PDA

View Full Version : "Ingerul necesar"


StefanDo
07 Feb 2007, 17:01
Un film cu adevarat necesar pentru o schimbare in stilul cinema-ului romanesc, Ingerul necesar al lui Gheorghe Preda este in curs de finalizare. Inca nu l-am vazut (probabil saptamana viitoare), dar trailerul arata foarte bine, muzica e dementiala, iar povestea este diferita de ceea ce s-a facut in ultima vreme la noi. Aflati mai multe despre film (afisul nu este gata inca) la pagina dedicata lui pe cinemagia: http://www.cinemagia.ro/movie.php?movie_id=7684

Ce parere aveti? Eu unu' de-abia astept... :)

Durga
16 Mar 2007, 17:04
Un film cu adevarat necesar pentru o schimbare in stilul cinema-ului romanesc, Ingerul necesar al lui Gheorghe Preda
Si care ar fi "stilul "cinemaului romanesc? Ma rog, poate (te) explici.

Ingerul necesar e un film fara prea multe dialoguri; nu exista nici un narator care sa ne explice care- i treaba in mintea personajelor; de aceea urmaritul insusi al filmului e un demers intelectual- ni se dau cateva indicii (partea frumoasa este ca inchippuim scenarii posibile inainte de finalul filmului care dezleaga o parte din enigma. filmul se construiesste in mintea noastra, ne sda sugestii, ne fenteaza, apoi -odata jocul incheiat, ni se releva); mi s-a parut frumoasa povestea asta de dragoste: ea o fire interiorizata, creativa- suficienta siesi (in extremis) reuseste sa fie facuta curioasa de ceva din lumea exterioara; uite un barbat care a reusit sa-i atrraga atentia! smart.

Pitbull
16 Mar 2007, 18:16
Stefane, dacä-i pe väzutelea, vreau si eu.

jeleu
17 Mar 2007, 14:13
lansare in toamna, avanpremiera (cica) la tiff.

Pitbull
03 Jun 2007, 17:41
Pentru cä subiectul devine actual, ca sä nu avem topicuri paralele, i-am dat un brânci hopa-sus (mai ales cä filmul a început sä fie dezbätut tangential aläturi, în topicul "Californiei...").

herbert
03 Jun 2007, 18:15
n-am vazut, sper sa-mi placa atunci cand i-o veni ceasul, insa titlu asta cu heruvimi ma deruteaza...

Supastar
03 Jun 2007, 22:26
trailerul arata bine.

afisul este destul de "deosebit" doar k stiu poza de mai bine de 2 ani. un pic prea "postmodernist" s faci afis prin remake-ul unei poze. :hmm:

din nou sunt fortat sa conchid: indiferent cat de enervant e omul pe forum si indiferent cat de vechi e afisul, nu pot spune nimic despre film. astept s-l vad!

preda porter
03 Jun 2007, 22:39
??????

Supastar
03 Jun 2007, 22:42
nu incercam acuze mascate. fraza cu "afisul e destul de deosebit" e acolo pt k mai inainte citisem interviul luat de stefan in care stefan lauda afisul.

eu spun k stiu poza (care, dealtfel, imi place foarte mult; de aceea am si tinut-o minte) si m asteptam la alt afis. adica m asteptam la un afis pe care sa nu-l recunosc.

dar, in fine, poate imaginea asta este cea mai potrivita din lume pentru a reprezenta filmul.

preda porter
03 Jun 2007, 22:48
mi s-a parut haios ca personajul sa aiba in casa pe perete afisul filmului...d'aia nu sint diferite...

Supastar
03 Jun 2007, 22:51
da. aia am observat in trailer. e cool. desi nu puteam sti dc ideea nu era invers: afisul sa fie o poza din camera.

eu ma refeream la o poza mai veche (de cel putin 2-3 ani) pe care sunt 100% k o cunoasteti.

herbert
26 Jun 2007, 17:20
mai cinefili si cinefagi,
ati vazut filmul? acest Preda chiar poarta ingerul pe umar sau, asa, face valuri? please, scurt si clar.
merci.

Proletar
26 Jun 2007, 17:39
mai cinefili si cinefagi,
ati vazut filmul? acest Preda chiar poarta ingerul pe umar sau, asa, face valuri? please, scurt si clar.
merci.

Ca simplu cetatean prezent la difuzarea "ingerului" la tiff sunt de parere ca merita vazut.

gionloc
26 Jun 2007, 19:12
ati vazut filmul? acest Preda chiar poarta ingerul pe umar sau, asa, face valuri? please, scurt si clar.
merci.

scurt: nu poarta pe umeri decit idei din Lost Highway sau Cache (chiar daca scenariul Ingerului e anterior Cache-ului, tot ramine Lynch in picioare), pe care le stinge in stilul The Game... cu un personaj-prietena tras de limba - o englezo-romana cum numai in Point Zero mai gasesti... cu pulsiuni autiste realizate intr-un estetism feroce - a la Pi sau a la Suffering (un videogame) - care explica in stil romantic geneza ''operei de arta'', insa nu rezolva nimic din poveste... un film chinuit, neoriginal, de un teribilism infantil! un film care, la o adica, suna bine, insa nu-i foloseste la nimic.


mai multe poti vedea aci (http://agenda.liternet.ro/articol/4755/Lucian-Maier/Dau-Ingerul-necesar-pe-Rautaciosul-adolescent---a-saptea-zi-la-TIFF.html)

Mala Portugal
26 Jun 2007, 19:56
acest Preda chiar poarta ingerul pe umar sau, asa, face valuri?
Vazand filmul as zice ca pe umar poarta mai degraba un papagal decat un inger.

herbert
26 Jun 2007, 20:20
@gionloc
multumesc. iese ca nu ne ajuta nici ingerul cand nu stim sa formulam ce vrem...
@mala
am ras. o sentinta ca un glonte... dezamagit si ratacit, adica, asa, usor papagal.

gogu 2
27 Jun 2007, 09:41
Dar cam cite filme de un estetism feroce (sic !) ati mai vazut voi in aceasta cinematografie romaneasca de doi lei ?

Si de cind lucrul asta e de condamnat ? Apoi cu inspiratiile din Lynch si numaistiucine ma faceti sa rid...

Proletar
27 Jun 2007, 10:49
Dar cam cite filme de un estetism feroce (sic !) ati mai vazut voi in aceasta cinematografie romaneasca de doi lei ?

Si de cind lucrul asta e de condamnat ? Apoi cu inspiratiile din Lynch si numaistiucine ma faceti sa rid...

:) total de acord cu reactia fata de comentariile impanate cu trimiteri sofisticate la tot felul de regizori, curente, filme...
a devenit tot mai complicat sa spui daca un film ti-a placut sau nu :)

gionloc
27 Jun 2007, 11:57
Dar cam cite filme de un estetism feroce (sic !) ati mai vazut voi in aceasta cinematografie romaneasca de doi lei ?

Si de cind lucrul asta e de condamnat ? Apoi cu inspiratiile din Lynch si numaistiucine ma faceti sa rid...

a pune in meniul cinematografiei romanesti o noua reteta nu inseamna ca mincarea e buna! a inghiti orice numai pentru ca la noi nu s-a mai facut asa ceva tine de optiunea personala.

filmul merita vazut in scop didactic: pentru a vedea cum reciclarea unor idei deja bine desenate in franta sau sua nu reuseste sa inchege o poveste la noi - altfel spus: cum si atunci cind modelul e in fata, o copie buna nu iese, nici macar la o scara mai mica...

mai merita vazut si in spirit arghezian: pentru a vedea cum din bube, mucegaiuri si noroi (=crizele autiste ale tinerei artiste), nu prea iese nimic nou, caci pretu(i)ri noi nici nu pot fi gindite!

gogu 2
27 Jun 2007, 13:02
mai e o chestie care ma distreza copios : faptul ca voi nu va prindeti ca el face misto de toti aia pe care ziceti voi ca ii citeaza copiaza parafrazeaza so on...

face misto la un moment dat si de el...si implicit si de voi cu toate raportarile voastre obositoare...

sigur ca filme datea nu or sa prinda in veci in tarisoara gunoaielor, unde neorealismul a fost descoperit la vreo 50 de ani dupa ce altii l-au cam fumat...

gionloc
27 Jun 2007, 13:20
mai e o chestie care ma distreza copios : faptul ca voi nu va prindeti ca el face misto de toti aia pe care ziceti voi ca ii citeaza copiaza parafrazeaza so on...

face misto? ha ha... sigur ca face misto! in toata partea aia estetica nu face decit sa rida de o tinara care poate compune numai in momentul in care retraieste dramele copilariei! face misto de romantism, face misto de totalitaeta actelor creatiei... face misto de Lynch - probabil asta era smecheria schimbarii casetei video in dvd - loooool... si, evident, face misto de proprii actori, punindu-i sa respire replici fortate ca sa ii iasa lui intertextualitatea ironica postmoderna!

fugi nene de aci!

evident, prefer un neo sau un hiper realism cind dureros, cind jucaus, cind sentimental, cind teoretic, insa intotdeauna condus cu mina sigura... decit o ciorbica semipreparata si presque expirata, in notele unei cinematografii actuale...

Mala Portugal
27 Jun 2007, 13:44
mai e o chestie care ma distreza copios : faptul ca voi nu va prindeti ca el face misto de toti aia pe care ziceti voi ca ii citeaza copiaza parafrazeaza so on...

ca sa'ti permiti sa faci un misto cinematografic poate ar trebui sa fii la un nivel de la care sa le scuipi seminte'n cap celor luati in balon or' aici nu'i cazul fiindca filmul scartaie la chestiuni de abc

face misto la un moment dat si de el..
partea asta pare mai plauzibila

bourdon
04 Jul 2007, 16:17
Referitor la criticile de-a dreptul ridicole de mai sus, sunt mai degraba atacuri personale decat critici juste asupra filmului, critici de un infantilism rusinos, dictate de creierul unui papagal!...Sunt probabil oameni care s-au lovit "in direct" de seriozitatea, forta, superioritatea cu care Preda isi exprima principiile atat de solide ale unui om integru, inteligent, erudit, talentat!

