PDA

View Full Version : Filmul despre arte


Pauline Kael
12 Jul 2008, 14:36
Intotdeauna m-au pasionat pictura si istoria artelor.Propun un topic in care sa discutam despre arta in film,despre biografii(mai mult sau mai putin romantate) ,despre influenta si inspiratia pe care o dau celelalte sase arte in desavarsirea celei de-a saptea: filmul.
Incep cu un link,despre celebrul alfabet al lui Edward Gorey,inspirator pentru regizorul cu gust pentru povesti gotice,Tim Burton:
Gashlycrumb Tinies:

http://www.geocities.com/sunsetstrip/stage/7535/gorey.html

Pauline Kael
12 Jul 2008, 14:44
" Corabia nebunilor"(Hieronymus Bosch) este un proverb flamand ( de la flamanzi nu de la flaminzi!) care aseamana lumea cu o corabie in care se aduna toate caracterele. Lumea e o nebunie si ca dansa sintem noi. Primul care a ilustrat aceste proverbe flamande a fost Pieter Bruegel. In viziunea lui aceasta nebunie colectiva atingea punctul limita al dezlantuirii de patimi si instincte pregatind distrugerea corabiei si prevestind, intr-o viziune protestanta, Apocalipsa.
Incetul cu incetul, sensul acestei viziuni (sau metafore) s-a umanizat si a devenit mai blind. Prin anii '50, s-a facut un film care stringea toti marii actorii ai "Pe aripile vintului," la ultimul ei rol, cu citeva luni inainte sa moara de cancer, si Simone Signoret in rolul unei femei mult prealucide care se pierde in droguri pentru a fugi de realitate. Parabola corabiei in acest film vorbea despre autodistrugere, dezabuzare, disperare si incercarea tuturor de a se salva printr-o relatie curata. Evident esuata. In film se adauga sensul modern al corabiei nebunilor:un grup de oameni izolati de restul lumii, traind in conditii de stress fiecare pe cont propriu o drama personala, motiv pentru care tisnirile unor strafunduri de constiinta conturau personaje contradictorii: durul se dovedea generos si sensibil, slabul puternic, aparentul frivol un profund, filosoful un derbedeu superficial, ageniul un ratat, etc.
http://xs329.xs.to/xs329/08304/shipoffoolz702.jpg (http://xs.to)

http://www.imdb.com/title/tt0059712/

http://www.imdb.com/title/tt0059712/trailers-screenplay-vi3699507481

Pauline Kael
12 Jul 2008, 14:47
...Michelangelo Merisi da Caravaggio(1571-1610)unul din ultimii pictori ai Renasterii italiene.De f tanar isi vindea picturile pe strazile Romei.Ca si a adult a avut un iubit permanent,un baiat pe care l-a gasit pe cand era mic,surdo -mut,Pascualino.Modelele sale erau in general prostituate si oameni de pe cea mai de jos treapta a societatii.A fugit de la Roma la Napoli dupa ce a UCIS un om.A murit sarac.Scriitorul si regizorul Derek Jarman i-a creat o biografie(Un film cu buget restrans, filmat intr-o cladire parasita undeva in Londra).Filmarea a durat 6 saptamani,la inceputul lui septembrie 1985.Filmul este povestea vietii lui Caravaggio in flash backuri.Filmul e si fictiune si fantezie si adevar.Povestea se invarte in jurul faptului urmator:Caravaggio il angajeaza pe Ranuccio (un luptator pe strada,cum sunt intrecerile intre cainii de lupta)sa-i fie model.Cand iubita lui Ranuccio,Lena, ,o prostituata anunta ca e insarcinata,se pune intrebarea cine e tatal copilului.Pentru ca si Caravaggio facuse o pasiune pt Lena ,depasind-o pe cea pt Ranuccio.Lena este gasita moarta,innecata in rau.Ranuccio este arestat si acuzat de crima.Caravaggio crede cu tarie in nevinovatia lui Ranuccio:face orice ca acesta sa fie eliberat;dupa ce este eliberat ,Ranuccio isi marturiseste crima.(din dragoste pt Caravaggio).Caravaggio ii taie gatul lui Ranuccio.Filmul este presarat cu excencitricitati inutile,moderne suprarealiste,alegorii anacronice:calculatoare de buzunar,biciclete,masini de epoca,zgomot de avioane in fundal,jazz...toate-subliminal,discret,anacronisme inutile.Tot ce am inteles e ca acest mare artist,inventatorul clarobscurului teatral,al unei tehnici speciale,a pus pe panza tot ceea ce a trait:mizeria si betiile din adolescenta,crima,sangele,violenta,iubirea proscrisa,degradarea umana.Mediul in care a trait este omniprezent in arta sa.poate ca Michelangelo(Buonarotti)a avut mai multe sanse.Pt mine Michelangelo ramane geniul sculpturii.Caravaggio al luminii si umbrelor perfecte;mai ales cele din sufletul fiecaruia dintre noi.
Caravaggio a fost uitat pe nedrept secole de-a randul.Abia in sec.XX a fost "reabilitat";sa ne gandim..a trait in mizerie,modelele lui -toate personajele din tablouri-sunt persoane pe care le-a cunoscut,de pe strada de oriunde;el nu a avut sansa lui Michelangelo.Michelangelo a crescut de mic cu marmura la nas,a trait sub protectia familiei de Medici.Ganditi-va.cum ar fi aratat Capela Sixtina cu clarobscurul(tehica greu de implementat pe fresca) lui Caravaggio in loc de mormanele de muschi si carne ale flacailor lui Michelangelo...
In"Judith decapitandu-l pe Holofernes 'Caravaggio e e de un naturalism crunt.Si totul inspirat din realitatea lui...tablourile cu tema biblica sunt uluitoare"Cina la Emaus",Necredinta Sf.Toma",Rastignirea Sf.Petru"...etc.



http://art-zone.ro/picturi/crv/h/caravaggio.html


http://www.imdb.com/title/tt0090798/

Pauline Kael
12 Jul 2008, 14:55
Artemisia Gentileschi...a fost influentata de Caravaggio,dar se pare ca si-a intrecut uneori maestrul..
In " Susana si varstnicii" ea portretizeaza o femeie care se teme si se simte lezata de voyeuristii in varsta care o privesc..Toate tablourile care au ca subiect pe Judith si Holofernes sunt influentata de viata sa cumplita :extrema violenta din lucrari se datoreaza traumei care a marcat-o a fost violata la 19 ani de catre profesorul ei de pictura,Agostino Tassi.tatal ei l-a dat in judecata pe Tassi,dar in final,Artemisia a fost torturata ,iar Tassi achitat.Pentru Artemisia,violenta tablourilor sale este un fel de terapie..
"Susana si varstnicii"tema biblica..
si
"Autoportret ca alegorie a picturii"...sublim.
Artemisia Gentileschi a trait prin 1600 doar,reputata artista in Roma si Europa.A intrecut cu mult conformismul celorlator pictori,temele biblice(la moda)fiinf imbogatite si interpretata intr-o maniewra unica,talentul si tehnica desavarsite. A fost reabilitata recent de istoricele in arta ..feministe.
http://www.youtube.com/watch?v=TQe4VHbhzuc
Filmul este o impietate la adresa celei care a fost una dintre cei mai mari artisti ai Renasterii si perioadei baroce..

Pauline Kael
12 Jul 2008, 15:08
'AMADEUS" si "Ghoya's ghost" ,Milos Forman ,daca aveti informatii,pareri despre ele,eu ma mai gandesc..


Francisco de Goya nu poate fi trecut cu vederea superficial.Certat cu Inchizitia(oare nu oricare geniu a avut probleme cu ea?),suspect de schizofrenie,sifilis sau intoxicatie cu plumbul din culorile sale,surd in ultima parte a vietii,bantuit de demoni,ne-a lasat celebrele "pinturas negras"..

marx
14 Jul 2008, 12:51
In"Judith decapitandu-l pe Holofernes 'Caravaggio e e de un naturalism crunt.
darling, Caravaggio e la fel de naturalist cum esti tu Pauline Kael...

StefanDo
14 Jul 2008, 12:58
Pauline, enough is enough

ok, filmul despre arta este o idee misto si de-abia asteptam sa vedem ce biografii celebre mai gasesti.

dar las-o mai moale cu fotografiile, care, pe langa ca sunt imense si se incarca extrem de greu, nici macar nu sunt cadre din film! Daca tii neaparat sa vedem reproduceri dupa picturi celebre, poti pune link-uri catre wikipedia sau albume online. E cel mai simplu, crede-ma.

in ceea ce priveste semnatura ta animata, te rugam sa renunti la ea. Semnaturile (ca si avatarurile) animate sunt interzise.

Pauline Kael
14 Jul 2008, 13:09
In"Judith decapitandu-l pe Holofernes 'Caravaggio e e de un naturalism crunt.
darling, Caravaggio e la fel de naturalist cum esti tu Pauline Kael...
Apai .. ,daca tu te pricepi mai bine la arta decat la fotbal ...ce sa zic.
Caravaggio a fost un reprezentant al barocului si clar-obscurului prin excelenta,naturalist era tabloul cu Judith.
Daca ALS a plecat nu mai ai cu cine te certa.

illotempore2002
14 Jul 2008, 13:12
sa stii ca se pricepe la arta foarte bine
:)

marx
14 Jul 2008, 13:16
caravaggio a fost un reprezentant al barocului si calr-obscurului prin excelenta,naturalist era tabloul cu JUdith.

wow, ce verva de ovul nefecundat ai in creere!
nici macar nu stii ca naturalismul nu accepta gesturi teatrale sau butaforie drapata.

Pauline Kael
14 Jul 2008, 13:20
caravaggio a fost un reprezentant al barocului si calr-obscurului prin excelenta,naturalist era tabloul cu JUdith.

wow, ce verva de ovul nefecundat ai in creere!
nici macar nu stii ca naturalismul nu accepta gesturi teatrale sau butaforie drapata.
Tinere,nu in gestica si decor sta naturalismul asta banalizant,ci in shfichiul lamei in beregata,in sangele care tasneste ca dintr-o arteziana....dar cauta imaginea pe google,ca am sters-o.

marx
14 Jul 2008, 13:25
Tinere,nu in gestica si decor sta naturalismul asta banalizant,ci in shfichiul lamei in beregata,in sangele care tasneste ca dintr-o arteziana....dar cauta imaginea pe google,ca am sters-o.
hehehe, daca avem un element organic, recte sange, automat avem un tablou naturalist?

illotempore2002
14 Jul 2008, 13:26
recte san...

