View Full Version : "Restul e t?cere"
Proletar
30 Jul 2008, 13:30
dear, cand tot mai ai ceva de comentat, exista butonul edit ;)
chiar asa, trei posturi la rand?!?
deprimatule! :lol:
sunt si balbait pe deasupra, de aia! :P
Picasa2
30 Jul 2008, 18:28
@picasa2
pai stai un pic.
si noi vrem sa fim comerciali, cu filmele noastre.
vrem sa fie vandute in intreaga lume, sa aduca spectatori, trogloditi sau nu, dar numai sa fie vandute.
si regizorii romani, impreuna cu producatorii si distribuitorii, se uita atenti la cifrele de audienta si incasari.
ori sictirim filmele comerciale americane, ori vrem sa fim si artisti, si comerciali.
sa se hotarasca ce vor!
eu, NU. nu vreau sa fiu comercial, nu vreau sa vand nimic, nu vreau spectatori, nu fac parte din lumea asta a filmului. deci nu ma intereseaza audienta si incasarile. poate daca as muri de foame si as face parte din breasla as da un ban pe toate astea. adica sunt constient ca regizorii, actorii si spectatorii americani sunt bine motivati. dar asta e problema lor.
nu ma obliga nimeni sa ma uit si sa apreciez filmele comerciale, deci nu o fac. prefer un film de calitate la 3 luni, decat 5 filme mediocre pe zi. singura mea problema este cine, unde si cand imi spune ce MERITA sa vad?
sa nu-mi vorbesti acum despre Net si despre siteurile de film, am deja 300 de Gb plini de filme "la moda". sa mai adun orele, zilele, lunile si anii care mi-au trebuit sa le vad?! nu cred ca mai e cazul.
nu stiu ce vor regizorii si actorii romani. nici nu ma intereseaza. de altfel stiu ca nici nu pot vrea alteceva in afara de glorie si bani.
insa ce vreau eu, umilul spectator, pe cine-ar putea interesa?
Bai Dragomara,nu ai pic de jena ? Esti PATETICA .... JALNICA ... NESATISFACUTA ! Tu si cu lenjeriile tale intime si cu timpul tau pierdut vazand 300 de gb de filme :lol: Esti o RUSINE pentru toate femeile :lol:
Picasa2
30 Jul 2008, 20:32
... si vorba unuia dintre putinii olteni inteligenti: pe ce te bazezi?
te las pe tine sa afli care-i ala, bãi.
m-am intrebat zilele astea, ce e mai tragic: sa te nasti cretin, sau sa fii nevoit sa suporti un cretin (pt ca ti-e ruda, fiu, etc.?! din ca vaz aci absolut deprimanta e a doua varianta. :((
Recomand cu tarie caisele, cica au tone de proprietati, inclusiv antidepresie.
Repet, filmul romanesc= romania, asta place si socheaza. Ca sintem niste ciudati, niste fiinte dintr-o lume construita anapoda, care, cum necum, spre mirarea multora, traim si respiram, si unii dintre noi ii invata pe teparii planetei cum sa dea tepe si mai tari si mai rapid!
Lucruri bune nu prea avem sa le aratam, ca sint putine. Si care sint nu se vad, ca le acopera celelalte.
Filmul frumos si optimist, al carui adept sint si eu, ca si tine, proletar, pare ca nu e din romania. E o perceptie falsa, fireste, dar cu ea ne luptam acum, si tu si eu. Pe tine te-a ajuns mai tare lupta, eu am mai facut o pauza, sa mai fac masa musculara pentru noile proiecte. Evita berea, e foarte depresiva.
Proletar
31 Jul 2008, 13:52
eu am mai facut o pauza, sa mai fac masa musculara pentru noile proiecte. Evita berea, e foarte depresiva.
:) :P
intrucat am facut un pic de culturism in tinerete, iti pot spune ca e mai utila fibra decat masa musculara.
fibra iti da forta, masa doar volum.
la bere m-ai prins! citisem undeva ca, pe vremea romanilor, se ingurgitau cate doi litri de bere pe zi de om, aceasta fiind considerata, fireste, un aliment.
foarte buna analiza lui Marian Tutui de pe blogul Cinemagiei.
http://209.85.135.104/search?q=cache:iuJGm7d-fHYJ:www.cinemagia.ro/blog/%3Fp%3D371+marian+tutui+cinemagia&hl=ro&ct=clnk&cd=1&gl=ro
sper ca nu e un consecvent bautor de bere :)
Ca sa schimbam un pic subiectul raminind oarecum in tema, intreb: a inceput nae filmarile la noul film? cind apare? cine ce stie de el?
Sint foarte curios care va fi noua oferta de filme dupa cnc-ul curent. Nu prea inteleg totusi, cum jurizeaza unii oameni pe care-i vad intruna la tv spunind cum pleaca in stinga si-n dreapta? cind citesc scenariile? Le iau cu ei in delta sau in avion? Ideea nu e sa fie bine citite, de catre niste oameni care isi fac timp pentru ele? De ce s-au chinuit amaritii aia sa le scrie?
StefanDo
31 Jul 2008, 15:22
ultima oara cand am vorbit cu el, nae caranfil spunea ca-i este foarte greu sa stranga banii pentru Alice in tara tovarasilor. Filmul va costa mai mult decat Restul e tacere, prin urmare are nevoie de bani din mai multe tari (ca si Radu Mihaileanu, la al carui Concertul bugetul se ridica la 12 milioane de euro). L-am intrebat daca ar putea incepe filmarile anul acesta si se pare ca nu-i nicio sansa. Cea mai probabila data pentru premiera ar fi toamna lui 2010.
dar de ultimul pintilie ce stiti? cazul Tanacu si scenariu scris in colaborare cu Lia Bugnar si Dorina Chiriac.
Proletar
31 Jul 2008, 17:01
@rocky
directorul CNC anunta 20 septembrie ca data de difuzare a rezultatelor.
asta inseamna 2 luni de la termenul limita de predare, care a fost 21 iulie.
tinand cont ca, de obicei, deliberarile anterioare durau cam o luna si jumatate, iata ca au mai fost alocate 2 saptamani in plus...
transilvana
31 Jul 2008, 17:22
Filmul frumos si optimist, al carui adept sint si eu, ca si tine, proletar, pare ca nu e din romania.
daca-mi permiteti: filmul frumos si optimist nu e, prin definitie, film bun/de calitate. Uneori e o minciuna si un cliseu. Petrecind mult timp intr-o tara / cultura celebra pentru produsul sau de export "The American Dream", pot sa spun ca e extrem de enervant acest optimism obligatoriu. Ideea ca lumea occidentala e "altfel" ne vine, in buna masura, din media occidentala frumoasa si optimista. Tot cazul, eu prefer oricind un film rascolitor, crud si autentic. (Ca de exemplu Cache, ca sa nu ma refer tot la productia autohtona). E si mult mai greu de facut :P Iar daca la asta s-au nimerit romanii sa fie mai buni, bravo lor!
Proletar
31 Jul 2008, 17:33
@transilvana
dar nu trebuie sa fie facut neaparat dupa o reteta hollywoodiana.
de fapt, ce-mi doresc eu si unii de pe aici, e un film care sa ma unga la inima...nu stiu cum sa redau senzatia...sa ma tonifice, sa ma scoata din "depresie" :P .
apropo, spuneti-mi un film romanesc placut ochiului, cu o estetica a imaginii care sa-mi "clateasca ochii".
nu ma refer la imagini bollywodiene, ci la acea curgere a cadrelor care sa nu-mi oboseasca retina.
pentru ca regizorii romani au un "har" deosebit de a filma ba tremurat, ba de pe umar, ba intunecat, ba la repezeala.
pana si "A fost sau n-a fost", singura comedie buna romaneasca din ultimii ani, e filmata intr-un Vaslui ranced, intunecos, mizer.
transilvana
31 Jul 2008, 18:43
pai eu te inteleg foarte bine. Dar iti propun sa te gindesti la urmatoarele:
unu: cit din depresia asta iti vine de la filme si cit de la realitatea care le-a inspirat?
