View Full Version : Scurt metraje romanesti
Tare mult m-am bucurat ca am avut ce sa cintaresc atunci cind a trebuit sa votez scurt metrajul pentru gopo. Va spun sincer, nu m-am asteptat de la atf sa dea, in sfirsit, filme, chiar si la 10-15 minute.
Sper sa ia cel pe care l-am votat eu, singurul care mi s-a parut in regula si la scenariu si la regie si la joc actoricesc si chiar mai mult decit atit, nu m-am asteptat la atita finete la un alt om foarte tinar in afara de nemescu, pe care il laud tuturor de o saptamina incoace si pe care il voi mai lauda.
Culmea e ca si celorlalte le-am gasit multe calitati, principala fiind aceea ca scurt metrajele noastre incep sa aiba povesti, subiecte adevarate, sa termine cu stilul tembel de metafore atf-iste si sa fie efectiv despre viata. Ce m-a indispus a fost ca filmul cu cea mai tare idee a fost cel mai expediat scenaristic, mi-a venit sa-l bat pe regizor. Altul avea o idee previzibila dupa minutul 1, si care ar fi putut fi mai bine scris si jucat, dar si el totusi in regula.
Imi pare sincer rau ca nu exista premiu pentru actorie la scurt metraj. Cred ca il merita cu prisosinta Clara Voda, mi-a placut la nebunie cum joaca in Valurile. E pur si simplu mortala. Lumea vorbeste despre contributia lui r radulescu, absolut esentiala pentru filmul romanesc, sint de acord. Fara el, azi n-am fi aici. Dar despre ea, care a jucat in atitea, si de fiecare data fara cusur, nu s-a vorbit inca nici a mia parte din cit ar merita. Parerea mea. Iar Titieni din pacate nu a avut rolul la nivelul sau, dar a incercat sa-l umfle cit a putut din joc. Daca l-ar fi ajutat mai mult si scenariul, ar fi fost perfect.
Am citit nu mai stiu unde ca lumea e ingrijorata ca se copiaza stilul puiu si radulescu. Mi se pare o prostie. Nu cred ca isi impune nimeni, mai ales ca domeniul asta e asa de "artistic", sa fie ca altul. Dar nici nu cred ca putem zice ca daca te apropii mai tare de realitate il copiezi pe unul sau pe altul. Ca doar n-or avea exclusivitate la real cei doi, sau la viata de cartier. Mi se pare esential ca, inainte de a-ti putea inventa povestile, fie ele si absurde sau fantastice, sa iei intii seama la viata din jurul tau, ca sa poti crea situatii si personaje veridice, si nu doar simple scheme sau imposibilitati psihologice, cum sint in unele filme despre care am comentat mai demult ca supara prin falsitatea strigatoare la cer.
Cred chiar ca n-ar fi rau sa existe un curs la facultatile de profil in care, un semestru intreg, toti viitorii cineasti sa transcrie efectiv ce au vazut in jurul lor si sa inteleaga de unde reiese conflictul si interesul spectatorului. Si, de ce nu, sa-l predea chiar r radulescu, un om dotat cu har pedagogic.
Vad ca nu indrazneste nimeni sa zica nimic. O sa va zic eu: m-a dezamagit crunt ca aseara a luat premiul Gopo filmul cu cel mai slab scenariu. Eu am vrut sa cistige Tirziu, singurul la care nu am nimic de comentat, decit de zis: Bravo! Bravo regizorului ca a avut ideea de a face film pe o tema atit de fina - disiparea relatiilor dintre fostiii colegi si prieteni in timp +poti trai singur, dar e mai bine cu prieteni - si a facut-o bine. Citi dintre noi nu am simtit, spus si trait chestii similare, greu de pus in cuvinte? Bravo scenariului, bravo actorilor.
Nu stiu cum de s-a putut sa nu ia el. Nu am nimic cu Sitaru, stiu ca a tot avut ghinioane, dar nu e un film perfect, nici macar nu se apropie. Mai bun era Interior. Scara de bloc, care a avut niste scene foarte misto.
Ce sa insemne asta, ca profesionistii nostri chiar nu inteleg deloc ce e aia o poveste inchegata? De-asta am si zis ca-mi venea sa-l bat pe regizor ca a fuserit asa o idee puternica: vrei sa ajuti pe cineva si il ineci, pe urma nu spui nimanui si traiesti cu vina. Super idee, dar facuta de gradinita scenaristicii.
Probleme care se nasc in mintea oricarui spectator cu un IQ cit de cit acceptabil:
-cum de accepta asa usor straina sa o invete el in apa sa inoate? Parca se cunosteau de-o viata. Trebuia lucrat mult mai mult pina accepta ea, si sa cresti vina lui, el trebuia sa fie cel care insista vizibil.
-scena in care titieni vine din apa socat e prea fuserita. Trebuia accentuata starea lui, nu doar citeva secunde.
-m-a deranjat schematismul tipologic - handicapatul si tiganul care fura, facut ca sa fie citit chiar de la ploiesti. Aici trebuia dezvoltat mult mai mult.
-finalul, cind tiganul fura si pleaca, desi tipa nu a venit inapoi din apa, e ok. Ce nu e ok e ca tiganul pare sa aiba calitati supranaturale si, desi nu stie precis ca tipa s-a inecat (imi imaginez ca regizorul a optat pentru o elipsa, in mod gresit, trebuie sa-i spun), se intoarce la plod si zice: ce ma fac eu cu tine? De ce ar zice tiganul asa ceva in acel moment, nu stiu, fiindca nu are nici urma de date pentru o asemenea replica.
Dezamagitor, cu exceptia Clarei Voda, de care am vorbit deja. Sigur, putem zice ca e o filmare grea, cu multi oameni, plaja, soare, mare etc, dar nu e destul. Si nu prea cred ca straina, cind il vede pe tigan, imediat ii da copilul ei retardat in grija. Sa fim seriosi, ala numai incredere nu iti inspira, cu chilotii lui in loc de slip (destul de exagerat amanuntul, nu prea mai vine nimeni in bumbac suta la suta la plaja). Sa-l ai pe Titieni si sa nu-i dai rol pe masura, e pacat de Dumnezeu.
Vad ca vine tare din urma fiul Maiei, Tudor, si bine face.
Pe bune zic, ar trebui ca cnc-ul nu doar sa dea bani la ce i se ofera (fiindca uneori, e adevarat, nu i se ofera marfa ca lumea), ci sa supravegheze si rescrierile, conditionind a doua transa de bani cu prezentarea unui scenariu la care specialistii sa zica da. Cu lista de lucruri care trebuie modificate, care sa fie bifata. Cu toata lumea cu ochii pe noi, nu cred ca ne mai permitem sa iesim cu lucruri care nu stau in picioare dramaturgic.
Proletar
04 Mar 2008, 16:01
Explicatia e simpla: sunt unii regizori luati in brate de presa si pupati peste tot.