Pauline Kael
14 Jul 2008, 13:30
Tinere,nu in gestica si decor sta naturalismul asta banalizant,ci in shfichiul lamei in beregata,in sangele care tasneste ca dintr-o arteziana....dar cauta imaginea pe google,ca am sters-o.
hehehe, daca avem un element organic, recte sange, automat avem un tablou naturalist?
Nu ba,dumneavoastra nu intelegi ca e vorba de violenta mesajului,nu de solutia aia ,amestec de checiap cu gem de capsune.
Recte retro satana.

marx
14 Jul 2008, 13:32
Nu ba,dumneavoastra nu intelegi ca e vorba de violenta mesajului,nu de solutia aia ,amestec de checiap cu gem de capsune.
Recte retro satana.
pai violenta avem si-n filmele SF. tot naturalism estem?

Pauline Kael
14 Jul 2008, 13:48
Nu ba,dumneavoastra nu intelegi ca e vorba de violenta mesajului,nu de solutia aia ,amestec de checiap cu gem de capsune.
Recte retro satana.
pai violenta avem si-n filmele SF. tot naturalism estem?

Nu m-ai prins.
Daca filmul ala SF e de arta sau are mesaje filosofice si niste cadre rupte din suprarealism,uite inspira-te de aici:

http://beinart.org/artists/
Poti face un film foarte bun SF,despre atractia morbidului...si naturalismul,cu femei goale "pictate pe dinauntru cu cuiul" incheiat citatul din marii clasici,si cate motive ,secvente.......

marx
14 Jul 2008, 14:10
Nu m-ai prins.
Daca filmul ala SF e de arta sau are mesaje filosofice si niste cadre rupte din suprarealism,uite inspira-te de aici:

http://beinart.org/artists/
Poti face un film foarte bun SF,despre atractia morbidului...si naturalismul,cu femei goale "pictate pe dinauntru cu cuiul" incheiat citatul din marii clasici,si cate motive ,secvente.......
nu, tu nu intelegi o logica a faptelor. nu poate fi considerat un tablou naturalist (desi e improprie si terminologia asta) doar ca avem un puseu sangvinic in prim-plan sau, extrapoland, avem un gest violent, cand intreaga compozitie este construita pe alta schela.

Pauline Kael
14 Jul 2008, 14:20
Nu m-ai prins.
Daca filmul ala SF e de arta sau are mesaje filosofice si niste cadre rupte din suprarealism,uite inspira-te de aici:

http://beinart.org/artists/
Poti face un film foarte bun SF,despre atractia morbidului...si naturalismul,cu femei goale "pictate pe dinauntru cu cuiul" incheiat citatul din marii clasici,si cate motive ,secvente.......
nu, tu nu intelegi o logica a faptelor. nu poate fi considerat un tablou naturalist (desi e improprie si terminologia asta) doar ca avem un puseu sangvinic in prim-plan sau, extrapoland, avem un gest violent, cand intreaga compozitie este construita pe alta schela.
de unde si pana cand curentele artistice au fost delimitate ca uleiul de apa in cadrul aceleiasi opere?
de ce n-ar fi Capela Sixtina renascentista cu accente decadent-romantice?
Lista e nesfarsita,iar in domeniul cinematografic cu atat mai mult.(aici cunoasteti mai bine problema).
In general nu pot sa cred ca agreati o referire sau critica ermetica si conformista doar de dragul corectitudinii (care?).

marx
14 Jul 2008, 14:24
de unde si pana cand curentele artistice au fost delimitate ca uleiul de apa in cadrul aceleiasi opere?
de ce n-ar fi Capela Sixtina renascentista cu accente decadent-romantice?
Lista e nesfarsita,iar in domeniul cinematografic cu atat mai mult.(aici cunoasteti mai bine problema).

atata timp cat exista criterii/repere avem si delimitari stilistice. si da, despre H Bosch se spune ca e un proto-suprarealist.....

Pauline Kael
14 Jul 2008, 14:28
de unde si pana cand curentele artistice au fost delimitate ca uleiul de apa in cadrul aceleiasi opere?
de ce n-ar fi Capela Sixtina renascentista cu accente decadent-romantice?
Lista e nesfarsita,iar in domeniul cinematografic cu atat mai mult.(aici cunoasteti mai bine problema).

atata timp cat exista criterii/repere avem si delimitari stilistice. si da, despre H Bosch se spune ca e un proto-suprarealist.....
Daca ii luam in considerare si pe Pieter Bruegel cel Batran ,Memling,Roger van der Weyden,Mathias Grunewald,( si alti reprezentanti ai scolii flamande..)...suprarealismul "avant la lettre" e mult inainte de Bosch.
S-ar face un film de nota 10.Pacat ca nu vrea nimeni.

Pauline Kael
25 Jul 2008, 02:02
"Amadeus"
http://www.imdb.com/title/tt0086879/
http://www.imdb.com/title/tt0086879/trailers-screenplay-vi498467097

Filmul lui Milos Forman pe care imi place sa-l revad in fiecare vara.Nu pentru ca a castigat 8 Oscaruri,ci pentru ca Amadeus e atat de viu...Curentul clasicist muzical metamorfozat in simbolism despre genialitatea unui om.Cine ar mai putea face un film despre Mozart?
Scena cu Requiemul neterminat,intre el si Saglieri obligandu-l sa -l compuna pe patul de moarte...

Pauline Kael
28 Jul 2008, 02:35
Pentru mine Salvador Dali e un comercial megaloman,un supraevaluat(cu niste exceptii).
Despre colaborarea sa cu Louis Bunuel nu stiu prea multe,stiu ca Bunuel l-a abandonat pe Dali si proiectele sale.Ce stiti despre acestia?

http://www.imdb.com/title/tt0020530/

mafalda
11 Aug 2008, 11:28
Nu ma inebunesc dupa suprarealism iar filmul lui Bunuel "Cainele andaluz" nu m-a facut sa cad in fund. Am urmarit cu interes serialul TV "Impresionistii". As vrea sa vad filmul "Modigliani", cel filmat la noi cu Andy Garcia, dar nu stiu cum sa fac rost de el.

Pauline Kael
13 Aug 2008, 09:53
Hm,suprarealismul.Ai fi uimita sa descoperi o multime de coduri si secrete,subintelesuri...Daca il luam numai pe Magritte de ex.N-am vazut serialul,regret,poate se redifuzeaza.
Despre Bunuel e mult de discutat.,si timpul e limitat.
"Modigliani" filmat la Buftea cu Lori :shock: si cu A Garcia am auzit ca e un fiasco.Dar,poate ca merita vazut ,ca si idee.
Lista cu filme mai tarziu,despre arte...

ricuta a scris:

Peter Greenaway a reinventat "Rondul de noapte" al lui Rembrant si sunt curioasa ce-ar putea scoate din MonaLisa.
Filmul lui Ion Bostan asa se numeste: "Uciderea pruncilor". A preluat numele de la tablou. am vazut filmul intamplator la cinemateca...este un scurtmetraj...amuzant e ca am avut de facut un exercitiu similar, in fiecare semstru la scoala, pentru cursul de limbaj plastic.
Ricuta,astept sa-mi scrii ceva despre Rondul..lui Greenway.O sa caut si eu despre,multumesc :love:

ricutza
13 Aug 2008, 13:30
in 2006, cu ocazia sarbatoririi a 400 de ani de la nasterea lui Rembrandt, Rijkmuseum il invita pe Greenaway sa faca un proiect prin care s ai se aduca un omagiu pictorului. Cum il stim pe Greenaway, mereu dornic sa exploreze diverse medii, se hotaraste sa faca un film, o piesa de teatru si o proiectie video in cadrul muzeului, despre Rembrandt si misterul care Greenaway considera ca se ascunde in spatele tabloului Rondul de Noapte.
Desi fiecare forma de manifestare a putut fi vazuta si separat, preznetarea din muzeu contine destul de multe trimiteri la film si piesa care genereaza noi nivele se semnificatii.
De exemplu, faptul ca Greenaway se hotaraste sa faca si un lungmetraj si o piesa de teatru pe aceeasi tema, nu pare ceva deosebit. Poti sa te gandesti ca sunt pur si simplu doua moduri diferite de manifestari. Totusi in momentul in care aflii ca Greenaway considera ca Rembrandt si in general reprezentantii scolii din Delft, fac film inaintea fratilor Lumiere, lucrurile incep sa se lege. Asa cum explica el, in momentul in care te uiti la un tablou din perioada respectiva, iti dai seama ca daca pictorul ar mai fi asteptat o secunda inainte sa se apuce sa picteze, tabloul ar fi aratat cu totul altfel. Greenaway considera din aceasta cauza, ca tablourile sunt extrem de cinematice. De atlfel se si crede despre Vermeer de pilda ca ar fi folosit camera obscura in compozitiile sale.
Legat de teatru, Greenaway spune ca in perioada in care Rembrandt a pictat Rondul de Noapte, in Olanda era tendinta ca o multime de nobili sa isi cumpere costume de armata pentru a se lauda cu ele. Din cauza asta, uitandu-se la modul in care sunt pozitionate personajele in tablou, si cum arata ele, Greenaway presupune ca protagonistii nu erau militari adevarati, ci omanei care fusesera pur si simplu pusi sa poarte costumele respective. Din cauza asta, Greenaway cosnidera ca Rondul de Noapte infatiseaza practic o scena pe care sunt pusi niste actori.
Iata ca ceea ce pare doar un alt film sau doar o alta piesa de teatru, pe tema Rembrandt, se imbina in prezentarea din muzeu in care Greenaway demonstreaza ca intr-un tablou, teatrul si filmul conveituiesc impreuna.

Scopul declarat al lui Greenaway si a oficialilor d ela muzeu este sa faca publicul sa aprecieze Rondul de noapte pentru ceea ce este, nu pentru ceea ce se spune despre el ca ar fi. Pentru asta Greenaway gandeste un proiect imaprtit in doua sali in care vizitatirii intra dupa ce viziteaza expozitia muzeului. Prima este o incapere circulara in care sunt puse de sus pana jos si imprejur, 31 de ecrane de diverse forme si dimensiuni. Pe ecrnae sunt proiectate o serie de imagini in diverse incadraturi. In timpul proiectiei, pe rand, in spatele a 4-5 ecrane se aprind mici spoturi de lumina prin care se orienteaza privirile spectatorilor.
In cea de-a doua incapere e expus tabloul ca si cum ar fi pus pe o scena de teatru. Sunt facute niste cortine de-o parte si de alta, in fata sunt puse vreo 20 de scaune. Prin diverse mijloace multimedia, tabloul icnepe sa fie luminat pe portiuni, din el cosntruindu-se practic live, o poveste.

Acum ar fi multe de spus depsre ce se intampla exact cu ecranele si de ce, si cum stau lucrurile cu multimedia, insa categoric, nu e aici spatiul potrivit pt a prezenta astfel de idei.