doi: ca sa faci filme frumoase si optimiste sau macar frumos curgatoare trebuie sa ai o anumita viziune despre cinema si rolul sau. Trebuie sa pornesti la drum cu ideea ca faci filme ca sa spui povesti si sa imbraci realitatea intr-o aura de romantism si speranta si incredere chiar si atunci cind nu e cazul (Spielberg se pricepe foarte bine la asta, sa stoarca emotii pozitive din situatii catastrofale). E si asta o functie a cinema-ului. Dar uite ca pe cineastii cu talent de la noi nu-i intereseaza asta. Sincer sper ca nu va veni ziua in care Puiu sau Mungiu vor incerca sa faca astfel de filme. Talentul si viziunea lor sint de alt tip (si, personal, le prefer). Ca sa faci un film bun despre optimism si speranta si finaluri de basm trebuie sa CREZI in asta. Or, daca cineastii nostri de pina acum nu cred, ce sa le faci? poate or aparea in viitor unii care au alta viziune asupra lumii.
trei: de ce nu scrii tu un scenariu? O frumoasa poveste de dragoste, contemporana si realista dar totodata plina de romantism si capabila sa ne redea increderea in sentimente si idealuri. Cu un final care sa ne unga pe inima fara sa fie cliseu sau sa sune fals. O poveste cu aer proaspat, care sa ne faca sa suspinam de drag si sa ne imbujoram de tandrete dar care in acelasi timp sa sune autentic. O poveste care sa ne ia pe sus cu aparenta ei usurinta dar totodata sa evoce profunzimea si complexitatea dragostei reale. Scrie-o si-ti promit ca-ti gasesc producatorul care s-o sustina si regizorul care s-o transpuna fara a rani retina.
Proletar
31 Jul 2008, 18:59
@transilvana
iti raspund tot punctual :)
1. realitatea deja are in ea elementele care sa ma faca depresiv.
filmele pe care le vad nu fac decat sa accentueze aceasta atmosfera.
toate, dar absolut toate filmele "de succes" de la noi au subiectul desprins din realitate (avorturi, cersetori, cazuri medicale morbide, revolutie).
cum naiba sa iesi fericit de la film?
2. pai aia e, ca regizorii precum cei de care ai amintit nu pot tine in mana un film care sa creeze emotii diferite de cele ale unui banal documentar.
eu nu-mi amintesc vreo scena care sa iasa din tiparul reliefarii realitatii.
or fi fost, dar nu au fost suficient de bine facute incat sa-mi ramana in memorie.
3. problema e ca nici eu nu ma pot desprinde de cotidian pentru a putea scrie acea poveste plina de miez.
as fi tentat sa dezvolt tot experiente personale sau citite de pe undeva.
e lipsa de imaginatie? poate.
sa fie regizorii nostri lipsiti de imaginatie, din moment ce pedaleaza la nesfarsit pe relevarea unor lucruri pe care le stim cu totii?
Pauline Kael
31 Jul 2008, 19:06
transilvana a scris:
trei: de ce nu scrii tu un scenariu? O frumoasa poveste de dragoste, contemporana si realista dar totodata plina de romantism si capabila sa ne redea increderea in sentimente si idealuri. Cu un final care sa ne unga pe inima fara sa fie cliseu sau sa sune fals. O poveste cu aer proaspat, care sa ne faca sa suspinam de drag si sa ne imbujoram de tandrete dar care in acelasi timp sa sune autentic. O poveste care sa ne ia pe sus cu aparenta ei usurinta dar totodata sa evoce profunzimea si complexitatea dragostei reale. Scrie-o si-ti promit ca-ti gasesc producatorul care s-o sustina si regizorul care s-o transpuna fara a rani retina.
Daca Proletar n-are inspiratie,o scriu eu ,povestea,numai ca imi trebuie un termen anume.Si nu trebuie ecranizata daca e buna.E o chestie de suflu artistic,de talent,nu exista scuze...Mai ales cand ai o motivatie si cineva iti propune ceva,cum poti refuza?
Fiecare regizor,scenarist,artist are un stil,nu pot fi toti sublimi,macar incearca ,nu asteapta..le fin.
transilvana
31 Jul 2008, 19:25
@transilvana
iti raspund tot punctual :)
1. realitatea deja are in ea elementele care sa ma faca depresiv.
filmele pe care le vad nu fac decat sa accentueze aceasta atmosfera.
toate, dar absolut toate filmele "de succes" de la noi au subiectul desprins din realitate (avorturi, cersetori, cazuri medicale morbide, revolutie).
cum naiba sa iesi fericit de la film?
Intrebare mai mult retorica: crezi ca e OK sa faci filme despre altceva cind realitatea e cum e? Din nou, e o problema de viziune sau de ideologie: unii cineasti cred ca menirea artei este sa ne ofere o posibilitate de a contempla si intelege realitatea (acesta fiind primul pas, necesar, pentru a incepe s-o schimbam). Ca pina la urma n-avem decit o viata si o traim in realitate, deci ar fi bine sa stim exact cu ce material lucram.
2. pai aia e, ca regizorii precum cei de care ai amintit nu pot tine in mana un film care sa creeze emotii diferite de cele ale unui banal documentar.
eu nu-mi amintesc vreo scena care sa iasa din tiparul reliefarii realitatii.
or fi fost, dar nu au fost suficient de bine facute incat sa-mi ramana in memorie.
aici ma vad nevoita sa te contrazic energic. MDL, 432 si chiar 12.08, in ciuda stilului aparent hiper-realist de filmare, sint extrem de departe de documentar, banal ori nu. MDL si 432 au o precizie si o rigurozitate, o atentie la detaliu, o cizelare formala care poate nu sint evidente - nici nu trebuie sa fie - dar care rezulta in forta lor emotionala iesita din comun. Tocmai in asta consta marele talent al acestor cineasti - aceeasi realitate, filmata aiurea de un cameraman la stirile de la ora 5, nu provoaca nimic in sufletul meu. Re-creata de ei, imi da senzatia ca s-a intredeschis o usa spre niste adevaruri cutremuratoare.
dar poate asta e doar "vina" mea si a celorlalti care au simtit la fel ca mine... :oops:
3. problema e ca nici eu nu ma pot desprinde de cotidian pentru a putea scrie acea poveste plina de miez.
as fi tentat sa dezvolt tot experiente personale sau citite de pe undeva.
e lipsa de imaginatie? poate.
sa fie regizorii nostri lipsiti de imaginatie, din moment ce pedaleaza la nesfarsit pe relevarea unor lucruri pe care le stim cu totii?
ei, daca te preocupa tema/subiectul sint convinsa ca pina la urma o sa-ti vina si inspiratia. Cit despre ai nostri regizori - cred ca e nevoie de imensa imaginatie si enorm talent pentru a da impresia asta ca filmele lor sint despre ceva ce stim cu totii. Eu una simt ca stiu mult mai mult despre moarte si singuratate dupa ce am vazut MDL si despre viata in dictatura dupa 432 (desi am trait jumate din propria mea viata in comunism!). Una e sa vii in contact cu realitatea, alta e s-o intelegi. Zic eu.
transilvana
31 Jul 2008, 19:31
transilvana a scris:
Daca Proletar n-are inspiratie,o scriu eu ,povestea,numai ca imi trebuie un termen anume.
pai hai. 8) Ai pina la 1 noiembrie sa vii cu povestea (nu scenariul, doar povestea, ce se intimpla, personajele, drama, deznodamintul)
Picasa2
31 Jul 2008, 22:07
Eu una simt ca stiu mult mai mult despre moarte si singuratate dupa ce am vazut MDL si despre viata in dictatura dupa 432 (desi am trait jumate din propria mea viata in comunism!). Una e sa vii in contact cu realitatea, alta e s-o intelegi. Zic eu.
eu nu pot spune asa ceva, personal cred ca nu este arta/ modalitate de manifestare artistica superioare existentei propriu-zise (experientei live). filmele care m-au facut sa realizez ca exista mai mult decat am simti si perceput eu le pot numara pe degete (nu am trecut de 2). MDL si 432 au fost de-a dreptul experiente comune, ca sa nu mai zic ca realitatea infatisata de MDL e mult mai dulce decat cea de zi cu zi din spitalele noastre, Dl. Lazarescu a fost totusi un "norocos", de el s-a ocupat, greu, ce-i drept, da'totusi s-a ocupat cineva... ca toata "epopeea" a fost un fiasco asta-i alt aspect.
oricum, te invidiez, nu multi dintre noi au avut sansa de-a afla despre moarte si singuratate de la TV/ din filme.