Airlight
04 Mar 2008, 16:24
Bai rocky,
bine ca esti tu destept.
costobocus
04 Mar 2008, 19:05
Bai rocky,
bine ca esti tu destept.
asta e primu tau mesaj mai dur pe care-l citesc !
cu ce te-a enervat omu' ? :)
in alta ordine de idei, ce ne mai pregatesti ? ce urmeaza dupa afterimage ?
si ce s-a intamplat cu secvente misto ... ?
:huh:
Airlight
04 Mar 2008, 21:06
Pai hai sa-ti explic:
Intai si-ntai ma irita demonstratiile de superioritate gratuita ca cea a domnului de mai sus. Evaluari de genul "aia e ok, aia nu e ok" bazate pe flerul propriu sunt la fel de valabile ca biletele de tramvai la olimpiadele internationale.
Nu vreau sa apar in vreun fel selectia de 'scurte gopo' de anul asta - nu am de ce, ea se sustine si singura. Chiar daca am rezerve in ce priveste unele din ele ('Tarziu" de exemplu, inca mi se pare below the line in executie - cine a vazut "Lemon Crush" probabil ma intelege), dar daca niste oameni anume au decis ca filmele alea merita nominalizate, o fi existand un motiv - so show some fucking respect for them. Si asta o spune unul care n-a intrat in selectie.
Asa, asta ar fi genul proxim.
Acum, diferenta specifica vine din faptul ca Valuri chiar are o structura solida, de departe mai atenta si mai complexa decat toate celelalte (admit, n-am vazut inca filmul lui Radu). M-am bucurat foarte tare pentru Ciprian si in continuare "Interior.." mi se pare un film foarte, foarte bun, dar acolo forta vine din tema si tratare, nu din structura. Vorbind despre omul nostru, nu cred ca e normal sa ataci o astfel de structura doar ca sa arati in mesaje lungi cum ai fi facut tu. In Valuri, lucrurile esentiale sunt la locul lor, chiar daca se simte ajutorul montajului pentru a 'trage' de rezultat. Sa fim seriosi.
OK, cu asta cred ca am lamurit.
"Secventele" s-au oprit, in primul rand din lipsa de clienti. Ramasesem singurul care le facea, singurul care le promova, etc, asa ca nu mai avea niciun haz. Am spus la inceputul anului la ICR ca proiectul se inchide, iar indy.to devine platforma de dezvoltare pentru filmul romanesc independent. Ceea ce urmeaza sa se intample :)
Concomitent, am inceput un nou proiect care se cheama "Romania dinauntru". O sa vorbesc in el de ce vad aici si acum, despre valorile nationale si despre cat a mai ramas din ele, despre problemele care cred ca sunt cu adevarat importante in locul asta. Stiu ca suna pompieristic, dar va promit eu ca n-o sa fie.
Revenind la subiect, adica la scurt-metrajele romanesti :), eu zic sa nu mai dati cu atata sete in alea bune, ci sa vi le alegeti ca ciuca batailor pe alea proaste, ca din cauza unei lipse de penalizare incipienta au aparut, la timpul lor, toate monstruozitatile alea de lung-metraje pe care nu le vede nimeni..
costobocus
04 Mar 2008, 21:54
Aha! Am inteles!
Asteptam stiri despre indy.to!
Succes la proiect! Suna frumos, sa vedem rezultatul ...
Ave!
Draga airlight,
atunci cind spui:
"Evaluari de genul "aia e ok, aia nu e ok" bazate pe flerul propriu sunt la fel de valabile ca biletele de tramvai la olimpiadele internationale. "
poate ca ar fi bine si frumos sa nu te avinti chiar asa. Poate doar dupa ce ai scris vreo citeva mii de pagini de scenarii, asa cum am facut eu. Si dupa ce ai vazut exact ce merge si ce nu, si la tine, dar si la altii.
Daca nu sintem in stare sa fim onesti cu noi si sa invatam meseria pe care vrem s-o facem, nu are nici un sens sa inventam premii si gale in care sa le dam. Eu am vorbit despre experienta mea personala, de spectator care se pricepe la scenarii. Nu sint cel mai mare si nici cel mai bun scenarist din tara asta, dar daca am avea macar vreo 50 de calibrul meu ar intra si lumea in sali. Eu am marea calitate, rara, de a ma gindi in permanenta ce-o sa zica sau o simta lumea cind va vedea ceea ce scriu facut film. Nu scriu niciodata doar pentru mine, nu vad nici un rost in asta, la cit costa filmul. Nu stiu nici daca voi mai face vreodata film in romania, dar asta nu ma impiedica sa vorbesc deschis, pentru binele tuturor, fara sa-mi pese de orgolii. La urma urmei, nimanui nu-i pasa de orgoliile altora, si nici nu trebuie sa-i pese.
Eu am vorbit strict despre povestile prezentate, nu ii cunosc pe oamenii respectivi. Sa nu ne umflam si sa nu ne ambalam mai mult decit e cazul. Daca nu facem ceva in sensul selectiei efectiv a lucrurilor bine lucrate, o sa continuam sa dam bani la productie pentru lucruri defecte. Iar scenariul este, paradoxal, cel mai greu de scris la un film si totusi e mult mai ieftin sa corectezi ceva pe hirtie decit la montaj.
costobocus
04 Mar 2008, 22:04
Ei, hai sa nu ne certam ...
eu vad si partea constructiva aici...
Rocky, eu nu stiu ce filme ai facut, daca poti sa-mi dai cateva exemple ar fi super!
am vazut cateva zeci de scurte romanesti..majoritatea foarte proaste... si foarte putine bune, intr-adevar...
astea noi n'am apucat sa le vad..daca mai stiti de vizionari.. sa spuneti si pe aci.. multam!
Airlight
04 Mar 2008, 22:34
Draga airlight,
atunci cind spui:
"Evaluari de genul "aia e ok, aia nu e ok" bazate pe flerul propriu sunt la fel de valabile ca biletele de tramvai la olimpiadele internationale. "
poate ca ar fi bine si frumos sa nu te avinti chiar asa. Poate doar dupa ce ai scris vreo citeva mii de pagini de scenarii, asa cum am facut eu. Si dupa ce ai vazut exact ce merge si ce nu, si la tine, dar si la altii.
pai asta acuzam si eu: superioritatea afisata si auto-suficienta din text, un ton doct si profesoral cam gratuit in cazul asta.
am tot respectul pentru oamenii care muncesc in domeniul asta, mult si/sau de multa vreme, dar cantatul indelung la pian te poate face fie virtuoz, fie zgomotos. muzica buna e cea apreciata de altii.
Evaluari de genul "aia e ok, aia nu e ok" bazate pe flerul propriu sunt la fel de valabile ca biletele de tramvai la olimpiadele internationale.
sa inteleg ca in timpul olimpiadei nu mai circula tramvaiele sau ca se scumpesc biletele in beijing?
Airlight
05 Mar 2008, 06:36
:) sa zicem doar ca nu tot poporul chinez aiurea-n tramvai are ce cauta la Olimpiade..
tot poporul chinez in tramvai? ar fi nevoie de un tramvai mai lung decat marele zid.. :w00t:
StefanDo
05 Mar 2008, 10:17
si mai lat, sa se vada si de pe Pluto :D
Airlight
05 Mar 2008, 11:38
nu vreau sa stiu unde opreste tramvaiul ala :)
Pitbull
05 Mar 2008, 13:03
In Marea Chinei de Est? ;)
Auleo, scuze - nu trebuia sä zid! :oops: ...Sä ZIC, adicä.