Daca te intereseaza mai mult subiectul, putem discuta pe privat si vedem noi cum facem. :P

Pauline Kael
13 Aug 2008, 17:33
Ricuta,iti multumesc pt informatii,foarte interesante si utile,multi ar avea de invatat de la tine..
Ideea ca niste figuranti sa stea nemiscati pentru a poza nu e originala,in perioada baroca ,Caravaggio facea astfel de scene"false" iar "actorii " erau de regula prostituate si vagabonzi(ii vedem in tablorile sale ca sfinti sau altii)(am vazut si filmul Caravaggio).Tehnica seamana cu cea fotografica,avea un panou urias care reflecta lumina si astfel obtinea efectul de chiaroscuro.
Interesant proiectul si experimentul lui Greenaway,mi-ai incitat curiozitatea..Astept sa ne spui ce s-a intamplat cu acele ecrane :)



http://img371.imageshack.us/img371/2596/nightwatchrembrandtam2.jpg (http://imageshack.us)
http://img371.imageshack.us/img371/2596/nightwatchrembrandtam2.99646eb070.jpg (http://g.imageshack.us/g.php?h=371&i=nightwatchrembrandtam2.jpg)

Pauline Kael
13 Aug 2008, 17:44
Greenaway a fost pictor ,asadar se explica:

http://www.imdb.com/title/tt0446750/
O sa caut filmul,multumesc.A,si am "Prospero's books" dar mi se pare o viziune angoasanta asupra lui Shakespeare.L-ai vazut? :)

Pauline Kael
13 Aug 2008, 21:47
Am vazut acum "The Merchant of Venice" cu Al Pacino in rolul principal.Aiurea,o comedie transformata in tragedie,plata si fara pic de substanta,muzica si costumele destul de frumoase.
In 2009 ,va apare"Dali & I: The Surreal Story",cu Al Pacino in rolul lui Dali:

http://www.imdb.com/title/tt0893399/
si "
"Vivaldi"
http://www.imdb.com/title/tt0469879/

ricutza
14 Aug 2008, 12:04
filmul "Nightwatching" in sine nu e cine stie ce. De altfel trebuie sa recunosc ca nu ma numar printre fanii Greenaway. Am vazut "Pillowbook" si "Tulse Luper's Suitcase". Cu toate acestea in proiectul de la Rijksmuseum a fost genial. El este dovada clara ca folosirea excesiva a multimediei fara un scop precis, nu are prea multa valoare artistica.

bre
29 Aug 2008, 15:53
pauline, am ajuns si pe aici...ca ma plictisesc pe acasa si pe roportal nu prea mai misca nimic din ce ma intereseaza pe mine.
si oricum, decat sa dau cu aspiratorul, mai bine ma delectez cu ceva discutii despre arta.

din filmele despe artisti am vazut modigliani, nu e cine stie ce. ca de obicei, accent pe viata personala, nu pe pictura. dar a avut si faze memorabile.
frida a fost mai bun, salma a facut un rol super, atmosfera m-a prins...
am vazut si ala cu picasso, cu anthony hopkins, accent tot pe viata personala, dar lui i se potrivea rolul.
imi pare f rau ca am pierdut impresionistii, am inteles ca merita...:(
mi-ar placea sa vad un film depsre viata lui van gogh, inca citesc din scrisori - si zbuciumul lui interior ar fi un scenariu bun. ma gandesc ce actor ar fi potrivit...hmmm....


rectificare: am cautat pe net si vad ca exista ceva filme despre van gogh...dar mi-e tare frica sa nu ma dezamageasca...a vazut careva ceva: vincent & theo (1990 - robert altman), lust for life cu kirk douglas si anthony quinn.

Pauline Kael
31 Aug 2008, 18:33
Bre,bine ai venit,si ma bucur ca am cu cine impartasi idei despre filme despre arte(nu neaparat biografice).Revin cu raspunsuri la postarea ta de mais sus,pt ca acum plictiseala de pe forum e molipsitoare,dar sunt cativa tineri aici cu care merita sa comunici un pic. :)

ricutza
02 Sep 2008, 11:24
Am vazut acum "The Merchant of Venice" cu Al Pacino in rolul principal.Aiurea,o comedie transformata in tragedie,plata si fara pic de substanta,muzica si costumele destul de frumoase.


l-am revazut si eu ca n-aveam la ce sa ma uit...la cinema mi se paruse ok dar la televizor a fost sinistru de plicticos... iar chestia cu pastrarea formatului replicilor luate exact din Shakespeare mi se pare asa o idee proasta....nici un personaj nu era credibil! singurul care s-a apropiat cu o interpretare cat de cat decenta a fost Al Pacino insa si replicile lui erau mai potrivite pentru teatru decat pentru film...
oricum dezamagitor la o a doua vizionare... nu mai tin minte ce-am scris dupa prima, dar cred ca eram mai entuziasmata.

Se7en
02 Sep 2008, 19:31
Am vazut acum "The Merchant of Venice" cu Al Pacino in rolul principal.Aiurea,o comedie transformata in tragedie,plata si fara pic de substanta,muzica si costumele destul de frumoase.


l-am revazut si eu ca n-aveam la ce sa ma uit...la cinema mi se paruse ok dar la televizor a fost sinistru de plicticos... iar chestia cu pastrarea formatului replicilor luate exact din Shakespeare mi se pare asa o idee proasta....nici un personaj nu era credibil! singurul care s-a apropiat cu o interpretare cat de cat decenta a fost Al Pacino insa si replicile lui erau mai potrivite pentru teatru decat pentru film...
oricum dezamagitor la o a doua vizionare... nu mai tin minte ce-am scris dupa prima, dar cred ca eram mai entuziasmata.


Imi permit sa fiu putin caustic in privinta parerii voastre despre asa zisa mediocritate a lui Merchant of Venice, insa o spun asa...ca o soapta...ca VA INSELAAAAAATI!!!! Ok, poate ati zice, vai cum isi permite dude asta sa sfideze parerea generala in ceea ce priveste mediocritatea lui Merchant of Venice si sa vina cu ideile lui "preconcepute". Insa da, o fac, si o fac sus si tare pentru ca filmul m-a impresionat intr-atat de mult ca am ajuns sa ma uit la el asa des cum ma uitam la VHS-urile mele vechi cu Mica Sirena si 101 Dalmatieni, dublate oribil in romana si copiate prin Germania. Motivul? Simplu, forta incredibila a imaginii si jocul excelent al actorilor. De unde aceasta forta? Din extrema simplitate a subtilitatilor emotionale pe care filmul le emana. Din lumini, din muzica simpla si suava si da, trebuie sa recunosc, dintr-un Pacino si un Irons care completeaza jocul actorilor ca cireasa de pe tort. Ricutza spunea ca jocul actorilor e plicticos si monoton dat fiind ramanerea dialogurilor la forma shakespeareana, eu insa as putea spune ca Michael Radford (scenariu) a facut un pariu care l-a castigat. Cu actori buni orice scenariu oricat de greu si plicticos poate deveni pe loc incandescent. Poate ca intr-adevar ca sa intelegi ce se intampla in film trebuia sa urmaresti cu sfintenie subtitrarea, insa apoi trebuia sa ridici imediat ochii sa vezi ce expresie uluitoare urmeaza sa mai faca Pacino. Filmul comunica prin imagini in primul rand, si printr-o Venetie departe, foarte departe de cea a unuia ca Visconti.... Plotul? Plotul nu merita nici o pledoarie, cred ca zeci, sute de critici literari i-au facut exegeza din toate punctele de vedere. Eu pot spune doar ca fara dramatismul de la sfarsit al lui Pacino, Shylock n-ar mai fi Shylock. Excusez-moi alors...

ricutza
03 Sep 2008, 13:56
@ se7en

first of all, in ceea ce ma priveste, n-am obiceiul sa resping parerile unor useri pentru ca n-au suficient de multe mesaje acumulate. iti respect parerea si sentimentele fata de film.

mie cred ca mi-ar fi placut mai mult sa vad Merchant of Venice, cu Pacino si Irons, pe scena unui teatru. in film am vazut efectiv energia, forta si pasiunea pe care ei o dadeau rolului.
ceea ce pentru teatru functioneaza excelent, pentru film nu e neaprat potrivit. eu personal, l-am vazut pe actorul pacino, interpretand un rol. n-am vazut un personaj din film. am simtit ca pur si simplu iese in evidenta. isi spune replicile atat de afectat ca e pur si simplu foarte teatral.
imaginea filmului vorbeste prea putin in detalii si e foarte greu sa simt atmosfera. camera se fixeaza ca la teatru pe 2-3 personaje si le lasa sa-si spuna replica dupa replica dupa replica. cand Bassanio statea sa aleaga cutia si-si spunea toate gandurile, o vedeam pe Portia in planul doi, si o tot vedeam si o tot vedeam si imi era asa de clar ce cutie trebuie sa aleaga, si imi era atat de clar ca ea isi doreste ca el sa o aleaga ca nu aveam rabdare sa ascult replicile inca 5 minute. filmul nu trebuie sa fie teatru filmat.nu trebuie sa avem cadre seceventa de 5-10 minute. nu trebuie sa mizez doar pe expresia faciala a unui personaj ca sa imi dau seama ce simte.

in plus, Shakespeare este probabil cel mai studiat scriitor. foarte multa lume l-a citit, au fost nenumarate ecranizari ca sa nu mai vorbim de cate puneri in scena. lumea stie cuvintele alea. nu poti sa faci un film in 2005 unde replicile sa-ti faca tot filmul.

sa zicem totusi, ca gresesc. sa zicem ca n-am vazut filmul in conditii optime (desi daca filmul e bun pot sa-l vad dup-aia si pe VHS ca tot simt ce-am simtit in sala). poate ca n-aveam nici starea potrivita.

eu totusi stau si ma intreb cum un banal episod din Grey's Anatomy, in care 50% din replici sunt termeni medicali de care n-am habar, si 30% din ce ramane reprezinta diverse forme ale cuvantului "seriously", ma face sa stau cu ochii pironiti in televizor, desi vad episodul a doua oara, si sa-mi doresc sa-i dau cu ceva in cap prietenului meu care din cand in cand mai face cate un comentariu rautacios.
binenteles, tu poti sa crezi ca n-am inteligenta necesara sa-l apreciez pe Shakespeare, si ma multumesc cu "seriously"! :P eu insa inclin sa cred ca Radford n-a abordat cum ar fi trebuit, textul.

