PDA

View Full Version : Concurs CNC, noiembrie - decembrie 2007


Proletar
27 Oct 2007, 23:40
Membrii comisiei de selectie a proiectelor de fictiune la concursul Centrului National al Cinematografiei (CNC), sesiunea noiembrie – decembrie sunt: Stere Gulea, Florin Iaru, Tudor Caranfil, Cristina Corciovescu si Dorel Visan. Juriul pentru proiectele de documentar si animatie va fi format din: Denis Dinulescu, Copel Moscu si Ioan Truica.

27 de persoane au fost propuse de asociatiile de cineasti pentru a face parte din juriile concursului CNC din aceasta toamna. CNC a organizat o sedinta pentru a vota cei opt membri ai comisiilor de selectie: cinci pentru comisia ce va alege proiectele de fictiune si trei pentru comisia proiectelor de documentar si animatie.

Pitbull
28 Oct 2007, 00:25
Acceptabil.
Caranfil, Corci si Iaru sunt okay, competenti si obiectivi.
Stere, sper cä si el. Latura asta nu i-o cunosc, da' n-am auzit lucruri rele despre el.
Cât despre Visan, mä întreb dacä în juriu va fi la fel de canalie ca-n viatä.

Proletar
28 Oct 2007, 00:34
Caranfil imi pare un tip sever.
Iaru e simpatic.
Gulea, la fel.
Si pe Cristina Corciovescu o simt severa...
Cat despre Visan, da, pare antipatic...

Proletar
29 Oct 2007, 22:44
am vazut ca termenul limita de primire a proiectelor este 19 noiembrie.
asta inseamna ca a fost anuntat cu 30 de zile inainte, deci cam pe 19 octombrie.
dar juriul a fost ales abia pe 26 octombrie.
nu trebuia mai intai ales juriul si apoi anuntata data concursului?

Pitbull
01 Nov 2007, 23:57
A intrat Cälin Stänculescu în locul lui Stere.

Pitbull
14 Jan 2008, 14:56
Si iatä si câstigätorii:


PROIECTE LUNG METRAJ FICTIUNE

1. Concertul (co-productie / producator Castel Film) – credit alocat 1.600.000 lei
Regia si scenariul Radu Mihaileanu

2. Principii de viata (prod. Hi Film Production) – credit alocat 1.050.000 lei
Regia Constantin Popescu, scenariul Razvan Radulescu, Alexandru Baciu

3. Caravana Cinematografica (prod. Libra Film) – credit alocat 1.200.000 lei
Regia si scenariul Titus Muntean

4. Poker (prod. Cine TV) – credit alocat 1.250.000 lei
Regia Sergiu Nicolaescu, scenariul Adrian Lustig

5. Trupul dusmanului tau (prod. Tandem Film Production) – credit alocat 1.000.000 lei
Regia si scenariul Mircea Daneliuc

6. Cruciada copiilor (prod. MediaPro Pictures) – credit alocat 1.250.000 lei
Regia si scenariul Constantin Dicu

7. Proiecte de trecut (prod. Tica Trade) – credit alocat 650.000 lei
Regia Stere Gulea, scenariul Ana Blandiana


PROIECTE DEBUT LUNG METRAJ FICTIUNE

1. Felicia, inainte de toate (prod. Hi Film Production) – credit alocat 930.000 lei
Regia si scenariul Razvan Radulescu, Melissa de Raaf

2. Puzzle pentru un orb (prod. Castel Film) – credit alocat 1.290.000 lei
Regia Andrei Zinca, scenariul Adrian Lustig, Andrei Zinca

3. Copilaria lui Icar (co-productie / prod. Mobra Film) – credit alocat 780.000 lei
Regia Alexandru Iordachescu, scenariul Alexandru Iordachescu, Marcel Beaulieu

4. Umilinta (prod. Paradox Film) – credit alocat – 600.000 lei
Regia si scenariul Catalin Apostol


PROIECTE SCURT METRAJ FICTIUNE

1. Trenul catre Bucuresti pleaca de la linia 3 (prod. MediaPro Pictures) – credit alocat 340.000 lei
Regia Vladimir Anton, scenariul Augustin Cupsa

2. Tot ce vreau de ziua mea (prod. Mandragora Films) – credit alocat 170.000 lei
Regia si scenariul Marian Crisan

3. Captivi de Craciun (prod. MediaPro Pictures) – credit alocat 175.000 lei
Regia Iulia Rugina, scenariul Iulia Rugina, Oana Rasuceanu, Ana Agopian

4. Nunta lui Oli (prod. Libra Film) – credit alocat 115.000 lei
Regia si scenariul Tudor Jurgiu

5. Home Alone (prod. Libra Film) – credit alocat 90.000 lei
Regia Tudor Giurgiu, scenariul Roxana Trofin

6. Pechinezul (prod. Hi Film Production) – credit alocat 110.000 lei
Regia si scenariul Adrian Sitaru


PROIECTE DOCUMENTAR SI ANIMATIE LUNG SI SCURT METRAJ

1. Odessa (prod. Sub-Cult-Ura, doc. lung metraj) – credit alocat 252.000 lei
Regia si scenariul Florin Iepan

2. Drumul Pasarilor (prod. Libra Film, doc. lung metraj) – credit 207.000 lei
Regia Klara Trencsany, scenariul Klara Trencsany, Vlad Naumescu

3. A fost odata un emigrant (prod. Hi Film Production, doc. lung metraj) – credit alocat 315.000 lei
Regia Tereza Barta, scenariul Tudor Voican

4. Glasul rotilor de tren (prod. Total TV, doc. lung metraj) – credit alocat 194.000 lei
Regia Radu Gabrea, scenariul Maria-Magdalena Schubert, Radu Gabrea

5. Cavelerul adormit (prod. Zorba Film, doc. scurt metraj) – credit alocat 108.000 lei
Regia si scenariul Florut Gruia

6. Comunismul la gura sobei (prod. Paradox Film, doc. lung metraj) – credit alocat 283.000 lei
Regia Marius Theodor Barna, scenariul Maris Theodor Barna, Lucian Dan Teodorovici

7. Traitori pe o fasie de pamant (prod. D.M.G. Film, doc. lung metraj) – credit alocat 238.000 lei
Regia si scenariul Ovidiu Georgescu

8. Noica, ce vrea, ce stie, ce-i trebuie (prod. Tandem Film Production, doc. lung metraj) – credit alocat 274.000 lei
Regia Serban Marinescu, scenariul Radu Parvu

9. Spaghete cu capsuni (prod. Carter Film, doc. lung metraj) – credit alocat 236.000 lei
Regia si scenariul Gabriel Achim

10. Satul atomic (prod. Libra Film, doc. lung metraj) – credit alocat 60.000 lei
Regia si scenariul Adina Popescu, Iulian Ghervais

11. Alba-Neagra (prod. IF Profit, animatie scurt metraj) – credit alocat 83.000 lei
Regia si scenariul Sergiu Baiesu


PROIECTE DEZVOLTARE

1. Reconstructia unui mit: Regina Maria (prod. Libra Film, proiect dezv. lung metraj documentar) – credit alocat 10.000 lei
Regia si scenariul Corina radu

2. Tiganii si Dunarea (prod. Libra Film, proiect dezv. lung metraj documentar) – credit alocat 10.000 lei
Regia nu a fost stabilita, scenariul Ioan T. Morar

3. Eminescu.ro (prod. Electro Wave Industries, proiect dezv. lung metraj documentar) – credit alocat 10.000 lei
Regia nu a fost stabilita, scenariul Catalin Chirila, Marcel Manea

4. Ultimul Tango la Munchen (prod. Libra Film, proiect dezv. lung metraj documentar) – credit alocat 10.000 lei
Regia Alexander Nanau, scenariul Liviu Tofan, Alexander Nanau

5. Intoarcerea Solomonarilor (prod. Imagina Studio, proiect dezv. lung metraj animatie) – credit alocat 13.000 lei
Regia nu a fost stabilita, scenariul Daniel Sur

6. Mostenirea (prod. Libra Film, proiect dezv. lung metraj fictiune) – credit alocat 25.000 lei
Regia nu a fost stabilita, scenariul Viorel Timaru

7. Din dragoste cu cele mai buna intentii (prod. Hi Film production, proiect dezv. lung metraj fictiune) – credit alocat 25.000 lei
Regia si scenariul Adrian Sitaru

8. Un pas inaintea Serafimilor (prod. Hi Film production, proiect dezv. lung metraj fictiune) – credit alocat 25.000 lei
Regia nu a fost stabilita, scenariul Daniel Sandu

9. Potcovaria de Aur (prod. Artis Film Romania, proiect dezv. lung metraj animatie) – credit alocat 13.000 lei
Regia si scenariul Mircea Popovici

10. Puscariasele (prod. Agentia Noua, proiect dezv. lung metraj documentar) – credit alocat 9.000 lei
Regia si scenariul Gabriel Sarbu

Proletar
14 Jan 2008, 18:25
mda, scenariu de nota 3.53, castigator la scurtmetraje....
eu stiam ca se pastreaza pragul minim de nota sapte pentru a trece in etapa a doua.
in fine, eu sunt linistit, macar in vara am castigat cu 7.40, nu cu 3...

Cazeemeer
14 Jan 2008, 22:27
4. Poker (prod. Cine TV) – credit alocat 1.250.000 lei
Regia Sergiu Nicolaescu, scenariul Adrian Lustig

Pana la urma ii dau bani sa-si faca filmul asta? Si eu care eram entuziasmat de lista trecuta.