Of, mai airlight, of.
Din cauza acestui gen de discutii sterile m-am retras la un moment dat de pe forumul asta. Lumea vorbeste adesea doar ca sa se auda pe sine. Pe mine realmente nu ma intereseaza sa vorbesc in desert, sint o fire pragmatica si am prea multe de facut pe lumea asta ca sa-mi pierd timpul fara folos. Dar am constatat ca lucrurile pe care le-am spus mai demult chiar au contat, am primit multe mesaje de la oameni care mi-au spus ca asa gindesc si ei. Asta n-a facut decit sa ma bucure.
Am incercat si inca mai incerc sa aduc in discutie lucruri constructive. Nu mi se pare deloc arogant si deplasat sa discut despre un scenariu dpdv meserie. Asa cum un strungar vorbeste despre piesa facuta de el, pot si eu dupa foarte multi ani de munca in acest domeniu sa consider ca stiu despre ce vorbesc. Nu e vorba de subiectivitate aici, ci de lucruri demonstrabil defecte.
E normal ca unora sa ne placa un film si altora altul, dar e bine sa discutam dincolo de planul meseriei efective, care trebuie sa inceapa sa fie si la noi fara cusur. E tot ce cer, meserie. Si atita timp cit scenariului nu i se va acorda importanta cuvenita, nu trebuie sa ne asteptam sa avem industrie, adica macar citeva zeci de filme pe an.
Nu este acum momentul sa vorbesc despre ce am facut pina la ora asta.
Prefer sa ma gindesc foarte bine la ceea ce voi face.
La ultimul concurs cnc, lumea s-a plins de calitatea scenariilor. Asta trebuie sa ne doara, si nimic altceva. Invatati meserie, fratilor, ca sint bani pentru orice proiect ca lumea. O sa fie si proiecte cu pile, ca intotdeauna, de asta n-o sa scapam niciodata, dar o sa se mai strecoare si altele, atunci cind in juriu o sa inceapa sa fie specialisti recunoscuti.
Si, pentru ca la noi singurii care exista sint cei citiva recunoscuti afara, n-avem ce face, iar ei n-au ce face, trebuie sa inceapa sa faca parte din juriu. Mungiu, Puiu, Radulescu, Porumboiu, Caranfil.
Si eu n-am zis nici o secunda ca Valurile nu e un film ok. Am zis doar ca putea sa fie si mai bun, cu o minima interventie scenaristica, care ar fi facut diferenta dintre ok si foarte bun.
Abia astept sa vad Fatza galbena care ride, sper sa iasa la fel de bun ca scenariul.
Proletar
05 Mar 2008, 14:24
Abia astept sa vad Fatza galbena care ride, sper sa iasa la fel de bun ca scenariul.
N-are cum.
Scenariul respectiv nu e deloc ofertant din punct de vedere filmic.
Airlight
05 Mar 2008, 15:36
rocky,
reciteste ce-ai scris:
"m-a dezamagit ca a luat aseara premiu filmul cu cel mai slab scenariu".
E incorect, dupa parerea mea. Iar restul dizertatiei nu face decat sa mi-o confirme.
hellsteed
05 Mar 2008, 19:39
si mie mi se pare fata galbena care rade ca si cum ai merge la magazin si ti-ai lua o paine si cand vanzatorul iti cere 20 de bani arunci 2 hartii de 1 leu.
Rocky,
dupa cum am citit cred ca ziceai ca atunci cand scrii te gandesti la reactii, eu cred ca empatia ta e infima tocmai prin faptul ca te consideri un pragmatic asa cu ziceai deci ceea ce crezi tu, anticiparile tale vor fi in cele mai multe cazuri eronate
asa cum zis, multe discutii sterile pe forum. Fatza galbena care ride e un scenariu bun, indiferent de parerea voastra. Pragmatic inseamna "care face ceva" pentru tara asta. Iar la empatie, credeti-ma ca nu va puteti pune cu mine.
Proletar
06 Mar 2008, 09:46
Fatza galbena care ride e un scenariu bun, indiferent de parerea voastra.
Ei, uite, vezi? Asta e cusurul tau: esti arogant.
De ce? Pentru ca propun solutii si vreau sa nu mai gresim ca pina acum?
Pentru ca indraznesc sa-mi cunosc lungul nasului (chiar mi l-am masurat in copilarie) si sa cred ca experienta, entuziasmul si bunul simt conteaza?
Pentru ca indraznesc sa fac afirmatii transante, chiar daca nu ma numesc x sau y si nu apar la televizor?
Pentru ca spun ca subiectivitatea mai mult sau mai putin educata e tot ce avem cu totii?
Pentru ca mi-am dedicat industriei romanesti ani in care as fi putut fura terenuri, trage tepe sau intra in politica, sa fur legal?
Pentru ca, dupa atitia ani de munca (foarte grea, dat fiind ca nu ma numesc x sau y si nu am acceptat sa avansez in aceasta industrie asa cum face cam toata lumea care nu se numeste x say y, prin favoruri sexuale sau compromisuri de neacceptat) am avut enorma indrazneala de a iesi sa spun ce cred si sa ofer solutii fezabile pentru viitorul unui film cu public in sala?
Din cind in cind, trebuie sa scuture cineva pomul, ca sa cada merele stricate.
hellsteed
06 Mar 2008, 14:50
De ce crezi ca lucrurile pe care le spui sunt adevarate ? Adevarate pentru tine probabil dar unde ti-e empatia? Cum ramane cu cei care au alta opinie ? Cum ne faci pe noi sa intelegem. Eu nu inteleg. Te tot autodeclari anonimul care a muncit si a facut atatea, care are intotdeauna dreptate in ceea ce spune, ca stie unde sunt greselile. Dar greselile tale unde sunt ? Noi care suntem aici pe forum sau marea lor majoritate sunt la fel de x si y ca tine. Nimeni nu te condamna ca ai pareri ci ca vrei sa ti le impui ca fiind singurele solutii. Argumentele tale sunt pur subiective, frustrari proprii.
Sa nu te simti atacat. Parerea mea e pur subiectiva si raspunde la afirmatiile tale.
Proletar
06 Mar 2008, 16:59
mie nu-mi place un alt lucru.
"Valuri" si "O zi buna de plaja" au aceleasi surse de inspiratie de kkt care predomina in filmul romanesc: tigani, hoti, prostituate, borfasi.
Alex Leo Serban
06 Mar 2008, 17:06
sint d acord k sint cautate subiectele 'exotice'; dar poti sa negi k sint subiecte adevarate, din viata d zi cu zi? ;)
Proletar
06 Mar 2008, 17:17
sint d acord k sint cautate subiectele 'exotice'; dar poti sa negi k sint subiecte adevarate, din viata d zi cu zi? ;)
De acord, dar as vrea si altceva decat amprenta cinematografica a unor mizere realitati ce tin de "112, politia in actiune".