Se7en
03 Sep 2008, 19:01
@ Ricutza

Hmm eu cred ca metoda lui Radford a fost cea mai "safe" pe care ar fi putut-o abordat-o. Piesa The Merchant of Venice face parte din repertoriul de piese sensibile ale lui Shakespeare care daca nu ar fi fost scrisa de insusi Shakespeare, imediat ar fi fost pusa la index. Problematica evreului chinuit dar care si chinuie in acelasi timp, este una foarte incomoda in media de azi. Iar daca Radford nu ar fi tinut cont de asta si ar fi facut un scenariu independent dar totusi inspirat de piesa originala, acesta ar fi fost pe loc desfiintat. De aceea el a zis, iau piesa originala, destul de cunoscuta si "fumata" de audienta (insa al lui Shakespeare in intregime) si pun niste actori de prima mana care sa incerce sa-i dea o valenta noua si asa fac piesa noua ca painea calda. Daca i-a mers sau nu, ramane la latitudinea audientei. Eu il respect pentru ca a avut curajul sa ia o asftel de piesa sensibila si sa incerce sa ii dea o noua interpretare fara neaparat sa schimbe textul, mizand numai pe jocul actorilor. E o incercare ambitioasa ce, cred eu, a avut succes. Cea mai buna ecranizare dupa parerea mea a unei piese de Shakespeare, simpla, fara tragisme hollywoodiene, apropiata textului si cu actori pe masura. Good money well spent.

Hands
04 Sep 2008, 19:17
@ Se7en

Eu tind sa fiu mai degraba de acord cu Ricutza. Chiar crezi ca pentru a face o opera de arta Radford a meritat sa-si riste cariera cu asa ceva? Sa zicem ca a mizat pe actori sa scoata scenariul din monotonie si previzibil, nu crezi ca familiarizarea prea mare cu textul a spectatorilor ar fi trimis filmul la culcare? Lumea se asteapta la ceva nou din toate punctele de vedere:scenariu, filmare, interpretare. Daca ignori astea si faci numai ce iti place tie poti sa spui la revedere unei parti imense din audienta. Si asta a facut Merchant of Venice a riscat si a pierdut. Legat acum de chestiunea evreiasca, daca un scenariu nou, atractiv care pleca de la piesa lui Shakespeare ar fi fost desfintat pe loc, de ce Radford s-a mai obosit sa faca ceva fumat demult? Putea sa aleaga o alta sursa de inspiratie mai putin sensibila dar care sa aiba aceeasi forta ca Merchant of Venice. Good money bad spent.

Pauline Kael
05 Sep 2008, 09:55
Ricuta si Se7en au argumentat frumos.Cred ca Radford putea face mai mult,insa.
Sunt de acord cu Se7en cand spune ca e impresionat de jocul actorilor,desi Pacino e cam manierist,dar sunt de parerea Ricutei care cu ochii specialistului a observat imperfectiunea cadrelor, a mis en-scenei.
Hands are mare dreptate,trebuia adus ceva nou piesei lui Shakespeare.Mie mi-a placut proiectul in sine,Shakespeare nu se demodeaza niciodata,in schimb m-a deranjat f tare cum o comedie buna a fost transformata in drama fara gust.
Ce parere aveti despre abordarea modernista a Juliei Taymor in privinta tragediilor shakespeariene?Eu cred ca exagereaza,asa cum si Andrei Serban sufoca cu stilul acesta alambicat ,fortat empiric si eclectic.

Se7en a scris:
Nightwatching (ok, in cazul asta e discutabil, dar eu luand filmul cu ditamai hype-ul (big fan of Rembrandt's) am ramas gura de metrou , vazand ce puteau arata oamenii acolo: maestrul Rembrandt in putza goala facand pishu in public si luandu-si bataie de la nevasta-sa . Recunosc ca imaginea si camera din film sunt exclente dar scenariul e o durere de cap, mai ales cand incepe acelasi Rembrandt sa injure de mama focului, stai si te intrebi, a meritat sa stai 8 ore pe torrent sa-ti iei asa film? No way
Ricuta a explicat bine de tot ce e cu filmul asta cu o pagina in urma,e un experiment,nu tocmai nereusit.Despre partea scabroasa si scatologica,si la filmu' "Caravaggio" si mai in toate se are in vedere latura shoking pt atragarea publicului neavizat sau pentru plictisitii dornici de senzatii tari...

Pauline Kael
07 Sep 2008, 16:24
Ati vazut filmul? Rimbaud si Verlaine,relatia tumultuoasa...
http://www.youtube.com/watch?v=3-PAVFWnIhs&feature=related

mafalda
08 Sep 2008, 12:08
Ieri pe TCN am vazut un film emotionant despre viata lui Vincent van Gogh (Kirk Douglas) si prietenia lui cu Paul Gauguin (Anthony Quinn)

bre
08 Sep 2008, 12:49
cum e filmul? merita, sau e alta romanta hollywoodiana? m-as uita oricum, macar ptr quinn.

mafalda
08 Sep 2008, 12:59
Filmul merita vazut nu numai pentru cei doi monstri sacri din distributie. Filmul are niste racorduri de imagine foarte ingenioase care fac legatura intre cadre si tablouri celebre.

bre
10 Sep 2008, 08:33
ps: cum se numea mai exact serialul cu impresionistii? de unde pot face rost...?sunt f disperata sa-l vad:D

Pauline Kael
10 Sep 2008, 18:19
Si eu l-am ratat:

http://port.ro/pls/fi/films.film_page?i_perf_id=4506877&i_where=1&i_where_tv=1

ricutza
15 Sep 2008, 10:20
citesc acum o serie de texte despre rame si formele in care ele apar in cinema.
referitor la subiectul asta Bazin spunea ca rama unui tablou are un efect centripet in ceea ce priveste polarizarea spatiului in timp ce ecranul de cinema are un efect centrifug. Din aceasta cauza, Bazin sustinea ca pictura nu ar putea fi reprezentata niciodata corect prin filme.
ce paprere aveti despre astfel de afirmatii?

Se7en
15 Sep 2008, 16:57
@ ricutza

Ce intelegi prin reprezentarea picturii in filme?

bre
16 Sep 2008, 09:52
@ricutza
e foarte super ce spui. astept sa vii cu detalii.


@pauline
'AMADEUS" si "Ghoya's ghost" ,Milos Forman ,daca aveti informatii,pareri despre ele,eu ma mai gandesc..

tocmai am vazut si eu "Ghoya's ghosts". nu m-a dat pe spate pt ca:
-natalie portman (care chiar imi placea) intr-adevar joaca naspa aici, sau cel putin mie mi s-a parut incredibil de falsa si smiorcaita
-n-am inteles de ce se cheama "goya's ghosts"
-plotul m-a cam plictisit, dar aici probabil era de vina starea mea
-parca goya era cam sec asa, mi l-as fi imaginat altfel

a fost totusi ok pt ca:
- imaginea mi-a placut, mai alea cadrele alea scaldate intr-un claobscur desprins din tablourile lui rembrandt. un galben-ocru-auriu foarte rafinat
- scena de final (cu copiii cantand si sarind in jurul carutei cu trupul llui lorenzo) a fost singura care m-a miscat
- muzica a fost ok
- javier bardem avea o fata expresiva, mai ales in lumina de care ziceam

Se7en
16 Sep 2008, 15:17
Am vazut si eu Goya's ghosts mai demult si nu m-a impresionat mai mult decat n-a impresionat-o pe bre. Acelasi vesnic laitmotiv anti-inchizitorial cu aceleasi vechi clisee a inchizitorului corupt atat de institutie cat si de propria-i natura. Chestia asta e fumata demult. Restul povestii nu este decat un rezultat al premisei de mai sus.
Pe mine m-a dezamagit filmul pentru ca nu ma asteptam ca dupa o cariera asa stralucitoare si lipsita de demoni ideologici, Forman la batranete sa se inece in balta politicii si a religiei. Ce cauta el sa faca un film despre inchizitie si revolutia franceza?!

Absolvindu-l totusi de toate halucinatiile-i recente trebuie sa recunosc ca imaginea este excelenta, si cum a zis si bre, secventa de la sfarsit este intr-adevar impresionanta. Insa fara un efort dramatic sustinut si original in spate toate imaginile de la sfarsit n-au fost decat niste tablouri frumoase, ironice dar complet sterile.

ricutza
18 Sep 2008, 18:21
@ ricutza

Ce intelegi prin reprezentarea picturii in filme?

eu cred ca Bazin se referea la simpla imagine a unui tablou reprezentata pe ecranul cinematografic.
Bine, mie tot articolul mi s-a poarut usor exagerat. daca a dramatizat atat ideea de a vedea un tablou pe ecran, nu-mi dau sema ce ar fi avut de zis in cazul reproducerilor din carti.
pe mine ma interesa pornind de la ideea lui, sa vad daca voi credeti ca prin simpla reprezentare in spatiul cinematografic se faca un deserviciu major picturii, si daca da, de ce....

bre
25 Sep 2008, 12:45
in general pictura e prost reprezentata in filme ptr ca se pune prea mult accent pe detaliu. de fiecare data cand ma uit si eu la un documentar despre un pictor ma calca pe nervi succesiunea aia de cadre in care se vad doar tusele si grenul panzei. e normal sa accentuezi si detaliile, dar lasa omu' sase bucure si de tat tabloul.
in rest nu cred ca functioneaza chestia aia cu centripet si centrifug, desi e inetersanta ca teorie.

oricum, macar sa inteleaga publicul arta atat de bine incat sa mai poate fi atenti si la astfel de fineturi.

Se7en
25 Sep 2008, 14:22
Ba da eu cred ca despre exact asta e vorba: centripet vs. centrifug. Cum poti admira o pictura in film daca intreg campul vizual al spectatorului nu este ocupat de pictura in sine iar imaginea per total se misca. Pictura ca sa fie pictura in orice mediu vizual imaginea trebuie sa fie complet statica iar atentia sa se concentreze exclusiv asupa picturii. Altfel opera de arta nu va fi decat un decor oarecare la actiunea ce se petrece in film si deja nu mai avem de a face cu pictura in sine. Da tind sa fiu de acord cu Bazin, intre pictura si film exista un divort fundamental.

bre
25 Sep 2008, 15:59
da. poate intr-un film artistic sunt divortati. dar ce te faci cand trebe neaparat sa convietuiasca intr-un documentar? si inca unul despre pictura?

Se7en
25 Sep 2008, 17:48
Hmm, dar acolo e un fel de mariaj fortat. Eu personal nu pot suferi pictura pe ecran, oricare ar fi el, chiar si LCD :P. Admir insa documentarele cu subiectul pictura mai mult pentru informatiile despre pictor sau despre diferitele lui tehnici, si nu pentru a-i admira de facto opera.

