noi suntem genial, toti e prosti.

Proletar
12 Mar 2009, 14:42
Cineva trebuie sa-i spuna verde in fata si sa-l convinga sa se lase de cinema si sa se apuce de altceva!

cine ar accepta un asemenea sfat?
vezi pe cineva sa se faca mic intr-un colt si sa plece cu coada intre picioare?
nimeni nu-si accepta ratarea.

StefanDo
12 Mar 2009, 14:43
dar unii se sinucid

Pitbull
12 Mar 2009, 15:16
Nu pare genul. E nebun furios, nu depresiv.

halebardul
12 Mar 2009, 18:39
ca admirator al trecutelor filme, de la cursa la iacob, nu pot sa zic decat:
of of of!

oare lui ii place ce face?
oare ii mai place sa faca film in general?
oare se intampla ceva ca in cazul lui Eminescu?
oare el acum se razbuna pe FILM in general pentru cate necazuri i-a adus in viata?

e vreun psiholog prin sala?
Oameni buni si dragi, eu chiar vorbeam serios.
hai sa gasim un psiholog sa-l analizeze de la distanta, eu doar mi-am dat cu parerea aici, nu stiu exact ce se intampla acolo la el, dar e grav. Si ma doare sa vad o minte aleasa cum se destrama aici, vorba Ofeliei. E ca si cum ti-ai vedea un frate prapadindu-se. Sa-l injuram e simplu, hai sa-l ajutam!

Pitbull
16 Mar 2009, 12:05
Dream on...
E nebun furios, (...).
Cämasa de fortä.

Pitbull
16 Mar 2009, 12:40
Da, sunt destul de asemänätori - dar Daneliuc câstigä în materie de räutate si violentä.

Pitbull
20 Mar 2009, 14:17
Cu sigurantä!
Un rol-mänusä. Ce-i drept, Daneliuc e un actor excelent. Vezi-l si-n "Al patrulea stol", de Timi Ursu.

keepwalking
24 Mar 2009, 19:39
acum, pe otv, mare hahaiala.
in studio, cecilia barbora, serghei mizil si alti papagali si circopiteci: prigoana, giovanni becali si madalin voicu.
diaconescu: domnul mizil a debutat in film, intr-un mare film, facut de catre cel mai mare regizor roman, mircea daneliuc!

Pitbull
24 Mar 2009, 20:37
Daneliuc e definitia optimismului - conform principiului:

Care e deosebirea dintre un pesimist si un optimist?
Pesimistul zice: "Mai räu de-atâta nu se poate!" :(
Da' optimistul: "Ba se poate!" :D

Judex
26 Mar 2009, 00:25
deci..........................
Bai fratilor, am citit Ora Lanti.

Hai, bagati la "Atelier" cum putem face un film psihopat despre un psihopat.

Jesus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pitbull
26 Mar 2009, 00:30
Wanna wanna wanna!!! :w00t:
Cum facem...?

Apropo:
http://www.mirceadaneliuc.ro/index.html

Judex
26 Mar 2009, 03:36
Wanna wanna wanna!!! :w00t:
Cum facem...?

Apropo:
http://www.mirceadaneliuc.ro/index.html
Hai bre.........................
Hai sa-l luam

Stalker2009
26 Mar 2009, 11:55
Asta e efectul pe marele ecran al stirilor de la ora 5 de pe micul ecran . Cum era numit inainte de 89 Daneliuc in cinematografia romana ? Regizor al filmului de actualitate . Ar fi aratat el mai multe din actualitatea de atunci dar n-a putut trece de cenzori . Acum , cand nimeni nu-i mai pune piedici (nici chiar CNC ...) omul are momente de inspiratiune creatoare si refuleaza in scenarii si pe ecran toate mizeriile societatii in care traim .
Interesant ar fi sa iasa acum intr-o conferinta de presa Presedintele Basescu si sa tina un discurs asemanator lui Ceausescu din 1983 , care sa sune cam asa :
- De ce sa prezentam pe ecrane asemenea subiecte , care nu fac cinste cinematografiei romane , de ce sa prezentam ce este mai rau in societatea noastra ... samd

Judex
26 Mar 2009, 13:46
Basescu e mai destept decat Ceausescu. Si asta e grav!