Si daca de exemplu stam sa ne gandim mai bine la muzica filmelor romanesti care taman in momentele de suspans pare rupta din desene animate, nu putem sa nu recunoastem ca muzica din filmul lui este de-a dreptul FANTASTICA! Si apoi, in ce alt film romanesc am mai intalnit o astfel de estetica?

O cronica obiectiva nu poate avea decat un rol pozitiv insa criticile subiective, caustice nu au ce cauta in acest context!

gionloc
04 Jul 2007, 21:34
@ bourdon

:w00t: :(( :huh: :? :((

ai vazut filmul?
ce demostreaza partea estetica?
insufleteste povestea intrucitva?
in ce consta eruditia autorului? in a copia idei din alte filme si a nu reusi sa lege o poveste nici macar cu un material prefabricat de calitate?

...

a, uitasem sa te mai intreb ceva:
tu ai vazut vreun film pina acum? sau vreun alt film?

cornel
05 Jul 2007, 08:42
Eu nu am vazut filmul, dar din trailer imi dau seama ca se vrea a fi un Cache romanesc. Trailerul nu m-a impresionat foarte mult pentru ca este un ghiveci format din imagini agresive si felul in care se misca camera arata stilul romanesc de filmare (care incearca sa-l copieze pe cel francez). Muzica ni se pare super pentru ca e ceva sa auzi muzica clasica intr-un film romanesc in locul binecunoscutelor manele si danceuri de o vara care nici in filme nu ne dadeau pace (din prea mult realism).
In avalansa de filme romanesti aparute ca ciupercile nu cred ca toate merita ridicate in slavi, dar e sanatos sa vezi cat mai multe filme si mai ales romanesti.

preda porter
05 Jul 2007, 13:48
ma amuza copios comparatia cu cache filmul lui michael haneke....cum l-am copiat eu pe acesta ca si pe altele, etcaetera etcaetera...

tot ce pot spune e ca eu am scris scenariul la ingerul in 2002...restul e aritmetica...

in plus toate aceste fine semioze pe care le practicatzi pe acilea, ma duc la o singura concluzie : ca publicul meu e mai deshtept decit al lor...

si la fel de inutil...

bourdon
05 Jul 2007, 17:39
@ gionloc

"ce demonstreaza partea estetica?"

Estetica acestui film reprezinta un prinos de civilizatie si cultura in "tara mamaligarilor" (frumosi, destepti dar needucati- dupa cum suntem descrisi de altii) !

Acum se simte nevoia acuta de nou, de mesianism, de schimbari radicale in filmul romanesc!
Filmul lui Preda a venit prea devreme sau poate prea tarziu... Nu stiu...

Cert este ca ne place sa ne certam, sa ne ironizam... sa ne denigram marii artisti...
Problema este insa in alta parte, crede-ma... foamea de MAMALIGA!

avantdemourir
05 Jul 2007, 19:01
...mi-am visat iubitul, dar, de fapt nu era el, ci o persoana ce-i semana leit(and I swear, it's not a joke), in felul asta am putut sa ma apropii de el, si sa-l privesc cat poftesc de mult...eram fericita, in vis.
A trebuit sa vad "The lost highway", ca sa-mi dau seama ca visele mele sunt ale unui papagal, ce-i drept, ale unui papagal inconstient.
Si apoi inghetata e buna, dar si frisca, ciocolata...
...you just have to enjoy all of it!

Pitbull
05 Jul 2007, 19:47
Astä searä am mâncat pentru prima oarä pui Shanghai.
Nu-i o sfârâialä. Relativ gustos, dar si cam fad totodatä... Cred, totusi, cä era mai bun decât carnea de papagal.
Aläturi, în local, un solist trecut de prima tinerete cânta o manea, acompaniat la keyboard de un coleg de generatie. Aveau ca public o masä cu trei clienti.
Asa se poate petrece o orä de relax crepuscular, pe o terasä din spatele Pietei Gorjului, meditând osârdios la ce înseamnä a fi ON-TOPIC!!! :w00t:
Cä dau cu voi de pämânt acuma! :x

avantdemourir
05 Jul 2007, 20:28
Fie si pui shanghai! Beautifull!!!!!
Din pacate am o acuta indigestie pana si de la metaforele cu pui Shanghai, (ma destainui tie, pitbull-ica, ca tot vrei sa dai cu ceva de pamant) acesta calatorind in tara lu' mamaie cu pui slabanogi, alergati, speriati, pe cale maritima, doua luni (numai la aceasta idee ma ingrozesc), apoi docheri slinosi, il muta in camioane, inca 300km prin campia dobrogeana, pana la Bucuresti, si de aici in camionete mici, down to pitbulls. Man, delecteaza-te cu ce ai chef! ...and take it slowly, cand iti vine sa dai cu ceva de pamant...cu o asemenea impulsivitate s-ar putea sa nu observi ce ti-a cazut sub mana !

gionloc
05 Jul 2007, 23:18
A trebuit sa vad "The lost highway", ca sa-mi dau seama ca visele mele sunt ale unui papagal, ce-i drept, ale unui papagal inconstient.


tu ai visat.
ti-ai dat seama ca visele visate de tine sint ale unui papagal.
si ai realizat ca papagalul (ala) era inconstient.
deci esti asemenea unui papagal inconstient!

nici nu imi imaginam altceva!

in legatura cu toate acestea Lost Highway ('the'-ul poti sa-l pui in pusculita!) ti-a deschis mintea: era revelatia perfecta avant-de-mourir!

lady_mystyque
05 Jul 2007, 23:43
tu ai visat.
ti-ai dat seama ca visele visate de tine sint ale unui papagal.
si ai realizat ca papagalul (ala) era inconstient.
deci esti asemenea unui papagal inconstient!

nici nu imi imaginam altceva!

mama da ce silogisme faci imi place...! nu degeaba am fost la olimpiada la logik! :lol:
si gata nu mai scriu nimik off-topic! scuze! ;)

gionloc
06 Jul 2007, 00:10
@ preda porter - sper ca nu te supara adresarea colocviala :)

observ aceeasi suficienta in finalul mesajului tau de mai sus, precum in finalul proiectiei initiale din cadrul TIFF - acolo spuneai ca te bucuri ca toata lumea a inteles ce voiai sa spui (legat de faptu ca nu veneau intrebari)! de ce suspectezi ca spectatorul nu e suficient de inteligent incit sa patrunda anumite sensuri? crezi ca filmul tau e prea criptic si de aia, mie, cel putin, nu mi-a placut ?!

faptul ca scenariul a fost scris in 2002 nu inseamna ca acum am intra intr-o combinatorie aritmetica de 'ingeri necesari' luati cite 'cache'... ne aflam intr-un peisaj (intracultural) intertextual in care raportarile sint valabile... faptul ca tu nu stiai (desi ma indoiesc) de existenta lui Lost Highway sau The Game nu face Ingerul Necesar un film original! tema principala - cea care sta la baza intregii desfasurari narative din latura sociala - nu e originala! asta nu ar fi o problema, nici in Cache nu e originala, insa acolo functioneaza, spune ceva nou...

aci e trasa de par, nu vine cu o istorie noua, spune o poveste cu iz romatic - genialitatea artistica bazata pe trauma si suferinta, actul creatiei sustinut de monstri personali - intra un pic in cotidian, ba amar, ba comic, ba enervant.. totul intr-o formula nemaivazuta la noi, sa zicem, - dar existenta la altii si sustinindu-se bine la ei...

de acord, marile motive calatoresc, sint reluate - vezi Floarea albastra in literatura, dela Novalis la Eminescu.. insa e preluata si facuta sa functioneze intr-un alt sistem cu incadrari diferite... Haneke creaaza psihoza si in acelasi timp critica acid middle-class-ul occidental... Lynch has that kind of magic in fiecare scena... la Fincher e suspans, la Aronofski e paranoia... aci e doar o recunoastere a unor secvente si idei care in alte locuri functionau!



Mala a rezumat foarte bine atmosfera din preajma si din interiorul Ingerului! puteti sa va chinuiti la nesfirsit sa-i rastalmaciti cuvintele: aci nu tine!

avantdemourir
06 Jul 2007, 00:19
Gionloc, you are truely, deeply, dilusional. It was an ironic clue, not a hint to discover my inner world. But as long as you are too lost in one definite article (the), I can guess how far you can get, herein.

Alex Leo Serban
06 Jul 2007, 14:58
o simpla kestiune d metodologie: ac nick-uri d novici kre tot apar k ciupercile dupa postarile lui gionloc (sau 'pululeaza'- cum ar spune patapievici :lol: ) mi s par cam suspecte...
din 2 una: ori sint nick-urile d circumstanta ale lui preda porter (kre intra periodic sa n explice cum trebuie 'inteles' filmu sau) ori sint persoane din anturaju lui kre fac team building p forum :oops:
either way, it's ridiculous!