Pauline Kael
28 Sep 2008, 11:20
Mie imi place la Bre ca face un melange reusit intre clasic si moderno-abstract.
Se7en,si eu prefer mai mult arta si mijloacele clasice.Dar cele moderniste pot servi cu succes la reinterpretarea si recrearea celor clasice.
Imi plac si reclamele alea cu pictura cu mainile pe nisip...tot.
Ma oftic ca nu stau in Bucuresti sa va intalnesc la o sueta ,la o cafea,la un film,la un muzeu,la un anticariat,la o lunga discutie amuzanta.Voi ce paziti?

bre
28 Sep 2008, 16:00
in realitate admir mult clasicul...dar ma "educ" sa nu exclud modernul.
da...pauline...poate ai drum vreodata prin bucuresti...:P

Se7en
29 Sep 2008, 02:17
Pai noi pe bre era s-o vedem la "Elevator" si la "ICR" dar n-a vrut sa ni se arate :(

Pauline Kael
29 Sep 2008, 10:23
Pai noi pe bre era s-o vedem la "Elevator" si la "ICR" dar n-a vrut sa ni se arate :(
Nu e tarziu sa va intalniti ,la un suc,ceva,sau mai bine la un film.Eu abia astept sa va vad,candva ,maybe.So,Bre,ce zici? :) :love: :) :love:

bre
05 Oct 2008, 19:18
m-am intors...pauline, se7en va astept sa resuscitam topicul

Pauline Kael
06 Oct 2008, 19:45
Bre draga,dau si eu vina pe Se7en :P nu vrea sa zica ce filme de arta,ce biografii romantate a mai vazut.
See you soon.

bre
08 Oct 2008, 10:43
dap. vad ca se7en a disparut.
eu nu am mai vazut nimic- film, ca nu am avut timp.
dar am vazut luvrul...si orsay...si minunatele nympheas a lui monet

pauline, te astept pe roportal sa dezvoltam

http://www.roportal.ro/discutii/ftopic52858.html

Pauline Kael
08 Oct 2008, 17:59
Pai forumul asta e gol,sau plin de aiureli,cu f mici exceptii.Unii traiesc numai pt forumul asta si cred ca au doar ei dreptate.Peste un an,cativa nici nu va mai fi.Chestii desuete,anacronice,decrepite,ce sa fie atractiv?
Iar la muzee n-am fost,dar "magaruldeaur" iubeste pictura,revine cand are timp.Si te pupa.
Eu am vazut niste filme,dar caut alt loc de zburdat si discutat.

bre
08 Oct 2008, 19:36
cand il gasesti, let me know...

Se7en
09 Oct 2008, 23:12
Maaaai, pai eu n-am mai zis nimic pentru ca Bre a plecat la Paris (cred) iar Pauline facea prezenta la Cafenea:P Si da, eram si eu in pana de idei. Oricum apropo de Dali, un subiect tratat in cateva pagini mai in urma, am observat in unele desene de-ale lui Dilworth ca el ii preia multe din motivelele lui Dali. Tind sa cred ca Courage the Cowardly Dog e exact varainta pentru copii a ceea ce Dali a vrut sa spuna in majoritatea operelor sale: o subtila sondare a subconstientului.

Va astept :P

bre
12 Oct 2008, 15:59
aici estem noi...

buticut
13 Oct 2008, 01:42
Pollock - Ed Harris este piesa de rezistenta a filmului, nu doar il interpreteaza pe celebrul Jackson Pollock, ci il intelege si devine el insusi Pollock, cu toti demonii sai si cu viciile sale.Mi-ar fi placut totusi ca filmul sa fie mai mult despre arta si mai putin despre viata sa.

Girl With a Pearl Earring - unul dintre filmele mele "de top", adaptare dupa cartea cu acelasi nume. O servitoare pe nume Griet, ce ajune sa lucreze in casa pictorului Johannes Vermeer dupa ce tatal ei moare, este singura care il intelege si intelege ceea ce face. Desi o fata simpla, are un dezvoltat simt al artei,apreciindu-i picturile. Fiind uniti de arta, relatia lor este dominata de frustrarea imposibilitatii implinirii ei pe plan "carnal".Fata cu cercelul de perla este ea insasi,pictata de Vermeer. Un joc actoricesc impecabil,breathtaking cinematography - chiar te simti cufundat in lumea pictorului, gratie efectului artsy creat prin decoruri si lumini + costumele foarte detaliate. Filmului ii lipsesc scenele de sex, insa nu duce lipsa de ele, pentru ca scene precum cea "a cercelului" sunt atat de intense incat o prefer oricand inaintea unei scene unde doi se tavalesc in pat si isi arata anatomiile.

Pauline Kael
13 Oct 2008, 09:36
@Buticut,de retinut filmul cu si despre Pollock,il voi lua de dragul lui Ed Harris (blue eyes si o barbatie inefabila),despre expresionismul abstract mai putin pasionant dar ,totusi incitant.
"Fata cu cercel de perla",vazut .Unul din cele mai bune roluri ale lui Scarlett Johansson,daca nu cel mai bun.A fost aleasa in rol de Peter Webber pt asemanarea izbitoare cu tabloul,aura aceea de transparenta,buzele umezite,privirea inocenta dar plina de dorinta,tenul fragil,frumusetea olandeza,si suavitatea tablourilor baroce ale lui Vermeer cu femei surprinse in ipostaze intime...Cred ca e si cel mai bun film al lui Webber.Colin Firth e minunat,dar in filmul asta nu-l vad ca Vermeer,mi-ar fi placut ca rolul sau sa fie cumva mai voluntar,nu hipersensibil,iar in locul lui Colin Firth sa fie altcineva.Ar fi interesant un film cu si despre Rembrandt.
Apropos de Dali,la anul sau cam asa ceva ,Al Pacino il va interpreta pe autointitulatul ..geniu.

http://img291.imageshack.us/img291/7537/419pxjohannesvermeer281cw3.jpg (http://imageshack.us)
http://img291.imageshack.us/img291/419pxjohannesvermeer281cw3.jpg/1/w419.png (http://g.imageshack.us/img291/419pxjohannesvermeer281cw3.jpg/1/)

http://img115.imageshack.us/img115/5528/2003girlwithapearlearriqn8.jpg (http://imageshack.us)
http://img115.imageshack.us/img115/2003girlwithapearlearriqn8.jpg/1/w350.png (http://g.imageshack.us/img115/2003girlwithapearlearriqn8.jpg/1/)
http://img337.imageshack.us/img337/6987/girlwithapearlearringhi5.jpg (http://imageshack.us)
http://img337.imageshack.us/img337/girlwithapearlearringhi5.jpg/1/w510.png (http://g.imageshack.us/img337/girlwithapearlearringhi5.jpg/1/)
@Bre,de acord,"Goya's ghosts " suks.Pacat. :(( :x

bre
13 Oct 2008, 11:21
deci incerc de nu stiu cand sa fac rost de "girl with a pear earing"...si nu reusesc. vermeer unul dintre favoritii mei, visez sa ajung in olanda sa-l vad pe viu.

pollock...hm...interesant...poate am sanse sa-l gasesc. am fost dezamagita de curand cand am auzit ca arta lui pollock s-a nascut ca o manarie politica. ca a fost practic fabricata. nu stiu daca e adevarat, dar m-a cam zruncinat. in film zice ceva de ganul asta?

Pauline Kael
13 Oct 2008, 18:18
@ Bre,sa luam perla de pe torrenti..
Lista:

Basquiat:
http://www.imdb.com/title/tt0115632/
Caravaggio :
http://www.imdb.com/title/tt0090798/
Surviving Picasso:
http://www.imdb.com/title/tt0117791/

Love is the Devil: Study for a Portrait of Francis Bacon :
http://www.imdb.com/title/tt0119577/
The Agony and the Ecstasy:
http://www.imdb.com/title/tt0058886/

Lust for life:
http://www.imdb.com/title/tt0049456/
Dreams:
http://www.imdb.com/title/tt0100998/
Klimt:
http://www.imdb.com/title/tt0417871/
Starry Night
Portrait Of An Artist - Les Silences De Manet
Mystery Of Picasso
Mary Cassatt: A Brush With Independence
Degas And The Dance
Starry Night
Au coeur du mensonge:
http://www.imdb.com/title/tt0164368/

Modigliani:
http://www.imdb.com/title/tt0367188/

Rembrandt:
http://www.imdb.com/title/tt0028167/

Se7en
13 Oct 2008, 18:20
Dap, un subiect interesant "The girl with a pearl earing". Recunsoc ca l-am vazut la inceput pt pasiunea mea pentru scarlett johansson, insa m-a cam lasat rece filmul la sfarsit. Am multe obiectii impotriva lui, inclusiv faptul ca scarlett nu seamana decat in linii mari cu tipa din tabloul lui Vermeer. Individa din tablou e mult mai naturala si mai "cruda" decat scarlett care parca e o starleta porn scoasa brusc de la o felatie si aruncata intr-un studio de pictura. Sad :(

bre
13 Oct 2008, 19:55
da...si mie vazand pozele mi-a lasat senzatia ca nu seamana. ii lipseste ceva. scarlett e prea senzuala parca, pe cand cea din portret are o naivitate, ceva simplu, de taranca (in sensul bun al cuvantului).cat despre film, nu ma pot pronunta...ca nu l-am vazut.

Pauline Kael
13 Oct 2008, 21:03
Eu cred ca exagerati.Nu e vina Scarlettei ca are buzele mai senzuale(naturale,nu colagen)Si Scarlett nu e una din favoritele mele.Dar n-ati vazut filmul ca sa o apreciati..Are acelasi ten,si aceeasi privire ca olandeza originala din tablou.Atunci cand amesteca si experimenteaza culorile maestrului,cand cade in reverie,cand se sperie de sentimentele ei,e Griet.
Daca citeati cu atentie ce a scris Buticut,sau va informati despre film,vedeati ca intre Vermeer si Griet a existat o apropiere fizica.Ideea filmului nu e una puritana,nici exacerbata,ci una subliminala.
As vrea sa vad "Lust for life',regia Vincente Minelli,(despre Van Gogh cu Kirk Douglas si Anthony Quinn in rolul lui Gauguin"),"Agonie si extaz"(despre Michelangelo cu Charlton Heston), "Au coeur de mensonge",regia Claude Chabrol,nu e biografic,dar e interesant,are referiri la arta,"Klimt" cu John Malcovich,si vechiul "Rembrandt".Vazut "Picasso artist si demon" ratat finalul,"Caravaggio"."Modigliani" am auzit ca nu e mare lucru,"Goya's ghost ",o critica buna aici:
http://agenda.liternet.ro/articol/7166/Andrei-Gorzo/Dezastre-Goyas-Ghosts.html
"Dreams" al lui Kurosawa l-am vazut ,f plastic.Aveti mai sus linkuri.Le-ati vazut,filmele?