Cat despre Daneliuc, nu subiectul e problema la el, ci felul in care face film pe bani publici. S-a dilit total!

Pitbull
26 Mar 2009, 13:49
Cat despre Daneliuc, nu subiectul e problema la el, ci felul in care face film pe bani publici. S-a dilit total!
TOTUL e probema la el: si subiecul, si dileala!

Judex
26 Mar 2009, 14:20
Intr-adevar, filmele lui Daneliuc parca sunt "stirile de la ora 5" !
Stirile de la ora 5 facute naspa!!!
Daca se poate asa ceva... =))

Pitbull
26 Mar 2009, 14:22
...Si uite cä se poate... :((

Judex
26 Mar 2009, 14:36
Da, e ca-n exemplul pe care-l dadeai cu pesimistul si optimistul...:mad:

halebardul
30 Mar 2009, 14:14
Florentina Ciuverca
Luni, 30 Martie 2009

Cel mai recent film al lui Mircea Daneliuc, „Marilena”, - care rulează din acest weekend la cinema - e un portret deloc flatant al femeii românce, purtată fără voie prin istorie şi prin vieţile groteşti ale unor bărbaţi. Este capitolul al doilea dintr-o trilogie care a început cu „Sistemul nervos” (2005) şi se va sfârşi cu „Tanti”, a lui Şerban Marinescu, toate inspirate de romanul lui Daneliuc despre eternul feminin, „Marilene”.

cine vrea tot articolul, http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/845347/Serghei-Niculescu-Mizil-iubitul-femeii-eroine/

Pitbull
30 Mar 2009, 14:32
Fata asta sau nu stie sä vadä un film, sau scrie pe nevé.
Dac-am s-o cunosc, o voi mustrului.

Pashpix
30 Mar 2009, 17:02
Serghei Niculescu-Mizil, iubitul „femeii-eroine”

Fiul fostului demnitar comunist debutează în cinema în rolul unui infractor, în filmul „Marilena”, regizat de Mircea Daneliuc. Scenariul a fost scris pentru soţia cineastului, actriţa Cecilia Bârbora, care apare alături de Nicodim Ungureanu, Cornel Palade, Anca Sigartău şi un debutant în cinema, Serghei Niculescu- Mizil, fiul fostului demnitar comunist Paul Niculescu-Mizil. Pe Serghei, Daneliuc l-a zărit într-o emisiune TV şi profilul lui i s-a părut că se suprapune perfect pe cel al personajului Radu, un infractor emigrat în Canada. Primul sfat al regizorului către actorul-debutant: „Fii tu însuţi!”.

Scene groteşti de amor

„Nu am avut emoţii, pentru că Mircea Daneliuc este un regizor cu o forţă extraordinară, care ştie exact ce vrea. Mi-a spus tot timpul: «Nu încerca să fii actor! Fii natural, ca în viaţa de toate zilele!». Domnia Sa a înţeles cum sunt eu în realitate şi avea nevoie de mine aşa. Mulţi m-au speriat când au auzit că voi face film cu Mircea Daneliuc. Dar totul a mers foarte firesc”, spune Niculescu-Mizil, care se joacă pe el însuşi suficient de credibil. Lumea lui Mircea Daneliuc e stridentă, dezolantă şi infestată de toţi paraziţii tranziţiei (de la emigraţie şi manele la trafic). În acest univers haotic, Marilena e abuzată şi sabotată de toţi şi de toate: de soartă, de societate, de bărbaţi, de condiţia ei de mamă, de boli. Pe Marilena o vor toţi bărbaţii care ajung măcar câteva minute în preajma ei: „libidinosul Smântânică, şeful ei din fabrică” - Cornel Palade, Sebi (Nicodim Ungureanu), bărbat însurat şi cel mai bun prieten al iubitului său şi nu în ultimul rând Radu al ei, infractor întors în cătuşe din Canada. Cum, în lumea „Marilenei”, femeile posedă o voinţă cât a unei frunze, şi cum sexul e o formă de tortură cotidiană, ea nu reuşeşte decât să îngâime “Nu, staţi! De ce vreţi să-mi faceţi asta?!”, înainte de a fi posedată de orice doritor.