Pitbull
06 Jul 2007, 15:22
Nu, eu cred altceva.
Sunt DUSMANII lui Preda Porter, care vor sä-l compromitä! Ia uitati-vä aici - topic vechi de acu' trei ani, aproape!
http://www.cinemagia.ro/forum/viewtopic.php?p=73702&highlight=#73702
Ideea e urmätoarea:
Stanley Kramer detesta discutiile despre filmele lui bune (le stiti, n-o sä le mai însir acum), sau despre reusitele lui în genere, iar în schimb se angaja cu pasiune în dezbateri atroce despre marile lui rateuri (la nivel de filme cap-coadä, sau în interiorul filmelor). Mi se pare firesc. Numai megalomanii se simt bine ridicati în slävi, periati si tämâiati. Un autor de bun-simt, echilibrat, si mai ales cu adevärat bun, se simte foarte prost în fata osanalelor; nu numai pentru cä sunt de prost-gust, ci si fiindcä pur si simplu nu are nevoie de ele. Se presupune cä el stie ce anume i-a reusit în filme, cum si de ce - altfel, filmele lui n-ar fi avut acele calitäti! In schimb, criticile îi sunt utile, fiindcä îl ajutä sä se perfectioneze (chiar si criticile incompetente, subiective, caustice, räutäcioase - prin ricoseu, ele tot îl pun pe gânduri pânä la urmä).
Ca atare, mi se pare limpede ce se întâmplä aici:
1) E clar cä toate aceste interventii sunt nelegitime. Vedeti limpede cä majoritatea se înregistreaza ANUME (în aceeasi zi, cu câteva minute/ore înainte), si NUMAI pentru a-l linge-n cur, la modul cel mai desäntat, pe Preda. Altä activitate pe forum nu au. Sau fac parte dintr-o gascä, sau sunt clonele cuiva.
2) La fel de clar e cä vor sä-l loveascä, si o fac într-un mod cât se poate de perfid: periindu-l si ridicându-l în slävi, în asa fel încât (vezi cele de mai sus), sä dea senzatia cä ar fi "prieteni" ai lui, sau chiar propriile lui clone, iar lumea sä zicä: "Ia uite, dom'le, la ce se predeazä Preta!" Aiurea-n tramvai, PreDa nu se preTeazä la nimic - se amuzä, în sinea lui, la vederea acestei conspiratii de moftangii care simuleazä laudele, si ia în serios criticile acerbe, necrutätoare, competente (chiar si caustice, fiindcä sarcasmul si ironia, prin continutul lor de umor, apartin dialogului de ordin superior, si fac comunicarea mai expresivä si eficientä).

Asa cä propun cä urmäm exemplul bunului nostru Preda Porter si, cu acelasi umor irezistibil, sä facem misto de falsii pupincuristi care încearcä zadarnic sä-l compromitä, si sä discutäm despre "Ingerul necesar" asa cum se cuvine în raport cu un film românesc actual si important, despre care se spune cä aduce ceva nou si cä are multe calitäti (abia astept sä-l väd, ca sä mä conving): la nivelul impus deja de useri seriosi si autoritari, ca Mala Portugal si Gionloc.

Airlight
06 Jul 2007, 16:14
Pitbull, n-ar fi trebuit sa dai link-ul ala, macar si pentru faptul ca reuseste sa-mi produca acelasi fel de perplexitate frustranta, aceea a contactului cu un spirit si viu si inaccesibil in acelasi timp..

Fiecare cu drumul lui si la urma urmei e loc de multe feluri de filme pe lumea asta, cu atat mai mult in cinema-ul romanesc unde parcarea e cam goala. Eu zic sa apreciem "ingerul.." pentru ce e, pentru ce poate fi si sa nu-i cerem ce n-are. Filmele, si Truffaut a recunoscut, indiferent ca-s bune sau proaste, se fac greu asa ca oamenii care le termina (si am auzit in ce conditii s-a facut asta) merita tot respectul.

Iar de oameni care incearca lucruri noi, aici sau aiurea, e intotdeauna nevoie.

gionloc
06 Jul 2007, 16:15
http://www.cinemagia.ro/forum/viewtopic.php?p=73702&highlight=#73702


interesanta discutia de atunci... zizi :(...

discutia are un acelasi tip de desfasurare precum cea din cazul de fata... :)

iar filmul ''cu ecran negru'' - pe care eu nu il stiu - pare a suferi de aceeasi boala pe care o are si Ingerul - dupa cum afirma acolo CN, pare a fi o cruda furaciune :)... hmm... eu nu stiu filme cu ecrane chiar negre - pe cel pomenit de Ambra acolo nu l-am vazut, insa stiu unul cu ecran albastru (:P), vazut pe alb-negru si albastrul acela e negru - :D - si e facut de acelasi autor care a realizat o poveste purtind numele unui filosof austriac citat acolo, in acel topic... ;) un filosof care in tineretile sale cratoare era suficient de plin de sine incit sa creada ca printr-un tratat logico-filosofic a rezolvat pentru totdeauna dificultatile din filosofie... insa acela era un filosof original! 8)

iar cea mai tare faza: tipul care-i raspunde lui Ambra spunind ca Preda a facut filmul sau cu un an inainte de Monteiro :lol:

(ce de moace am pus in mesaj!... :x )

Alex Leo Serban
06 Jul 2007, 22:30
inteleg k vbiti f sibilinic dspr derek jarman ('wittgenstein' & 'blue') si joao cesar monteiro ('branca de neve'), dar leg cu gica preda imi scapa...

oricum (pace dle airlight!), ideea k filmele 's fac greu' si k atare trebuie respectate kiar si rateurile mi s pare d nesustinut!
nu zic k 'ingerul...'e kiar un rateu (ii las ac cuvint lui gorzo, kre nu ma-ndoiesc k il va folosi intr-un fel sau altu), dar - orisicit - nu e totusi ceea c gica insusi credea/spera/visa k va fi (si sper k si el e constient d asta!)... faptul k unii oameni (regizori l spune) fac 'greu' un lucru n-ar trebui sa n determine nicio secunda p noi, criticii, sa renuntam sa mai criticam: in fond, nimeni n-a obligat p nimeni sa devina regizor! :huh:

gionloc
06 Jul 2007, 22:45
inteleg k vbiti f sibilinic dspr derek jarman ('wittgenstein' & 'blue') si joao cesar monteiro ('branca de neve'), dar leg cu gica preda imi scapa...

da, vorbeam in ghicitori :lol:. vai si amar.

pai daca intri pe topicul spre care trimite linkul montat de Pitbull si citat de mine mai sus... vei intelege! is doar vreo 20 de replici acolo, dupa 10 o sa fie clar ;)

in principiu sint de acord cu tine: nu e un film ratat - gen Si totul era nimic :D... sau inutil, ca Ticalosii... dar nici nu e mare brinza...
iar povestea asta cu incercatu' si noutatea in cinemaul romanesc... e asa.. de ochii lumii: cind vezi ca ideile is depe la altii si ca nu iese mai nimic din ele pe unde sa o mai scoti asta cu incercatu' si noutatea ?

herbert
06 Jul 2007, 23:04
wow, ce-mi pare rau ca inca n-am vazut filmul... exigent, echidistant si cu bun-gust cum sunt (nu cunosc pe nimeni din echipa - nici prieteni, nici inamici), v-as fi spus aici cum stau lucrurile :) ... pana la vizionare, va las sa discutati. Preda ar trebui sa se abtina - nu e frumos sa se pronunte si nici... sa se multiplice sub diverse nume. el a facut filmul. enough!
deocamdata merg pe mana lui als, Mala si gionloc.

Mala Portugal
06 Jul 2007, 23:31
Pe mine ma deranjeaza scuzele astea care presupun ca nu filmul are probleme ci publicul e opac si momentul prost ales , ca orice film cu o estetica mai indrazneata sau cu mai mult de 5 personaje isi taie singur craca de sub picioare neincadrandu-se in curentul premiatelor romanesti .
Si’n plus mai pluteste in aerul cinematografiei autohtone o retorica blazata de genu’ "daca nu esti suficient de trist & balcanico-sarcastic, minimalist si eventual cu o patina de mizerabilism n-ai nicio sansa " or’ eu nu vad nicaieri impusa asta .
Ok filmul asta a intrat intr-o parcare goala . Daca vreti, n-aveti decat sa-l felicitati pentru indrazneala dar, dupa mine, parcarea aia tot goala a ramas.

Airlight
07 Jul 2007, 12:44
Sunt rai, domnule :)

I just wanted to ease the film into its public.

Proletar
07 Jul 2007, 13:27
Eu nu cred ca, de pilda, "Ingerul necesar" e mai prost decat "Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii".
Pentru ca, dati-mi voie sa consider ca "...sfarsitul lumii" e un film submediocru.
Cel putin in "Ingerul necesar", fiecare secventa a fost migalos muncita si s-a vazut ca Preda stie meserie si poate sa-ti faca oricand un film tare.

bourdon
07 Jul 2007, 13:57
N-as putea sa-l contrazic pe dl pitbull tocmai cand are atata dreptate...

Se distinge clar un limbaj superior( ca dau cu voi de pamant acuma, pupincuristi inregistrati ANUME si NUMAI pentru a-l linge-n cur, la modul cel mai desantat pe Preda...), al unui om superior care vorbeste cu superioritate pentru ca nu are superiori... intr-un cuvant : SUPER!

Chiar asa pitbull, de ce or veni cativa "pupincuristi" sa laude partea estetica si muzica din filmul lui Preda? Spune-ne tu, ca tot esti atat de experimentat si zici ca ai vazut si filmul!...

S-ar putea sa stiu despre ce vorbesc si fara vreo 4590 de mesaje tiparite pe aici pana-n prezent!...

@ herbert

Boooon.... nici tu n-ai vazut filmul, nici nu cunosti pe nimeni de prin echipele-astea dar... stii in schimb ca nu e frumos ca Preda sa se pronunte aici si.... ti-a mai soptit tie o pasarica(sper ca nu tot un papagal!) ca se multiplica sub diverse nume!
Ntz, ntz, ntz... urat din partea lui!
Acu' tre' sa stii ca acuzatiile de genul asta trebuie sa aiba o dovada solida! Daca tot asculti cu sfintenie de "userii" tai, fa-o in continuare, fii serios si autoritar, asa ca ei si da-l in vileag pe Preda: sub ce alt nume se ascunde?
Scurt si la obiect!