Carmine Galante
14 Jan 2008, 22:31
Pe cat punem pariu ca nu-l mai face?

Proletar
14 Jan 2008, 22:32
"Poker" e o banala piesa de teatru scrisa de Lustig.
Ma intreb cum poate fi ecranizata...

Ma mai intreb: daca membrii juriului nu prea au avut de unde alege, de ce n-au selectat 2-3 scenarii mai acatarii, iar restul sa le lase in pace?
Erau obligati sa cheltuie atatia bani pentru ecranizarea unor scenarii de notele 3 si 4?

Neuptolem
14 Jan 2008, 23:36
4. Poker (prod. Cine TV) – credit alocat 1.250.000 lei
Regia Sergiu Nicolaescu, scenariul Adrian Lustig

Pana la urma ii dau bani sa-si faca filmul asta? Si eu care eram entuziasmat de lista trecuta.
1. Ai scenariul? Mi-l dai si mie? :happy:
2. Men mah, da' voi d'-und' face rost de scenariile acestelea??? Sunteti sus pusi? Ca io-'n afar' d' liternt nush nimika. :huh:
3. CNC....asta e sansa unuia ca mine de afirmare? Singura din Romania??? :((
4. Anca :w00t: , unde-ai pus draga pasaportul ala? Unde iubire? Aaa...bine. Ce?? Ha ha ha...da' ai rolul asigurat iubire, numa' ca eu-s cam lefter si fara relatii, adica un nimeni. Ce? Aa, nu. Eu te cred, pai da, te-am descoperit. Si mai scriu si prost pe deasupra...recunosc, intr-adevar. Un romantic incurabil... :oops:

Cazeemeer
14 Jan 2008, 23:47
De unde sa am scenariul lui? Dar povestea cu "Poker" e arhicunoscuta, se scandalizase SN prin media la tura trecuta de finantari de la CNC, cand i-l refuzasera (dupa ce ii dadusera in prealabil o nota de toata jena), si a promis ca nu se lasa pana nu il vede realizat. Ceea ce s-a intamplat mult mai devreme decat era nevoie.

Supastar
14 Jan 2008, 23:53
Ma mai intreb: daca membrii juriului nu prea au avut de unde alege, de ce n-au selectat 2-3 scenarii mai acatarii, iar restul sa le lase in pace?
Erau obligati sa cheltuie atatia bani pentru ecranizarea unor scenarii de notele 3 si 4?
dar varianta sa dea mai multi bani la mai putine productii n-a existat?

sergiu puiu
16 Jan 2008, 10:29
LIBRA FILM(patron: TUDOR GIURGIU)
lung metraj fictiune - CARAVANA CINEMATOGRAFICA-credit alocat: 1 200 000 RON
scurt metraj fictiune - NUNTA LUI OLI-credit alocat: 115 000 RON
scurt metraj fictiune - HOME ALONE -(nota scenariu 3.53): 90 000 RON
proiecte de dezvoltare - Reconstructia unui mit:REGINA MARIA- credit alocat:10 000 RON
Proiecte de dezvoltare - TiGANII SI DUNAREA-credit alocat:10 000 RON
priecte de dezvoltare - ULTIMUL TANGO LA MUNCHEN-credit alocat:10 000 RON
proiecte de dezvoltare - MOSTENIREA-credit alocat: 25 000 RON

Total bani pentru maestrul TUDOR GIURGIU: 1 460 000 RON

Asta doar la sesiunea asta.

Dar pe voi va freaca grija Nicolaescu. :D El este omul negru. Mai are un pic si moare.Cine o sa fie atunci omul negru?

Cazeemeer
16 Jan 2008, 10:58
Nu pot sa nu observ cat de stupid (adica greoi si the complete opposite of catchy) suna "Caravana cinematografica" pentru titlul unui film. Pe langa ca e o intreaga complicatie doar cu evitarea cacofoniilor cand scrii despre el, ca de pus cuvinte gen "ca" nu poti nici inainte, nici dupa denumire.

sergiu puiu
16 Jan 2008, 10:58
Scuze, uitasem de lung metrajul documentar cistigat de LIBRA.
Mungiu a fost cel mai de bun simt.

LIBRA FILM(patron: TUDOR GIURGIU)
lung metraj fictiune - CARAVANA CINEMATOGRAFICA-credit alocat: 1 200 000 RON

scurt metraj fictiune - NUNTA LUI OLI-credit alocat: 115 000 RON
scurt metraj fictiune - HOME ALONE -(nota scenariu 3.53): 90 000 RON
proiecte de dezvoltare - Reconstructia unui mit:REGINA MARIA- credit alocat:10 000 RON
Proiecte de dezvoltare - TiGANII SI DUNAREA-credit alocat:10 000 RON
priecte de dezvoltare - ULTIMUL TANGO LA MUNCHEN-credit alocat:10 000 RON
proiecte de dezvoltare - MOSTENIREA-credit alocat: 25 000 RON
lung metraj documentar - DRUMUL PASARILOR - credit alocat: 207 000 RON

Total bani pentru maestrul TUDOR GIURGIU: 1 667 000 RON

HI FILM PRODUCTION (patroni: ADA SOLOMON & ALECU SOLOMON)
lung metraj fictiune - PRINCIPII DE VIATA - credit alocat: 1 050 000 RON
lung metraj fictiune DEBUT - FELICIA INAINTE DE ToATE - credit alocat: 930 000 RON
scurt metraj fictiune - PECHINEZUL - credit alocat: 110 000 RON
proiecte de dezvoltare - DIN DRAGOSTE CU CELE MAI BUNE INTENTII - credit alocat:25 000 RON
proiecte de dezvoltare - UN PAS INAINTE SERAFIMILOR - credit alocat: 25 000 RON
lung metraj documentar - A FOST ODATA UN EMIGRANT - credit alocat: 315 000 RON

Total bani pentru familia Somolon: 2 455 000 RON

MOBRA FILM(patron: Cristi Mungiu)
lung metraj DEBUT-COPILARIA LUI ICAR(nota scenariu 4.67)-credit alocat: 780 000 RON

MANDRAGORA(Cristi Puiu)
scurt metraj fictiune -TOT CE VREAU DE ZIUA MEA - 170 000 RON

PARADOX FILM (MARIUS BARNA si ICLOZAN)
lung metraj debut - UMILINTA - credit alocat: 600 000 RON
lung metraj documentar - COMUNISMUL LA GURA SOBEI - credit alocat: 283 000 RON
total bani pentru maestrul BARNA: 883 000 RON

MEDIAPRO
lung metraj fictiune - CRUCIADA COPIILOR - credit alocat: 1 250 000 RON
scurt metraje fictiune - TRENUL CATRE BUCURESTI PLEACA DE LA LINIA 3-credit alocat: 340 000 RON
scurt metraj fictiune - CAPTIVI DE CRACIUN-credit alocat: 175 000 RON

total bani pentru plapanda firma MEDIAPRO: 1 765 000 RON

CASTEL FILM
lung metraj fictiune debut - PUZZLE PENTRU UN ORB - credit alocat: 1 290 000 RON
lung metraj fictiune - CONCERTUL - credit alocat: 1 600 000 RON
total bani pentru micuta casa de productie CASTEL: 2 890 000 RON

legardere
16 Jan 2008, 14:21
:shock: EU AM O DILEMA :shock:

Sa spunem ca eu am o casa de productie si vin cu o propunere care primeste finantare :w00t: nu ca ar exista asemenea sanse in urmatorul secol 8)

Este relevant ca e casa mea de productie, sau faptul ca e un sceariu scris de tata care il regizeaza bunicu (si retineti ca nu mai traieste saracu) si joaca numai "vedete" Nicoleta Luciu, Lucian Viziru, Oana Zavoranu, Pepe etc. va garantez eu ca va avea si spectatori si incasari in tara si o sa il cumpere si Media PRO-ul.

Deci succesul e asigurat, banii la fel

Dar va spun eu ca va avea o calitate "de zile mari".


si la fel pot sa fac acelasi film ,la care aleg un regizor care stie ce inseamna regia in general si cea de film in special, cu "anonimi" in distributie (dar care sunt pe scena de cel putin 2 ani, indiferent amatori sau profesionisti), si obtinem un alt film pe acelasi scenariu slab care nu va avea succes, nu va avea incasari nu va fi cumparat de distribuitorii Romani, si s-ar putea sa inceapa sa apara ulterior si aprecierile.


Asadar oameni buni, in domeniul asta treaba se face cu oameni nu cu bani neaparat, nu este relevant cati bani are un proiect ci ce se reuseste sa se faca cu el.

Haideti sa discutam peste ceva timp cand avem pe ce nu pe niste idei/ipoteze de genul filmul X are un nume asa si pe dincolo (nume care la lansare poate sa fie altul), pentru ca s-ar putea sa ne trezim ca putem sa avem surprize placute in unele cazuri si neplacute in altele.

Astept sa-mi dati in cap cu contraarumente care stiu ca vor veni.

Supastar
16 Jan 2008, 19:59
Este relevant ca e casa mea de productie, sau faptul ca e un sceariu scris de tata care il regizeaza bunicu (si retineti ca nu mai traieste saracu) si joaca numai "vedete" Nicoleta Luciu, Lucian Viziru, Oana Zavoranu, Pepe etc. va garantez eu ca va avea si spectatori si incasari in tara si o sa il cumpere si Media PRO-ul.