Pe lângă toate problemele lumeşti imaginabile, Marilena are şi un copil de două luni de care Radu nu ştie şi pe care îl ascunde la inginerul Smântânică, beţiv şi afemeiat (Cornel Palade, pus la grea încercare de acest rol de debut în film). Dacă eroina se ţine pe picioare după tot acest tir de situaţii penibile sau imposibile şi scene groteşti de amor, e pentru că Cecilia Bârbora o duce până la capăt cu un devotament desăvârşit. Actriţa îi dă o formă perfect umană acestei obsesii a lui Daneliuc despre „universul psihologic feminin atât de tentant” şi ţine pe umerii ei filmul, pus adeseori în pericolul de a se afunda o dată cu haosul din jurul Marilenei. Filmul este produs de Atlantis Film, muzica fiind semnată de Marius Mihalache.

halebardul
30 Mar 2009, 17:05
Fata asta sau nu stie sä vadä un film, sau scrie pe nevé.
Dac-am s-o cunosc, o voi mustrului.
Pitbull, mustruluitorul de tinere talente :)
ce-i faci, o tragi de urechi?

Pitbull
30 Mar 2009, 17:23
Nu, îi atrag atentia, ferm-amical, cä articolul ei e incompetent si nociv, contribuind la acreditarea imposturii, si o invit sä urmeze cursurile mele de la Lumière - oferindu-i cinstea de a o recunoaste oficial ca determinantä a cursului de T.C.F.*, modulul P.F.C.**, inaugurat de la toamnä
____________________________________________
* - Teoria si Critica Filmului (n.Pb)
** - Pentru Florentine Ciuverci (n.Pb.)

halebardul
30 Mar 2009, 18:27
cu alte cuvinte, faci paguba-n ciuverci. :)

Pitbull
30 Mar 2009, 18:37
Pencilul Halebardului adevär gräieste!

halebardul
30 Mar 2009, 18:42
si barda lezului la fel.
gasii aceasta cronica, ce mi se paru cumva laudativa
(nu-s oltean, dar nu stiu ce ma apuca acu', o fi ceva pe sistem nervos)
http://www.mirceadaneliuc.ro/html/critica4.html
recunosc, n-am reusit sa vad filmul; merita laudat?
pauline, fii atenta!

"N-am citit romanul inspirator, dar pot să afirm, cu un entuziasm abia temperat de acrelile meseriei de critic: Sistemul nervos este cel mai bun film al lui Daneliuc de după '89! În trena şi în vîna Patului conjugal -primul mare film al lui Daneliuc de după Revoluţie -, dar şi - cumva - în continuarea celeilalte apocalipse româneşti care a fost Senatorul melcilor.

Patul... avea scene colosale şi un simţ; - nemăsurat - al grotescului, pe care-l transforma în enormitate definitivă. Senatorul avea forţa derizoriului şi a excesului semnificativ, care deveneau literă de evanghelie convulsivă. Sistemul... este, pare-mi-se, cel mai reuşit din această "trilogie a dezastrului" de-a fi român, căci Daneliuc a găsit în formula monologului interior al Nicăi cimentul care face să se ţină laolaltă şi povestea (emblematică), şi delirurile ei (la fel de revelatoare). Este un puzzle ce poate părea inform sau diform, dar care se leagă exact acolo unde trebuie. Acolo unde doare. Iar filmul acesta ţipă!

Despre Rodica Tapalagă nu se poate vorbi decît în extaz. "Mamaia" olteancă dă filmului nu doar tonul"...
asta era!