Alex Leo Serban
06 Mar 2008, 18:02
eu sint mai exasperat d confuzia p kre o fac unii intre ceea c numesc ei 'stilu documentar' & 'stilu artistic': li s pare k imaginea filmelor minimaliste e mai putin 'artistik' decit cea a filmelor gen 'restu e tacere' - p k aia din '4,3,2' sau 'mdl' e 'urita' :w00t:
plus k eu, frankly, nu vad nimic 'documentar' (in stilu d filmare), dimpotriva!
Nu sint unicul anonim care a muncit aici, nu am afirmat niciodata asa ceva, dar nu cred ca nu sint foarte multi care se regasesc in ce spun.
Eu am subliniat in permanenta ca e opinia mea strict subiectiva si ca nu vorbesc decit despre lucruri pe care le cunosc destul de bine si de care m-am lovit.
Pina acum, nu a fost nimeni care sa conteste ca nu am dreptate scenaristic. Daca ai remarcat, singurul care a comentat a facut-o atacind un alt film.
Din pacate, este o mare problema la noi - cine sa fie cel care zice ca un lucru e ok? Nu acceptam sa fie nimeni altcineva decit noi.
Cred ca singura cale e sa acceptam niste oameni ca fiind de valoare indiscutabila, si sa construim in jurul lor. Si aceia sa fie validati de propria lor breasla, si nu de o breasla conexa. Scenaristii de scenaristi, regizorii de regizori, criticii de critici. Fiecare sa-si recunoasca singuri care le sint valorile. Pina acum, doar ultimii au facut-o.
De-asta si e viermuiala asta continua in filmul nostru, fiecare e propus exclusiv de prietenii lui si de diverse structuri care il sustin.
Vreau putina lege si ordine, chiar daca nu sintem in america. Drepturi, obligatii si mai ales raspundere. Cu 200.000 de euro se poate face un film minimalist, dar se pot face si alte lucruri de care e nevoie la modul fizic.
Coshava
10 Mar 2008, 10:41
sint d acord k sint cautate subiectele 'exotice'; dar poti sa negi k sint subiecte adevarate, din viata d zi cu zi ? ;)
Din viata de zi cu zi a cui anume ? ;)
Nu sint DELOC de acord cu cel care a zis ca nu ii plac subiectele din Valuri etc. Din contra, as zice ca iata in fine incepem sa ajungem la ce trebuie - subiecte normale, cu povesti simple si adevarate. Iar un subiect se poate face in mii de feluri. E bine ca am cam terminat, cel putin deocamdata, cu securistii.
Aseara am vazut la HBO un scurt metraj, Alexandra, care avea multe calitati. Eu, fire foarte circotasa, am avut niste nemultumiri la scenariu si joc, asupra carora nu insist fiindca am constatat ca n-are sens, cine stie cunoaste, dar in general pot spune ca mi-a placut, tocmai pentru ca e un subiect normal. Si mi-a placut tocmai pentru ca e un subiect "mic". Avem nevoie si de filme gen "drame TV", pentru ca din ele vom reinvata sau descoperi adevarul relatiilor filmice si al replicilor.
Chestia ca exista deja asemenea filme e de salutat, nu mai dati in oameni aiurea, asta chiar e unul din putinele aspecte asupra carora chiar nu e de comentat decit pozitiv. Pe vremea mea, la ATF era jale si prapad la subiecte, cit erau de false si de penibile (desigur, ca sa-mi pastrez tonul arogant binecunoscut, nu era vorba si de ale mele).
Lampa cu caciula, HBO. Nimic de reprosat.
Multumesc, coshava. Vrind sa-ti raspund alaltaieri, mi-a venit o idee de scurt metraj.
Aseara am vazut la HBO un scurt metraj, Alexandra, care avea multe calitati. Eu, fire foarte circotasa, am avut niste nemultumiri la scenariu si joc, asupra carora nu insist fiindca am constatat ca n-are sens, cine stie cunoaste, dar in general pot spune ca mi-a placut, tocmai pentru ca e un subiect normal.
ia lumineaza-ne.
Te-as lumina, daca nu mi-ar displacea tonul tau.
pai stau si ma intreb care din noi doi are tonul nepotrivit. daca pretinzi ca esti un fin expert si ai vazut in alexandra scapari ce noua, muritorilor de rand, ne scapa, be my guest, arata ce stii. daca nu, ia si scrijeleste in tacere si anonimat la pretioasele tale scenarii de sertar...
Pitbull
13 Mar 2008, 17:45
Sau poate de ecran...
Nope, sorry: nu poate, sigur.
Egon, nu inteleg de ce pleci de la premisa ca am cine stie ce intentii oculte. Tot ce spun eu e: oameni buni, nu mai dati drumul la scenarii in productie fara sa le fi lucrat foarte bine. Nu aveti de ce sa va grabiti. E numele vostru in joc. Daca la repetitii vedeti ca scirtiie, opriti-va si corectati.
Eu nu voiam sa insist, dar, daca vrei, iti spun.
Ca scenarist, m-au deranjat unele replici (cam 20-30 la suta), in special ale mamei, interpretate de oana ioachim, prin stingacie si lipsa de firesc. M-au mai deranjat niste replici si la stefan pavlu, tatal, dar mult mai putine. La el s-a exagerat enorm cu injuraturile. Se intelegea ca e un loser si daca erau mai putine. Iar reactia lui cu taiat rochia de pe umeras de oftica nu ti-l face simpatic, chiar daca intelegi ca a facut-o la nervi, din neputinta absoluta. Cumva, intelegi perfect intentia, dar iti pare rau de realizare.
Un pic fortata a fost si relatia mama-bunica. Mama e o abuziva oribila, si nu intelegi ce cauta mimi branescu, sotul bun de pus la rana, sa o ia de nevasta, si cu copil. Mama mai mergea lucrata caracterologic, sa vezi de ce l-a parasit pe tavi. Asa e o nenorocita, o scorpie in tuse mult prea groase. Abia un pic spre final se incearca o umanizare a ei, dar nu e suficient.
Simti nevoia sa afli de ce s-au despartit cei doi.
Ca spectator, din cauza celor de mai sus, nu m-a emotionat deloc.
Cu plus, as zice ca sint:
-subiectul
-incercarea de a dezvolta o poveste destul de complicata psihologic, lucru pe care il salut
-fetita, care joaca destul de bine
-Mimi Branescu
-cei doi actori principali vezi ca sint buni (de asta iti pare rau ca nu li s-a dat mai mult)
Sincer, senzatia mea a fost ca nu le-a spus nimeni scenaristilor ca mai trebuia lucrat scenariul, destul de mult. Pentru ca e pacat, cind ai o idee buna, sa nu-i exploatezi la maximum potentialul.
Era greu de facut, sint de acord, subiectul e foarte fin. Dar cred ca problema e ca nu s-au gindit foarte bine la personaje inainte sa inceapa sa scrie.