Deci succesul e asigurat, banii la fel

cand se impart banii, nu cred k se stie nici regizor (eh, asta poate "transpare") si nici actorii care vor interpreta (poate regizorul nici nu s-a hotarat inca)

Proletar
16 Jan 2008, 21:15
Este relevant ca e casa mea de productie, sau faptul ca e un sceariu scris de tata care il regizeaza bunicu (si retineti ca nu mai traieste saracu) si joaca numai "vedete" Nicoleta Luciu, Lucian Viziru, Oana Zavoranu, Pepe etc. va garantez eu ca va avea si spectatori si incasari in tara si o sa il cumpere si Media PRO-ul.

Deci succesul e asigurat, banii la fel

cand se impart banii, nu cred k se stie nici regizor (eh, asta poate "transpare") si nici actorii care vor interpreta (poate regizorul nici nu s-a hotarat inca)

Se stie numele regizorului.
De viziunea sa regizorala, dar mai ales de palmaresul sau, depinde un anumit procent din nota finala.

sergiu puiu
17 Jan 2008, 22:32
Membrii juriului ce au fost aici aplaudati si recomandati cu gura plina ...

CNC-concursul de proiecte sesiunea NOIEMBRIE 2007

Membrii Juriului-sectiunea FICTIUNE(fictiune lung si scurt metraj):
FLORIN IARU
DOREL VISAN
CRISTINA CORCIOVESCU
TUDOR CARANFIL
CALIN STANCULESCU

Florin Iaru(poet)
Sotia sa (Cecilia Stefanescu) a scris scenariul filmului Legaturi Bolnavicioase regizat TUDOR GIURGIU. Are o emisiune la TVR si in mod sigur TUDOR GIURGIU(fost presedinte general al TVR) i-a pus bete in roate intuind ca o sa fie un moderator jalnic. Florin Iaru prinde aceasta ocazie ca sa se razbune pe TUDOR GIURGIU! Un infam!
:)
Si Tudor Giurgiu cistiga 9 proiecte!

CRISTINA CORCIOVESCU(critic)-propusa in juriu de asociatia condusa de T.Giurgiu-a dat note de 2 la majoritatea scenariilor mai putin la cele depuse pe firma lui TG

TUDOR CARANFIL critic si tata de regizor celebru ce a reusit singur in viata- NAE CARANFIL. Filmele lui NAE CARANFIL au fost mereu produse(mai putin unul!) de firma DOMINO(patron COMEAGA) care a fost cumparata/preluata cu ceva timp in urma de catre MEDIAPRO. Desi MEDIAPRO(si PROTV) s-a implicat sustinind puternic filmele lui Nae Caranfil tatal acestui are de platit o polita. Tudor Caranfil este nemultumit de marimea afiselor de la ultimul film al lui NAE si decide sa se razbune dind de pamint cu proiectele depuse la CNC pe casa de productie MEDIAPRO! Si uite asa MediaPro cistiga la aceasta sesiune doar 3 proiecte.

DOREL VISAN - avea de platit datorii celor ce au ajutat-o pe iubita sa primeasca finantare(Geanina Grigoras) nu cu mult timp in urma de la CNC. Ghici pe cine sare sa ajute incoruptibilul Visan?

Si asta-i doar virful icebergului ce pluteste intr-o groapa plina de cacat.

cecilia stefanescu
18 Jan 2008, 23:33
Stimate Sergiu Puiu,
Fiindca ati pomenit numele meu in comentariul dvs., o sa va raspund, sub numele meu (fiindca probabil veti fi de acord ca sub pseudonim multi viteji se-arata), la observatiile pe care le-ati facut in legatura cu rezultatele concursului CNC. Sint convinsa ca, asa cum documentat si exact ati precizat ca, Florin Iaru, unul dintre membri juriului din acest an, este sotul meu si ati descoperit deja, cu mare perspicacitate, legaturile veroase care ne unesc de unii dintre concurenti, la fel de bine v-ati documentat si asupra rezultatelor reale.
Ati enumerat o lista cu cele 9 proiecte pe care Libra Film (patron Tudor Giurgiu, cum bine observati) le-a cistigat. Dintre aceste 9 proiecte, daca e sa le luam pe rind, veti descoperi (desi sint convinsa ca deja ati facut-o) ca la scurt metraj, proiectul cistigator, "Home alone" a luat nota 3.53. La fel, un alt proiect in care Tudor Giurgiu era unul dintre regizori, "De ce iubim femeile", a luat 4.40 si a picat. Restul proiectelor la care va referiti sint proiecte de dezvoltare de documentare, care au intrat in atentia unui alt juriu. Asupra "Caravanei cinematografice" n-am sa va dau eu referinte, fiindca sint convinsa ca ati citit deja nuvela lui Ioan Grosan si aveti posibilitatea sa cititi chiar scenariul scris de Titus Muntean si sa va convingeti ca nu e vorba de o judecata preferentiala. Iar in ceea ce priveste scurt metrajul "Nunta lui Oli", singur spuneti ca la concursul precedent picase cu o nota mare.
Asadar, daca in felul asta credeti ca a fost favorizat Tudor Giurgiu (fost presedinte TVR, dar presedinte al acestei institutii MULT DUPA ce sotul meu aceptase deja si modera o emisiune la TVR cultural din 2004), atunci nu ramine decit sa speram ca pe viitor va exista un juriu mai corect.
Din impetuozitatea tonului si din graba, deduc (sper, cel putin!) ca sinteti un om tinar. Poate ar fi de aceea mai profitabil sa discutati despre regulamentul actual si inechitatile pe care acesta le genereaza, pentru ca va priveste in mod direct.

Proletar
18 Jan 2008, 23:40
Doamna Stefanescu,
vi se pare firesc ca un scenariu de 3.53 sa castige un concurs CNC?
cu alte cuvinte, se poate face din rahat, bici?

cecilia stefanescu
18 Jan 2008, 23:52
Pai, tocmai asta spuneam, ca juriul a facut ce-a putut in asemenea conditii si, in plus, a tras si un semnal de alarma, in conferinta de presa, asupra regulamentului defect. Va sugeram ca tocmai asta ar fi un subiect de discutat, cum de ajung proiecte cu nota 3 sa cistige un concurs de scenarii? Cum poate un producator, oricit de experimentat si cu o mapa impecabila, sa salveze un scenariu execrabil? E vina juriului, oricare ar fi el, ca un astfel de regulament genereaza astfel de aberatii? Ca doar 50% din nota finala o reprezinta nota pe scenariu si ca o casa de productie poate propulsa in primele proiecte scenarii notate cu 2,3 sau 4? Nu ar fi mai corect ca, intr-un astfel de caz, sa se numeasca concurs de producatori si nu concurs de scenarii? In fine, am intrat doar pentru a aduce o nuanta discutiilor dvs.

Proletar
18 Jan 2008, 23:58
Si inca ceva...
din cate stiu, Nunta lui Oli a luat in vara lui 2007 nota 9.46.
acum a fost notat cu 6.93.
e drept, juriile au fost diferite.
dar, totusi, un decalaj in apreciere de circa 2 puncte si 50 de sutimi?

mirodoni
19 Jan 2008, 11:16
Sunt numeroase memorii la CNC ºi la Ministerul Culturii în care se solicitã separarea efectivã a etapei de jurizare a scenariilor, dar nu au primit un rãspuns nici mãcar formal.
Nu poþi cere lupului sã angajeze câini la stânã !