Pitbull
30 Mar 2009, 19:19
Nu e cumva laudativä, e totalva halucinatorie.
Sistemul nervos este cel mai bun film al lui Daneliuc de după '89!
Zäu?!?
Zilele trecute, conversând noi pe sträz, între Mall Vitan si Timpuri Noi...
A.LS.: - "Patul conjugal" e singurul film al lui Daneliuc de dupä '89 care mai are câteva secvente misto - aia cu cuiele bätute-n cap...
M.C.: - Aia cu afisul lui Schwarzenegger...!
A.L.S.: - Da, si aia cu afisul!
În trena şi în vîna Patului conjugal -primul mare film al lui Daneliuc de după Revoluţiescene colosale şi un simţ; - nemăsurat - al grotescului, pe care-l transforma în enormitate definitivă.
Comparatie: "primul mare film al lui Daneliuc de după Revoluţie" / "singurul film al lui Daneliuc de dupä '89 care mai are câteva secvente misto".
Senatorul avea forţa derizoriului şi a excesului semnificativ, care deveneau literă de evanghelie convulsivă.
Betie de cuvinte...
Sistemul... este, pare-mi-se, cel mai reuşit din această "trilogie a dezastrului" de-a fi român,
Ete pula - "dezastru de a fi român"! Ezistä dezastru de a fi hutu, de a fi tutsi, de a fi cambodgian, birman, afghan - da' nu român! Astea-s istericale de muiere la ciclu - starea de a fi român nu e nici "dezastruoasä", nici "apoteoticä" - e pur si simplu normalä! Numai cä unii "fabricä" acest räcnet al Carpatilor basculat în pesimism, mizantropie, disperare näucä si urä de sine patologicä, pentru cä nu pot percepe decât extremele - si, dacä platinä nu e, numai cäcat poate fi!
Daneliuc a găsit în formula monologului interior al Nicăi cimentul care face să se ţină laolaltă şi povestea (emblematică), şi delirurile ei (la fel de revelatoare).
Alte elucubratii.
Este un puzzle ce poate părea inform sau diform, dar care se leagă exact acolo unde trebuie. Acolo unde doare. Iar filmul acesta ţipă!
Chiräie nearticulat (filmul acesta).
Eu nu.
Eu plâng...

Textul de mai sus e A.LS. at his worst. Pe lângä analizele lui bune, abracadabrärile ambrablurite de felul ästa, orchestrate din betia de cuvine asternutä pe vidul de idei, sunt cele care-l împiedicä sä devinä un Andrei Gorzo sau un Lucian Maier; de nenumärate ori m-am contrazis si cu ei - dar ce fascinatie, sä le citesc argumentatiile de sens opus alor mele!

halebardul
30 Mar 2009, 19:40
exact la asta ma gandeam si eu acum: ce diferenta fata de echilibrul si precizia de ceas elvetian cu pendula atomica a lui gorzo si frazele als-aciene aruncate ca vopseaua pe panzele lui Pollock.
Nu pare a fi un text scris la comanda - si refuz sa cred ca als ar face asta. Nu trebuie acuzat pt o opinie eronata, evident. Atunci ce era?

Patul conjugal mi-a ramas si mie ca o suma de replici memorabile:
"daca aveam eu liceul, nu mai ramaneam in cultura"
"nici musca nu iese de aici nefutata"
"s-au mutat aici alaturi niste domni tigani" (Romania anilor 2050)
si inca vreo cateva - destul de multe si antologice.

dar de aici pana la...

Suspect de bizar
01 Apr 2009, 20:46
Parcă-l bagă în weekend la mine la cinema,merită?

Pitbull
01 Apr 2009, 21:09
Dacä n-ai citit cronica, rezum:
In conditiile în care te intereseazä sä vezi si sä auzi:
- lume care se cacä (de multe ori)
- lume care se pisä (de si mai multe ori)
- o femeie care ar vrea sä se pise dar nu poate (tot de multe ori)
- futaiuri (nu porno sau sexy - dar mult mai vulgare, prin gratuitate)
- înjuräturi
- peripetii plicticoase
- imagini sordide
- replici färä nici un dumnezeu
- secvente regisate ca de un diletant cu veleitäti de cineast amator, si filmate foarte bine, de un operator profesionist talentat
- actori care joacä între corect si nicicum
...toate astea, fäcute DEGEABA, cäci nu se leagä într-o poveste (desi se screm sä), si nu comunicä nimic - nici o idee, nici un sens, nici o semnificatie, nici un mesaj...
...atunci, DA: MERITA! Le vei gäsi pe toate în cele douä ore ale acestei pelicule.
Un sfat etic: fä cumva (rugäminte, lugu-lugu, pile, päcälealä, etc.), ca sä nu plätesti intrarea.