eu cred ca realitatea te obliga sa o intelegi, si apoi nu toti o vedem la fel. nu cred ca daca ai sta pe un munte de euro si-ai privi la TV numai inagini din Insulele Canare ai fi mai putin deprimat.
ceea ce ma ingrijoreaza este mania asta de-a schimba realitatea, ipocrizia, incostienta si nu in ultimul caz prostia ca tu, sau el, sau ei poti/ puteti "indrepta" ceva. si acum nu ma refer numai la tara asta, ci vorbesc in general despre noi, oamenii.
transilvana
31 Jul 2008, 22:21
eu nu pot spune asa ceva, personal cred ca nu este arta/ modalitate de manifestare artistica superioare existentei propriu-zise (experientei live).
ziceam ca arta te poate ajuta sa intelegi, procesezi, descifrezi, interpretezi viata - nu ca-i este superioara
ca sa nu mai zic ca realitatea infatisata de MDL e mult mai dulce decat cea de zi cu zi din spitalele noastre, Dl. Lazarescu a fost totusi un "norocos", de el s-a ocupat, greu, ce-i drept, da'totusi s-a ocupat cineva... ca toata "epopeea" a fost un fiasco asta-i alt aspect.
pai da, de acord, dar eu nu cred ca MDL e un film despre spitale
oricum, te invidiez, nu multi dintre noi au avut sansa de-a afla despre moarte si singuratate de la TV/ din filme.
n-am zis ca de-acolo am aflat de ele. Am zis ca MDL m-a facut sa simt ca le stiu/inteleg mai bine
eu cred ca realitatea te obliga sa o intelegi, si apoi nu toti o vedem la fel. nu cred ca daca ai sta pe un munte de euro si-ai privi la TV numai inagini din Insulele Canare ai fi mai putin deprimat.
absolut de acord. e o chestie personala si subiectiva. apoi, nu toata lumea are nevoie de arta/cinema. sau nu avem nevoie la fel de mult.
ceea ce ma ingrijoreaza este mania asta de-a schimba realitatea, ipocrizia, incostienta si nu in ultimul caz prostia ca tu, sau el, sau ei poti/ puteti "indrepta" ceva. si acum nu ma refer numai la tara asta, ci vorbesc in general despre noi, oamenii.[/quote]
pai de ce ii spui manie? daca nu incerci sa-ti schimbi tu realitatea s-o faci mai dupa chipul si asemanarea ta, o sa ti-o schimbe altii si poate n-o sa-ti placa cum iese...
Picasa2
31 Jul 2008, 22:39
pai de ce ii spui manie? daca nu incerci sa-ti schimbi tu realitatea s-o faci mai dupa chipul si asemanarea ta, o sa ti-o schimbe altii si poate n-o sa-ti placa cum iese...
Doamne fereste! Doar dictatorii si nebunii incearca asa ceva! Nu cred ca as suporta aproape 5 miliarde de Picasa2!
Altii schimba realitatea, de cand lumea. Sunt ei cei din spatele celor pe care i-am votat democratic, sunt ei cei cu sute de mii/ milioane de euro-n conturi, sunt ei cei cu arme nucleare. Avand ca obiectiv, pentru ultimii 50 ani, supravietuirea, mor dupa realitatea lor. Pariez ca atunci cand vei constientiza asta si tu vei muri dupa realitatea lor.
Abia acum 4-5 luni am vazut MDL. Pentru mine el e un film despre sistem, despre o stare de fapt din sistemul sanitar romanesc. Regret ca nu am "inteles" si altceva. Ma rog, e de remarcat si povestea, de mult comuna, a batrainlor ramasi singuri dupa ce copiii au emigrat.
transilvana
31 Jul 2008, 23:01
Altii schimba realitatea, de cand lumea. Sunt ei cei din spatele celor pe care i-am votat democratic, sunt ei cei cu sute de mii/ milioane de euro-n conturi, sunt ei cei cu arme nucleare. Avand ca obiectiv, pentru ultimii 50 ani, supravietuirea, mor dupa realitatea lor. Pariez ca atunci cand vei constientiza asta si tu vei muri dupa realitatea lor.
e putin cam defetista atitudinea asta. Eu prefer citatul pe care cineva aici pe forum il are ca semnatura: At least I tried....
Abia acum 4-5 luni am vazut MDL. Pentru mine el e un film despre sistem, despre o stare de fapt din sistemul sanitar romanesc. Regret ca nu am "inteles" si altceva.
asta e o chestiune pur personala. poate daca-l vedeam in alta zi la alta ora si in alte conditii si eu as fi inteles ceva diferit. Desi sint de acord ca cel putin in parte e despre un sistem - dar nu m-as opri la ideea de sistem sanitar romanesc, ci orice sistem in care oamenii sint prinsi si-si imagineaza ca functioneaza, ca au gasit o modalitate de a supravietui si a functiona "corect"
Pauline Kael
01 Aug 2008, 09:49
pai hai. 8) Ai pina la 1 noiembrie sa vii cu povestea (nu scenariul, doar povestea, ce se intimpla, personajele, drama, deznodamintul)
Am inteles,idei sunt destule,povestea trebuie sa fie neaparat de dragoste si romantica?
transilvana
01 Aug 2008, 18:13
pai hai. 8) Ai pina la 1 noiembrie sa vii cu povestea (nu scenariul, doar povestea, ce se intimpla, personajele, drama, deznodamintul)
Am inteles,idei sunt destule,povestea trebuie sa fie neaparat de dragoste si romantica?
nu, dar am inteles ca asta e unul dintre genurile de care e nevoie pe piata. Plus ca un film de dragoste e mai ieftin decit unul SF, action-adventure sau mai stiu eu ce. Asa ca eu zic sa incepi de acolo, realist vorbind. Dar daca-ti vine sa scrii un nou Sixth Sense, please nu te autocenzura
Eu nu pot sa cred asa ceva - nae nu a gasit bani nici acum? :x
Sint atitia bogatani cu iahturi si fitze, chiar nici unul nu a inteles ca e cazul sa investesca in film?
Atunci propun sa apelam la andreea marin. Dupa ce termina cu teledonul pentru impadurit, idee foarte meritorie, poate face unul si pentru filmul romanesc. Cred ca, la un teledon pe luna, s-ar rezolva definitiv aceasta situatie, ca sincer m-am saturat.
Are si ea ce sa faca, in locul surprizelor, si iesim cu totii multumiti.
In alta ordine de idei, ca sa raspund unor idei exprimate mai sus, marturisesc ca eu, cind aud pe cite unul ca nu se poate face ceva si frumos si adevarat si revelator, imi vine sa iau barosul si sa-i crap capul.
Inteleg sa nu se poata sa fii inalt daca esti scund, sa nu poti fi destept daca esti prost, pentru ca, daca esti destept, poti sa fii si prost, dar cum sa spui ca o creatie artistica nu se poate, cind ea tocmai asta este, ceva care apare spontan, dintr-o necesitate umana, si nu o poti programa?
O sa avem si proiecte asa cum imi doresc eu, nu am nici un dubiu. Chiar foarte curind. Pentru simplul fapt ca societatea si cultura noastra incep sa fie pregatite pentru ele.
Si sint foarte curios care este marea lectie de viata pe care au aflat-o din filmele "cutremuratoare" pomenite mai sus cei care spun ca numai asa trebuie sa fie filmele? Cu ce li s-a schimbat viata? De cind au vazut mdl, cind vad pe strada un om cazut, se apleaca si-l ridica, sau il duc la spital? Asa, sa dam din gura sau din tastatura si sa ne pretindem "marcati pe viata", e foarte simplu.
Lumea e si frumoasa tocmai pentru ca exista in ea unii care nu au nevoie de aceste revelatii ca sa actioneze si sa o faca dupa gustul lor. Care stiu ca viata poate fi si grea si oribila, adesea pentru ca au trait-o.
La ce nivel epidermic traiesc oare spectatorii mdl et 432, de au nevoie sa fie din cind in cind scuturati asa, ca sa se simta completi?