Tudor Giurgiu
19 Jan 2008, 12:07
Inteleg ca e o problema ca am cistigat 9 proiecte. Bun, imi pun cenusa in cap, probabil ca ar fi trebuit sa imi propun sa cistig numai unul. Hai sa fim seriosi... Documentarul cistigator la CNC pe locul 2 a luat anul trecut finantare europeana pt development de la MEDIA, cu lung-metrajul lui Titus am fost selectati in 4 pitchinguri prin Europa si finalmente am gasit si un coproducator francez. Unul din documentarele in dezvoltare a fost selectat la un alt workshop european, ARCHIDOC. Nu mai continui, ideea ar fi ca trebuie sa "aim high" si sa ai un portofoliu de proiecte valabil si serios si cu care sa vrei sa faci performanta.
OK, e o problema cu sistemul de punctaj, am declarat asta si in Romania Libera, toata tevatura s-ar fi evitat daca propunerile Asociatiei Cineastilor (ACRO), unde nu sint "conducator" (seful e Mungiu), ar fi fost luate in seama la negocierile pe regulament de acu 2 ani de la Minister si din CNC. Am sustinut atunci ca ponderea pt scenariu sa fie de 60 sau 65% si producatorul sa fie notat cu 15 sau 10%. Opozitia a venit in special din partea aripii conservatoare a producatorilor, adica cei care isi inchipuiau ca pot cistiga pe banda rulanta proiecte, si care au spus ca e musai sa aiba 25% pondere in nota finala, pt ca isi asuma o raspundere imensa, semneaza contracte cu CNCul, bullshituri din astea... Mai cred ca era important sa ramina pragul notei 7 dupa etapa de scenarii, in felul asta comisia s-ar fi "acordat" intrucitva si ar fi trecut in etapa doua doar un set de proiecte care sa merite intr-adevar asta. Dupa care, s-ar fi putut face o triere mai normala decit balamucul care s-a intimplat acum, in care s-au punctat toate proiectele inscrise in concurs, de aici aparind si aberatiile cu scenariile de 3 si 4 care au luat finantare. Evident, ca e o chestie aiurea si deranjanta sa cistigi la scurt-metraj cu 3.53, ma simt prost, sa nu va inchipuiti ca am baut sampanie pt asta. As fi dat oricit sa fi cistigat in locul acestui proiect cu un alt "scurt" care are un scenariu de 10 ori mai bun decit cel pomenit inainte, cel scris de Vali Hotea. Dar asta e, sper sa se corecteze regulamentul si sa se accepte propunerile noastre initiale.
In final, cred ca ironiile lui Sergiu Puiu sint ieftine, singurele firme care fac "pe bune" si serios development de proiecte sint Libra, Hi Film, Strada, Mobra (ordinea e aleatoare) si probabil Mandragora. La Mediapro nu ma bag, nu cunosc. Ca urmare, cred ca in continuare aceste firme vor cistiga proiecte an de an pentru ca merita si au inteles ce inseamna networkingul si productia de film in fapt. Si o vor face indiferent de juriu pentru ca tot timpul vor apare conexiuni, prietenii, dusmanii sau ante-colaborari.
Jos palaria pt. observatia lui Legardere, problema nu sint banii finalmente ci oamenii. Am vazut de curind un lung-metraj neterminat facut de un englez, prof de literatura la Budapesta, care si-a investit 30.000 Eu (ramasi dupa o mostenire) in pelicula de 16mm si ceva mijloace de productie si a filmat in Romania un film cu actori din Cluj si Sf Gheorghe, echipa minima dar sufletista, totul facut la "blana". Filmul arata impecabil pentru conditiile in care a fost facut si am intrat in coproductie, incerc sa-l ajut si sa gasim un minim de rest de bani pt a-l termina. E o dovada ca daca crezi cu adevarat in "ceva" si iti propui sa faci film, vei face asta, indiferent de banii pe care ii ai la dispozitie.

Neuptolem
19 Jan 2008, 15:57
Ati amutit cu totii. :)

E o dovada ca daca crezi cu adevarat in "ceva" si iti propui sa faci film, vei face asta, indiferent de banii pe care ii ai la dispozitie.
Nu ma pricep la bransa asta prea mult, habar n-am de atributiile CNC-ului, nici nu mi-am dorit sa aflu pana acum...incerc sa fac o legatura intre FILM (ca arta sau comercialul decent si inteligibil, inovativ) si SCENARIU fara a ma gandi la banii unui stat, oricare ar fi el. Afirmatia de mai sus merita bataile din palme cele mai galagioase, spumoase si onorabile: APLAUZE!!! :D

mirodoni
19 Jan 2008, 19:05
Mai cred ca era important sa ramina pragul notei 7 dupa etapa de scenarii,


Era la fel de aberant ca ºi acum. Atâta timp cât participanþii la concurs îºi trimit reprezentanþii în juriu, aceºtia vor da nota maximã proiectelor lor ºi minimã contracandidaþilor. Aºa s-a întâmplat ºi acum. Tudor Caranfil a afirmat cã în timp ce un jurat a dat 9 unui proiect, alþii i-au dat 2. Din câte ºtiu eu, CNC nu a fãcut publicã situaþia scenariilor care au primit bani de-a lungul timpului, cine a fãcut parte din comisii, ce note a pus fiecare membru al comisiei. ªi nici nu o va face, pentru cã nu are cine sã cearã imperios acest lucru. Cei care ar putea s-o facã au câte o muscã pe cãciulã, ceilalþi sperã sã aibã.

sergiu puiu
20 Jan 2008, 10:11
Stimata Cecilia Stefanescu,

Este DEPLASAT sa va mirati ca pe un forum exista oameni care prefera
sa "ia cuvintul" folosind un nickname.
Nu este dovada de lasitate, este doar o conventie.
Din cite stiu pe cinemagia.ro doar cei ce semneaza cronici intra cu
numele lor adevarate. Lucru ce ii onoreaza dar care este explicabil,
de multe ori ei indica pe site linkuri care cronici semnate de ei. Dar ei
evita sa-si exprime opinia privind CNC sau rezultatele
concursurilor.

Lasitate ar fi fost daca in cele scrise de mine era depistata minciuna.
M-am limitat insa la a constata rezultatele aceste sesiuni.

Si va asigur ca daca as fi semnat cu numele real deserviciul ar fi fost mai
mare. Pentru ca nu sint un impostor doamna. Numele real mi-l pastrez insa pentru petitii catre CNC si Ministerul Culturii.

Dar sa citez dintr-un articol din ROMANIA LIBERA(15 ianuarie 2008)-IULIA BLAGA. Asta pentru a intelege grotescul absolut al situatiei. Situatie imbalsamata de Iulia Blaga nu tocmai intr-un mod fericit. Mortul inca pute.
:)
"Cat priveste noile acuze adresate direct sau indirect tinerilor cineasti
("tineri" acum cativa ani), ca au propus schimbarea regulamentului concursului de finantare pentru a-si favoriza noile case de productie, Tudor Giurgiu, patronul Libra Film (care are noua proiecte castigatoare), declara pentru "R.l.": "Observatiile comisiilor sunt absolut justificate si ar fi fost foarte bine ca propunerile tinerilor cineasti care au si case de productie sa fi fost adoptate in actualul regulament". Tudor Giurgiu spune ca el si colegii lui (Cristian Mungiu, Ada Solomon) au pledat pentru o pondere a scenariului de 60-65% in nota finala, dar ca producatorii au fost impotriva.
"Acest «cerc de interese» a pledat si o sa pledeze pentru imbunatatirea
regulamentului", spune Giurgiu, care in aceasta luna va prezenta MCC,
impreuna cu Cristian Mungiu, un set de propuneri de modificare a
regulamentului care "sa-i sprijine si pe tinerii care se inscriu la concurs
cu case de productie fara rezultate". Celelalte case de productie de succes
sunt Hi Film Production (cu sase proiecte) si MediaPro (cu trei proiecte). "

Adica din nou Mungiu, Giurgiu si Solomon vin sa ne salveze din ghearele
producatorilor cei haini! Dar ei nu sint deja in tagma celor ce mulg CNC
din orice pozitie si la orice ora?
Tot ei sa REnegocieze viitoarele regulamente?

1.Va deranjeaza utilizarea nicknameului pe un forum dar nu va deranjeaza coincidentele semnalate de mine?Promit sa fac curind un scurt istoric al finantarilor din ultimii ani.

2.De ce nu va intrebati sotul care au fost notele reale? Cele cu care au jonglat apoi in perioada 24 decembrie 2007 - 14 ianuarie 2008. Daca pina si membrii juriului au declarat ca au participat la o farsa! Si asta in timpul conferintei de presa.

3.Aveti habar de cite interventii(scrise si semnate, stimata doamna!) a fost nevoie pentru ca pe lista cu festivalurile recunoscute de CNC sa apara si altele decit cele unde au avut succes filmele regizate de Mungiu, Giurgiu, Radu Muntean sau produse de casele de productie ale acestora? Daca RADU JUDE(producator ADA SOLOMON!) nu ar fi luat premiu la SUNDANCE acest festival nu ar fi aparut pe acea lista.
Functie de aceste festivaluri un regizor primeste sau nu puncte cind vine la cersit la poarta CNCului.

4. Aveti habar ca NOI(ca doar nu credeti ca-s un idiot cu probleme de adaptare ce injura pe toata lumea) incercam de ani de zile separarea concursului in doua etape?
Etapa 1. Jurizarea scenariilor. Publicarea rezultatelor.
Etapa 2. Evaluarea regizorilor si a producatorilor. Publicarea clasamentului final.
Pentru a nu mai sta membrii juriului sa faca multe calcule.Pentru ca apoi nemultumiti ca nu cistiga favoritii lor sa schimbe notele in note de 2,3,4. Sau 4,3,2 daca preferati.Au avut atita minte insa sa scada notele tuturor scenariilor.

5.Stimatul FLORIN IARU chiar se pricepe la scenarii? Ce are in comun poezia cu scenaristica? Un scenariu bun este tocmai acela care unui poet i se poate parea insipid. Fara metafore, fara nimic din ce i-ar putea stimula imaginatia unui poet cu har precum FORIN IARU.