Pitbull
07 Jul 2007, 16:05
(...)zici ca ai vazut si filmul!...
(...) un film românesc actual si important, despre care se spune cä aduce ceva nou si cä are multe calitäti (abia astept sä-l väd, ca sä mä conving): la nivelul impus deja de useri seriosi si autoritari, ca Mala Portugal si Gionloc.
Ei, acum, c-am rezolvat si problema atentiei cu care citim mesajele, sä mai si räspundem:
Scurt si la obiect:
Pupincuristii nu sunt sustinätorii autorului, ci vräjmasii lui. Inundä forumul cu osanale desäntate, ca sä-l facä de râs pe autor, sä creadä lumea cä ar fi trimisi chiar de el, din megalomanie, sä nu mai fie loc pentru laude obiective, etc., etc. Pe scurt: intoxicare, manipulare, diversiune. Vezi Volkoff, Ceahotin si altii ca ei.
Dacä Herbert si altii cred cä acesti pseudo-sicofanti ar fi clonele sau marionetele lui Preda, înseamnä cä manevra lor a reusit: au compromis autorul filmului.
Fatä de asemenea specimene, folosesc singurul limbaj adecvat.
Filmul (când îl voi vedea, ceea ce sper sä se întâmple cât mai curând), îl voi comenta în limbajul pe care si-l va revendica. Sper sä-mi inspire un discurs intelectual elevat, ca "M.D.L.", "A.F.S.N.F.", "California...", nu o bäscälie scatologicä gen "Si totul era nimic" sau "Azucena".

ulrich
07 Jul 2007, 17:50
... pulsiuni autiste realizate intr-un estetism feroce

2 mici observatii:pe un om care sigur nu e gionloc si care a vazut filmul l-am auzit folosind(dar admirativ) aceleasi cuvinte("autism" si "estetism").
doi,jocul de oglinzi inceput pe forum ma trimite cu gandul la pessoa(cu care indraznesc sa cred ca preda are mai multe afinitati decat cu lynch,jarman etc.)si ai sai heteronimi.poate ca pitbull ar trebui sa ia in calcul si varianta asta ca ipoteza de lucru.

gionloc
07 Jul 2007, 18:34
doi,jocul de oglinzi inceput pe forum ma trimite cu gandul la pessoa (cu care indraznesc sa cred ca preda are mai multe afinitati decat cu lynch,jarman etc.)

cind vorbeam de IN in timpu TIFFului spuneam ca in timpul secventelor in care exprima supliciul psihic al artistei din vremea creatiei (momentele estetice) - momente care ofera si date biografice despre dra muzician - spuneam ca ele se apropie de modalitatea lui Cartarescu de a explora biologicul, in acelasi timp elemente care duc filmul in zona autoreferentialitatii (doar ca nu-i servesc la nimic, nu functioneaza ca intreg - e un fel de: uite eu pot face asta, si asta.. dar, asa fara coerenta interioara)... legatura cu Mircea Cartarescu are doar valoare de reper, ca altfel Cartarescu e din alta clasa artistica!

cit priveste punctul unu relatat de tine: cum adica ''sigur nu e gionloc''?... pai vreun moment te-ai gindit ca as putea fi eu apreciind ghiveciul numit Inger Necesar... ? :P

bourdon
07 Jul 2007, 21:35
Pitbullica, te-ai repezit in mesajul ala ca intr-o halca de carne si uite ca nu l-ai digerat prea bine!...
Se pare ca ironia mea a fost atat de fina incat nici macar n-ai mirosit-o!...
Ma dezamagesti... tocmai tu, maestru al acestui tip de limbaj superior!...
Vai, vai, vai....

Ideea este urmatoarea: esti total pe langa subiect, nu stii ce si de ce se lauda la filmul asta(pt ca nu l-ai vazut) dar efectiv nu suporti ideea ca intr-adevar se poate lauda ceva!
Hai sa lasam teoriile conform carora o apreciere pozitiva nu poate veni decat din partea celor care(voluntar sau involuntar) il compromit pe regizor, ca devii ridicol!
Mai usor si cu criticile la adresa celor care nu iti impartasesc punctul de vedere pt ca aici ar trebui sa critici filmul si nu pe cei care vin sa vorbeasca despre el! Daca nu,o idee buna ar fi sa te duci frumusel sa deschizi un subiect pe tema pupincuristilor si sa le dezbati profilul psihologic!

@ herbert

Poate ne lamuresti intr-un final cum sta treaba cu multiplicatul sub diverse nume si pe viitor ar fi mai intelept sa... don't trouble trouble until trouble trouble's you!

herbert
07 Jul 2007, 22:07
OMG!
vorba multa pentru nimic. ati speriat ingerul.

Alex Leo Serban
07 Jul 2007, 22:11
c atita 'filozofie' bre?!
userii astia kre 'bourdoneaza' topicu asta 1 nu sint d regasit p niciun alt topic, 2 sint 'bine dispusi' in privinta filmului si 3 s multiplik prin sciziparitate, avind insa - cam toti - ac tip d limbaj: pedant, arogant, cu multe englezisme...

ghici ciuperk ce-i :lol:

Pitbull
08 Jul 2007, 00:00
tip d limbaj: pedant, arogant, cu multe englezisme...
Sä nu uitäm: semidoct, incoerent, ilogic, distrat, färä sare si piper, cabotin, färä haz.
Auzi acolo perlä de tembelism: cicä aici "trebuie" sä discutäm despre film, nu despre cei ce-l comenteazä!
PROST! Discutäm SI despre ei... cä si ei sunt ai nostri! Cä de-aia suntem FORUM. (NUMAI despre film discutäm în cronici, emisiuni TV, interviuri la radio... chestii de-astea mai limitate în scop, timp si spatiu.)
Apropo, oare de ce se agatä cu atâta obsesivä osârdie de termenul "pupincurist"? ;)
Dieu, qu'il est grand, ton Jardin! :lol:

lady_mystyque
08 Jul 2007, 00:18
Dieu, qu'il est grand, ton Jardin! :lol:
Il est, il est... tres grand!

gionloc
08 Jul 2007, 01:22
ati speriat ingerul.

pai oricum nu era atit de necesar! :)

avantdemourir
08 Jul 2007, 03:47
N-are voie omul sa aprofundeze o tema, sa aiba si el o convingere! O asemenea discriminare a ideilor, se simte, in special, cand esti in strainatate si urmaresti posturile tv de acasa. Sincer, ti se face o imensa scarba de acea imagine de cloaca si gandaci higrofili ce se agata de orice resturi de papica. Si, de ce, ar trebui, orice cetatean cumsecade, dupa vizionarea unui film sa urmeze genul ala de indemn inramat" Give piss a chance" si pe toate topicurile. Si ca sa nu va mai pierdeti timpul, evaluand coeficientului de inteligenta al userilor, de parca ati vrea sa scapati de ei, la inregistrare atasati un formular-test I.Q, cu siguranta, veti friza originalitatea mult ravnita in materie de forum.
La Zoo. Toate animalele au o þinutã decentã, cu excepþia maimuþelor. Simþi cã omul e pe-aproape. (Ecartèlement)
I remember few words from an english song, logically, they sound better in english: You all are a bunch of slayers/You like when your face is stuck in the sh.t/You love it, don't you?

Alex Leo Serban
08 Jul 2007, 07:21
patetic - k sa citez din engleza

Pitbull
08 Jul 2007, 10:51
Stereotip.
Oare de ce nu încearcä sä-si schimbe de la o clonä la alta NICI structura de atitudine (compusä si nuantatä identic), NICI juxtapunerea sinapticä (ar fi prea mult spus "coerentä ideaticä"), NICI limbajul?
Din gresealä sau indolentä? Nu cred. Se simte clar cä stereotipia e ostentativä - la fel ca aparenta periere a lui Preda. Persoana încearcä sä comunice urmätorul mesaj:

"Sunt unul singur, mä clonez, mä prefac cä-l laud pe amärâtul ästa snob, estetist si diletant*, si o fac la modul obscen de libidinos, ca sä vä tai vouä orice chef de a-l aprecia pozitiv si obiectiv - si nu puteti sä-mi faceti nimic!"
__________________________________________________ ___________
* - Acestea sunt atributele din mintea clonatorului fals-slugarnic; nu îmi apartin (n.Pb.)

Alex Leo Serban
08 Jul 2007, 12:14
huh!? :?
cre k musiu pitbull este mult prea subtil...

eu personal n-am nimic impotriva snobilor & estetizantilor (btw, 'estetist' nu exista!) - i am one of each myself! -, iar 'diletant' preda nu poate fi numit, k orisicit: si-a tocit cva coatele-n scoala & (mult) dupa aia!

deci 'problema' - asa cum o vad eu - NU e k e un film estetizant (kudos for that!) sau anti-trendy (idem!) sau contra-curentului blabla - ci k nu s tine in balamale according to its own devices!
scenariul e slab. actorii sint slabi. 'ideea' e subtire. iar 'originalitatea' & dorinta d a face film 'altfel' - nesustinute in fapt...

eu unul nu l-as taia totusi p preda d p lista 'talents to watch'; il astept cu urm film - p un scenariu 'beton' (eventual, nu tot al lui ;) )

Pitbull
08 Jul 2007, 14:11
huh!? :?
cre k musiu pitbull este mult prea subtil...
No, cä greu era säzdai sama! :hmm:
eu unul nu l-as taia totusi p preda d p lista 'talents to watch'; il astept cu urm film - p un scenariu 'beton' (eventual, nu tot al lui ;) )
Vorbind din burta-mi, cred cä asta ar fi cea mai fireascä atitudine. Iese el, filmul, acusica, si ne dumirim.
(Altfel, chestia cu diletantismul ietâcî evident cä era o figurä de stil! Vezi susmentionata multpreasubtilitate... ;) )

cornel
09 Jul 2007, 09:07
daca se discuta asa de mult in contradictoriu (sau cateodata intr-o singura directie) oare nu facem o reclama gratuita acestui film?

eu zic ca este si asta o modalitate de promovare, dar totusi sa ne lasam manipulati asa usor?