Pentru unii dintre noi, meditatia face parte din viata de zi cu zi, nu e ceva de 2 secunde, provocat de un film care in ultima instanta isi propune totusi, primordial, sa socheze, si nu il intereseaza neaparat cu ce sentiment pleaca acasa spectatorul.
transilvana
02 Aug 2008, 17:28
@rocky
ei, acuma, nu-i nevoie sa devenim violenti aicea (nici macar verbal)
n-a zis nimeni ca "asa trebuie sa fie filmele" - precum 432 si MDL. Am zis doar ca sint niste opere de arta de mare valoare, si ca e un motiv de multumire ptr. noi, romanii, ca au fost produse ca sa zic asa in mijlocul nostru.
cit despre felurile si motivele pentru care aceste filme au avut un efect rascolitor asupra mea si-a altora, in primul rind cred ca nu e frumos sa faci speculatii si sa emiti judecati asupra caracterului si modului nostru de viata. In locul tau mi-as cere scuze.
In al doilea rind, spectatorii sint de foarte multe feluri, iar acesti autori au avut clar niste spectatori in minte, fata de care s-au comportat onest si responsabil dpdv artistic. Nu te numeri printre ei - treaba ta, din fericire n-o sa-ti dea nimeni cu barosul in cap pentru asta.
Si in al treilea rind, daca esti intr-adevar interesat, s-au scris munti de carti, articole si bloguri/comentarii despre aceste filme. S-a dat suficient din gura si din tastatura pe tema asta, in detaliu, de catre oameni competenti si sensibili si bine intentionati. In ceea ce ma priveste pe mine personal, n-am nici o intentie sa-mi justific emotiile si trairile pe forum ca sa fiu insultata. Am zis ce-am avut de zis. A bon entendeur...
Draga transilvana,
imi pare rau daca ce am spus te-a deranjat. Dar si pe mine m-a deranjat cind tu ai spus, daca nu ma insel, ca filmele noastre nu pot fi decit ca acelea pe care tu, cu deosebita larghete, le numesti capodopere.
Nu trebuie sa-si justifice nimeni emotiile, si mai ales nu in fata mea, care tocmai asta le reprosez unora dintre filmele pe care se pare ca le apreciezi tu la superlativ, lipsa de emotie.
Sigur, avem nevoie de valori pe care sa construim. De acord. Dar poate ca in virful unor caramizi reci de beton precum 432, de pilda, or sa rasara intr-o zi niste albastrele care cinta pe trei voci. ele or sa aiba dreptul sa fie Arta, sau nu, fiindca nu sint viscerale, ci doar estetice si gratioase?
Apropo de ce spuneam, stiu oameni care dupa mdl au chemat ambulanta si au stat dupa ea vreo 2 ore, pentru un mos care s-a dovedit a fi un betiv, dar n-au mai putut sa-l lase acolo. Asa ca nici tu nu te apuca sa faci speculatii, s-ar putea sa gresim in egala masura.
Si, ca sa revenim la topic, atunci ii tin si mai tare pumnii lui nae caranfil. Daca reuseste ceva la oscar, atunci se rezolva si cu finantarea. Si, oare, intrebare de maxim baraj, nu s-ar gasi bani de productie dinspre colegii si invataceii lui, mai bazati momentan? Oare chiar nu merita cel care a tinut luminarea filmului nostru aprinsa atita lucru?
transilvana
03 Aug 2008, 01:48
hai ca m-ai induiosat. Reactia ta la comentariul meu iti face cinste - tot respectul. :love:
ca sa lamuresc un pic, fiindca am impresia ca m-am exprimat gresit pe undeva: eu nu zic doamne fereste ca filmele trebuie sa fie intr-un anumit fel. E loc - si nevoie - de tot felul de filme, atita vreme cit sint oneste, au integritate artistica si preferabil isi asuma niste riscuri (adica nu se multumesc sa reproduca ce s-a mai facut pina acum prin lume, dupa reteta, industrial). Eu ce voiam sa zic era ca: s-a nimerit ca cineastii nostri cei mai talentati, perseverenti, muncitori, intreprinzatori, disciplinati si norocosi (caci e nevoie de TOATE aceste calitati ca sa reusesti ce-au reusit ei) sa fie interesati de un anumit tip de demers cinematografic. Le respect si admir opera si nu ma feresc de cuvintul "capodopera" (pentru mine MDL isi merita acest calificativ, numai cind ma gindesc in ce deshert cinematografic a erupt, schimbind total peisajul...). Se intimpla sa fie si pe gustul meu personal, dar asta e secundar.
Asta nu inseamna ca nu mi-ar placea sa vad comediile, romance-urile, eventual thrillerele de calitate romanesti .... nu stiu daca SF-ul sau action-adventure-ul sint posibile, poate ca da, deocamdata nu pot sa mi le imaginez....tot cazul, cum spuneam mai sus in alt posting, trebuie sa apara acei cineasti care sa creada in ceea ce fac atunci cind scriu astfel de scenarii si le regizeaza. Pina atunci, ma bucur si eu de ce avem deja si ma bucur mai ales ca acuma peste tot in lume cind zici "film romanesc" iti este garantata atentia interlocutorului...
Pauline Kael
03 Aug 2008, 15:43
pai hai. 8) Ai pina la 1 noiembrie sa vii cu povestea (nu scenariul, doar povestea, ce se intimpla, personajele, drama, deznodamintul)
Am inteles,idei sunt destule,povestea trebuie sa fie neaparat de dragoste si romantica?
nu, dar am inteles ca asta e unul dintre genurile de care e nevoie pe piata. Plus ca un film de dragoste e mai ieftin decit unul SF, action-adventure sau mai stiu eu ce. Asa ca eu zic sa incepi de acolo, realist vorbind. Dar daca-ti vine sa scrii un nou Sixth Sense, please nu te autocenzura
Cred ca ar fi cel mai indicat sa vorbim prin PM,eventual mail,mess,pentru ca nu vreau sa cad in capcana ridicolului,consider ca sunt destule priviri meschine si zeflemele pregatite in tunuri..Va asigur daca sprijinul moral e indeajuns de puternic va voi oferi pe tava cate subiecte doriti,de la horror pana la love-story.Sunt foarte entuziasta,dar ma descurajeaza expunerea pe un forum destul de impersonal si rece.
Mai in gluma, mai in serios, propun o emisiune moderata de andreea marin sau de raduleasca, sau de cine doreste si se pricepe, care sa se ocupe strict cu gasirea banilor de la contribuabilul sarac sau mediu pentru filmul romanesc. Un format saptaminal, de 1-2-3 ore, cit vrea postul respectiv, prin care sa se adune 10 euro cu 20 cu 50 si cu 1000 de la anonimi (ii urasc pe aia care spun public cit au dat si ca au dat, ca botezatu care a trimis chiloti cu strasuri la sinistrati) pentru proiecte care merita. Pentru cei ai caror parinti nu au fost intreprinzatori dupa 90 si nu au stiut sa-si creasca bogatia prin agriculturi, avocatenii sau alte chestii lucrative. Ca sa vorbesc despre cei care au lucrat licit sau aproximativ. Aceia sa se finanteze singuri, ca au de unde.
Si, in schimb, contribuabililor li se poate oferi, ca sa facem show frumos si amuzant, cite un rol in film, mai mic sau mai mare, care sa se obtina prin licitatie bine tinuta sub control in asa fel incit sa se promoveze deja filmul, dar fara sa sa dea decit mici detalii, daca au talent, sau macar sansa de a-si vedea in film un obiect drag sau o poza cu iubita din liceu sau orice vor ei, ca sa fie din start atasati de proiect.
De asemenea, mi se pare foarte fezabil ca maharii sa isi ofere finutz casele pe care nu le-a vazut nimeni drept locatie de filmare, pentru a se reduce costurile semnificativ si a vedea si noi in film si spatii noi, decorate cu gust, care sa nu fie studio.
Ce parere aveti?
Pe majoritatea lumii o doare fix in pula ca vor unii sa faca filme.Aia care au bani sunt in general batrani si au alte interese,sa isi pazeasca averile etc etc.
Pauline Kael
08 Aug 2008, 11:37
dac-as avea banii paparudei aleia de parishilton :?
N`are ea bani ... are mami si tati.O baga presa in seama doar ca e proasta si isi arata curul si tatele oriunde se duce :lol:
Pauline Kael
08 Aug 2008, 12:44
N`are ea bani ... are mami si tati.O baga presa in seama doar ca e proasta si isi arata curul si tatele oriunde se duce :lol:
Am si io de-alea ,si naturale. :P
O baga presa in...seama pt ca ii plateste cred.Si scot bani din scandalurile ei.Cica a refuzat-o si imbrancit-o ala,cum il cheama fotbalistul spaniol la moda...