6. Are stimatul FLORIN IARU habar despre regulament? Nu se cuvenea ca el sa-l citeasca inainte de a accepta sa faca parte din juriu? Stie FLORIN IARU ca nota la scenariu nu se poate contesta?
Sau poate tocmai asta-i motivul pentru care era asa de senin la conferinta de presa.

sergiu puiu
20 Jan 2008, 11:33
Problema nu este ca a castigat TUDOR GIURIU sau firma lui atatea finantari in 2007.
Problema este alta. Subtilule!
Pe masura ce Ministerul Culturii si CNC plecau urechea la "sugestiile" asociatiilor de creatie (asociatii reprezentate de Cristi Mungiu, Tudor Giurgiu , Ada Solomon) regulamentele de concurs sufereau modificari menite sa avantajeze casele de productie in general. Dar si pe cele ale celor trei enumerati mai sus.
Si va propun un scurt inventar ar finantarile cistigate de LIBRA FILM din 2004. Nici MANDRAGORA(Cristi Puiu), MOBRA FILM(Cristi Mungiu),HI FILM(Ada Solomon) nu stau rau. Dar macar astia au bun simt si tac!
Si finantarile astea s-au inmultit tocmai dupa anul de gratie 2004. Din 2004-2005 TINERII au incalecat calul alb si au pornit la lupta cea mare in aplauzele presei si in chiuitul criticilor.


rezultate 2007
LIBRA FILM(patron: TUDOR GIURGIU)
lung metraj fictiune - CARAVANA CINEMATOGRAFICA-credit alocat: 1 200 000 RON
scurt metraj fictiune - NUNTA LUI OLI-credit alocat: 115 000 RON
scurt metraj fictiune - HOME ALONE -(nota scenariu 3.53): 90 000 RON
proiecte de dezvoltare - Reconstructia unui mit:REGINA MARIA- credit alocat:10 000 RON
Proiecte de dezvoltare - TiGANII SI DUNAREA-credit alocat:10 000 RON
priecte de dezvoltare - ULTIMUL TANGO LA MUNCHEN-credit alocat:10 000 RON
proiecte de dezvoltare - MOSTENIREA-credit alocat: 25 000 RON
lung metraj documentar - DRUMUL PASARILOR - credit alocat: 207 000 RON

Total bani pentru maestrul TUDOR GIURGIU in anul 2007: 1 667 000 RON

rezultate 2006
LIBRA FILM (patron: Tudor Giurgiu)
fictiune SCURT METRAJ - Cronica unei morti anuntate - credit alocat: 176 000 RON
fictiune LUNG METRAJ DEBUT - CONVERSATIE CU SERAFIM - credit alocat: 1 600 000 RON
-regizor Silviu Purcarete
fictiune LUNG METRAJ DEBUT - INTALNIRI INCRUCISATE - credit alocat: 750 000 RON
(locul 7 din 8) regizor: Anca Damian

HAI HUI ENTERTAIMENT (Oana Giurgiu&Tudor Giurgiu)
fictiune LUNG METRAJ - SARADA - credit alocat: 1 100 000 RON
(locul 6 din 13) -regizor:Tudor Giurgiu

total bani pentru familia Giurgiu in anul 2006: 3 626 000 RON doar in 2006 adica doar 36 miliarde lei vechi.
:)

rezultate 2005
HAI HUI ENTERTAIMENT(OANA & Tudor Giurgiu)
fictiune scurt metraj - NUNTI,MUZICI SI CASETE VIDEO - credit alocat: 900 000 RON

Slaba recolta pe anul 2005, doar 900 000 RON. Pentru un scurt metraj insa!

rezultate 2004
LIBRA FILM(Tudor Giurgiu)
fictiune lung metraj debut -Legaturi Bolnavicioase
creditele alocate in sesiunea din 2004 (vara) precum si cele acordate in urma contestatiilor nu sint afisate pe siteul CNC.

Pitbull
20 Jan 2008, 11:52
In calitatea mea de adversar acerb al matrapazlâcurilor care-n anii trecuti au fäcut rusinea C.N.C. si a unei mari pärti din productia româneascä de film - vezi si articolul de pe Liternet...
http://agenda.liternet.ro/articol/3728/Pitbull-Mihnea-Columbeanu/C.N.C.-ul-fata-cu-Revolutia-Puitocalie.html
... - as fi fericit sä aflu orice date concrete despre eventualele manevre, malversatiuni si misculatii de anul ästa.
Din päcate, mesajele de mai sus, blindate cu numeroase date concrete si detaliate din domeniul public si legitim, sunt lipsite de orice informatii privind lumea oneroasä a coruptiei, sforäriilor de culise si traficului de influentä.
Prin urmare, fatä de toate aceste inestimabile contributii ale lui Sergiu Puiu, s-ar impune urmätoarea precizare - fii bun, scumpe S.P., si adaug-o:

"Toate astea nu dovedesc în nici un fel coruptia juriului de la aceastä editie a concursului C.N.C., dar credeti-mä pe cuvânt - toti e neste porci de câini!"

sergiu puiu
20 Jan 2008, 12:16
Dovada!Vrem dovada!
Tu doresti o poza a unui producator cu mana infipta in buzunarul unui membru al juriului?
:)
Poate a bagat mana sa ia si nu sa dea!

Cam ce te-ar multumi?
O inregistrare video? una audio?

Eu ma multumesc sa constat. Datele de multe ori vorbesc singure.
Este problema ta daca-ti vorbesc pe o limba cunoscuta tie sau nu. Daca intelegi sau nu aceste informatii.

Dar ma amuza dubla masura folosita de presa si lipsa de bun simt.

Pitbull
20 Jan 2008, 13:17
Deci, vorbe goale.
OK.

Neuptolem
20 Jan 2008, 13:45
"Toate astea nu dovedesc în nici un fel coruptia juriului de la aceastä editie a concursului C.N.C., dar credeti-mä pe cuvânt - toti e neste porci de câini!"
Domnule Pitbull (Mr. Pitbull / Pitbull, tu) pregatiti (pregatesti) terenul lui fii-tu (fiu'-dvs.) preactiv, vad. Nu-mi subestimati perspicacitatea, e atat de elocvent, previzibil. Imi plac oamenii care folosesc mijloace neortodoxe dar totusi calculate pledand pentru o cauza nobila de mai bine. Cine stie? Poate intr-o zi un Neuptolem va avea de castigat datorita acestor razboaie cncontemporane de care eu n-am parte, sunt ca un pusti ce-si asteapta tatal de pe front. Sper sa se intoarca...

Pitbull
20 Jan 2008, 14:08
Bâshpi!
Nu pregätesc nici un teren, nici nu e nevoie, nici nu m-as pricepe s-o fac. Nu-s nici asa de previzibil, nici ipocrit cum ar putea crede papagalii. Dar nu agreez ideea unui Ephialtes în trupä; ai väzut unde duce.

sergiu puiu
20 Jan 2008, 17:49
Pitbull, nu stiam ca fiul tau este student in UNATC.
Asta explica multe interventii ale tale pe subiecte pe care pareai sa NU le stapinesti. De acum nici ca iti voi mai raspunde.
Faptul ca apar niste comentarii pe un forum moderat de tine nu inseamna ca esti responsabil pentru atitudinile ce transpar din acele comentarii.

Ma induioseaza grija ta parinteasca.
Dar asta nu cautioneaza partizanatele tale.

Bafta fiului tau la scoala! Prevad deja premii la Dakino, Cinemaiubit si TIFF.
Afara e mai greu cu scurt metrajele studentesti, iti pot spune asta cei din "noul val". Cu grija ocrotiti de tine aici.

Se aude?
Animalelor, sa nu va razbunati pe puiul lui PITBULL!

m3lku
20 Jan 2008, 17:52
3.Aveti habar de cite interventii(scrise si semnate, stimata doamna!) a fost nevoie pentru ca pe lista cu festivalurile recunoscute de CNC sa apara si altele decit cele unde au avut succes filmele regizate de Mungiu, Giurgiu, Radu Muntean sau produse de casele de productie ale acestora? Daca RADU JUDE(producator ADA SOLOMON!) nu ar fi luat premiu la SUNDANCE acest festival nu ar fi aparut pe acea lista.
Functie de aceste festivaluri un regizor primeste sau nu puncte cind vine la cersit la poarta CNCului.



aici trebuie sa ii dau, partial, dreptate lui s.p. Pe acea lista figureaza niste festivaluri de care nu a auzit nimeni, nici macar Google. In schimb lipsesc multe festivaluri importante. Chiar si lista festivalurilor agreate de oscar nu este completa.
Pe de alta parte, Sundance trebuie sa fie pe lista, indiferent cine a castigat acolo sau nu. Trebuie sa fie pe lista, ba chiar pe lista festivalurilor de clasa A.

Pitbull
20 Jan 2008, 18:14
Sä fie clar un lucru.
Situatia mea familialä este cu totul independentä de cea profesionalä, ca si de prezenta mea pe acest forum.
Ca atare, oricine face referiri neprincipiale la acest lucru, dovedeste cä e atât cretin, cât si canalie, si îl voi trata ca atare. Din partea unui fost user si moderator de pe-aici, din timpul regimului de tristä amintire, care de-atunci încoace a fost bannat de mai multe ori si tot de-atâtea reprimit mai din milä, mai din silä, nu mä mir, pentru cä stie toatä lumea ce specimen e si cä singura lui satisfactie-n viatä e sä se pise-n sus - dar acest "Sergiu Puiu", cu mesajul de mai sus, a ajuns la un pas de-a o încasa. Ai grijä, c-ai s-ajungi sä-ti blestemi propriii pärinti cä nu ti-au servit un 432 la timp!

Si tu, oltene, mai controleazä-te, nu le-o mai ridica la fileu tuturor dementilor.

Neuptolem
20 Jan 2008, 18:45
Si tu, oltene, mai controleazä-te, nu le-o mai ridica la fileu tuturor dementilor.
Semioltean! :hmm:
Mda...nu doream sa se ajunga aici... de fapt sergiu puiu nu mi-a dat pana acum de inteles c-ar fi un antisocial dement. Pana la urma valorile se detaseaza net de masa mizerabila a pizmuitorilor.