Alex Leo Serban
09 Jul 2007, 09:12
daca se discuta asa de mult in contradictoriu (sau cateodata intr-o singura directie) oare nu facem o reclama gratuita acestui film?

asta e k si cind ai spune k discuti in contradictoriu cu un ventriloc :lol:

Pitbull
09 Jul 2007, 09:44
Ba mai degrabä, secventa finalä din "The Lady of Shanghai".
(Pastisatä în "Enters the Dragon").

ulrich
09 Jul 2007, 15:15
Ba mai degrabä, secventa finalä din "The Lady of Shanghai"
;)

preda porter
09 Jul 2007, 15:38
uite cam cum sta treaba : nu trebuie sa-mi inventez heteronimi ca sa raspund la mesajele astea, o pot face direct si la vedere asa cum am facut-o si pina acum...numa ca nu prea ma intereseaza actiunea, nu e treaba mea sa-mi dau pareri despre parerile voastre despre ce fac eu...

diferenta intre noi, e ca eu fak, iar voi va dati pareri...c'asa e-n tenis...

fiecare cu treaba lui la urma urmei, dar ar fi simpatic atunci cind va exteriorizati pe acilea, macar sa fi vazut filmul (dar asta e deja cam alta discutie, pafarismul e mult mai intelo, atunci cind nu ezicsta un obiect concret al cunoasterii)...

in plus, de ce astia care au pareri bune despre nu pot fi decit falsi ? ca nu pricep nici mort...trebuie sa existe o unanimitate a turnatului laturilor in cap, nu-i asa ?

iubitzi unanimitatea vad...v-ati fi simtzit bine in alte vremi...

cornel
10 Jul 2007, 07:50
eu cred ca a fost o reactie chimica generata de faptul ca un regizor isi promoveaza opera (si normal o ridica in slavi) iar eventualul lui public isi da cu parerea despre el (pozitiv sau negativ, doar e democratie).

parerile pot fi avizate (in situatia celor ce au vazut filmul) sau doar simple speculatii (gen otv), insa nu trebuie uitat faptul ca o reclama agresiva fara sustinere reala se poate intoarce ca un bumerang.

nu trebuie sa fii mare critic sa iti dai cu parerea despre filme, nu uitati ca filmele sunt facute pentru spectatori (in general) iar spectatorii au dreptul de a deschide gura dupa ce platesc biletul de intrare.

gionloc
10 Jul 2007, 13:07
@ preda porter

tu bati corner, tu tre' sa dai si gol :P (o remarca pe marginea faptului ca tu faci, noi opinam... pe de alta parte, poevstea cu unanimitatea e cam deplasata!)

e foarte bine ca IN place! insa diferenta dintre cele doua forme de raportare la filmul tau - raportari vizibile pe aci pe forum - e aceasta: cei carora nu le-a placut filmul spun si de ce. elementele de care se leaga ambele tabere is aceleasi, doar ca admiratorii nu fac decit sa dea la cotoaie celorlalti - or sper ca nu reactiile astea le astepti! eu unu am cautat sa construiesc argumente care sa explice o optiune. si nu numai eu.

recunosc faptu' ca pela noi nu s-a mai vazut 'asa ceva'. insa, no... acum am vazt... dincolo de asta? foloseste la ceva ceea ce am vazut? da, in masura in care poate fi folosit ca exemplu didactic, din pacate, negativ! insa nu e asta un capat de tara, se pot invata anumite lucruri dintr-un parcurs nereusit...

(oricum, eu prefer un IN unor Italience sau unor Milionari de Wekend!)

dincolo de faptul ca nu are un schelet ideatic original - as spune ca IN sufera de teribilism - in el autorul vrea sa arate cam tot ce stie, la nivel estetic sau critic, in relatie cu societatea sau cu arta.... bine, asta in acelasi timp poate marturisi si altceva: autorul e intr-o criza - nu prea stie ce sa spuna, asa ca spune ''de toate', doar doar o fi si ceva bun acolo!

Pitbull
17 Oct 2007, 18:10
Sosit-a si momentul adevärului! :)
Mâine vedem filmul noi, presarii, iar vineri seara, va avea loc premiera...
Drept pentru care, afla-vom tot poporul ce si cum - si nu ne vom mai contrazice în neunostintä, ci în dacunostintä de cauzä.

Gloria
17 Oct 2007, 18:16
Ingerul Necesar, un film de Gheorghe Preda, va fi distribuit de
Transilvania Film pe marile ecrane din 19 octombrie la Movieplex, Multiplex, Cityplex; are si un site
oficial: la www.ingerulnecesar.ro puteti gasi mai multe informatii despre
subiectul filmului, precum si despre regizor, distributie si echipa de
filmare.

In plus, regizorul va propune o scurta incursiune in lumea ingerilor,
precum si o serie de linkuri catre site-urile sale favorite.

Proletar
19 Oct 2007, 00:12
sunt curios sa citesc cronica lui pitbull...
sigur o cloceste acum, in ceas de noapte :)

Pitbull
19 Oct 2007, 03:50
"Îngerul necesar" - ...sau demonul nevropat?
Paradoxuri, paradoxuri...