Intre noi fie vorba,fundul cred ca e ok(nu l-am vazut) dar altceva n-are.Are nasul mare.
On:sa facem totul.
Floydman
04 Nov 2008, 16:08
imi vine greu sa comentez filmul asta. poate pt ca mi-e lene, poate pentru ca nu vreau sa ii accept minusurile aratate aici, obiectiv sau nu, de altii...
i le constientizez dar nu i le accept... de ce? simplu, filmul asta pentru mine a fost magie.
va amintiti secventa spectatorilor de la premiera Independenta Romaniei? cum se minunau? cum radeau, se uitau atent, comentau? Eu cred ca prin acele cadre, Nae Caranfil ne-a pus o oglinda in fata noua, celor care mai mergem din "cand in cand" la cinema... cum va spuneam...magie...e ca senzatia in care iti vezi trecutul sau prezentul sau viitorul in bila de cristal a vrajitorului....
PS: voi prefera intotdeauna "Eu domnesc!" lui "te fac o saorma?"
gionloc
04 Nov 2008, 17:35
filmul asta pentru mine a fost magie.
la fel am simtit si eu cind am vazut Restul e tacere. a doua oara (http://agenda.liternet.ro/articol/6565/Lucian-Maier/Placutul-fior-cinematografic-Restul-e-tacere.html) inca mai intens!
ricutza
05 Nov 2008, 00:41
Eu nu pot sa cred asa ceva - nae nu a gasit bani nici acum? :x
Sint atitia bogatani cu iahturi si fitze, chiar nici unul nu a inteles ca e cazul sa investesca in film?
zi-mi si mie...ce filme romanesti si-au scos banii de productie?
sicer cred ca le poti numara pe degetele de la o mana cel putin la cele dupa '89.
aaaa...si sper ca va dati seama ca din biletul de cinema, un mic procent de intoarce la producator....deci nu-mi spuneti acum de MDL ca a avut nu stiu cati spectatori la mall, care inmultiti cu pretul biletului, dau profitul filmului.
si nu vorbim nici de premiile in bani castigate la festivaluri.
cand o sa ai raspunsurile la intrebarile astea, vei vedea si de ce nimeni nu vrea sa investeasca in filmul romanesc. nu sunt oamenii absuri...macar cand ii sparg la cumparaturi in milano, au o satisfactie proprie...macar cand ii doneaza la un orfelinat au o multumire morala....dar sa-i dea unui regizor care sa-si faca vile si sa-si ia masini...de ce?
Floydman
05 Nov 2008, 07:57
nici eu n-as conta pe mecenat.
asta e formula..cateva filme sprijinite din fonduri de stat (poate procesul de selectie pt finantare sa fie imbunatatit, adica schimbat radical) si restul productii comerciale care sa faca mai multi bani decat scot. daca e cineva in stare sa le faca.
ce rost are sa mergi cu mana intinsa la bogatasi? astia nu prea vor da niciodata bani benevol pentru filme...filmele nu sunt binefaceri propriu zise. si nici impactul de imagine nu e extraordinar, daca ai sponsorizat un film, tu persoana fizica sau firma.
Led-Ze-Pencil
05 Nov 2008, 08:14
Off, toate discutiile despre filme deviaza in off, despre bani.
Propun ca acest subiect, banii, sa fie considerat on-topic pe oriunde ar aparea, ca deh, filmul se face cu bani. Iar restul de la bani e tacere.
Desi ce frumos ar fi sa ne tinem de tema topicului!
gionloc
05 Nov 2008, 11:35
asta mai trebuia acum ca sa avem o capsuna pe tort - Nae sa gaseasca bani pentru film la bogatasi, sa faca un film despre primul film romanesc, care era facut cu bani gasiti la bogatasi, sa ii fie furat filmul de bogatasii astia actuali cind el era in Paris pentru a vedea Entre les Murs, bogatasii sa ajunga sa ia oscarul cu filmul sau, Nae sa gaseasca alti bani la alti bogatasi sa faca un film despre cum au luat aia oscar cu filmul sau furat, bogatasii astialalati sa ii dea bani in speranta ca vor fura noul film cind Nae va fi plecat la bere, ca vor lua alt oscar si asa vor ajunge presedinti ai tarii............
blackcat
31 Dec 2008, 13:17
Ca sa sustin si eu filmul romanesc am zis sa nu piratez Restul e tacere si am cumparat DVD-ul. Am ramas perplex cind am vazut ca in anul 2008 acest film e filmat in 4:3.
Cum e posibil asa ceva? Daca nici macar cei care au facut acest film nu se respecta noi de ce i-am respecta? Unde au vazut ei ca se mai fac filme 4:3? Daca nu s-au trezit nici in 2008 ma indoiesc ca se vor mai trezi vreodata.
Airlight
31 Dec 2008, 17:13
Filmul e facut in format cinemascop, 2.35 la 1 si era bine daca te duceai sa il vezi in cinema pentru ca isi merita fiecare milimetru de panza.
Nu e deci vina autorilor, trebuie sa fie ceva din transpunerea de pe film pe video sau din setarile sistemului tau de acasa.
Oricum, felicitari pentru achizitie.
blackcat
01 Jan 2009, 11:37
Pe carcasa DVD-ului scrie clar 4:3. Costa 40 de lei si nu 9 lei cum sunt alea din reviste. Prin urmare, m-am hotarit sa nu mai cumpar nici un film romanesc, le voi pirata linistit pina ce producatorii se vor hotari sa ne respecte pe noi, consumatorii.
Cum spunea si Airlight mai sus.Da vina pe cei care au scos dvd`ul pe piata nu pe cei care au muncit sa ne ofere un film frumos.
films4all
07 Jan 2009, 12:31
blackcat e unul din acei consumatori (multi) romani. E nemultumit, pacaliti etc... saracul. De suparare nici nu stie pe cine sa arunce vina. Da si el in stanga si-n dreapta... poate nimereste.
blackcat tata, cumpara filme romanesti dar fii mai atent cand cumperi ceva. Analizeaza, uita-te, framanta-te, intreaba-te, suspecteaza! NU TE COSTA NIMIC! :)
larinho80
07 Jan 2009, 16:03
Pe carcasa DVD-ului scrie clar 4:3. Costa 40 de lei si nu 9 lei cum sunt alea din reviste. Prin urmare, m-am hotarit sa nu mai cumpar nici un film romanesc, le voi pirata linistit pina ce producatorii se vor hotari sa ne respecte pe noi, consumatorii.
well ,da e 4:3,in sensul ca nu anamorfic,dar formatul ecranului este 2:35
StefanDo
14 Jan 2009, 09:06
Filmele straine care concureaza la Oscar:
* Austria, Revanche, Gotz Spielmann, director;
* Canada, The Necessities of Life, Benoit Pilon, director;
* France, The Class, Laurent Cantet, director;
* Germany, The Baader Meinhof Complex, Uli Edel, director;
* Israel, Waltz with Bashir, Ari Folman, director;
* Japan, Departures, Yojiro Takita, director;
* Mexico, Tear This Heart Out, Roberto Sneider, director;
* Sweden, Everlasting Moments, Jan Troell, director;
* Turkey, 3 Monkeys, Nuri Bilge Ceylan, director.
Cred ca Laurent Cantet nu va rata premiul Oscar dupa ce a luat Cannes-ul.
Din pacate nu stiu daca vreun film romanesc va ajunge pe lista scurta, daca nici 432-ul impins de la spate de Cannes nu a reusit...
Restul e tacere desi mie mi-a placut nu a fost decat o propunere sortita esecului din start. Cred ca distributia in salile din strainatate a oricarui filmul (pentru a fi apreciata o capodopera trebuie mai intai vazuta) poate inclina decisiv balanta la un festival.
StefanDo
14 Jan 2009, 09:36
Sunt doar trei filme care au luat si palme d'or si oscar pentru cel mai bun film strain, deci e f. posibil sa-l rateze si cantet :)
Sunt doar trei filme care au luat si palme d'or si oscar pentru cel mai bun film strain si ele sunt...
StefanDo
14 Jan 2009, 11:57
Toba de tinichea/Die Blechtrommel
Pele cuceritorul/Pelle Erobreren
si inca unul pe care l-am uitat
Atunci sa pariem pe un altfel de film despre mafie cum este "Gomorra" lui Matteo Garone, adaptarea romanului lui Roberto Saviagno?