Suspect de bizar
01 Apr 2009, 21:12
Cronica am descoperit-o târziu.Îţi dai seama,luna asta la cinema o fost „Aurul nebunilor” , „Un blonda si alta si mai blondă” cu Pamela Anderson şi filmul ăla târât prin mocirlă de Gloria cu Banicii si acum ăsta.Clar că n-am fost la nici unu.

corinka
02 Apr 2009, 13:02
Dacä n-ai citit cronica, rezum:
In conditiile în care te intereseazä sä vezi si sä auzi:
- lume care se cacä (de multe ori)
- lume care se pisä (de si mai multe ori)
- o femeie care ar vrea sä se pise dar nu poate (tot de multe ori)
- futaiuri (nu porno sau sexy - dar mult mai vulgare, prin gratuitate)
- înjuräturi
- peripetii plicticoase
- imagini sordide
- replici färä nici un dumnezeu
- secvente regisate ca de un diletant cu veleitäti de cineast amator, si filmate foarte bine, de un operator profesionist talentat
- actori care joacä între corect si nicicum
...toate astea, fäcute DEGEABA, cäci nu se leagä într-o poveste (desi se screm sä), si nu comunicä nimic - nici o idee, nici un sens, nici o semnificatie, nici un mesaj...
...atunci, DA: MERITA! Le vei gäsi pe toate în cele douä ore ale acestei pelicule.
Un sfat etic: fä cumva (rugäminte, lugu-lugu, pile, päcälealä, etc.), ca sä nu plätesti intrarea.


Nu am vazut filmul, dar din cronici si prezentari am inteles ca mesajul filmului este ca uratul ne inconjoara, este peste tot. Tot din aceleasi surse am inteles ca filmul este oribil.
Poate ca asta era scopul lui Daneliuc: sa faca un film urat. Uratul este peste tot, deci si in film. Cum poti ilustra mai bine uratul intr-un film decat realizand un film oribil? ;)

Pitbull
02 Apr 2009, 13:24
Nu am vazut filmul, dar din cronici si prezentari am inteles ca mesajul filmului este ca uratul ne inconjoara, este peste tot. Tot din aceleasi surse am inteles ca filmul este oribil.
Poate ca asta era scopul lui Daneliuc: sa faca un film urat. Uratul este peste tot, deci si in film.
Foarte adevärat.
Cum poti ilustra mai bine uratul intr-un film decat realizand un film oribil? ;)
Simplu: cu PROFESIONALISM.
(Nu voi obosi niciodatä sä repet asta.)
Un profesionist (sau un amator talentat) stie sä facä filme despre urât färä a fi urât, despre vulgaritate färä a fi vulgar, despre plictisealä färä a fi plicticos, etc., etc...
Diletantul crede cä singura cale de a vorbi despre toate aceste subiecte negative este aceea de a-ti confunda lucrarea cu ele (firesc, din moment ce totul, în mintea lui, e o mare confuzie!)

corinka
02 Apr 2009, 13:41
Cum poti ilustra mai bine uratul intr-un film decat realizand un film oribil? ;)
Simplu: cu PROFESIONALISM.
(Nu voi obosi niciodatä sä repet asta.)
Un profesionist (sau un amator talentat) stie sä facä filme despre urât färä a fi urât, despre vulgaritate färä a fi vulgar, despre plictisealä färä a fi plicticos, etc., etc...
Diletantul crede cä singura cale de a vorbi despre toate aceste subiecte negative este aceea de a-ti confunda lucrarea cu ele (firesc, din moment ce totul, în mintea lui, e o mare confuzie!)

Sunt de acord intrutotul. Tocmai de aceea, emoticonul din finalul postarii mele avea si el rolul lui.

klein
10 May 2009, 19:35
TREBUIE NEAPARAT SA O CITESTI!

Ca sa-ti faci o idee, uite cam ce personaje apar in carte:
Sergiu Colonescu
Dan Piturca
Mircea Coroiu
Carafilio di Puta, tatal si fiul
Dulea, Suzana Gadea, Elena Ceausescu,
si in roluri episodice Maricica Cur-de-fier :)

Parca am vazut-o la buchinisti (eu am facut-o cadou, din pacate :( )

ma scuzati ca deschid un topic asa de vechi, dar nu are nici o legatura cu Marilena ci cu personageje din cartea lui D.
Am gasit doua personage care nu cred sa fi existat cu adevarat ci sunt tot asa jonglerii nominative: Papacioc si Hulubaru.
stie cineva la cine face referinta?