Meritã sã faceþi o vizitã pe www.ingerulnecesar.ro, pentru a vedea un site de film care-ºi poate revendica aproape cu prisosinþã ºi calificativul site de site. Profesionist construit, de o simplitate ºi frumuseþe plasticã remarcabile, cu o dinamicã sobrã a paginaþiei ºi imaginilor (plac în special glisãrile stânga-dreapta ale fragmentelor de text ºi fotografiilor), ba chiar bilingv - ca orice site care se respectã, cu atât mai mult cu cât îi aparþine unui cosmopolit ca Gheorghe Preda, a cãrui personalitate artisticã în continuã devenire a fost influenþatã de un crucial sejur la Paris, ºi care recunoaºte cã nu are o relaþie prea bunã cu România, motiv pentru care nici n-a prea arãtat-o în film. Cred cã singurul element 100% identitar din imaginea acestuia este cadrul cu soclul Statuii Aviatorilor. (Mai existã ºi douã secvenþe de pe strãzile ce încadreazã fostul Bancorex, dar recognoscibile numai pentru bucureºtenii împãtimiþi.) În rest (ºi în fapt), filmul lui Preda se desfãºoarã programatic într-un non-geografic (ºi non-human, în ultimã instanþã) no man's land (ºi no woman's land), cu spaþii fãrã identitate, strãzi lipsite de figuranþi, clãdiri lipsite de orice personalitate ºi umanitate. Aminteºte, în acest sens, de lumea asepticã ºi robotizatã din "Omul problemã" - nu întâmplãtor, porneºte de la un citat din Kafka (autorul la care trimitea inevitabil - deºi, din fericire, deloc explicit - filmul lui Jens Lien), la care chiar face trimitere explicit, printr-un citat desprins din "Caiete..." (ºi inclus în prolog) ca ºi prin iniþiala cu care e semnatã scrisoarea misteriosului stalker (inclusã în epilog): K.
Un K pe care titlul îl declarã "înger" ("necesar"), deºi autorul a avut în vedere cu totul altceva - dupã cum singur mãrturiseºte, cu candoarea-i binecunoscutã: "am vrut sã fac un film despre seducþie - despre o seducþie, în ultimã instanþã, inutilã" (de unde ºi ironia "necesarului" din titlu). Folosind aceeaºi tacticã a pistelor false, documentaþia filmului include câteva citate din Andrei Pleºu, "Despre îngeri", Humanitas, 2003, însoþite de o selecþie de reprezentãri plastice: Boticcelli, Zenale, Antonello da Messina, Ghirlandaio, Fra Angelico, van der Weyden, etc. Cãci nimic din portretul compozit, reasamblat prin efecte, al lui K, nu aparþine categoriei angelicului. Tot ce putem deduce din misterioasele sale semne ºi prezenþe este cã acest K este o entitate cu puteri apreciabile, probabil fantasticã ºi sigur scãpatã de sub control - cu tendinþe nevropate clare, într-un mod care ne mai aminteºte ºi de crizele schizo-paranoide ale lui HAL-9000. Îndrãgostit de muritoarea Ana, K o hãrþuieºte haotic, cu mesaje, cadouri ºi alte manifestãri pompoase, rãvãºindu-i viaþa ºi, într-un târziu, devenind chiar destructiv ("exterminator", cum tatoneazã autorul în confesiunile sale). Întrucât Preda acordã o libertate totalã imaginaþiei spectatorului (impunând doar câteva jaloane printre care mobilitatea e garantatã), ne-am putea închipui, eventual, cã acest demon nevrozat e de fapt un "înger cãzut" - dar nimic nu fixeazã definitiv acest concept cãci, cum spuneam, nu e un film de personaje, ci oarecum de stare (acea seducþie entropicã - deloc întâmplãtor, urmãtorul proiect al lui Preda se referã tocmai la entropie - care sfârºeºte prin a deveni destructivã) ºi de imagine - în sensul cel mai larg al cuvântului.
ªi ajungem aici la al doilea pol al relaþiei determinante care ar fi putut face ca "Îngerul necesar" sã fie atât de atipic: produsul simþirii lui Preda porneºte, eminamente, de la imagini. De aceea e atât de vizual. Indiscutabil, dintre cele câteva componente reuºite ale filmului (imaginea, muzica, montajul ºi scenografia de decor), prima e cea dintâi (ºi invers). Efectiv, fiecare cadru e un tablou de un fel sau altul (pictural, fotografic, scenografic, arhitectural sau publicitar). Dacã îºi închipuie cineva cã exagerez, îl invit (din nou) sã viziteze siteul: acolo se pot contempla în liniºte (ºi gratuit), secunde întregi, câteva dintre cele mai expresive fotograme ale filmului. Indiscutabil, cele mai reuºite sunt imaginile din imposibila casã a protagonistei, cu spaþiile imense, dezumanizate ºi divizate crud în alb ºi negru, înghiþind complet personalitatea vulnerabilei lor locatare (o vulnerabilitate în paradoxalã opoziþie cu aparenta putere pe care o sugereazã atât starea ei materialã, cât ºi aptitudinile artistice). N-ar fi rele nici exterioarele, mai ales prin trucul de a le depersonaliza total, în încercarea îndrãzneaþã a lui Preda de a eluda România ºi a-ºi proiecta viziunile într-un soi de universalitate derizorie, vag europeanã.
Aºadar, autorul începe prin a simþi vizual - ca o reºapare a celebrului "simþ enorm ºi vãz monstruos", în care enormitatea simþurilor e autocenzuratã ("am vrut sã fac un film rece, farmaceutic, impecabil vizual, aproape fãrã emoþii"), iar monstruozitatea se sublimeazã în automatisme inumane - dupã care îºi schiþeazã o eboºã de story cinematografic pe care sã-ºi grefeze succesiv stampele ºi gravurile din ochiul interior. În cheia aceleiaºi ambiguitãþi ºi parþialitãþi fundamentale, povestirea îºi refuzã un început ºi un sfârºit propriu-zise, precum ºi majoritatea reperelor structurale ale dramaturgiei cinematografice, situându-se cu un pas mai aproape de dezideratul "filmului de stare" pe care îl ratase total "Dupã ea" - film de reþinut în conjuncþie cu "Îngerul necesar", din mai multe puncte de vedere (începând ºi sfârºind cu remarcabila decizie de a eluda viziunile minimaliste ºi "mizerabiliste" - cum le numeºte o cutezãtoare invenþie lingvisticã de datã foarte recentã - în favoarea unor ambianþe aºa cum trebuie, cu vile, maºini 4x4, canapele crem moi ca untul ºi, în genere, un aer de "românul s-a nãscut bogat". Lãudabilã aceastã tendinþã, cu atât mai mult cu cât, dacã pelicula Cristinei Ionescu era doar un exerciþiu de stil incipient, filmul lui Gheorghe Preda chiar ar încerca, pe ici, pe colo, sã creioneze anumite idei). Nu încape nici o îndoialã cã Preda e mai împlinit artistic decât colega lui, poate ºi datoritã meticulozitãþii sale multilaterale ("sunt de un perfecþionism insuportabil", declarã autorul). Pe acest crochiu de scenariu se juxtapun intervenþiile lui K ºi reacþiile Anei (ºi, pentru un scurt rãstimp, ale lui Stan, poliþistul introdus în poveste ca sã disparã ºi sã creeze încã o pistã deliberat nerezolvatã). O iluzorie justificare, ca într-un joc de oglinzi, survine prin intercalarea insistentã a amintirilor din copilãrie - în care Ozana cea limpede ºi frumos curgãtoare e înlocuitã de o curte interioarã sordidã, deliberat carceralã, amintind de decorul obsedantelor flash-uri din "Duminicã la ora ºase", iar personajul dominant e o mamã violentã, care-ºi terorizeazã fetiþa cu lecþii de pian; nici nu e de mirare cã stresul de-o viaþã s-a transpus într-o formã de astmã incurabilã, care adaugã un factor conflictual în plus peste cele câteva deja antamate.
Ar mai merita, poate, sã menþionãm în treacãt episodul fantomaticului spital pe care-l simþim suspendat precar undeva între douã universuri (nu întâmplãtor, pare sã se afle cam pe ºoseaua de centurã a capitalei; Stan indicã, pe hartã, sectorul dintre Chitila ºi Ciorogârla), impresie întãritã de halucinantul dialog cu doctoriþa (sau asistenta) unguroaicã ºi infirmiera (sau translatoarea) brunetã - interesant e cã acest mic coºmar (din nou) kafkian prilejuieºte ºi unul dintre rarele momente în care falsitatea personajelor nu deranjeazã (pe lângã dezinvoltura adusã cu sine de Constantin Florescu în toate cele câteva secvenþe unde e folosit). De asemenea, singurul loc din lume unde efectul insolit al secvenþei se rateazã va fi Ardealul - în rest, pentru oricine n-a prea auzit-o, limba maghiarã sunã într-adevãr teribil de straniu.
De asemenea, n-ar fi bine sã ignorãm nici segmentul final, când se dorea ca lucrurile, în intenþia autorului, sã "scape complet de sub control". În opoziþie cu tensiunea care s-ar fi voit proprie acestei zone din jurul unui eventual deznodãmânt, accidentul de bicicletã suferit de compozitoare, sub privirea impasibilã a impersonalei stretch-limo k(afk)iene, e sec, nedramatic ºi nedramaturgic. Dezvãluit în sfârºit vizual (prin altã decizie extrem de discutabilã a filmului), micul caporal demonic îºi instruieºte acolita sã cheme o ambulanþã, reuºind sã demonteze parþial misterul tocmai când aceasta izbutise, mai mult sau mai puþin, sã se înscrie pe un grafic oarecum ascendent - acelaºi trend menþinându-se ºi prin scrisoarea epilog, care oferã justificarea imaterialã a unui "încã nu eram pregãtit sã te întâlnesc" - urmat de o concluzie cu semnificaþia: dar eu totuºi te iubesc, ºi ca semn cã nu glumesc, colo jos mã iscãlesc: K (evident).
Aºa cum am menþionat pe parcurs, în ton cu aceste ambiþii absolut acceptabile ºi întru totul incitante ale autorului, filmul se distinge la capitolele imagine, muzicã, montaj ºi decoruri. Am vorbit deja despre indiscutabilele virtuþi ale fotografiei lui Silviu Stavilã, ºi numai spiritul obiectivitãþii ne impune sã-i atragem atenþia cã, într-una dintre cele mai autoexigente secvenþe, cea a concertului cu pickhammer ºi polizoare, a avut câteva miºcãri de camerã scãpate de sub control (din fericire, compensate rapid de ritmicitatea ºi simþul precis ale excelentei monteuze Laura Georgescu-Baron - care, ca ºi în "Dupã ea", contribuie decisiv la dresul busuiocului). De asemenea, sarcina imagisticã e de o densitate de-a dreptul indigestã: literalmente, fiecare plan e agresiv de elaborat - chiar ºi cele mai simpl(ist)e - astfel încât posibila armonie de ansamblu a deciziei plastice se estompeazã ca strivitã sub o ploaie de declaraþii vizuale prea stridente. Altminteri, însã, Stavilã e un profesionist admirabil, inclusiv prin performanþa de a transmite claustrofobia acelor locuinþe inuman de spaþioase, încãrcãtura sufocantã a decoraþiunilor interioare minimaliste, sãrãcia deplinã a opulenþei materiale - ºi, în genere, falsitatea unei vieþi de tip "acvariu" (concept pe care Preda însuºi pedaleazã insistent, atât la nivel plastic ºi scenografic, cât ºi îngrijindu-se sã-l percepem, conºtientizãm ºi înþelegem cu cea mai deplinã certitudine, prin explicitarea lui în secvenþele cu splendidul peºte exotic, în splendidul sãu acvariu, suprapus peste splendida faþã a Ancãi Florea; ba chiar ºi într-o replicã - confirmând plenar impresia predominantã, de prospeþime ºi ingenuitate studenþeascã, a întregului film: tot timpul simþim cã Gheorghe Preda ar vrea sã ne spunã ceva. Nu degeaba, el are curajul de a refuza orice concesii fãcute comercialului - cu excepþia stratului publicitar, cã de, nici un film nu se face pe ochi frumoºi - ºi de a se declara un adept al "filmului de artã"). E limpede cã, aºa cum Ana Coman priveºte peºtele în acvariul sãu, K o priveºte pe ea în acvariul ei. La rândul lui, Preda îi priveºte pe ei, iar noi îl privim pe Preda. Dacã, la un moment dat, vom constata cu stupoare cã, la rândul nostru, ne aflãm într-un acvariu în care ne contempleazã, de undeva din au-dél�*, peºtele Anei Coman, înseamnã cã ciclul se va fi închis ireductibil, imuabil ºi inefabil.
Cristian Lolea, pe de altã parte, se impune ºi el ca un compozitor de real talent, ºi chiar mai mult decât atât - încununându-ºi cu succes turul de forþã al compunerii unei muzici de film stratificate pe trei paliere: produsele finite ale Anei Coman, muzicile rudimentare din capul ei (atât cu ocazia cãutãrilor componistice, cât ºi în momentele când emoþiile ºi tensiunea ar fi trebuit sã atingã paroxismul) ºi, în sfârºit, muzica "de comentariu", propriu-zisã a filmului.
Aceeaºi concepþie uscatã, asepticã, i se circumscrie ºi distribuþiei - o galerie de personaje puþine la numãr ºi schiþate sumar, folosite de autor mai mult ca "mobilier uman mobil" decât ca fãpturi însufleþite. Am spus deja cã, în rolul poliþistului (care, printr-un alt paradox, ar fi trimis la stereotipie, cinism, automatism), Constantin Florescu e unul dintre cele douã personaje fireºti, alãturi de Anca Florea, cãreia de asemenea îi reuºesc nu puþine replici din cele câteva pe care le are de rostit, la intervaluri de o respiraþie amplã, pe tot parcursul filmului. Dincolo de frumuseþea ei indiscutabilã, cu sugestii de expresivitate care au ºanse mari de a fi exploatate totuºi constructiv, în viitor, Anca Florea îºi confirmã aceeaºi sensibilitate ºi posibilã dezinvolturã din "Dupã ea", în aºteptarea unei reale valorificãri.