StefanDo
14 Jan 2009, 13:37
nu, din moment ce gomorra nu se afla pe lista celor noua filme ;)
Pashpix
31 Jan 2009, 11:21
Nae Caranfil acuzã de plagiat spotul "Delaco"
Regizorul Nae Caranfil a declarat vineri, pentru NewsIn, cã reclama la caºcavalul "Delaco", difuzatã la televiziune, plagiazã o secvenþã din filmul "Filantropica", realizat de el în 2002, în timp ce agenþia de publicitate care a realizat spotul se abþine de la comentarii. "Probabil cã ºuþii din metrou s-au fãcut fraþi de cruce cu copywriterii în costum ºi cravatã de la agenþiile de publicitate. Se furã portofele, se furã mitraliere, de ce sã nu se fure ºi scene din <<Filantropica>>. Plus cã ideea conform cãreia caºcavalul întãreºte muºchii mi se pare insolitã. În privinþa unui demers legal, sunt sceptic, nu cred cã Legea drepturilor de autor din România este echipatã pentru asemenea situaþii. O sã mã consult, totuºi, cu un avocat. Creativii din publicitate au noroc cã nu trebuie sã-ºi semneze <<operele>>. Dacã ar fi obligaþi sã o facã, mulþi dintre ei ar trebui sã-ºi poarte ruºinea unor <<furãciuni>> atât de flagrante cum este cea de faþã, asemenea unui dosar compromiþãtor de la CNSAS. Nu sunt convins cã am destulã energie ºi rezistenþã la prost-gust, ca sã-mi bat capul cu aceastã aiurealã", a spus regizorul.
Spotul "Delaco", cu durata de 30 de secunde, prezintã o salã de clasã în care intrã patru bãrbaþi, deciºi sã îi convingã pe elevi sã renunþe la alimentele considerate nesãnãtoase. ªeful grupului se repede la pachetele cu mâncare de pe bãnci ºi le aruncã pe jos, cu gesturi brutale, cãlcându-le apoi în picioare. Apoi, la sugestia aceluiaºi personaj, un alt musafir îºi aratã muºchii la propriu, pentru a-i impresiona pe copii cu privire la efectele benefice ale consumului de alimente fãrã chimicale. Cu ºase ani înaintea spotului "Delaco", Nae Caranfil, regizor ºi scenarist al peliculei "Filantropica", a imaginat o scenã similarã, în care doi cãmãtari dau buzna în clasã, în cãutarea unui elev care îi datora bani aºa-numitului Baronul. Intruºii întrerup ora la care preda personajul interpretat de Mircea Diaconu, iar unul dintre ei, sesizând rumoare în bãnci, scoate pistolul ºi îl agitã spre copii, spunându-le imperativ sã facã liniºte ºi sã îºi vadã de lecþii.
Directorul de creaþie al agenþiei care a realizat spotul (CAP), Costin Popescu, a refuzat sã facã vreun comentariu vizavi de afirmaþiile lui Caranfil, precizând doar cã îºi rezervã dreptul de a replica dupã apariþia materialului. Alte voci din rândul publicitarilor sunt însã ferme. "Este copiat 1 la 1 dupã secvenþa din film. Spotul demonstreazã lipsã de imaginaþie", au declarat surse din rândul specialiºtilor în creaþie.
Producþiile cinematografice reprezintã o sursã constantã de inspiraþie pentru creatorii de reclame. Unul dintre cele mai apreciate spoturi româneºti de dupã 1990, creat de Bogdan Naumovici, prezintã cu un umor spumos sinopsisul filmului "Rãzboiul stelelor", cu scopul de a promova marca de televizoare Teletech. Creatorul reclamei ºi-a asumat însã fãrã rezerve atât sursa de inspiraþie, cât ºi intenþia de a parodia.
Led-Ze-Pencil
31 Jan 2009, 11:50
Interesanta problema, intr-adevar.
Pe de o parte Nae are dreptate, spotul este inspirat din secventa aia din Filantropica, in mod clar. (ciudat ca abia acum a observat, spotul ruleaza de vreo jumate de an, cred)
Pe de alta parte, este doar "inspirat", nu e 1:1 cum zic aia, si poate fi catalogata drept parodie, nu plagiat. Pacat ca oamenii din agentia aia sunt fraieri si amana comentariile, incriminandu-se singuri prin tacere.
Daca e parodie (si eu zic ca asta este) sau "citat", nu stiu cum va fi cu drepturile de autor.
In fond, daca un cascaval plin de gauri spunea: "Un fleac, m-au ciuruit" ce era, parodie sau plagiat? :)
Se poate stabili, punand in fata cele doua secvente, ca nu e vorba de 1:1. Va fi poate 1:0,4. Unde incepe plagiatul, unde parodia? asta va fi greu de stabilit.
L.E.
pentru cine vrea sa revada si sa compare cele doua secvente:
http://www.adevarul.ro/rss/articol/nae-caranfil-acuza-un-spot-publicitar-de-plagiat-video.html
Pitbull
31 Jan 2009, 19:11
Observatiile lui Led sunt întru totul juste - chiar mä pregäteam sä comentez, dar ar însemna sä repet tot ce-a spus el.
1:1 :P !!!
Led-Ze-Pencil
01 Feb 2009, 06:44
Oricum, Nae ar trebui sa fie mandru, numai secventele celebre se parodiaza.
Cate ar mai putea spune si cei care au facut filme cu Mafia despre spotul asta:
http://www.youtube.com/watch?v=ATZAs6dL5eY :)
Sau chiar spotul facut de Nae pt TIFF, cu James Bond.
Si, in fond, chiar in Filantropica apare o parodie de spot la o pasta de dinti, nu mai stiu cum se numea. Asa ca filmul si publicitatea sunt chit. :D
Pashpix
07 Feb 2009, 18:06
Agenþia CAP îi cere lui Nae Caranfil sã-ºi cearã scuze în mod public pentru acuzaþia de furt
Agenþia de publicitate CAP i-a transmis, joi, lui Nae Caranfil o notificare prin care îi cere sã îºi cearã public scuze pentru acuzaþia de "furt", dupã ce regizorul a afirmat cã "Delaco ªcoala", spotul publicitar la caºcavalul Delaco, plagiazã una dintre scenele filmului "Filantropica".
Potrivit reprezentanþilor CAP, "notificarea, transmisã prin intermediul unei societãþi de avocaturã, exprimã dezacordul faþã de acuzaþia de <<furt>> a drepturilor pe care le deþine ca regizor al filmului <<Filantropica>>, acuzaþie adusã autorilor spotului <<Delaco ªcoala>>. Prin aceeaºi notificare, agenþia de publicitate CAP a cerut regizorului Nae Caranfil sã retracteze de urgenþã declaraþia de presã din data de 30 ianuarie, privind acuzaþia de <<furt>>, ºi sã îºi prezinte scuzele în mod public, pentru a înlãtura prejudiciile cauzate în mod injust prin declaraþia fãcutã."
Reprezentanþii agenþiei de publicitate CAP au declarat, pentru NewsIn, cã aceasta este singura cale de soluþionare amiabilã a situaþiei litigioase generate de declaraþiile defãimãtoare din data de 30 ianuarie ale lui Nae Caranfil. "În cazul în care acesta nu va da curs notificãrii agenþiei, aceasta îºi rezervã dreptul de a-l acþiona în instanþã", adaugã reprezentanþii CAP.
Contactat telefonic de NewsIn, ca urmare a reacþiei formulate de agenþia de publicitate CAP, regizorul a declarat: "Dacã vroiam sã fac o acuzaþie de plagiat, mã duceam în instanþã. Nu am folosit cuvântul <<plagiat>>. Am formulat un comentariu amar, cinic. Un comentariu nu e o acuzaþie. La ziar nu acuz, la ziar comentez. Pe de altã parte, se vede cu ochiul liber cã este vorba de un spot inspirat. Cine vrea sã vadã, vede."