Pitbull
20 Jan 2008, 18:52
sergiu puiu nu mi-a dat pana acum de inteles c-ar fi un antisocial psihopat.
Aia e - esti tânär, încä nu te pricepi la oameni. Acuma, profitä de ocazie si învatä. Forumurile si spatiile virtuale în general sunt niste menajerii foarte bogate - tocmai pentru cä, la adäpostul computerelor, multi se cenzureazä mai putin decât în societatea realä.
Si Tudor Giurgiu, din päcate, a pus botu' - vezi mai sus - noroc c-am väzut la timp si i-am explicat imediat cu cine avem de-a face, asa cä s-a mai linistit.

Neuptolem
20 Jan 2008, 20:07
sergiu puiu nu mi-a dat pana acum de inteles c-ar fi un antisocial psihopat.
Aia e - esti tânär, încä nu te pricepi la oameni. Acuma, profitä de ocazie si învatä.
Ma pricep la oameni, suficient pentru a fi precaut atunci cand este necesar si intuiesc din start majoritatea conflictelor. La mine problema sta asa: uneori ma aventurez impulsiv datorita unui curaj la limita paranoicului, anormalului in situatii care poate ma depasesc dar o fac de dragul curiozitatii "ce-o sa se-'ntample?" asemeni reporterilor ce-si risca viata prin vreo vagauna cu bazbaldacuri. Eh, dar mi-am dat seama ca uneori nu se merita iar in timp, gloria sau chibzuiala devin cam acelasi lucru, se asterne praful, in zilele noastre nu mai are rost. Totusi, e greu sa gasesti limita aia ce discerne momentul obligatoriu al actiunii. Aici, poate ai dreptate, dar pana la urma un batran isi poate lua o tzeapa de zile mari, totul e interpretabil, controlul, intelepciunea sunt doar iluzii.
Ma amuza psihopatii astia internetisti, nu mi-e frica de ei, am intalnit in real-life cateva exemplare asa ca-s calit (suficienta de care vorbeam).
E bine sa fii mai paranoic decat psihopatul, numai asa-l poti izgoni. Bineinteles, tu iti controlezi psihopatia, e un rol al tau, depinde cat de bine il duci la capat.

Aia cu cenzuratul e un adevar perfect.

Si Tudor Giurgiu, din päcate, a pus botu' - vezi mai sus - noroc c-am väzut la timp si i-am explicat imediat cu cine avem de-a face, asa cä s-a mai linistit
Penibil...amuzant mesajul on-topic "strict" pe ce-a zis T.G. al lui Mistah J. Jesus! :w00t: Subiect de film, nu altceva!

Supastar
20 Jan 2008, 21:11
stie toatä lumea ce specimen e si cä singura lui satisfactie-n viatä e sä se pise-n sus - dar acest "Sergiu Puiu", cu mesajul de mai sus, a ajuns la un pas de-a o încasa. Ai grijä, c-ai s-ajungi sä-ti blestemi propriii pärinti cä nu ti-au servit un 432 la timp!

Si tu, oltene, mai controleazä-te, nu le-o mai ridica la fileu tuturor dementilor.

raspunsul lui pitbull mi se pare disproportionat fata de presupusa insulta care l-a declansat.
cred k in calitatea lui de moderator, pitbull ar trebui sa dovedeasca o conduita impecabila pe acest forum.

poate o banare temporare (de 2-3 zile) l-ar aduce din nou pe calea cea buna! :huh:

Cazeemeer
20 Jan 2008, 21:17
poate o banare temporare (de 2-3 zile) l-ar aduce din nou pe calea cea buna! :huh:
Vezi sa nu te faca Pitbull si pe tine "sä-ti blestemi propriii pärinti cä nu ti-au servit un 432 la timp".

Pitbull
20 Jan 2008, 21:27
Vä acord amândurora beneficiul îndoielii: n-ati perceput gravitatea de fond a insultei.
Existä anumite limite dincolo de care orice "regulä de conduitä" devine caducä. Sä-l fereascä Dumnezeu pe cel care, indiferent din ce motive, le încalcä.
Nu voi mai continua sä discut acest subiect. Rog doar atât: cine nu e implicat, nici sä n-o facä, iar cine este, sä aibä mare grijä.

Case closed. Inapoi la concursul C.N.C.

Supastar
20 Jan 2008, 21:54
mie asta imi miroase a tiranie. ca moderator, nu poti sa ameninti pe cineva in halul ala indiferent pentru ce tip de insulta primita (mai ales daca era serioasa; k e total altceva daca ne luam la p.ula asa... de dragu vocabularului) si apoi sa interzici interventiile din exterior declarand cazul inchis.

stefan, gloria, care e pozitia voastra oficiala in fata acestui caz?

Proletar
20 Jan 2008, 22:02
atacul lui sergiu puiu a fost evident.
in fotbal, ar fi fost sanctionat imediat cu cartonas rosu.
sergiu puiu nu a "jucat mingea", ci a pus talpa fix la tibia lui pitbull.

ce legatura are calitatea de student a fiului lui mihnea columbeanu cu regulamentul concursului CNC si viitoarele avataruri ale acestuia?
zice sergiu puiu ca prevede viitoare premii la dakino, tiff, etc.
ei, uite, eu am luat un premiu pentru scenariu la dakino de anul asta si nu cunosc pe nimeni in UNATC.

Cazeemeer
20 Jan 2008, 22:09
Impresia mea e ca exista niste background info care ne lipseste despre intreaga chestie cu "sergiu puiu" si care ar explica cumva comportamentul lui Pitbull. Having said that, genul asta de amenintari personale sunt ceva ce chiar n-am mai vazut pe forumuri (avand in vedere ca se presupune ca fiind un mediu in care te exprimi in scris, nu actionezi chiar in virtutea primului impuls).
Dar si asta cu intrebarea despre "pozitia oficiala" a lui StefanDo si a Gloriei (ma abtin sa fac un joc de cuvinte de prost gust referitor la aceasta formulare) e kind of over-the-top.

Supastar
20 Jan 2008, 22:29
intocmai: o fapta over-the-top cere masuri si atitudini over-the-top.

e moderator. mai bine stergea toata partea referitoare la fi-su in ideea respectarii intimitatii. dar nuuuu, el prefera sa ameninte cu un ton serios si oripilant. :sick:

tot ce vroiam sa accentuez este ca: that's not the right attitude! :sleep:

Cazeemeer
20 Jan 2008, 22:45
Mie stergerea partii cu fiul lui mi se parea ceva ipocrit. Adica identitatea lui Pitbull n-a fost niciodata un secret, si vorbeste constant de el, despre propria viata personala (inclusiv inside jokes-urile alea pe care n-are cum sa le priceapa nimeni) etc, deci mi s-ar parea cel putin ciudat sa isi invoce dreptul la intimitate acum, doar fiindca altcineva aduce vorba despre subiect.
Dar adevarul e ca este interesant de privit topicul asta in ansamblu. Cand sergiu puiu face niste acuzatii despre presupuse escrocherii concrete la adresa lui Tudor Giurgiu, printre multi altii, nimeni nu face urat, nici macar dupa ce personajul in cauza apare aici (ba mai mult, atitudinea lui Giurgiu e extrem de civilizata). Dar cand se ia la modul ipotetic (si da, paranoic si nejustificat) de a doua cea mai celebra familie Columbeanu a tarii, Pitbull has a meltdown, si inca de o violenta rara.

Proletar
20 Jan 2008, 23:43
Dar cand se ia la modul ipotetic (si da, paranoic si nejustificat) de a doua cea mai celebra familie Columbeanu a tarii, Pitbull has a meltdown, si inca de o violenta rara.

Pai iti spun eu de ce aceasta reactie.
Pe mine cel putin, nimic nu ma enerveaza mai mult pe aceasta lume decat absurdul.
Tudor Giurgiu a considerat ca are motive sa dea o replica la toate cele spuse de Sergiu Puiu.
Dar Pitbull la ce sa dea replica?
Omul asta a fost foarte fericit cand fiul sau a intrat la CAV. Prin intermediul sau, o parte din visurile tatalui, neimplinite din diverse motive, vor capata concretete. Si, da, il va ajuta din toate puterile sa isi faca meseria in conditii onorabile.

Si acum, in afara subiectului Mihnea Columbeanu:
sa fim seriosi, cati dintre voi ar refuza un sprijin in castigarea unui concurs CNC?

Neuptolem
21 Jan 2008, 00:20
cati dintre voi ar refuza un sprijin in castigarea unui concurs CNC
Depinde, daca m-as simti umilit sau lovit in onoare, as refuza. Deci, sunt sanse sa ACCEPT!
Bun, asta nu inseamna nimic, sa presupunem ca datorita acestei conjuncturi oportune la modul noroc chior (in care nu cred!) ajung sus, foarte sus. Imediat ce devin independent ca putere de CNC as da in vileag totul explicand c-am facut-o doar pentru a ajunge SUS sa am FORTA de a spune ADEVARUL. Utopic? Asta ar fi varianta ideala.
Insa, cum ai reusi sa-i dobori daca nu esti sus si mai puternic decat ei? Cu microfon? sub acoperire? povesti neverosimile. Treaba ar merge IN TIMP, planificata, organizata, meticulos calculata, strategie: tactica cu finalitate.