Spun asta daca vrem sa discutam foarte deschis. Altfel, ne putem opri la "mi-a placut" sau "nu mi-a placut".
Ca scenarist, m-au deranjat unele replici (cam 20-30 la suta), in special ale mamei, interpretate de oana ioachim, prin stingacie si lipsa de firesc. M-au mai deranjat niste replici si la stefan pavlu, tatal, dar mult mai putine. La el s-a exagerat enorm cu injuraturile. Se intelegea ca e un loser si daca erau mai putine. Iar reactia lui cu taiat rochia de pe umeras de oftica nu ti-l face simpatic, chiar daca intelegi ca a facut-o la nervi, din neputinta absoluta. Cumva, intelegi perfect intentia, dar iti pare rau de realizare.
Un pic fortata a fost si relatia mama-bunica. Mama e o abuziva oribila, si nu intelegi ce cauta mimi branescu, sotul bun de pus la rana, sa o ia de nevasta, si cu copil. Mama mai mergea lucrata caracterologic, sa vezi de ce l-a parasit pe tavi. Asa e o nenorocita, o scorpie in tuse mult prea groase. Abia un pic spre final se incearca o umanizare a ei, dar nu e suficient.
Simti nevoia sa afli de ce s-au despartit cei doi.
Ca spectator, din cauza celor de mai sus, nu m-a emotionat deloc.
Cu plus, as zice ca sint:
-subiectul
-incercarea de a dezvolta o poveste destul de complicata psihologic, lucru pe care il salut
-fetita, care joaca destul de bine
-Mimi Branescu
-cei doi actori principali vezi ca sint buni (de asta iti pare rau ca nu li s-a dat mai mult)
Sincer, senzatia mea a fost ca nu le-a spus nimeni scenaristilor ca mai trebuia lucrat scenariul, destul de mult. Pentru ca e pacat, cind ai o idee buna, sa nu-i exploatezi la maximum potentialul.
Era greu de facut, sint de acord, subiectul e foarte fin. Dar cred ca problema e ca nu s-au gindit foarte bine la personaje inainte sa inceapa sa scrie.
Spun asta daca vrem sa discutam foarte deschis. Altfel, ne putem opri la "mi-a placut" sau "nu mi-a placut".
ok, mersi pentru lamuririle tale :)
mie replicile mi se par naturale iar pavlu & 'soacra' mi se pari exceptionali. rolul lui mi se pare f. complex si nuantat iar toate reactiile lui sunt deplin justificate. reactia lui cu umerasul mi-l face simpatic, nu invers. mai ales ca are acea secunda de regret in care incearca sa-si mascheze netrebnicia. e spontan si firesc. in privinta injuraturilor nu stiu ce sa zic, mie imi place limbajul colorat.
nu stiu daca e f. necesar sa ne cantonam f. mult in replici, inteleg ca meseria de scenarist te face sa fii f. atent la ele dar atata timp cat personajul lui pavlu e credibil si reuseste sa transmita toata dorinta lui de afectiune si tandrete fata de copilul lui, e de ajuns. sunt momente induiosator de frumoase si triste, ce nu tin deloc, dar absolut deloc de replica spusa.
in mare, sunt de acord cu analiza ta in privinta mamei. :)
Alex Leo Serban
14 Mar 2008, 11:06
d acord cu egon.
mi s pare - apropo d postarea lui rocky (cu multe pcte bune, altminteri!) - k cerem prea multe d la un scenariu d scurt-metraj; adik, toata partea asta cu 'motivatia' (p lga k mi s pare fumata, k pas necesar scenaristic), k dc l-a lasat aia p pavlu, k dc o iubeste mimi, desi e o scorpie etc etc... KIAR NU MA INTERESEAZA! iau lucrurile asha cum sint, orice fictiune (la fel k un basm) = suspension of disbelief.
o data pt k poti gasi 'motive' (nenumarate) pt fiekre gest sau personaj - cite cazuri nu cunoastem, din viata d zi cu zi, in kre NU INTELEGEM 'c a gasit ala la ala sau ala la aia', c ii tine impreuna k un cuplu? etc etc - si kre nu e musai sa fie EXPLIKTE, mura-n gura, spectatorului, si, in al 2-lea rind, pt k, in cinema-ul acesta 'minimalist', ELE NU SINT NECESARE! pt k nu intereseaza anterioritatea unor pers sau motivatii, ci AICI & ACUM-ul povestii.
altfel, picam in capcana celor kre cereau - in '432 - tot felu d 'explicatii' dc aia & nu ailalta, blabla...
mie mi-a placut f mult 'alexandra' lui jude: mi s pare cel mai bun scurt al lui! si nu am nimic sa-i reprosez... (pavlu este genial!)
Neuptolem
14 Mar 2008, 12:16
1. Mihai si Cristina - pt ca emotia pe secunda are cea mai mare concentratie, e de o intensitate laudabila;
2 - Marilena de la P7 - pt ca imbina comercialul cu arta spre una din cele mai bune solutii posibile si spre cel mai inalt punct dramaturgic;
3 - Amatorul - pt ca imbina excelent originalul cu verosimilul.
Eh, poate-am fost subiectiv la primul loc, starea de moment. Oricum, Alexandra e cel mai bun exemplu de cum sa faci un film bun dintr-un scenariu cretin, idiot, rasuflat, banal, cacacios, tipic romanesc, depresiv, tipator, isteric, in contradictoriu cu ceea ce ar trebui sa insemne un scenariu ca valoare si calitate. Lampa cu caciula e mult mai bun, dar si asta are o atmosfera de dat timpu' inapoi cu 15 ani si filmat live ce se intampla cand se strica televezoru'.
Nu ma pot lauda cu multe scurt-metraje vizionate.
Alex Leo Serban
15 Mar 2008, 08:40
mie 'lampa cu caciula' mi s pare cel mai slab film al lu jude!
nu zic, e misto filmat - dar povestea e atit d previzibila... dovada k mai mult strainii au pus botu - pt kre, oricum, un tv cu lampi e un fel d 'amintiri din epok d piatra' :lol:
Proletar
21 Mar 2008, 13:30
de pe liternet.ro:
Dupã ce a câºtigat cu Valuri Trofeul Gopo pentru Cel mai bun scurtmetraj al anului 2007, Adrian Sitaru a plecat la Paris, ca rezident al programului Cinéfondation, nãºit de Festivalul de la Cannes
Rezidenþa presupune un program lejer, care îi permite în principal sã scrie la noul sãu lungmetraj, "Din dragoste cu cele mai bune intenþii", pentru care a luat nota 3,33 la concursul CNC.
Unde e ridicolul in stirea asta?
Pitbull
21 Mar 2008, 13:46
a luat nota 3,33 la concursul CNC.
Acilea?
Proletar
21 Mar 2008, 22:07
a luat nota 3,33 la concursul CNC.
Acilea?
Exact.
De fapt, cred ca ma gandeam si la un paradox: un regizor care scrie scenarii cotate cu 3,33 de catre CNC primeste o bursa de rezidenta la Paris.
Ceva e in neregula pe undeva.