Pe data de 30 ianuarie, Nae Caranfil a comentat spotul, pentru NewsIn, astfel: "Probabil cã ºuþii din metrou s-au fãcut fraþi de cruce cu copywriterii în costum ºi cravatã de la agenþiile de publicitate. Se furã portofele, se furã mitraliere, de ce sã nu se fure ºi scene din <<Filantropica>>. Plus cã ideea conform cãreia caºcavalul întãreºte muºchii mi se pare insolitã. În privinþa unui demers legal, sunt sceptic, nu cred cã Legea drepturilor de autor din România este echipatã pentru asemenea situaþii. O sã mã consult, totuºi, cu un avocat. Creativii din publicitate au noroc cã nu trebuie sã-ºi semneze <<operele>>. Dacã ar fi obligaþi sã o facã, mulþi dintre ei ar trebui sã-ºi poarte ruºinea unor <<furãciuni>> atât de flagrante cum este cea de faþã, asemenea unui dosar compromiþãtor de la CNSAS. Nu sunt convins cã am destulã energie ºi rezistenþã la prost-gust, ca sã-mi bat capul cu aceastã aiurealã."
Spotul "Delaco ªcoala", cu durata de 30 de secunde, prezintã o salã de clasã în care intrã patru bãrbaþi, deciºi sã îi convingã pe elevi sã renunþe la alimentele considerate nesãnãtoase. ªeful grupului se repede la pachetele cu mâncare de pe bãnci ºi le aruncã pe jos, cu gesturi brutale, cãlcându-le apoi în picioare. Apoi, la sugestia aceluiaºi personaj, un alt musafir îºi aratã muºchii la propriu, pentru a-i impresiona pe copii cu privire la efectele benefice ale consumului de alimente fãrã chimicale.
Cu ºase ani înaintea spotului "Delaco ªcoala", Nae Caranfil, regizor ºi scenarist al peliculei "Filantropica", a imaginat o scenã similarã, în care doi cãmãtari dau buzna în clasã, în cãutarea unui elev care îi datora bani aºa-numitului Baronul. Intruºii întrerup ora la care preda personajul interpretat de Mircea Diaconu, iar unul dintre ei, sesizând rumoare în bãnci, scoate pistolul ºi îl agitã spre copii, spunându-le imperativ sã facã liniºte ºi sã îºi vadã de lecþii. Este copiat 1 la 1 dupã secvenþa din film. Spotul demonstreazã lipsã de imaginaþie", au declarat, pe acelaºi subiect, surse din rândul specialiºtilor în creaþie.
Led-Ze-Pencil
07 Feb 2009, 18:33
Of, of, of, ce s-a intins povestea ca_cascavalul prajit.
si nae a exagerat dar si astia acum, vor scuze publice...
ar trebui nae sa-si pregateasca niste texte de scuze inteligente (ca are cu ce) incat sa rada toata lumea de agentia asta.
inteleg, lucreaza pe bani grei, clientul Delaco le-o fi pus piciorul in prag, dar au dat un raspuns penibil: notificari, somatii, avocati, amenintari, procese... Puteau fi mai abili si mai inteligenti, puteau raspunde mai cu CAP. Si daca vor castiga sa zicem procesul, nu tot ar pierde in reputatie? Nae e un nume iar spotul...
(sau poate CAP inseamna ce-a-pe?)
E.Floares
07 Feb 2009, 19:07
Nu cred ca se va ajunge in instanta, nu-si va cere nimeni scuze. Se vor linisti cu totii si-si vor vedea de treaba in continuare.
Led-Ze-Pencil
07 Feb 2009, 19:40
un raspuns din partea lui nae de sa crapam cu totii de ras tot ar merita. :)
Led-Ze-Pencil
17 Feb 2009, 11:10
http://www.iqads.ro/Buzz_read_10062/s_a_mai_facut_.html
Data: 10-02-2009 | Articol de Mirabela Manea
S-a mai facut!
Regizorul Nae Caranfil i-a batut obrazul agentiei Cap pentru spotul "Toni Delaco la scoala", pe motiv ca ar plagia o secventa din "Filantropica", filmul regizat de el in urma cu cativa ani. Reactia agentiei e exprimata mai jos de Feher, senior copywriter-ul care a lucrat la spotul invinuit.
IQads: V-a intimidat acuzatia de furt a regizorului Nae Caranfil?
Raluca Feher: Daca m-ar fi intimidat nu am fi apelat la un avocat. As fi stat intimidata in coltul meu, asteptand ca lumea sa uite, asa cum se practica in orice domeniu in Romania, de la politica la Eurovision.
Publicitate
IQads: Pana la urma, s-a intimidat dl Caranfil si a declarat ca a facut doar un comentariu, nu o acuzatie. In conditiile astea, va mentineti actiunea in instanta?
Raluca Feher: Notificarea trimisa de avocatul nostru domnului Caranfil ii cerea ca in termen de 48 de ore sa isi ceara scuze public agentiei Cap. Acest lucru nu s-a intamplat inca si, daca pina maine (11 februarie) nu se aude nimic, il vom da in judecata.
IQads: Care este miza? Ce ii cereti lui Nae Caranfil in cazul in care aveti castig de cauza?
Raluca Feher: Sa-si ceara scuze publice, sa ne ofere 1 leu daune morale si sa plateasca toate cheltuielile de judecata.
IQads: Daca va acuza si Francis Ford Coppola ca ati preluat sintagma "Nasul" in spotul cu pricina?
Raluca Feher: Probabil domnul Francis Ford Coppola stie mult mai multe lucruri despre ce inseamna drepturile de autor, asa ca intelege ca "nasul" nu e o sintagma, ci un cuvant pe care nu are nimeni drepturi exclusive de folosire. Nasul este o creatie a mafiei, nu a cinematografiei, devenit referinta culturala prin filmele lui Coppola.
IQads: Cat de la limita este asemanarea intre cele doua secvente de film, la rece vorbind? Ar putea fi considerat acum spotul un spoof al secventei din "Filantropica", desi intentia voastra nu a fost asta?
Raluca Feher: Cele 2 secvente seamana in aceeasi masura in care seamana secventa din “The war of the world” al lui Spilberg cu extraterestrii forfotind prin beci cu extraterestrii forfotind la beciul din "Signs" al lui Night Shyamalan. Numai ca la noi daca avem o sala de clasa si niste domni violenti intrand in ea, inseamna ca avem un caz de copiere. Nu conteaza ca nu exista nici o alta legatura intre povesti, nu se discuta despre acelasi lucruri, nu exista similitudini intre intrigile respectivelor "opere". Daca ar fi sa ne luam dupa domnii care folosesc cuvantul plagiat fara sa-i cunoasca intelesul, nu am mai putea sa facem spoturi cu mafioti pentru ca ne da Coppola si autorii serialului Sopranos in judecata, Romtelecomul ar fi trebuit sa fie tarat in instanta de catre Tim Burton, Whiskas de autorii lui Garfield sau Bergenbier sa plateasca pentru ca are o secventa similara cu una din filmul “Shallow Hal” etc. Mai amuzant este ca autorului filmului “Filantropica” nici nu i-a trecut prin cap ca cineva nu i-a vazut creatia, desi are 115.000 de spectatori la activ (data luata de pe videofil.ro din 2007. Hai sa umflam si sa spunem ca sunt 150.000 de oameni care au vazut filmul pina azi). Nu vorbim, deci, de un Matrix, Nasul, Star Wars sau alt gigant pe care sa-ti fie aproape imposibil sa il fi ratat si care iti poate servi ca posibila sursa de inspiratie.
IQads: Cine are copyright pe ideea spotului "Toni Delaco la scoala"?
Raluca Feher: Cap are drepturi patrimoniale (recunoasterea faptului ca suntem autori) asupra ideii, iar Delaco are drepturi integrale de utilizare.
IQads: In publicitate tot umbla vorba ca un ad "s-a mai facut". Cum mai poti fi sigur ca nu vei fi acuzat de plagiat sau cum poti sa te aperi de acuzatia asta?
Raluca Feher: Depinde cum este formulata acuzatia si cine o face. Daca sunt comentarii de frustrati de pe forumuri ii lasi in pace pentru ca ai lucruri mai importante de facut. Daca acuzatia vine din gura unei personalitati ale carei vorbe, preluate de presa, iti pot produce daune morale si materiale, rezolvi problema in instanta. Stiu ca pina acum nu s-a mai facut asta, dar tocmai din motivul acesta si pentru ca nimeni, in Romania, nu-si mai masoara vorbele, trebuia sa o facem noi. Lucram intr-un domeniu in care credibilitatea e foarte importanta si nu ne putem permite sa o lasam terfelita de oricine.