Pitbull (Mihnea Columbeanu)
18 octombrie, 2007, h. 22:00-23:58
Bucureºti, România

gionloc
19 Oct 2007, 09:04
mi-a placut tare mult scrierea ta, Pitbulle! una dintre cele mai faine de-constructii citite, reliefind neajunsurile filmului in verbe aflate la conditional optativ, plasate in partea a doua a scrierii (incepind cu al treilea paragraf). e un text care ar terbui sa ii placa regizorului :D - chiar daca e destul de clara pozitia autorului acestui text fata de film, e elegant prezentata, incit filmul are parte de gloria lui: naste tot felul de amintiri legate de filme sau personaje mai bune (Kafka, omu' problema, HAL)... si, mai ales, is usor trimise spre autor, ca si cind acestea ar fi in primul rind sugestii ale sale, care-i sa-i lumineze proiectul, in mod pozitiv, din incadrari culturale de soi (pe care l-ar fi vrut si el atins prin proiectul sau, ca sa fiu in tonul scrierii lui tale)... dar in asta consta ironia - eleganta prezentarii -, una calma, socratica, desteapta adica! nu acida, usturatoare, precum cea adresata publicului de catre regizor la finalul primei proiectii din cadrul TIFF, cind a vazut plictiseala de pe fata spectatorilor si a constatat ca nimeni nu are intrebari. :sleep:
spre deosebire de tine, insa, eu nu am simtit ca domnu' politist din film ar face mare brinza (caracterul sau prea romanesc, prea pornit pe glume ieftine si agatzat de fete, turnat peste imaginea deja fabricata a acestui tip... transforma personajul intr-un simulacru). in schimb is de acord ca Anca Florea e foarte frumoasa, iar asta face prezenta ei placuta si usoara, de cautat. :)

sub impactul acelei vizionari prime dela TIFF eu eram mult mai inversunat... e drept, as mai aduce textului unele completari acum, nuantari, atenuari, daca ar fi sa mai scriu ceva despre film:

Singurul lucru pe care îl pot aprecia la filmul ãsta e cã încearcã sã aducã ceva nou în lada de zestre a cinemaului naþional. Cãci pe ecrane nu aduce nimic nou, povestea fiind o punere pe sobã a unei reþete în care ingredientele principale sînt din Lost Highway ºi Caché. Istoria-i pusã la foc, lãsatã sã se prindã puþin de fundul oalei, e introdusã apoi o lingurã de metal cu care se rîcîie bine vasul, încît sã nu se afume de tot pãpica, iar la final, cînd cautã sã dea în clocot, povestea e stinsã cu ceva The Game de David Fincher. Faza cu lingura de metal e un fel de metaforã pentru efectele sonore ale filmului, bune, într-adevãr... mai salveazã ceva din fiertura generalã.

Filmul are un dublu parcurs - e realitatea în care o tînãrã compozitoare, Ana Coman, e urmãritã de un personaj misterios, apoi e trãirea fetei în timp ce compune, stãrile ei paranoico-autiste. Partea legatã de realitatea socialã a fetei nu propune nimic interesant, acolo intriga e copy / paste dupã Lynch ºi Haneke: cineva o urmãreºte pe fatã, ea primind un DVD din care înþelege cã e monitorizatã, apoi ceva intrigã poliþieneascã. Cealaltã, în schimb, superestetizatã, înfãþiºeazã rupturile ce au loc în psihicul fetei. Din cotidian tînãra iese întotdeauna în mod violent, iar virulenþa propriilor trãiri modificã structura peliculei, prin aceasta ducînd filmul în zona autoreferenþialitãþii. În timpul acestor scene îmi imaginam cã dacã ar fi vreodatã ecranizate sondãrile biologice ale lui Cãrtãrescu, undeva p-acolo ar trebui sã batã. Însã asta ar fi deja o altã poveste, care nu mai priveºte proiectul actual al lui Gheorghe Preda.

Luate împreunã, cele douã laturi ale Îngerului nu au nicio mizã. Realitatea de pe ecran e seacã, nu aduce nimic original, apoi ºi personajele, în afara Anei, sînt niºte caricaturi enervante: prietena vorbind o englezo-românã de te usturã urechile, poliþistul interesat mai mult sã facã pe deºteptul ca sã impresioneze fetele decît sã caute a rezolva cazul Anei. Intrarea în registrul The Game motiveazã cît de cît alegerea unor astfel de caractere... dar nouãzeci de minute în care sã vezi un import slab de idei bune din filme bune, nu sînt legitimate de nimic! Partea estetizatã rezolvã ceva din povestea fetei? Nicidecum, doar oferã ceva date biografice, dã niºte note romantice despre condiþia artistului, însã nu justificã prezentul fetei, nu cumuleazã tensiuni.
(text aparut in jurnalul tiff - online -, in revista echinox)

Alex Leo Serban
19 Oct 2007, 11:24
pt pitbull

'astma'?! wtf is that?? cre k t gindeai la izma (creatza) :lol:
ps esti prieten cu preda porter, cva?... ;)

Pitbull
19 Oct 2007, 11:34
1) Si eu zic de obicei "astm", nu stiu cum de acum mi-a venit sä folosesc forma "astmä"; cred cä e valabilä ca variantä, am auzit-o de foarte multe ori (si nu la coadä la cartofi). Da' bine cä mi-ai atras atentia, am sä verific în D.E.X. (când mi-o trece lenea).
2) Nicidecum. Am bäut doar o bere si-am asteptat metrou-mpreunä, dupä premiera cu "Ticälosii". Dar seamänä mult cu un bun prieten al meu (editorul Sorin Stefänescu - parc-ar fi el desenat de Jiquidi), asa cä n-am vrut sä fiu fiarä cu el.

@Gionloc
De ce-mi strivesti corola de minuni a cronicii? ;)

@Ambii doi (pe numitorul comun):
Da' nici nu stiti ce challenge a fost s-o compun si s-o stilizez! :w00t:

Gloria
24 Oct 2007, 16:04
"Ingerul necesar" - o poveste foarte frumoasa –ca orice poveste despre faptul ca un barbat iubea o femeie :D . Ca aproape orice poveste in care e vorba despre un proces de seductie si cum e gandit el.
Mai mult ambiguu decat misterios, plasat intr-un spatiu care are doar doua indicii vagi asupra locatiei in care se desfasoara actiunea : Casa Poporului, un magazin - si ce a mai zis, mai sus, pittbul.
Desi arata asa cum ar trebui sa arate un film, m-a deranjat segmentarea astfel incat scenele parca nu curg firesc una din cealalta. Finalul contravine notei ambigue a scenariului: releva ceea ce, de fapt, nu trebuia relevat.
Flashbackurile din trecutul personajului principal nu nuanteaza in mod real drama, nu tensioneaza, ci sunt doar repetitii ale unor secvente similare.
Desi cotat ca thriller - e vorba despre un personaj care supravegheaza pas cu pas eroina – un urmaritor nevazut ( este antrenat in acest caz si un politist )- tensiunea o simtim mai mult la accesele de astm ale eroinei.

cornel
25 Oct 2007, 10:48
Filmul „Ingerul necesar” ne arata o tanara pianista – compozitoare nonconformista Ana Coman (Anca Florea), care locuieste singura cuc intr-o casa imensa, decorata minimalist in alb si negru, urmarita de un eventual admirator secret. Ana este obsedata de curatenie, poate si pentru ca sufera de astm, este interiorizata, nu are prieteni, nu isi cunoaste vecinii si nu comunica cu nimeni, decat cu o prietena de conjunctura Kay (Emily Daller) si cu poliþistul Stan (Constantin Florescu) cel care ancheteazã hãituirea artistei. Cu ajutorul unor cadouri impresionante si mesaje ironico-moralizatoare misteriosul admirator reuseste sa o terorizeze pe sensibila Ana, care dupa ce vedem (de doua ori chiar) cat si cum mananca ea de sanatos, ajunge sa devoreze chipsuri.
Pentru construirea senzatiei de manipulare, povestea filmului are multe piste false, scene de umplutura (Ana indreapta un tablou de 5-6 ori), lasand spectatorul sa-si imagineze motivatiile bolnave ale admiratorului sau doamne fereste lasand loc de o eventuala continuare a acestui plictisitor film. Actiunea este plasata intr-un spatiu modern arhitectonic, fara suflet, aseptic pe alocuri si vizibil artificial. De altfel filmul abunda in scene fara substanta, care devin comice prin stangacia situatiei si a dialogurilor putine si stupide; scena in care un asa-zis politist cu camasa scoasa din pantaloni o opreste pe Ana in trafic si apoi scena in care in cautarile politistului Stan pe un drum national apare la un moment dat o caruta plina cu varza, sunt doar cateva exemple de neglijare a detaliilor in acest film penibil de jenant.
In final ingerul atat de necesar (?) pentru Ana, in loc sa se arate isi continua jocul psihologic si aparitia alaturi de Kay nu face decat sa sporeasca misterul ieftin al acestui film care vrea multe, dar reuseste putine.

Daca as fi platit bani pe biletul la acest film (am irosit din pacate o invitatie) cu siguranta as fi cerut banii inapoi.
Totusi cer public acestui Gheorghe Preda sa inapoieze banii primiti de la CNC (adica de la bugetul la care toti contribuabilii mai mult sau mai putin cotizam) pentru ca dupa ce am vazut acest film m-am simtit ca un pagubit Bancorex.
Ce rost are ca CNC-ul sa finanteze filme care nu isi pot scoate costurile de filmare?