Supastar
21 Mar 2008, 23:19
e clar k e un nemernic cu pile la paris! :hmm:
Proletar
21 Mar 2008, 23:29
e clar k e un nemernic cu pile la paris! :hmm:
nu zic asta, fireste.
dar nici ca o comisie intreaga poate fi atat de tampita incat sa noteze cu 3,33 un scenariu bun.
Proletar
21 Mar 2008, 23:39
In Romania ?
da, in Romania.
nu cred ca cei cinci membri ai comisiei se pot insela atat de mult in privinta unui scenariu incat sa-i dea 3.33 in loc de, sa zicem, 8.00.
Pai da .. dar din ce am citit eu acolo rezidenta aia nu presupune ca trebuie sa se duca acolo sa scrie scenariul ala .. doar zice ca va avea timp liber sa isi scrie si scenariul pentru care a luat nota 3.33.
Proletar
21 Mar 2008, 23:51
Pai da .. dar din ce am citit eu acolo rezidenta aia nu presupune ca trebuie sa se duca acolo sa scrie scenariul ala .. doar zice ca va avea timp liber sa isi scrie si scenariul pentru care a luat nota 3.33.
Pai tocmai aia e...
cum de i se acorda un astfel de privilegiu unui regizor care a scris un scenariu de nota 3?
Pai pentru ca aia l`au luat acolo pentru "Valuri" nu pentru nota 3.33 data de CNC.Nu ?!
Proletar
22 Mar 2008, 00:20
Pai pentru ca aia l`au luat acolo pentru "Valuri" nu pentru nota 3.33 data de CNC.Nu ?!
Da, probabil ca i s-a dat o sansa.
In locul lor, eu m-as mai gandi.
Si lu` unu zis Busuioc i`au dat romanii cu sutu`n cur si acuma se roaga de el sa vina in tara :)
Proletar
22 Mar 2008, 00:33
privind mai atent lista cu notele cnc-ului din decembrie trecut, vad pe ultimul loc la proiecte lung-metraje de fictiune pe dumitru carabat, cu nota 3 la scenariu.
asta in conditiile in care dumitru carabat este profesor de scenaristica, autor si al unor carti de profil, ca de pilda "spre o poetica a scenariului cinematografic".
chiar nu pricep ce se intampla...
Pitbull
22 Mar 2008, 00:44
Carabät are urmätoarele calitäti:
- e singurul profesor român de dramaturgie de film (si bun pe deasupra);
- e un excelent compilator si sistematizator; cursul lui, desi deloc original în fond, organizeazä foarte bine materialele înaintasilor.
...si urmätoarele defecte:
- e un non-pedagog (prolix, rigid, învechit); înveti de la el citindu-l si chibzuind, nu ascultându-l (dialog, ioc);
- e un non-scenarist; nu are simt artistic creator, care sä însufleteascä povestirile în care-si asazä teoriile.
Deci, nu-i de mirare...
Paradoxul cu cursul lui carabat este ca el te ajuta mai mult retrospectiv, sa verifici daca e bine ce ai facut, si mai putin in faza incipienta, de clarificare a schemei si de dezvoltare a ei.
Pitbull
22 Mar 2008, 11:15
Paradoxul cu cursul lui carabat este ca el te ajuta mai mult retrospectiv, sa verifici daca e bine ce ai facut, si mai putin in faza incipienta, de clarificare a schemei si de dezvoltare a ei.
Culmea, la mine e taman invers: mi-e imposibil sä sar peste faza carabätianä a elaborärii oricärui scenariu, care de regulä mi se suprapune cu construirea scalettei.
Inseamna ca acel curs chiar functioneaza si stai foarte bine la structura, buba filmului romanesc dintotdeauna.
Eu am preferat stilul syd field, cu actul 1, actul 2 si actul 3, e un pic mai rapid decit cu cinci ritmeme cu nu stiu cite diviziuni. Nu stiu daca e mai bine, dar e mai simplu. Cu cite un plot point la finalul fiecarui act si un midddle point la mijlocul actului doi, punctul maxim al tensiunii.
Ce am retinut eu si mi-a folosit mult de la carabat a fost faza cu lipsa si eliminarea lipsei, prin implinirea scopului ori o lipsa si mai mare, si cardinala personajului, ce vrea asta de la viata si de ce. Si pe urma apar niste nesimtiti care il impiedica sa-si atinga scopul, dar face si el rost de niste tovarasi si se lupta cu totii pina cind invinge binele, si e happy end, ori invinge raul, si sintem tristi dar un pic mai siguri ca am vazut un film artistic.
Plus analizele in detaliu pe filme celebre.
Am mai stat eu si am analizat de ce m-o fi enervat atita filmul Valuri, prin fusereala, si am ajuns la concluzia ca e din cauza ca: este un subiect care mi-a adus aminte de doua povesti de care am auzit si care m-au marcat, si anume:
-un pusti de liceu a plecat cu prietenii la munte. la sugestia sa, el si prietenul sau au inceput sa sara ca prostii pe o limba de pamint aflata deasupra unei prapastii. Limba a cedat, prietenul a murit, cel ramas a ramas sa duca cu el aceasta povara toata viata.
-o colega de-a mea de serviciu, o fata extraordinara, a plecat cu sotul care o iubea la nebunie in vacanta la mare. Erau valuri. Ei ii placea sa inoate, a zis: hai sa inotam. El a zis: nu am chef. Ea s-a pisicit ca o fata frumoasa, desteapta si iubita ce era si sotul a intrat dupa ea in valuri. Ea a iesit, el nu.
Nu cred ca le-as fi scris eu niciodata, pe prima pentru ca o uitasem, pe a doua pentru ca nu se face, cred ca trebuie putina decenta atunci cind iti insusesti povestea altuia.
Dar, atunci cind tu faci film dintr-o poveste puternica, si stii ca ea nu va mai putea fi spusa, cel putin nu curind, e bine sa te asiguri ca ai facut-o bine, altfel inseamna ca ti-ai batut oarecum joc de ea, si e pacat.
Vezi superbul California dreamin', unde sint prezente toate cliseele romanitatii, dar mi se rupe ca nu le voi mai putea folosi nicicind, pentru ca sint facute de vis. Le iubesti. Asa vor ramine pentru eternitate.
Cit despre faptul ca draga airlight te-ai luat de mine aiurea, trebuie sa-ti spun ca eu habar nu aveam ca valuri e facut cu bani proprii, oricum nu cnc. Si nu ma intereseaza. Nu vad de ce ar trebui sa acord circumstante pentru asta. Daca ai bani sau poti sa faci rost de ei, bravo, dar nu imi cere sa iti spun ca esti si perfect scenaristic.
Si, apropo, cind discutam la atelier si mi-ai cerut sa iau o pauza fiindca sint "profi", acolo eram profi si acum brusc nu mai sint?
valuri e facut cu banii CNC
Ok. Asa intelesesem din atitudinea lui airlight, ca n-am stat sa verific. Mea culpa.