Comentarii
1
normal
de mirelradoi (2009-02-16 12:56:41)
"Probabil ca sutii din metrou s-au facut frati de cruce cu copywriterii in costum si cravata de la agentiile de publicitate. Se fura portofele,
se fura mitraliere, de ce sa nu se fure si scene din Filantropica. Plus ca ideea conform careia cascavalul intareste muschii mi se pare insolita.
In privinta unui demers legal, sunt sceptic, nu cred ca Legea drepturilor de autor din Romania este echipata pentru asemenea situatii. O sa ma
consult, totusi, cu un avocat. Creativii din publicitate au noroc ca nu trebuie sa-si semneze operele. Daca ar fi obligati sa o faca, multi dintre ei ar trebui sa-si poarte rusinea unor furaciuni atat de flagrante cum este cea de fata, asemenea unui dosar compromitator de la CNSAS"
declaratiile publice, de tipul asta necesita o demonstratie rationala si pertinenta ptr ca afecteaza oameni si firme.
2
Probabil ca...
de gicusudoru (2009-02-16 09:17:27)
...nimeni nu s-ar fi suparat daca ar fi iesit o chestie simpatica. S-ar fi incadrat elegant ca "citat cultural" si toata lumea ar fi zambit. Asa insa a ramas la statutul de furaciune. Una e sa-ti preia cantecul Sting, de pilda, si cu totul alta s-o faca Florin Salam...Partea amuzanta a povestii e elanul cu care copywriterul isi apara punctul de vedere si da spectaculos cu mucii-n fasole. Asta-i stilul romanesc: cine tipa mai tare are dreptate (dovedit statistic la romanika).
3
Atitudine jignitoare
de axel15c9 (2009-02-15 04:16:58)
Orice ar fi spus domnul Caranfil, nu cred ca aveti dreptul sa tratati o persoana care a adus contributii REALE la cultura romaneasca cu un asemnea dispret si cu o atitudine zeflemista. Am inteles ca v-a adus; fondate sau nefondate, asta urmeaza sa decida instata. Dar de la o replica normala si pana la o batjocorire intr-un mediu public a unui regizor de marca al Romaniei e cale lunga. Cred ca cei mai multi cititori ai iqads sunt dezgutati de aceasta atitudine care nu face cinste nici agentiei CAP, nici advertisingului romanesc.
Rusine!
4
Filantropica
de vladx (2009-02-13 08:09:25)
Da, s-a mai facut. E copy-paste din Filantropica. Cu singura diferenta ca varianta asta nu are haz.
Celalalt spot Delaco cu mafioti insa are umor, chiar mi-a placut.
Si vorba recuperatorului din Filantropica: SI POAT PRIND PE VREUNUL CA INCEARCA SA COPIEZE!!!
5
inca ceva
de danapet (2009-02-12 16:58:37)
Pentru niste oameni de publicitate, cu pretentia ca sunt conectati la toate formele de cultura si subculturacontemporana cel putin, a recunoaste ca nu au vazut filmul Filantropica echivaleaza cu o recunoastere in public ca in timpul studiilor nu ati citit decat lecturile obligatorii. Ma repet, dar e trist!!
6
Ce mizerie!!
de danapet (2009-02-12 16:48:39)
E un furt mizerabil! Eu n-as fi avut curajul sa comentez! Sunt convinsa ca ati selectat scena special, pentru ca face apel la un "imaginar colectiv" in care filmul "filantropica" si-a facut loc cu mult timp inainte, fiind o capodopera. Ne ascundem dupa degete, dar suntem publicitari si avem voie sa folosim dupa bunul plac chiar in conversatii uzuale replici de tipul "Mana intinsa care nu spune o poveste, nu primeste pomana!" - a se vedea filmul. Intamplator, studiul meu final pe vremea cand eram la facultate a fost o analiza a acelui segment de publicitate care "isi trage seva" din opere de arta. Si le foloseste cu succes sau nu. Spotul este un esec pe care nimeni cu capul pe umeri nu-l mai ia in serios, pentru ca sunteti incapatanati si fatarnici. Si va pretati la astfel de chestii...Trist!
7
Ca la noi, creativitate canci!
de Bibiloi007 (2009-02-12 16:45:07)
Nustiu daca toti cei care au comentat acest spot au vreo legatura cu publicitatea. Un lucru este cert: nu este original. Nae Caranfil are dreptate. Orice cinefil isi da seama ca ideea este "copiata" din filmul Filantropica, in regia lui Nae Caranfil cu Mircea Diaconu si Gheorghe Dinica. Scena cu racketul moldovean in sala de clasa este bestiala si a stat la baza spotului lui Delaco. A propos, lucrez in publicitate de 15 ani!
Atat am avut de spus. S-auzim de bine.
8
nae CAPanfil ... suntem noi
de mane8 (2009-02-12 12:41:00)
"avocatul nostru creativ" va demonstra incepand de maine dupa 11, ca n-am vazut R-ul ...niciodata...KAPut !?
9
pfff
de viezurea (2009-02-12 11:58:03)
Mi se pare o super imbecilitate sa spui ca Intratul unor mafioti intr-o sala de clasa este inventat de tine. Baaeee, mi-ati furat ideea, de la mine ati invatat ca mafiotii intra in sali de clasa....pfff...ce prostie
10
cap
de iacobini2004 (2009-02-12 10:24:33)
A ajuns CAP agentia anului si nu stiu eu? pfff avocati auzi....
11
Clasic tupeu romanesc
de iacobini2004 (2009-02-12 10:22:16)
Sincer acesta Raluca Feher, are tupeul clasic al unui om fara scrupule...asta se vede prin aberantul (doar 150.000 spectatori a avut Filatropica). Draga mea, hai sa fim realisti, acest film a fost la TV si dat jos de pe net de milioane de oameni. Faza cu inspiratul poate sa fie si sa nu fie adevarata, insa reactia unor p***** cum sunteti voi sa il da-ti in judecata pe dl. Caranfil, doar denota nesimtirea grasa si tupeul pe care il aveti in voi. Trebuia rezolvata treaba pe cale amiabila nu in smecherie de avocati, in care cereti sa se umilieasca in fata voastra un om de la care voi ati invatat si mai aveti probabil indirect de invatat.
12
asemanare
de dacu (2009-02-12 10:03:26)
chiar daca nu a vazut filmul, ar trebui sa-l vada acum... nu se stie ce reclame vor mai veni / acuma, ca or semana sau nu cu o scena de film, nu mai conteaza atita timp cit ai avocat la dispozitie...
13
prostii
de barbariscka (2009-02-12 01:39:16)
Ce legatura are un fragment din Filantropica cu spotul respectiv? Ce reprezinta ca idee filmul, fragmentul respectiv si spotul in cauza? Ce mesaj are fragmentul si, ce mesaj are spotul? Noi de fapt despre ce plagiere ne batem gura?
14
corect
de iojad (2009-02-11 23:41:42)
jos, 1
15
pila
de Leu_Brunett (2009-02-11 20:29:21)
pentru ca a angajat-o, pila mi se pare o mare scula.
16
Si asta cum e?
de Demonis (2009-02-11 18:07:32)
Acuma .. sa nu sarim toti si sa spunem ca cei de la CAP mai si copie si ca inspiratia poate nu-i mai ajuta. Dar e un post pe net la www.brotherhood.ro unde POATE fi o coincidenta. Desi nimeni nu stie cine a fost prima. Gaina sau oul. Asta cred ca decide fiecare.
17
FACE BINE LA CAP
de vineri (2009-02-11 18:00:10)
Face bine la cap...sa nu mai copiati din alta parte ca niste nesimtiti si sa mai aveti tupeul sa contraziceti ceea ce vede toata lumea.
18
Esti autist?
de Shaptec (2009-02-11 17:17:54)
Amice, cat de greu e sa pricepi ca femeia spune ca NU A VAZUT FILMUL?
19
s-a mai facut
de darci (2009-02-11 16:40:02)
chiar ca s-a mai facut, exact de catre Nae Caranfil in Filantropica. ATi copiat spiritul. ceea ce nu e putin.asa trebuie sa se apere si Caranfil. tot copiat se numeste.
Pitbull
17 Feb 2009, 11:14
Chestia asta devine o zamä-lungäää...
vBulletin® v3.5.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.