bre
14 Oct 2008, 12:06
am vazut doar modigliani. mi-a placut si nu mi-a palcut in acelasi timp.
nu ptr ca:
- in prima scena mi-o baga pe loredana care canta ionel, ionelule...IN ROMANA...(eu oricum nu prea o plac pe lori)
- picasso a fost facut varza...n-a semanat deloc
- faza cu competita intre pictori seamana cu concursul (sau meciul) cliseu din filmele cu adolescenti. arta nu e o competitie
- faza cu dedo...putea fi speculata dar...altfel
- halucinatia de pe strada

da ptr ca:
- andy garcia a fost totusi modigliani - sau cel putin a corespuns cu imaginea mea (mai ales fizica) despre amedeo.
- alte personaje credibile - olga koklova, nevasta lui picasso (eva hertigova)
- scena de final...cu zapada
- expresiva si tipa care o joaca pe jeanne hebuterne
- intalnirea cu renoir (tare)
http://www.youtube.com/watch?v=qGybGQqXbKo


oricum, pana cum nici un film despre pictura / pictori nu m-a facut sa regasesc starea pe care o am eu (si cred ca nu sunt singura) atunci cand pictez. o coarda inca neatinsa....dar am rabdare

aaa...vazut si goya's ghost - am scris despre el...e cam naspa

Se7en
15 Oct 2008, 06:39
Eu am vazut "girl with the pearl earing" de aia ma si pot pronunta in privinta lui. Cat despre celelalte am sa tin cont sa le vad :D. Ms Pauline de lista :love:

bre
25 Oct 2008, 09:37
Maaaai, pai eu n-am mai zis nimic pentru ca Bre a plecat la Paris (cred) iar Pauline facea prezenta la Cafenea:P Si da, eram si eu in pana de idei. Oricum apropo de Dali, un subiect tratat in cateva pagini mai in urma, am observat in unele desene de-ale lui Dilworth ca el ii preia multe din motivelele lui Dali. Tind sa cred ca Courage the Cowardly Dog e exact varainta pentru copii a ceea ce Dali a vrut sa spuna in majoritatea operelor sale: o subtila sondare a subconstientului.

Va astept :P


e sambata dimineata. cu cafeaua in fata si cu gandul la ceva de papa (de, lenea e cam mare sa ma duc sa cumpar) o ard si eu aiurea prin forum si dau de postul asta. si vad DALI. dali e subiectul meu preferat cand am chef sa ma contrazic. si pauline o sa ma sustina aici, nu? noi incercam sa-i subminam cumva pozitia de geniu.
si totusi tu ai facut o paralela suprinzatoare si care ar merita dezbatuta.
si totusi tre sa si mananc...revin

Se7en
26 Oct 2008, 23:06
Revino

bre
27 Oct 2008, 11:19
am revenit :P

vave
27 Oct 2008, 15:30
Sper cã arta se referã ºi la muzicã. Mi-am amintit citind posturile de aici despre un film care spunea povestea unei viori de-a lungul a trei secole. Filmul se numeºte Le violon rouge. [ http://www.imdb.com/title/tt0120802/ ]
Mi-a plãcut mult pentru cã întotdeauna m-am gândit cã dacã un obiect ar putea comunica am avea parte de cele mai interesante ºi surprinzãtoare poveºti.

Pauline Kael
27 Oct 2008, 19:36
Frumos film,multumim,Vave..
Daca mai ai... :)

vave
27 Oct 2008, 19:55
Daca mai ai... :)

Când o sã îmi mai amintesc [o sã vizionez], evident cã revin. :)

Se7en
31 Oct 2008, 09:26
Interesanta treaba cu vioara, o sa-l caut :) Bre tot nu mi-ai raspuns la Dali :P

ricutza
31 Oct 2008, 10:17
Dap, un subiect interesant "The girl with a pearl earing". Recunsoc ca l-am vazut la inceput pt pasiunea mea pentru scarlett johansson, insa m-a cam lasat rece filmul la sfarsit. Am multe obiectii impotriva lui, inclusiv faptul ca scarlett nu seamana decat in linii mari cu tipa din tabloul lui Vermeer. Individa din tablou e mult mai naturala si mai "cruda" decat scarlett care parca e o starleta porn scoasa brusc de la o felatie si aruncata intr-un studio de pictura. Sad :(

Tracy Chevalier n-a vazut-o pe Griet asa de cruda si inocenta cum zici tu. Motivul pentru care "Girl with a pearl earring" este considerat MonaLisa Nordului este exact faptul ca nu poti sa cataloghezi foarte bine personajul. Pare o tanara inocenta dar este extrem de naturala in portul cercelului. Se uita la pictor fara o rusine si pudicitate care ar trebui sa fie caracteristice unei tinere "crude". Stie ca e privita, stie ca e admirata si este foarte constienta de calitatile ei.

Initial am vazut filmul foarte repede dupa ce am citit cartea, si evident m-a dezamagit. apoi l-am revazut dupa mai mult timp (si cred ca si dupa ce am vazut tabloul care este intr-adevar o incatare, dar incepe sa semene tot mai mult cu MonaLisa... aduna mai multi turisti decat restul tablourilor, nu prea ai spatiu sa dezvolti o experienta personala cu el -sa te idnepartezi sa te apropii etc. - dar deocamdata macar ai timp.)... si a 2-a oara mi-a placut mai mult.

oricum sa nu uitam ca Scarlett a jucat-o pe Griet inainte sa devina asa un sex simbol. Fireste ca acum daca vedem filmul, nu putem face abstractie de notorietatea ei actuala, dar atunci contextul era un pic diferit.

bre
31 Oct 2008, 19:21
Interesanta treaba cu vioara, o sa-l caut :) Bre tot nu mi-ai raspuns la Dali :P

aaa....pei e foarte tare asocierea pe care ai facut-o intre courage si dali. nu prea stiu ce sa-ti raspund ca asteptam sa devolti tu subiectul. :d. cat despre dali in general, mie nu prea-mi place...ma enerveaza cum picteaza (nu ideologia lui, nu subiectele, ci pictura in sine, ca realizare), ma enerveaza ca e prea bagat in seama cand de altii ca bonnard sau pisanello nu aude mai nimeni, si ma enerveaza ca era un ingamfat si impotent pe deasupra.... :P

buticut
07 Nov 2008, 21:10
Ce ziceti de The Picture of Dorian Gray? Ma refer la varianta asta,din '45 http://www.imdb.com/title/tt0037988/. Iti trebuie ceva rabdare ca sa faci rost de el,dar iti va fi rasplatita in final. Mie sincer mi-a placut, am fost si atrasa de subiectul in sine. Nu am citit niciodata cartea, asa ca nu pot face o comparatie intre cele doua.

bre
08 Nov 2008, 08:56
sa citesti cartea neaparat (o gasesti si la cotidianul...a fost acu cateva saptamani). e foarte buna, mie mi-a placut, desi se cam cere recitita (am citit-o cam acu 6-7 ani). as vrea sa vad si filmul dar stau cam prost cu rabdarea cand vine vorba de cautat pe torneti sau de facut slalom printre gramezile de pornache de pe ODC. dar poate pica de undeva... :D

Pauline Kael
21 Nov 2008, 17:49
Buticut si Bre,am citit mai demult cartea,si mi s-a parut de-a dreptul infioratoare.Mai horror decat orice thriller psihologic.Metamorfoza si transferul de personalitate,arta scriitoriceasca,supence-ul...hmm,cum sa nu iasa un film bun.
Desi daca l-ar fi regizat Polanski..El si Oscar Wilde aveau o tendinta pt bizar,scandal,tabu...

Se7en
22 Nov 2008, 19:45
@Bre
Bre! Nu e vina nimanui ca dai numai de pornache cand "cauti" Portretul lui Dorian Gray pe oDC :P

@Pauline
Mie mi-a cazut cartea in mana si n-am putut sa citesc 10 pagini incheiat ca deja imi cadeau ochii de plictiseala la cat se lalaia Oscar Wilde cu pasarelele, frunzele, norii si toate linguselile gay-artistice ale personajelor facute unui altuia. Eu stiu in mare povestea cartii, stiu si ceva despre viata lui Oscar Wilde, insa stilul lui scriitoricesc ma infioara. Fetele probabil admira cartea tocmai pentru langureala aia a lui nesfarsita :sick: Eu daca as fi sa ecranizez romanul, as face-o strict pentru finalul socant. Toate momentele siropoase si languroase ar disparea instantaneu.

Legat acum de Dali si Courage am subliniat mai devreme ca legatura dintre cei doi artisti Dali si Dilworth (Courage) este ca amandoi au dorit intr-un fel plastic sa sublinieze si sa scoata printr-un mod suprarealist, chiar si comic (Dilworth) dilemele, tabuurile, angoasele subconstientului uman. Daca Dali o facea printr-un fel de sacralitate sobra, socanta, la Dilworth sacralitatea parca e constant blasfemiata de un umor sacrilegic ce, din motive politice, trebuia sa fie tinut mereu at bay de cenzura televiziunilor ce ii difuzau serialul. Exemplu este Dirdy Birdy ce a fost redus la jumatate de Cartoon Network tocmai din cauza scenelor din a doua jumatate a scurt-metrajului ce aveau o tenta sexuala explicita.

bre
23 Nov 2008, 15:44
mie imi place mai mult de courage decat de dali...more fun!!!

sincer, nici nu mi-aduc aminte stilul din dorian gray. altceva m-a fascinat, cu siguranta nu dulcegariile (daca or fi fost, tre sa recitesc...).

adica ce vrei sa zici domne', ca cautam io pornache si vreau sa recunosc...ia uite la el!!! tz tz tz...

Se7en
23 Nov 2008, 16:49
Eeeeeee si tu acum... whatever makes you happy! I'm not being judgemental ;) :P

bre
23 Nov 2008, 18:57
da...clar...ma duc acu repejor sa postez pe topicu ala cu filme ptr adulti pe cinemagia... :D

Pauline Kael
25 Nov 2008, 22:14
Se7en,and Bre..
Oscar Wilde merita recitit,dulcegariile alea sunt very..gaysh..(daca exista cuvantul).
N-am auzit de Dilworth,ia sa caut,thx.Super,sigur mai tare decat Salvador.
Oricum cred ca interesant filmul propus de Buticut,dar eu gasesc clasicele greu..pe net.
Ce-ati mai citit,vizionat misto? :) Adica special..
:P Vreau un link cu Dirdy Birdy...

aayana
25 Nov 2008, 22:41
Amadeus m-a fãcut sã ascult Lcrimosa de o mie de ori :lol: Exagerez dar a stat ceva timp pe repeat.