Pentru ca am constatat pe acest site ca spectatorii "profesionisti" se impart in doua categorii, cei ca mine (care credem ca meseria trebuie sa primeze) si cei ca als (care crede ca e mai bun ce e sui, si in afara normei), ma vad nevoit sa revin si sa clarific.
Orice scenariu, scurt sau lung, scris prost, ca dramaturgie sau psihologie, ma irita pentru ca nu le poti reinventa, ele sint domenii care nu functioneaza decit cind sint respectate in esenta lor. Psihologia e una singura, omul asa functioneaza si va functiona mereu, de asta nu se poate inventa un nou mod de a functiona in lume decit cel pe care il cunoastem cu totii.
Ma enerveaza cind mi se spune ca X film e bun, ca e de arta, si eu vad ca e ca o femeie care ar fi frumoasa daca s-ar ingriji, insa ce sa fac daca are urdori la ochi, parul murdar si netesalat si mincare intre dinti! E chiar atit de mult sa ceri unui produs filmic, sa-i zic, ca termenul de arta e putin prea mult sa-l folosim toata ziua buna ziua doar ca sa ne dam noi cunoscatori fini, sa iasa in lume doar cu o minima ingrijire cosmetica?
Si, in plus, e foarte nasol pentru cultura insasi a acelei societati cind receptorii care cad pe spate la un film sui si il sustin pe autor in loc sa-l retrimita la masa de proiectat sau unde e nevoie, poate doar doi pasi inapoi, il sustin si-l fac sa creada ca e bun, fiindca e "artist". iar omul, stiindu-se imperfect, pluseaza si incepe sa se dea rotund si nu mai invata nimic, si pe urma te trezesti ca ai creat un monstru care te va musca de c... si nu numai, cind ti-e lumea mai draga.
Ati vazut doar cazul heather mills, bietul mccartney a crezut ca e un om milos si face un lucru frumos ca ia o tipa cu picior de lemn, si cind si-a dat el seama, ea ii luase deja jumatate de avere!
Proletar
14 May 2008, 21:44
desi cam tarziu, am vazut azi "un cartus de kent si un pachet de cafea".
mi s-a parut de o banalitate coplesitoare.
chiar nu are nimic deosebit.
Pitbull
14 May 2008, 22:22
Din päcate
Ai dreptate.
vladvaidianu
14 May 2008, 23:04
nu prea sunt de aceiasi parere...
evenimentul in sine e absolut banal (la fel de banal ca si originalul lui jarmusch) dar filmul spune mult mai mult...
in plus mi se pare foarte dificil sa te faci inteles cand ai la dispozitie atat de putine mijloace. e oarecum similar cu muzica dodecafonica. d-aia-mi place...
Pitbull
14 May 2008, 23:25
Nu zic cä-mi displace, si nici cä ar avea defecte, greseli, puncte slabe - ci doar cä, desi bun si agreabil, totusi nu are nimic nou, deosebit, surprinzätor (ba chiar, produce o relativä deceptie, prin tezism: "E tot ca înainte, nimic nu s-a schimbat.")
Nu reusesc sä întrezäresc acele elemente majore de continut pe care le sugerezi, cu mentiunea cä e "foarte dificil sä te faci înteles, când ai la dispozitie atât de putine mijloace". Prin urmare (si färä scepticism sau rele intentii), te rog sä fii mai explicit.
Precizez, totodatä, încä douä-trei lucruri:
- Asemenea scuze nu stau niciodatä în picioare; dacä nu te poti face înteles cu mijloacele pe care le ai, recalibreazä-te si fä-te înteles, cä de-aia esti regisor!
- ...Cu atât mai mult, cu cât argumentul pur si simplu nu stä în picioare. A fi regisor înseamnä a te "face înteles" cu orice mijloace - de la nivelul lui Porumboiu pânä la al lui Lucas.
- Evident, discutia e pur academicä. Cristi Puiu a dovedit, în "M.D.L.", cä e un mare regisor, capabil sä se facä pe deplin înteles, în toatä complexitatea lui, chiar si cu cele mai minimaliste mijloace. Omul chiar nu are nevoie de scuze!
Ca atare, as zice cä "U.C.K.S.U.P.C." e, în fond, un foarte bun exercitiu profesional, si atât.
vladvaidianu
15 May 2008, 11:11
as zice cä "U.C.K.S.U.P.C." e, în fond, un foarte bun exercitiu profesional...
perfect de acord
..., si atât.
doar in masura in care si stranger than paradise, coffee and cigarettes, night on earth sunt exercitii profesionale si atat.
cristi puiu:
"Proiectul nostru "Sase povesti de la marginea Bucurestiului" denunta modelul romanesc si, implicit, ineficienta modelului occidental, aplicat in mod artificial unei tari proaspat iesite din bezna comunismului. ... Aceste sase povesti sunt in acord cu convingerea noastra ca cinematograful, inainte de a fi un domeniu al creatiei artistice, este o tehnica de investigare a realitatii. " restul aici: http://www.adevarul.ro/articole/cristi-puiu-radiografiaza-o-tara-aflata-in-criza-ii/131716
cred ca e evident ca textul de mai sus se poate aplica chiar daca nu integral si celorlalte filme de puiu../radulescu.
elementele de continut fara sa fie "majore" sunt foarte evidente si nu-s de fel teziste. ..."E tot ca înainte, nimic nu s-a schimbat."...cred ca e simplu dialog si atat. suna foarte diferit spus de cele doua personaje. pensinarul chiar crede ca nimic nu s-a schimbat iar fisu repeta dezinteresat si il lasa in lumea lui...pt ca de fapt totul e schimbat. transportul, restaurantul, berea, medicamentele, ritmul vietii dar el le stie pale lui si vrea sa fie sofer pe teveu sau pe papuc sau sudor... :)
desi bun si agreabil, totusi nu are nimic nou, deosebit, surprinzätor
cele mai multe scurte pe care le-am vazut sunt exercitii profesionale. foarte putine surprinzatoare, deosebite. am impresia ca nu prea e loc intr-un scurt sa le bagi pe toate si de multe ori suprinzatorul devine facil sau ieftin. in i'll wait for the next one, maestro,...incap detoate. so nu prea as baga surprinzatorul la criterii
dacä nu te poti face înteles cu mijloacele pe care le ai, recalibreazä-te si fä-te înteles, cä de-aia esti regisor!
in momentul in care iti alegi o bucatica atat de banala de realitate cred ca e foarte greu sa o "tunezi" clar intr-o anumita directie fara sa o alterezi si fara sa te simta publicul. dar asa cum am scris mai sus cred ca puiu se face inteles si mesajul e limpede.
Dincolo de toate, acestui scurt metraj i se datoreaza atit de multe incit e oarecum nu stiu cum sa vorbim despre el, decit, asa cum spune pitbull, strict istoric.
Apropo, ce face dom'le puiu? Mai creeaza ? Cind face urmatorul film?
Eu deja n-am nici o dorinta de a vedea boogie, la cite injuraturi cica are si la subiectul care nu ma intereseaza deloc dar deloc.