halebardul
10 May 2009, 21:33
ma scuzati ca deschid un topic asa de vechi, dar nu are nici o legatura cu Marilena ci cu personageje din cartea lui D.
Am gasit doua personage care nu cred sa fi existat cu adevarat ci sunt tot asa jonglerii nominative: Papacioc si Hulubaru.
stie cineva la cine face referinta?
da, papacioc e florin mihailescu (director de imagine) si hulubaru e columbofilul carmazan.

am sters :)

klein
11 May 2009, 09:44
merci.
Pe asta cu perspectivele nu am inteles-o.

halebardul
11 May 2009, 10:18
intrebam daca se deschid noi perspective asupra lumii descrise in carte.
dar daca nu se intelege, uite, o sterg.

Pitbull
11 May 2009, 10:43
Eu întelesesem... No big deal. Incä n-am citit cartea, desi ard de neräbdare - dar astept s-o am în mânä (cartea...!), nu vreau pe fragmente. Deocamdatä, numele îmi displac profund, sunt codificäri naive, strävezii si complet neveridice - cam ca gogoloaiele de noroi cu care Nelutu al lu' tanti Coca aruncä-n rufele întinse la uscat ale lu' coana Jeni, de ciudä cä l-a alungat din fata casei, si se crede sincer comandant de baterie de artilerie la Märästi Märäsesti Oituz.
Orice codificare de nume în asemenea demersuri semiliterare (citeste: regläri de conturi), ca sä functioneze, trebuie:
* sä sune credibil (din douä motive: calitatea literarä în sine, si ca sä nu atragä atentia din start; sä treci peste el firesc, ca si cum ar fi un personaj oarecare, si abia mai târziu, incitat de alte detalii, sä revii si sä încerci sä-l descifrezi)...
* sä nu fie încifrat nici prea transparent, nici prea criptic - de exemplu:
- asa nu: "Carafilio";
- asa da: "Garofitescu" ("caranfil" = "garoafä", bg.), "Albou" ("karanfil" = "taur negru", gr.), "Fricälan, Fircalan, L. African" (anagrame), "Feldgrau" ("Klarenfeld" = numele initial), etc.)

klein
11 May 2009, 13:16
@ halebardul nu trebuia sa stergi doar pt ca nu am inteles eu. era suficient sa imi explici. si, da cred ca se schimba perspectivele, pt ca stiind cine se ascunde in spatele unor nume codificate intelegi mai bine pozitiile acestor persoane fata de demersurile lui D. Numai ca nu am inteles de ce au fost atat de codificate. stii cine e Petru Fermoaru?
@Pitbull cred ca ai citi-o pe nerasuflate, intr-atat am senzatia ca te priveste. stau si ma intreb daca nu vorbeste si despre tine. Cat despre partea cu numele, da, si mie mi se pare strategie ieftina: nici literara nici istorica, parca lasha, parca amatoreasca

halebardul
11 May 2009, 13:23
@ halebardul nu trebuia sa stergi doar pt ca nu am inteles eu. era suficient sa imi explici. si, da cred ca se schimba perspectivele, pt ca stiind cine se ascunde in spatele unor nume codificate intelegi mai bine pozitiile acestor persoane fata de demersurile lui D. Numai ca nu am inteles de ce au fost atat de codificate. stii cine e Petru Fermoaru?

sigur nu stiu nici eu cine-s personajele, doar le intuiesc.
banuiesc ca are legatura cu asta: http://stiri.rol.ro/content/view/150685/2/

klein
11 May 2009, 14:24
sigur nu stiu nici eu cine-s personajele, doar le intuiesc.
banuiesc ca are legatura cu asta: http://stiri.rol.ro/content/view/150685/2/
:))

Pashpix
21 May 2009, 17:19
Filmul ,,Marilena,,, al lui Mircea Daneliuc, se petrece pe. closet (?!)