Pauline Kael
25 Nov 2008, 22:45
Eheee,incearca sa te obisnuiesti cu tot Requiemul(mult mai bun decat cele ale lui Scarlatti,Verdi),era o vreme cand il ascultam si eu ,zi de zi..Amadeus nu l-a terminat..E adevarat ca induce o stare depresiva ,ca si un anume gen rock...Burzum de ex,care ...ma rog Cinemania intelege(si au si o istorie tampita)..
Milos Forman..de ce nu mai face astfel de filme :( ?

bre
26 Nov 2008, 09:04
...asa ca ascult mozart requiem la 9 dimineata...ca tot imi plac mie astea depresive...si mai si ploua

pei de citit nu m-a mai miscat nimic de ceva vreme, ma bate gandul sa ma apuc de un dostoievski, dar nu mai am ca inainte timp sa citesc o zi intreaga ca o maniaca...:(. sau poate o sa recitesc dorian grey. sau printul fericit (vreau sa-l fac cu copii la scoala - in engleza)

de vazut filme...nu mare lucru. jeux d'enfants a fost simpatic, am mai scris despre el pe undeva. astept sa am dispozitia ptr dreams (am vazut ceva secvente si cred ca merita).

aaa...uite ceva frumos, in ton cu vremea

http://www.youtube.com/watch?v=bvg2HH4PEDE

http://www.youtube.com/watch?v=c18nv6dtC70

Pauline Kael
29 Nov 2008, 12:27
Melancolica muzica,Bre..
*Am incercat sa vad " Zambet de Mona Lisa" cu ranjetul larg al Juliei Roberts,uneori plin de un farmec personal.Filmul a inceput bine,cu trimiteri la Istoria artei si la libertatea studiata a interpretarii,la libertatea inteligentei ,de exprimare,a gustului..Criticarea "Lesului " lui Soutine mi-aamintit de tine Bre,de Ensor si de Soutine de la atractia morbidului(sa caut topicul),la asa-zisa "bad -art" neinteleasa.Pe urma filmul a dat-o in diverse si am renuntat.
**M-ar interesa detalii si filme despre ...artisti care au fost bolnavi in timpul vietii,asta marcandu-le ,metamorfozandu-le creatia.Se stie,Monet a pictat aproape orb,Beethoven a compus surd,Van Gogh era ,se zice,nebun,Dostoievski avea o forma grava de epilepsie,Proust era tuberculos parca..Fiecare a fost influentat direct si daca se poate spune ,constructiv dpdv creativ,desi negativ fiziologic si psihologic.Legea banala a fizicii: ce se pierde intr-o parte ,se castiga sigur in alta..So?

Gloria
29 Nov 2008, 14:34
la "filmul despre arte" m-am gandit ca ar merge postate si still-uri care au o anumita plasticitate/picturalitate. Imaginea de mai jos face parte din filmul Destricted, despre arta si sexualitate; film care, da, ar merge dezbatut la topicul 18+http://www.fadwebsite.com/fadblog/wp-content/uploads/destricted_balkan_still_01_.jpg[/img]

gionloc
29 Nov 2008, 14:42
da, o imagine din filmul marinei abramovic!
e un proiect foarte incitant - destricted asta. 7 artisti au fost invitati sa isi expuna opinia despre sexualitate prin film.
cel mai bun proiect consider ca e cel al lui Larry Clark.
cel mai spectaculos e cel al lui Matthew Barney.
cel mai comic e al Marinei.
cel mai intens e cel al lui Gaspar Noe.

Pauline Kael
29 Nov 2008, 18:52
da, o imagine din filmul marinei abramovic!
e un proiect foarte incitant - destricted asta. 7 artisti au fost invitati sa isi expuna opinia despre sexualitate prin film.
cel mai bun proiect consider ca e cel al lui Larry Clark.
cel mai spectaculos e cel al lui Matthew Barney.
cel mai comic e al Marinei.
cel mai intens e cel al lui Gaspar Noe.
Dati-ne detalii,oameni buni,nu stiu nimic despre asemenea filme interesante,m-am saturat de porcariile americane ,cel putin anul asta a fost unul aiurea..
Gloria,f misto poza,femeile alea au ceva tragic-grotesc-sublim..Pacat ca nu stiu nimic de film.. :( Ar merita resuscitat forumul cu o discutie decenta la topicul cu filme ..indecente..Sa inceapa cineva,care cunoaste filmul.

gionloc
29 Nov 2008, 21:52
destricted e un proiect curatorial (statement, concept, instalatie in galerie de arta contemporana). daca nu ma insel e un proiect initiat de muzeul de arta moderna din londra (Tate Modern). proiectul se vrea a fi serial, cu aparitii regulate, in care diversi artisti video sau realizatori de cinema (cu atit mai mult daca inainte de a fi realizatori de film au fost artisti-foto sau video - cum e cazul lui Larry Clark - el a fost fotograf, a facut un celebru foto-story despre consumul de droguri pe frontul din vietnam!) au fost sau vor fi invitati sa isi expuna opiniile despre sexualitate si pornografie. prin opiniile astea testeaza limitele reprezentarii sexuale pentru a gasi 'momentul' unde arta incepe sa fie lascivitate (pornografie) sau, pe de alta parte, cauta sa vada in ce masura pornografia e o arta sau poate avea valente artistice...
in acelasi timp vor sa deschida un spatiu al libertatii de expresie in legatura cu imaginea sexuala.

dvdul care contine filmele realizate de primii 7 invitati a iesit pe piata in vara sau toamna lui 2006, dupa ce citeva saptamini filmele au putut fi vazute (doar) in instalatia de la Tate.

eu mi l-am cumparat la un pret foarte mic, l-am prins pe amazon.co.uk la promotie, a fost 5 lire (in mod normal era 20 de lire).

Se7en
01 Dec 2008, 21:26
Hmm

bre
02 Dec 2008, 13:31
@gionloc

foarte interesant. daca ai chef...posteaza si la bad art (vezi discutiile de pe la inceput, ca apoi am cam luat-o pe alta carare). pe mine ma intereseaza in special ce face arta (???) sa devina pornografic (imorala, bad): ceea ce reprezinti sau modul in care alegi sa reprezinti. vezi treaba cu schiele, balthus, pop-art(istii) etc...

@se7en

hmm??? :P

Se7en
02 Dec 2008, 13:41
Incercam sa ma gandesc la o atitudine potrivita cu subiectul. Mie mi-e foarte greu sa pot face distinctia intra pornografie si arta. Chestia asta e ca si mai inainte cu diferenta intre grotesc si artistic. E o linie rosie extrem de subtire ce le separa, si aia numai ochii subiectivi a celor care vad opera artistica o pot discerne.

bre
02 Dec 2008, 13:58
da...e adevarat, e subiectiv, am mai discutat noi. dar hai sa luam ceva concret:


http://magicart.files.wordpress.com/2008/06/schiele-sitzender-akt.jpg

si


http://www.shafe.co.uk/crystal/images/lshafe/Allen_Jones_Chair_1968.jpg

care-i mai pornografic si care-i mai artistic?

Pauline Kael
08 Dec 2008, 22:49
Amandoua sunt la fel,numai ca pop-artul ala post-modernist sau ce e nu se poate urca pe aceeasi treapta cu Schiele,macar dpdv al originalitatii..
Nu poti compara un kitsch cu brevet de arta easy cu o opera de arta reala ,insolenta ce-i drept..

bre
09 Dec 2008, 11:31
exact :P

bre
12 Dec 2008, 18:55
vazut pe jumate andrei rubliov (da, de-abia acum, shame on me!)....doar jumate fiindca a trebuit sa plec la munca :x .


deocamdata (fiind si pe fuga) am incercat sa-l asimilez doar la nivel vizual. pt ca ma stradui sa invat compozitie nu numai de la pictori, ci si din alte surse cum ar fi filmul. ideea mi-a venit de fapt de la o colega care a folosit ca documentare ptr tablourile ei cadre din filme de tarkovski.

exact ca la pictura, tarkovsky se foloseste de orizontale si verticale, de geometria pe care ti-o ofera cadrul natural (combinat cu cel artificial) - vezi copacii iarna, vederea "prin fereastra", cladirile. in anumite cadre m-a frapat contrastul intre aceasta geometrie austera si chipul atat de "pictural" a lui rubliov.

astept sa-l vad mai "in taina", oricum e de rumegat mult la filmul asta...

Se7en
14 Dec 2008, 03:48
Hmm, eu despre patru creatori-filosofi imi permit sa zic ca oricat as avansa in maturitate nu cred ca i-as putea intelege complet vreodata: Nietzsche, Kierkegaard, Dostoievski si Tarkovski. Legat de "Andrei Rubliov" cred ca mi-ar mai trebui inca 20 de ani de film si studiu sa pot intelege un minimum din motivele mistico-artistice din spatele filmului.

bre
14 Dec 2008, 08:52
ai mare dreptate...de aceea incerc sa o iau cu bucatica.... :D.

si da...si pe lista mea de "grei" se afla tarkovski is dostoievski. de kirkegaard nu pot sa spun ca m-am ocupat prea mult. iar nietzche era preferatul meu prin liceu, cand eram mai nihilista, asa :x , :P ...insa acum mi-a mai trecut.

heeeeeiiii...unde e avatarul...??? :((

Se7en
14 Dec 2008, 22:46
Chiar nu stiu unde a disparut, pur si simplu am observat ca nu mai e, in locul lui fiind o imagine alba zicand "URL not active". Fie au scos-o cei de la Cinemagia, fie nu mai e la adresa de origine. :?

Nihilista in liceu?

bre
15 Dec 2008, 11:37
ei....vorba vine nihilista - imi placea de nietzsche - ca personaj (faza aia cu calul m-a marcat). ideologic nu-s si nici n-am fost de acord cu teoria care afirma Dumnezeu nu exista sau ca exista dar s-a retras din creatie. ma rog, e de discutat pe tema asta...

cred ca mai degraba ma atragea existentialismul. ma fascina ideea ca omul este cumva constrans sa faca alegeri (imi imaginam faza asta cu liberul arbitru ca un oras-labirint, unde mereu dai de strazi care se bifurca, si tb sa alegi...si toate astea intr-un ritm din ce in ce mai alert pana ajungi sa devii scalvul proriei tale libertati). resimteam pe undeva angoasa, spaima aceea specifica...