Cazeemeer
21 Jan 2008, 07:45
Pe mine cel putin, nimic nu ma enerveaza mai mult pe aceasta lume decat absurdul.
Tudor Giurgiu a considerat ca are motive sa dea o replica la toate cele spuse de Sergiu Puiu.
Dar Pitbull la ce sa dea replica?
Tocmai asta e chestia. Daca dai de absurd si in loc sa te amuzi privind detasat, te apuci sa te lupti asa, nu rezolvi nimic.
Asta si spuneam, ca in timp ce unor acuzatii relativ concrete (nedemonstrate, dar referitoare la fapte reale) poti sa raspunzi rational si ar fi fost de inteles chiar si enervarea, in fata unor absurditati de genul ala sa te apuci sa raspunzi cu "ba, lasa-ma ca te fac io sa regreti ca te-ai nascut!" e nepotrivit, tocmai fiindca isi da seama toata lumea ca acuzatiile nu aveau obiect, ca erau absurde si deci ca nu meritau niciun fel de raspuns. Si e o reactie cu atat mai disproportionata cu cat esti pe un forum, unde nu poti spune ca ti-ai pierdut cumpatul.

Proletar
21 Jan 2008, 08:12
@cazeemeer,

ai dreptate, teoretic asa stau lucrurile.

dar cand esti direct vizat, iti vine sa mai lasi naibii principiile deoparte.

revenind la concursul CNC, eu am urmatoarea perceptie:
ok, or fi aranjamente, dar nu se poate spune ca scenarii foarte valoroase au ramas pe dinafara.
ok, a primit sergiu nicolaescu finantare, dar pe langa el au mai reusit inca 5-6 proiecte.
vreau sa spun ca este loc pentru toata lumea.
si sa nu uitam ca este vorba de un "concurs de proiecte cinematografice", nu de scenarii.
proiecte in care intra valoarea scenariului, palmaresul regizorului si al casei de productie.
e ca la o licitatie.
e firesc ca firmele ce ofera garantii solide sa aiba castig de cauza.

Pitbull
21 Jan 2008, 08:36
Intrucât unii s-au si repezit sä întoarcä 100% pe dos comentariile mele on-topic, fac INCA O DATA o precizare (prima oarä, ieri, a fost ignoratä comod):
Sunt printre oamenii cei mai constienti de lucräturile din concursurile C.N.C. (vezi articolul de pe Liternet, cu linkul postat din nou aici tot ieri), le combat si as face tot ce-i omeneste posibil ca sä le demasc. Numai cä într-o asemenea "cruciadä", sä-i zicem, trebuie sä fii riguros, lucid, precis si onest. Orice alte atitudini, nechibzuite, haotice, isterice, veninoase, nu ne fac decât deservicii. Dacä vreti, e cam ca în cazul credintei: una e sä crezi cu adevärat în Dumnezeu, si cu totul alta sä cazi în extreme habotnice, fundamentaliste si agresive, ca ale lui P.J., nu demult.
A fost o mare dezamägire pentru mine sä constat despre Cristi Puiu, discutând cu el acum un an, cä nu avea nimic concret ca sä-si sustinä acuzatiile (despre care stiam amândoi cä erau justificate). Il tot întrebam de una, de alta, iar el räspundea: "Ehei, dac-as sti...!" In concluzie, tot protestul lui s-a dezumflat de la sine - lucru care m-a dezamägit enorm, nu numai pentru cä mi-e prieten ci mai ales fiindcä, dincolo de asta, stiu cä era drept si normal sä câstige!
In articolul pe care l-am scris atunci, am încercat sä-mi construiesc o atitudine echilibratä fatä de toatä situatia, în functie de cât stiam si cât nu - folosind rezonabil logica, urmärind cu calm directiile circumstantiale si adoptând tonul pamfletar numai când era cazul. Nu stiu cât mi-a reusit si cât nu, dar pot spune un lucru: am postat articolul cu teamä, îndoindu-mä profund de eficienta propriului meu demers; si totusi, am primit numai reactii pozitive; nici un repros, nici o acuzatie, de nicäieri. Poate cä si asta spune ceva.
In concluzie: dati în C.N.C. cu proiectile precise si eficiente, nu cu rosii, ouä clocite si mâte moarte; astea nu-l vatämä cu nimic, nu fac decât sä împroaste totul în jur.

costobocus
21 Jan 2008, 21:59
oricum, ai reactionat exagerat... si m-am convins ca esti duplicitar de felul tau.. ai grija sa te porti frumos cu aia mai importanti, restu' sa stea dracu in banca lor...

mi s-a parut jenanta chestia ca i-ai explicat tu lu' tudor giurgiu.. ha ha .. "am ras!" .. ca sa citez din clasici inca in viata..

oricum zicea cineva ca regizorii de pe la noi sunt disperati sa se vada pe forumuri...

cat de jenant tre sa fie ca tudor giurgiu sa intre pe cinemagia..

ultima porcarie a lui giurgiu pe care am vazut-o, ceva cu legaturi cacacioase, m-a surprins neplacut... am inteles de ce tovarasu lui, alecs, l-a aparat pe aci cum a putut..

...am inteles si ca tu ai grija sa moderezi mai rau pe astia mai mici..am inteles ca ai turnat si la secu.. asta e.. nimeni nu e perfect, dar macar sa nu ne spargem in figuri atunci cand nu e cazul..

pt sergiu puiu:
normal ca ai dreptate, dar ce kakat te astepti ? suntem in romania!

deci, nene pitbyll, imi pare rau ca nu esti mai intelept, dar asta e ..(nu o sa neg ca ai si o cultura cinematografica IMENSA, dar daca ai fi avut si un caracter sincer, te-as fi apreciat si mai mult)

spor!

Neuptolem
21 Jan 2008, 22:09
oricum, ai reactionat exagerat... si m-am convins ca esti duplicitar de felul tau.. ai grija sa te porti frumos cu aia mai importanti, restu' sa stea dracu in banca lor.......bla-bla-bla
cand esti direct vizat, iti vine sa mai lasi naibii principiile deoparte
Adevarat! Cool! Marfa! Beton! Cool 2! 8)

Supastar
21 Jan 2008, 22:10
tu nu esti direct vizat, asa k poti sa taci :hmm:

mirodoni
21 Jan 2008, 23:16
Nici nu se putea ajunge în altã parte decât la o ceartã între useri...

Led-Ze-Pencil
22 Jan 2008, 21:03
cat de jenant tre sa fie ca tudor giurgiu sa intre pe cinemagia..



Asta e cea mai tare!!! Daca-mi permiteti, as vrea sa analizam afirmatia:
.............ana...........liza...........ana..... .......liza.......hmmmm. Ce sa mai analizam, ca e clar!

Pe puncte:
1. Cine intra pe cinemagia e jenat (nu sunt de acord cu afirmatia, e doar o concluzie a celor zise)
2. Noi ne certam aici dar sa nu vina oamenii reali, pesonajele pe care noi le criticam, sa-si spuna cuvantul, ca ne dau peste cap. (idem)
3. Forumul asta, in care ne spunem si noi pasul, ne aruncam si noi oful, ne numaram si noi victimele, nu concorda cu statutul unora: sa stea deoparte (ori ei sunt nedemni de forum, ori forumul e nedemn de ei). (idem)

Oricare ar fi concluzia (ar mai putea fi si altele, nu contest) faptul ca porneste de la un Senior al forumului, zau... Daca o interventie, citez- decenta, a lui TG, numai prin faptul ca a fost postata aici devine jenanta, ce ne facem?

mirodoni
24 Jan 2008, 08:41
ok, or fi aranjamente, dar nu se poate spune ca scenarii foarte valoroase au ramas pe dinafara.


De unde ºtii ? Ai mai vãzut sau auzit de vreo comedie rãmâneascã în ultimul timp ?
Nu, pentru cã astfel de scenarii sunt taxate cu 2 din capul locului. O singurã comedie a scãpat, ºi aia neagrã, a lui Horaþiu Mãlãele, „Nunta mutã”. A trecut pentru cã juriul a citit scenariul, prietenii ºtiu de ce. Întâmplãtor va fi un film bun ºi va avea succes.


ok, a primit sergiu nicolaescu finantare, dar pe langa el au mai reusit inca 5-6 proiecte.
vreau sa spun ca este loc pentru toata lumea.


5-6 proiecte înseamnã pentru toatã lumea ? Probabil cã nu ai apucat vremea când se fãceau 30 de filme anual. Discutãm de cantitate, pentru cã de calitate nici în aceºti 18 ani nu se poate discuta. Nu ºtii câte zeci de filme au mâncat banii CNC-ului, adicã ai noºtri, ºi au avut doar câteva sute de specatori. N-ai mai vãzut filme proaste în ultimul timp pentru cã unele zac ºi de 4 ani ºi nu au avut premiera, sau dacã au avut, distribuitorii le-au refuzat.


si sa nu uitam ca este vorba de un "concurs de proiecte cinematografice", nu de scenarii.