Proletar
17 May 2008, 12:52
am vazut ieri si "Trafic" (le-am luat la rand, in ultima vreme).
asta chiar ca e gol de tot.
fara cap si fara coada.
pana acum, preferatele mele raman "Poveste de la scara C" si "Calatorie la oras".
Proletar
17 May 2008, 12:53
Dincolo de toate, acestui scurt metraj i se datoreaza atit de multe incit e oarecum nu stiu cum sa vorbim despre el, decit, asa cum spune pitbull, strict istoric.
Ce anume i se datoreaza?
Proletar
17 May 2008, 12:55
Eu deja n-am nici o dorinta de a vedea boogie, la cite injuraturi cica are si la subiectul care nu ma intereseaza deloc dar deloc.
Eu nu inteleg de ce Cinemagia a titrat "Boogie, primit cu entuziasm de presa la Cannes", cand din articolul respectiv nu reiese absolut deloc acest lucru.
Pai au titrat asa probabil din patriotism. Nu le poti imputa asta.
Despre Un pachet... ziceam ca i se datoreaza primul premiu romanesc, care a dus ulterior la atentia asupra romanilor, din care atentie stii ce-a urmat. Istoric vorbind, asa stau lucrurile, si nimeni nu o poate contesta. Filmul e ok, dar nici pe mine nu m-a dat pe spate. Dar nici nu pot zice ca a fost prost, nu poti spune asta niciodata despre puiu, cum poti despre altii. Omul stie meserie si e preocupat de ce si cum spune.
Nici eu n-am inteles ce a fost cu trafic, care nu mi-a spus nimic.
Om vedea ce-o fi cu boogie, pina nu-l vedem personal nu putem zice nici ca e bun, nici ca e prost. Ma astept macar la film bine regizat si decent scris si jucat.
vladvaidianu
19 May 2008, 08:52
Proletaram vazut ieri si "Trafic"
asta chiar ca e gol de tot.
fara cap si fara coada.
acum chiar nu mai inteleg nimic. ce ar trebui sa fie cap, coada, gol, plin? nu vreau sa spun ca trafic e vreo minune dar e un film solid si f bine executat de la alfa la omega. eu cred ca e peste calatorie si mult mai bun decat scara c.
Proletar
19 May 2008, 09:00
Proletaram vazut ieri si "Trafic"
asta chiar ca e gol de tot.
fara cap si fara coada.
acum chiar nu mai inteleg nimic. ce ar trebui sa fie cap, coada, gol, plin? nu vreau sa spun ca trafic e vreo minune dar e un film solid si f bine executat de la alfa la omega. eu cred ca e peste calatorie si mult mai bun decat scara c.
gol, adica fara substanta si mesaj.
si, repet, noi am inceput sa consideram o performanta simplul fapt ca un regizor reuseste cat de cat sa faca niste cadre corecte!
e cam putin, nu crezi?
vladvaidianu
19 May 2008, 13:29
ba da, ar fi foarte putin dar trafic sau uck sunt mai mult decat o colectie de cadre "corecte" (termenul "corect" imi da dureri de cap pt ca nu prea are nici o treaba cu arta/mestesugul filmului).
ambele filme au substanta (termenul asta e foarte vag dar isi are rostul) si sunt mai consistente decat scara c sau calatoria.
cred ca de fapt ne-am obisnuit noi nu cu cadre corecte ci cu povestioare cu talc/proverbiale/hazli/simbolistice si un film realist/solid/direct il categorisim prea usor drept banal.
Proletar
26 May 2008, 11:13
Cine este Marian Crisan?
cu marian crisan am colaborat eu.
e regizorul filmului scris de mine, Amatorul.
practic, Amatorul e fost al doilea scurtmetraj facut de el, dupa Portret de familie, scris de el insusi.
pana acum a facut tot felul de videoclipuri...akcent, bug mafia, anna lesko, puya&sisu :)..etc..
in general, e un tip corect, inventiv, cu bun simt.
Proletar
26 May 2008, 12:02
ah,
am uitat sa-l felicit si pe aceasta cale... :)
Proletar
26 May 2008, 12:39
Pe de alta parte, eu m-am saturat de vesnica tema romaneasca "calatoria la oras".
Incepand cu "Calatorie la oras" al lui Porumboiu (premiat si el la Cannes), apoi cu "Lampa cu caciula" (alte premii, Sundance) si terminand cu acest "Megatron", toate urmaresc aceeasi tema: cum se duce unul la oras si se intoarce la tara.
trebuie sa recunoastem ca nu e o mare risipa de inventitivate aici.
StefanDo
26 May 2008, 12:54
iar eu recunosc ca m-am balbait de cateva ori incercand sa pronunt "inventivitate" dupa ce ti-am citit postul :)
Supastar
26 May 2008, 13:01
n-a facut nimeni un film in care un orasean ajunge la sat ???
i could relate to that one better! 8)
Pitbull
26 May 2008, 14:18
Pe vremea comunismului, asta era o temä predilectä. Cred cä-n fiecare an se fäceau minimum trei filme cu subiectul ästa. De obicei, era tânärul absolvent de bani gata, care teminä facultatea si e repartizat la tarä; disperati, pärintii pun pilele în functiune, iar la sfârsitul filmului îi obtin în sfârsit "negatia" (repartitiei) - dar între timp bäiatul a descoperit voluptätile nebänuite de a-i înväta pe tärani sä înlocuiascä apa nenceputä cu paracetamolul, si stuchitul în sân cu profilaxia - si tocmai s-a logodit cu tovaräsa inginer Duma, de la sectia de mecanizare, care terminase cu un an mai devreme facultatea (cä ea n-a fäcut armata), deci era mai avansatä în ritualul de trecere.
Mai putea fi un profesor mutat disciplinar cä n-a acceptat sä-i dea zece-n tezä unei loaze... Un inginer la drumuri sätul de poluarea din oras, care vrea sä asfalteze ulitele din Cocârlatii de Mijloc... Un horticultor hotärât sä reintre în comuniune cu natura... Sau Florin Zamfirescu, dornic sä înlocuiascä excavatoarele din constructii cu coasa de pe islaz... In rest, storylineul mergea la fel, cä era verificat (în afarä de cazul cä era deja însurat - atunci, finalul se schimba: Mihaela îsi fäcea si ea transferul, trecând dirigintä de oficiu postal la Priboieni).
StefanDo
26 May 2008, 14:28
vezi, supa? te-ai nascut prea tarziu! :)
Si mie mi-e un pic teama de cliseizarea prematura, inainte de a epuiza ca lumea o tema x. Dar, pe de alta parte, daca omul are o idee care, vrei nu vrei, e nascuta din ce traieste el, nu are nici o vina ca seamana cu experienta altuia!
Apropo de mcdonald et coca cola, a vazut cineva filmul chinezesc Domnisoara invatatoare...., de acum vreo 10 ani, probabil? Mie mi-a placut la nebunie. Niste copii chinezi string ien si ien sau ce au ei si cumpara o cutie de cola, din care beau cu totii cite o gura. Absolut adorabil film, si saracia devine poezie, nu are nimic prafuit si agasant.
Felicitari lui marian crisan!
vBulletin® v3.5.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.