Se7en
16 Dec 2008, 03:56
Bre! Ma ispitesti....

bre
16 Dec 2008, 11:00
sa??? :P

Se7en
16 Dec 2008, 16:51
Sa...vorbesc despre existentialism intr-un thread de filme :P

bre
16 Dec 2008, 17:03
hahah...pei fa-te si tu ca interpretezi un film...existentialist.... :D

eragh
26 Dec 2008, 20:47
Un film unic in acest gen ar fi "The Shape of Things" (2003) ... in special pentru cei interesati de sculptura ;)

bre
27 Dec 2008, 08:22
vrem detalii :D

miercuri
27 Dec 2008, 18:51
Am vazut piesa de teatru The Shape of Things si de atunci tot vrea sa vad si filmul, dar n-am avut ocazia. :)

bre
05 Jan 2009, 11:31
a vazut cineva stefan luchian? fu aseara pe B1. imagini frumusele cu natura, caluti, buburuze, ciresi in floare, iarba verde, iarna cetoasa, toamna aramie. interesant ca arata CUM picta (nu stiu cat de fidel era redat), etapele, felul de a pune culoarea. in rest, nu mi s-a parut ca i s-a potrivit rolul lui caramitru, cu barba mai aducea a luchian, dar barbierit era de-a dreptul ciudat. povestea cam dezlanata, sunetul prost, dar daca am ramas cu cateva cadre in minte, e ok.

Pauline Kael
10 Jan 2009, 22:14
Vazut ultima jumatate din "Van Gogh" cu Kirk Douglas in rolul principal(era sexy tanar,nu ca Michael),si cu Anthony Quinn reusit si pasional Gaugain.Film conformist,biografic.Copiile din film ,reproducerile execrabile,nu s-a inistat pe tablouri,pe tehnica,si un pic deformat adevarul..De vazut.

miercuri
11 Jan 2009, 00:42
Vad ca nu ati pomenit deloc de Frida (http://www.imdb.com/title/tt0120679/), cred ca e unul din filmele biografice favorite, in primul rand pentru ca actorii au fost foarte bine alesi. Atata tot ca e un film de limba engleza, din pacate si m-a cam zgariat pe creier.
As mai pomeni si Factory Girl (http://www.imdb.com/title/tt0432402/), care surprinde partial o perioada din viata lui Warhol. Mai e si I Shot Andy Warhol (http://www.imdb.com/title/tt0116594/), pe care nu l-a vazut insa.
Art School Confidential (http://www.imdb.com/title/tt0364955/) al lui Zwigoff e un film despre ipocrizia din facultatile de arta, destul de comic.

Si o chestie interesanta care o sa apare anul asta: Lives and Deaths of the Poets (http://www.imdb.com/title/tt0972848/)
Lives and Deaths of the Poets spoofs and parodies incidents taken from the lives of famous writers, artists, and musicians (collectively "Poets") throughout history. Comprising a series of approximately 60 comic vignettes, the movie is the fictional story of what really did not happen to these famed Poets, who have so enriched all of our lives.

bre
12 Jan 2009, 17:57
da, si mie mi-a placut frida, salma cea temperamentala s-a potrivit de minune.

Pauline Kael
12 Jan 2009, 20:11
Imi place Salma,Frida asa si asa,iar filmul nu mi-a prea placut.Am mai scris despre..cred ca niste pagini in urma.
Misto lista de mai sus,Miercuri,sper sa merite. ;)

cornel
13 Jan 2009, 09:45
mai bine cititi cartea Frida de Barbara Mujica, Ed. Tritonic

bre
13 Jan 2009, 11:34
incercam sa facem rost e carte.
mie mi-a placut filmul tocmai ptr ca nu -mi place f mult frida ca pictor. asa ca m-am lasat prinsa de povestea vietii ei, fara sa vreau sa intru in detalii despre pictura.

miercuri
13 Jan 2009, 14:44
O carte ok despre Frida e Diego & Frida, de proaspatul nobelizal Jean Marie Gustave le Clezio. A aparut la editura Paralela 45.

Pauline Kael
04 Feb 2009, 16:21
Full cast and crew for
King Lear (2010)

Cast

Keira Knightley ... Cordelia

Naomi Watts ... Goneril

Anthony Hopkins ... King Lear

Gwyneth Paltrow ... Regan

miercuri
04 Feb 2009, 18:17
Keira Knightley - Cordelia? :shock:

titip
04 Feb 2009, 18:55
@Buticut,de retinut filmul cu si despre Pollock,il voi lua de dragul lui Ed Harris (blue eyes si o barbatie inefabila),despre expresionismul abstract mai putin pasionant dar ,totusi incitant.
"Fata cu cercel de perla",vazut .Unul din cele mai bune roluri ale lui Scarlett Johansson,daca nu cel mai bun.A fost aleasa in rol de Peter Webber pt asemanarea izbitoare cu tabloul,aura aceea de transparenta,buzele umezite,privirea inocenta dar plina de dorinta,tenul fragil,frumusetea olandeza,si suavitatea tablourilor baroce ale lui Vermeer cu femei surprinse in ipostaze intime...Cred ca e si cel mai bun film al lui Webber.Colin Firth e minunat,dar in filmul asta nu-l vad ca Vermeer,mi-ar fi placut ca rolul sau sa fie cumva mai voluntar,nu hipersensibil,iar in locul lui Colin Firth sa fie altcineva.Ar fi interesant un film cu si despre Rembrandt.
Apropos de Dali,la anul sau cam asa ceva ,Al Pacino il va interpreta pe autointitulatul ..geniu.

http://img291.imageshack.us/img291/7537/419pxjohannesvermeer281cw3.jpg (http://imageshack.us)
http://img291.imageshack.us/img291/419pxjohannesvermeer281cw3.jpg/1/w419.png (http://g.imageshack.us/img291/419pxjohannesvermeer281cw3.jpg/1/)

http://img115.imageshack.us/img115/5528/2003girlwithapearlearriqn8.jpg (http://imageshack.us)
http://img115.imageshack.us/img115/2003girlwithapearlearriqn8.jpg/1/w350.png (http://g.imageshack.us/img115/2003girlwithapearlearriqn8.jpg/1/)
http://img337.imageshack.us/img337/6987/girlwithapearlearringhi5.jpg (http://imageshack.us)
http://img337.imageshack.us/img337/girlwithapearlearringhi5.jpg/1/w510.png (http://g.imageshack.us/img337/girlwithapearlearringhi5.jpg/1/)
@Bre,de acord,"Goya's ghosts " suks.Pacat. :(( :x

Din pacate , nimeni nu poate sti cu siguranta ca tabloul Fata cu cercei de perla (putin probabil sa fie numele original al tabloului) este pictat de Vermeer. Este doar atribuit lui Vermeer.

Pauline Kael
24 Feb 2009, 19:21
A vazut cineva "Erik Nietzsche, mes années de jeunesse" de Jacob Thuesen avec Jonatan Spang, Lars von Trier...?

Pauline Kael
24 Feb 2009, 19:37
http://www.imdb.com/title/tt0477768/
Lucifer et moi,va fi interesant

Pauline Kael
06 Mar 2009, 18:13
Little Ashes:
http://www.imdb.com/title/tt1104083/

Pauline Kael
06 Apr 2009, 12:03
Vreau sa revad: "The Agony and the Ecstasy ",si chiar "Moulin Rouge"...
"Vincent and Theo" nu l-am vazut inca.Pitbull zicea la biografice de "Mahler"...

Voi ce filme despre orice forma de arta mai recomandati?

Chambord
06 Apr 2009, 12:15
Vreau sa revad: "The Agony and the Ecstasy ",si chiar "Moulin Rouge"...
"Vincent and Theo" nu l-am vazut inca.Pitbull zicea la biografice de "Mahler"...

Voi ce filme despre orice forma de arta mai recomandati?

La Belle Noiseuse (1991), de Jacques Rivette.
E in in Top-Tenul meu All Movies All-Time. Si asta spune totul despre cat de mult pot sa il recomand.

bre
07 Apr 2009, 06:25
vazut ieri, dupa lungi cautari, "fata cu cercel de perla". care m-a lasat destul de rece. dar nu inteleg de ce. ptr ca pe bune ca pareau rupte din tablouri toate cadrele, luminile, chipurile. atmosfera epocii perfect redata, griet perfecta in rol (desi la un moment dat, cand vasusem doar afisul, mi se parea nepotrivita). si atunci ce nu m-a miscat, chiar nu inteleg, dar imi pare tare rau, caci aveam mari asteptari de la filmul asta. poate o sa-l revad intr-o alta stare. ce stiu sigur ca un mi-a placut, ceva la vermeer, figura era ok, dar ceva la freza il facea sa ife fals, nu stiu. si am descoperit ca nici scarlett nu-mi place cu par (mult mai frumos arata cu boneta aia in jurul capului, cand si-a desfacut parul, mi-a revenit senzatia naspa pe care am avut-o si in legatura cu figura ei din VCB).

bre
30 Apr 2009, 18:20
caravaggio de derek jarman

vizual e extraordinar, luminile si culorile mi s-au parut mult mai frumoase chiar decat in tabolurile artistului. niste imagini de o sensibilitate coplesitoare: figura tildei swinton (care a facut un super rol) scaldata in lumina - vezi si aluzia la de la tour -, moarta sau inchipuind-o pe maria magdalena.
un caravaggio credibil, poate chiar printre cele mai credibile figuri de pictori din filmele pe care le-am vazut pana acum pe tema asta, poate tocmai faptul ca scanriul a fost un amestec de fictiune cu realiate l-a facut sa fie atat de firesc. misto si caravaggio copil cu fata aia sfidatoare si insolenta. de retinut si ironia la tabolul lui david "marat asasinat" precu si celelalte "soparle" inserate pe acolo - motocicleta, lumina electrica etc. ar mai fi de zis, da astept, paoe nu vorbesc singura si isi mai da cineva cu parerea
oricum, un film care m-a prins, mai ales (sau poate pentru ca) nu prea-mi place caravaggio si nici filmele cu gay.

Pauline Kael
01 May 2009, 17:44
Eu il ador si pe Caravaggio si filmele cu gay,dar filmul asta nu m-a impresionat f tare ,l-am vazut acum vreo doi ani.
Trebuie sa retii ca e fictiune,adevarul e deformat si sper ca ai observat ca e o viziune post-modernista,ceea ce mi se pare o tampenie.
A avut si momente frumoase,dar putine.

bre
02 May 2009, 09:07
da, stiu ca e fictiune si postmodernism, dar e o abordare originala. oricum, cel mai mult m-a impresionat vizual

Pauline Kael
03 May 2009, 15:40
Eu l-am vazut mai demultisor,dar stiu ca si mie mi-au placut panourile alea care reflectau lumina,Caravaggio facea "fotografie" in clar-obscur avant la lettre.Si teatralismul personajelor,si tipa(parca era prostituata,ca erau prietenii lui vagabonzii,persoanele de cea mai joasa speta) era interesanta ca psihologie feminina.Ce ti-a placut mai mult,de ce nu-ti place" Cara"?Ti se pare didacticist?

bre
03 May 2009, 17:30
nu-mi place claobscurul lui prea violent. dar nu-i un pictor prost. poate inca nu l-am descoperit asa cum trebuie. zi-mi la ce film despre arte sa ma mai uit :)