De ce nu de scenarii ???
Toatã lumea spune, recunoaºte ºi s-a demonstrat, cã filmul românesc nu-ºi poate scoate banii. Ca urmare, s-a convenit ca filmele sã fie realizate mai ales din banii nevãzãtorilor de film, pentru a se pãstra sãmânþa filmului românesc ºi a cineastului român, în speranþa unor vremuri mai bune, eventual comuniste. ªi, atunci, de ce nu se promoveazã chiar sãmânþa filmului - scenariul ? Dacã Statul dã banii (pe-ai noºtri, de fapt) atunci sã-ºi evalueze scenariile ºi sã spunã: avem unul de 10, douã de 9, 4 de 8, 7 de 5 s.a.m d. Apoi, îi ia pe producãtori la evaluat ºi zice: tu de 10 iei de 10, sã iasã un film de 20, tu de 8 iei de 8, tu de 5 nu-þi dau nimic. Nu ar fi de mirare ca un producãtor de 10 sã prefere un scenariu de 5, pentru cã-i aparþine de fapt, iar unul de 10 sã rãmânã nefãcut, cã e-al nimãnui, dar asta e altã poveste, mãcar am încercat...


mda, scenariu de nota 3.53, castigator…


Pãi vezi ?! Unul a dat 9, cã era clientul lui ºi a citit scenariul eventual ºi înainte, ceilalþi 4 au dat 2, pentru cã nu avea rost sã mai citeascã, având clienþii lor. Poate sunt ºi excepþii privind clienþii, dar cum poate citi un jurat 183 de proiecte într-o lunã ?! În sesiunea din varã, doamna Magda Mihãilescu trimitea materiale la Gândul din strãinãtate, în timp ce era membrã a juriului. Cum poate rãzbate în aceste condiþii un scenariu bun ? Nu poate, decât dacã cineva îl recomandã, vezi cazul „Moartea domnului Lãzãrescu”, evaluat iniþial cu 4.
În acest caz, n-ar fi mai bine organizarea concursului pe pile ? Adicã fiecare sã vinã cu cât mai multe recomadãri, din cât mai multe pãrþi, ºi apoi scenariile sã fie supuse analizei unei comisii oneste, în numãr mic ºi timp suficient? Dar totul... transparent.
CNC zice „concurs de proiecte”, dacã-þi convine participi, dacã nu, nu. Dar CNC este al statului, ºi dacã eu, ca plãtitor de impozite ºi alte chestii nu pot participa în Rãmânia cu un scenariu, în Bulgaria nici atât. Cum am mai spus, producãtorii nu organizeazã concursuri de scenarii pentru cã le au pe ale lor. Ei sunt de fapt regizori ºi scenariºti, ºtii foarte bine. Se poate participa pe lângã un producãtor, dar plãteºti taxa de 5-6 miloane, în timp ce producãtorul îºi susþine propriul sãu proiect.
Aºa cã opinia ta de bãiat cumsecade nu-mi foloseºte.
Eu am încercat pe alt topic sã pun problema scenaristului profesionist, dar a apãrut unul care a spus cã sunt Mistah J ºi s-a trecut pe discuþii despre pipiþe. Tu nu eºti Mistah J, mobilizeazã-i pe cei care au de comentat ºi poate-þi va prinde bine ºi þie, ca viitor scenarist de lungmetraj.
În primul rând, cei cu statut de gazetar, pot afla lista tuturor scenariilor, cu producãtori ºi juraþi din ultimii 18 ani. CNC n-o va publica niciodatã, invocând legea. Dar mai existã ºi legea dreptului la informare, mai ales cã e vorba de o instituþie a statului.
Cã veni vorba, ai stat de-o parte, ai crezut vreo clipã, ai vr-un argument c-aº fi Mistah J, sau cã nu sunt ?

StefanDo
24 Jan 2008, 09:12
mirodoni, nu crezi ca e timpul sa treci peste insinuarile c-ai fi mistah j si sa-ti vezi de treba? esti atat de preocupat de "surubelul" bagat de Neuptolem incat mai ca ma faci sa banuiesc ca esti intr-adevar o clona. Move on ;)

Proletar
24 Jan 2008, 09:21
Cã veni vorba, ai stat de-o parte, ai crezut vreo clipã, ai vr-un argument c-aº fi Mistah J, sau cã nu sunt ?

Dar tu crezi ca grija mea asta este? Nu asta e important.

In ceea ce priveste concursul CNC, lucrurile sunt relative.
Ce pot sa spun...
cei care castiga, nu pot comenta decat daca au ajuns la un anumit statut care le permite sa ia atitudine.
cei care s-au saturat sa nu castige vor fi critici inversunati ai sistemului.
cei care sunt undeva la mijloc vor fi evazivi...

mirodoni
24 Jan 2008, 11:52
mirodoni, nu crezi ca e timpul sa treci peste insinuarile c-ai fi mistah j si sa-ti vezi de treaba?



Apropo: întrucât refuz orice comunicare cu L.H. aka "M.J." aka "Alakazam", suspendat temporar dialogul cu orice persoanä suspectä de a fi el. Nu e nici un motiv de îngrijorare, în clipa când mi se dovedeste cä respectivul e altcineva, îmi cer iertare pentru cä l-am fäcut sä astepte, si reiau discutia. Deci, totul e o chestiune de timp.
Modalitatea de dovedire a non-identitätii cu L.H. rämâne la latitudinea persoanei. Eu cer un singur lucru: probele sä fie CONCLUDENTE, nu circumstantiale.

Mãcar dacã mi-ar fi spus ce probe concludente sã aduc. Vei spune cã nu numai Pitbull este pe forum. Da, dar e ºi el.


Pai mecanismul legitim n-ar fi pornirea de la prezumtia de nevinovatie? E obligatia acuzatorului sa demonstreze ca cineva se face vinovat de infractiunea de a fi Bubu, nu a invinovatitului de a demonstra ca nu e.

Dar a rãmas tot aºa...


Dar tu crezi ca grija mea asta este? Nu asta e important.

Pentru mine, este.
În rest, ai sintetizat foarte bine.

mirodoni
14 Mar 2008, 00:00
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: ;) :love: :hmm: :sleep: :sick: :(( :w00t: :huh: :happy:

mirodoni
28 Mar 2008, 22:32
În ziarul Gãndul din 12.03. scrie cã din cele 16 contestaþii la concursul de proiecte cinematografice din decembrie 2007, 8 au fost admise, deci au primit finanþare încã 8 proiecte.

http://www.gandul.info/arta/inca-3-milioane-pentru-filme.html?3940;2445764

Halal comisie, halal Concurs Naþional !
Unii au participat „la secret”, pânã ºi titlul scenariului a fost eliminat, iar alþii au câºtigat la lumina zilei. Aº fi foarte curios cum s-au desfãºurat lucrãrile comisiei de rezolvare a contestaþiilor.
Eu tot speram sã punã altcineva aceastã problemã, de aceea am încercat sã scot acest topic mai la luminã, dar vorba unui user: „cei care castiga, nu pot comenta decat daca au ajuns la un anumit statut care le permite sa ia atitudine.
cei care s-au saturat sa nu castige vor fi critici inversunati ai sistemului.
cei care sunt undeva la mijloc vor fi evazivi...”
Unde sunt jurnaliºtii care se bat cu pumnul în piept pentru „dreptul la informare”? De ce n-a obligat nimeni CNC-ul sã publice pe site-ul sãu situaþia fiecãrui concurs organizat? Sã ºtim ºi noi, plãtitorii de taxe ºi impozite, ce scenarii au fost promovate ºi de cãtre cine, ºi ce s-a ales de ele.
Eu am pus ºi pe acest topic problema separãrii etapei de selecþie a scenariilor de etapa evaluãrii producãtorilor ºi a mai pus-o cineva, dar scenariºtii independenþi nu sunt uniþi, ºi nici presa nu-i sprijinã. Am pus problema ºi la Ministerul Culturii ºi Cultelor si am primit un rãspuns de-a dreptul uluitor:
„Nu considerãm cã se produce vreo discriminare în acest mod de jurizare , din contrã. Faptul cã dvs. nu aþi putut participa la concurs pentru cã nu aþi avut producãtor nu este ca rezultat al legislaþiei existente ºi nici a prevederilor Regulamentului de concurs.”
Rezultã cã eu, „din contrã”, sunt favorizat cã nu pot participa la concursul CNC, nu discriminat. Nu mi s-a spus cui se datoreazã aceastã situaþie, dacã nu legislaþiei existente ºi regulamentului.
Dacã acest concurs ar fi fost organizat de o instituþie privatã ºi ar fi fost mai multe astfel de instituþii, m-aº fi prezentat la cea al cãrui regulament mi-ar fi convenit. Dar CNC este o instituþie a Statului ºi eu sunt plãtitor de impozite al acestui Stat. Statul Român trebuie sã susþinã filmul românesc prin esenþa acestuia, scenariul. Banii trebuie alocaþi scenariului, nu scenaristului, nu producãtorului, chiar dacã vor fi folosiþi de producãtor. Producãtorul trebuie selecþionat ºi tras la rãspundere, astfel încât banii Statului sã fie investiþi cât mai eficient.
Se invocã reglementãrile Europene. Probabil cã în alte þãri se face o evaluare obiectivã a proiectelor, dar nimeni nu ne poate impune sã nu separãm etapa evaluãrii scenariilor de etapa evaluãrii producãtorilor. Pe de altã parte, membrii comisiei de jurizare nu trebuie sã aibã absolut nicio legãturã cu scenariºtii, regizorii sau producãtorii care participã la concurs. Este aberant sã se facã selecþia acestora dintre cei propuºi de participanþi. Dacã fiecare participant ar avea în comisie pe cineva pe care l-a propus, tot ar fi ceva, dar din comisie nu vor face parte decât cel mult 5 membri.
Tot în Gândul citeam: “Cristian Mungiu, Tudor Giurgiu, Cristian Comeagã, Radu Gabrea, Eugen ªerbãnescu, Vlad Pãunescu sunt doar câþiva dintre participaþii la o dezbatere publicã unde a fost discutatã…” Îmi vor susþine aceºtia interesul meu? Nu, îl vor susþine pe al lor.
Mã opresc aici, cã m-am enervat!