Ultimul film al lui Mircea Daneliuc, Marilena, l-am vazut la Cinematograful ,,Corso,, de pe Bd. Elisabeta, spectacolul de la ora 17. insa era cit pe ce sa nu-l vad, daca la ora 17 si un minut nu aparea un ratacit care sa cumpere bilet, aceasta fiind conditia ca sa fie proiectat un film. Deci la o ora de virf, in plin vad al Capitalei, un film purtind marca Daneliuc e ca si cum nu ar fi. Cel care mai ieri era considerat rebelul filmului romanesc, azi e de compatimit. De ce spectatorii nu merg la un astfel de film? I-au deformat retetele TV, filmele americane, politica, strada, viata sau de vina e si filmul romanesc? Da, dar parca la filmele Noului Val mai e ceva agitatie la casa, lumea se mai duce la un Pescuit sportiv, dar la un film grav, cu probleme, la o lehamite incrincenata, nu. E satul bietul om cu ce traieste acasa, in cartier, la fabrica, nu-i mai arde sa repete experienta si intr-o sala de cinematograf, unde vine sa se distreze, unde vrea spectacol. Or, Marilena nu-i ofera nici un strop de spectacol, chiar si glumele, cind mai apar, sint crispate, facute cu scrisnet de dinti, totul fiind mizer si schizoid. Cind filmul prezinta imaginea Marilenei si a iubitilor ei stind mai tot timpul pe closet, ce pretentii sa ai de la spectatori, ce gust estetic vrei sa le trezesti?! Poate sa-i scirbesti cind ii vad pe protagonisti pe vine, scremindu-se, oriunde ar fi, chiar si intr-o escapada la munte, ei tot pe sub boscheti stau! inca nu exista in istoria cinematografului mondial, care numara milioane de productii, vreun film in care actorii sa joace atitea scene de closet. Daneliuc il intrece in voma cu mult pe Danny Boyle in Trainspotting. Ei bine, de ce sa plateasca spectatorul un bilet la acest film, ca sa intre la closet?! Americanii le ofera robilor care se duc la cinematograf reteta fericirii. Un regizor ca Daneliuc le ofera imaginea unei realitati sordide, imaginea unei existente urite, in care timp de peste doua ore trei barbati o toooot calaresc pe Marilena, iar ea e ca o catea deselata, ii este mereu rau, vomita, nu mai poate. Daneliuc isi pune povestea din romanul sau Marilena, transpus aici in imagini, sub semnul a doi ciini incirligati. E cumplit. Tot filmul barbatii sint in calduri si o violeaza pe biata Marilena. Care alearga continuu de la un iubit la altul, de la viitorul sot la seful ei de la fabrica, unde isi tine copilul, si de la sef la amant. Dar iata cum ne prezinta realizatorii sinopsis-ul acestui film: ,,Marilena lucreaza intr-o fabrica de incaltaminte si asteapta ca iubitul ei, Radu, plecat in Canada la capatuiala, sa o cheme la el si, astfel, sa scape de hartuielile sexuale ale masculilor infierbintati ce-i dau tircoale. intre timp, se incurca cu Sebi, cel mai bun prieten al lui Radu, care ii ia acestuia nu numai iubita, dar si masina si papucii din dormitor. Marilena incepe, in acelasi timp, sa cedeze insistentelor si santajelor libidinosului Smintinica, seful ei din fabrica. Lucrurile se precipita o data cu revenirea lui Radu, expulzat intr-un lot de infractori, la mai putin de 2 luni dupa ce Marilena nascuse o fetita, dupa cit se pare, fructul amorurilor ei cu Sebi. in timpul sederii lui Radu in tara, copilul trebuie ascuns la cineva, si singurul care accepta este Smintinica. Radu si Sebi se implica intr-o afacere ilicita cu valuta, cel de-al doilea incercind sa-i traga o <teapa> primului. intimplarea se incheie cu Radu la politie si Sebi ranit si imobilizat la pat. Marilena este disperata, nu stie ce sa faca. N-a vrut decit sa fie lasata in pace ca sa-si creasca fetita. <Doamne, ce urita e lumea!> exclama, spre sfirsitul filmului, eroina principala,,. intr-adevar, uritul este pretutindeni, alaturi de noi si in noi fizic si moral. Acesta este mesajul celei mai recente pelicule a regizorului Mircea Daneliuc, un creator care, asemenea lui Caragiale, ,,<vede enorm si simte monstruos> si, mai ales, nu iarta,,.

GRID MODORCEA
(Text reprodus din ziarul ,,Tricolorul,, , nr. de marti, 19 mai 2009)