Alex Leo Serban
25 Oct 2007, 11:25
"Ingerul necesar" - Desi arata asa cum ar trebui sa arate un film, m-a deranjat segmentarea astfel incat scenele parca nu curg firesc una din cealalta. (...) Desi cotat ca thriller - e vorba despre un personaj care supravegheaza pas cu pas eroina – un urmaritor nevazut ( este antrenat in acest caz si un politist )- tensiunea o simtim mai mult la accesele de astm ale eroinei.

e un film astmatic

preda penser
25 Oct 2007, 13:04
acuma leo ce sa zic...e normal sa respiri mai greu la filmul asta...poate esti mai obisnuit cu aerul de mahala din celelalte filme romanesti...

Pitbull
25 Oct 2007, 14:22
Uliuuu, Leo, ce ti-a mai zis-ooo...!!! :shock:
Päi te-ai nenorocit. :huh:

Carmine Galante
25 Oct 2007, 14:43
acuma leo ce sa zic...e normal sa respiri mai greu la filmul asta...poate esti mai obisnuit cu aerul de mahala din celelalte filme romanesti...
Am ras ! :lol:

Alex Leo Serban
25 Oct 2007, 18:50
nu EU respir 'mai greu' la filmu asta - EL respira greu, ba kiar s sufok p alocuri!
faci o confuzie, draga preda penser, intre decorul 'design', 'rimele' cromatice, o vai cit d rafinate, ale cadrelor, blabla, si valoarea filmului... faptu k cinva (tu, sa zicem) face un film dspr o compozitoare si altu (mungiu sa zicem) dspr 2 amarite d studente d camin nu inseamna k filmu tau e 'mai bun' pt k protagonista ta e 'cinva', 'artista' deh - got it??

poate k pur si simplu filmele 'alea', cu 'mahala', au viatza in ele - deci respira -, in timp c efortu asta avortat/aseptic n-are suflu nici cit sa treak strada...
iar probl principala - cred eu - sta in scenariu; dk preda (porter sau cum o vrea el) si-ar exersa indeniabilul sau talent vizual p un scenariu beton, ar fi altcva. eu, d ex, l-as vedea f bine facind (poate la fel d bine) un thriller - unu adevarat!
intrebarea e: s vd oare si el?
ma tem k nu...

4Hero
25 Oct 2007, 21:29
o basina de film care vrea sa spuna multe dar de fapt nu spune nimic punct

Carmine Galante
26 Oct 2007, 00:18
Neinteresant.

StefanDo
26 Oct 2007, 12:51
Am sters un post al lui 4Hero, care primeste un avertisment. Data viitoare, bannare 3 zile. 4Hero, pentru declaratiile urofilice poti folosi intotdeauna mesajele private (nu te mira daca nu primesti niciun raspuns de la Carmine, este bannat pana luni ;) ). Tschuss!

preda penser
29 Oct 2007, 11:53
leo, daca te intereseaza atit de mult "respiratiile" de ce nu te-ai facut medic de plamini frate ? :lol:

gionloc
29 Oct 2007, 13:04
leo, daca te intereseaza atit de mult "respiratiile" de ce nu te-ai facut medic de plamini frate ? :lol:

e trist ca un esec trebuie insotit cu tot felul de sarcasme ieftine! ca si cind un ''ba p-a ma-tii'' ar rezolva situatia...

si la Sibiu am auzit ca domnul Preda ar fi un tip destept... or' din toate interventiile unora care ii poarta insemnele nominale reiese cu totul altceva. iar toate aste iesiri de pe forum stau frumos linga replica domnului regizor din finalul proiectiei initiale de la TIFF (manifestarea bucuriei legate de faptul ca toata lumea i-a inteles filmul si nu sint intrebari :D - ce sa mai intrebi in fata Ingerului? intr-adevar era necesar unul, pentru a pazi proiectul de iesirile megalomane ale autorului... insa, no... probabil ca pe parcurs ingerul s-a speriat si a spalat putina!)

Pitbull
29 Oct 2007, 18:22
As spune cä Leo are dreptate în fond, dar a gresit metafora.
Filmul nu e astmatic, nu se sufocä (precum "Si totul era nimic", de exemplu). Dimpotrivä, are o respiratie foarte amplä - ceea ce-i bine.
Ceea ce-i räu, e cä nimeni nu poate träi numai cu aer - nici chiar un film. Are nevoie si de elemente mult mai substantiale.

As spune cä (...) are o respiratie foarte amplä.
Dar nu spun, pentru cä nu-s ftiziolog (medic de plämâni).
Cum nu spun nici cä "A fost sau n-a fost" e un film inteligent, cä nu-s psihiatru (medic de cap).
Si nici cä "Azucena" e un cäcat de film, cä nu-s gastro-enterolog (medic de burtä si cur).
Nici cä "Moartea domnului Läzärescu" e fäcut din adâncul inimii, cä nu-s cardiolog.
Sau cä "Ticälosii" e fäcut cu picioarele - ce, 's ortoped?
Cä "15", cam pute? Poate dac-as fi orelist.
Geneza lui "E pericoloso sporgersi"... ete na, oi fi genetician?

Ie-te-te, dom'le, nimic nu mai putem spune despre filme, cä ne ia ästia si ne bagä musai la medicinä! :?

Pitbull
04 Nov 2007, 14:50
astmä
'astma'?! wtf is that?? cre k t gindeai la izma (creatza) :lol:
Si eu zic de obicei "astm", nu stiu cum de acum mi-a venit sä folosesc forma "astmä"; cred cä e valabilä ca variantä, am auzit-o de foarte multe ori (si nu la coadä la cartofi). Da' bine cä mi-ai atras atentia, am sä verific în D.E.X. (când mi-o trece lenea).
Am verificat.

ASTM s.n. v. astmä

ASTMA s.f. Boalä care se manifestä prin greutate în evacuarea aerului din plämâni si prin nevoia imperioasä de aer. [Var.: astm s.n.] - Din fr. asthme, lat. asthma.

D.E.X. 1976

Deci, nu-s bou. :sleep:

* * *

Da' nu de-asta am revenit în topic, ci de-asta:
http://agenda.liternet.ro/articol/5803/Gorzo/Alb-albastru---Ingerul-necesar.html

klein
04 Nov 2007, 22:51
cred o sa fie pe gustul lui gh. preda aceasta cronica. e cam ceea ce astepta.

Pitbull
04 Nov 2007, 23:25
In sens bun, sau räu?

klein
04 Nov 2007, 23:45
intr-un fel, in bine.Cum preda se asteapta ca filmul sa nu placa, o cronica asa metodica si rece ca a lui G, ar fi pe placul lui. adica, analiza lui g (daca stau bine si ma gandesc si a ta) atenueaza impresia neplacuta de estetism gratuit.

Alex Leo Serban
05 Nov 2007, 15:13
... iar asta e cronik mea (si nu, nu cre k o sa-i plak :P ):

http://agenda.liternet.ro/articol/5812/Alex.-Leo-Serban/Ingerul-se-mbraca-de-la-Preda---Ingerul-necesar.html

Pitbull
05 Nov 2007, 15:21
Iar l-ai fäcut astmatic... :shock:
Iar o sä te facä ftiziolog... :x
Bäi, da' si noi - Iulia, Gorzo, tu, je... :huh: :( :o :((

Lasä, Gicutä, asa e lumea, rea. Nu pune la suflet. Lasä. :sleep:

preda penser
05 Nov 2007, 15:22
alex leo s. e un intelectual rafinat care coboara din cind in cind in tzopeala...

s-o fi nascut la tzara sau la oras ? ca dupa discurs pare un profesoras de urziceni...

Pitbull
05 Nov 2007, 15:24
s-o fi nascut la tzara sau la oras ?
La Tristan, cred.

preda penser
05 Nov 2007, 15:27
domne, nu mai poti sa faci un paradox, o gluma ceva, ca le si scufundatzi in cultura :lol:

Pitbull
05 Nov 2007, 15:38
And this is bad...? :? :oops:

Alex Leo Serban
05 Nov 2007, 16:29
alex leo s. e un intelectual rafinat care coboara din cind in cind in tzopeala...

s-o fi nascut la tzara sau la oras ? ca dupa discurs pare un profesoras de urziceni...

1 poate-mi spui si mie unde intervine 'tzopeala'? k probabil avem definitii diferite ale ac termen...
2 nu stiu cum suna discursu unui 'profesorah' (d orash, sper... adik: urziceni e orash?? k n-am pus niciodata picioru acolo...), dar pot sa t asigur - cu buletinu in mina - k m-am nascut in bucuresti, sectoru 1 (p str aurel vlaicu, mai precis)... altcva?

Pitbull
05 Nov 2007, 16:32
Pe Aiurel Vlaicu? La ce numär, cä la 136-138 stätea Horia, cel mai bun prieten al meu!

Alex Leo Serban
05 Nov 2007, 16:51
ah, nu mai stiu... e un bloculetz kiar p coltz cu str justinian!

Pitbull
05 Nov 2007, 17:06
O stiu, pe-acolo mergeam cu Horia sä luäm troleibuzul de pe Tunari, sä mergem la maicä-sa, pictorita, în Colentina. Da' ce, nu i-ai cunoscut pe alde Horia Zugrävescu, Marcel Katz, Räzvan Olosu-Ittu, Mihai Läptoiu...?

StefanDo
05 Nov 2007, 17:38
of, ca daca nu off! :x

Alex Leo Serban
05 Nov 2007, 17:42
pt pitbull

deci eu m-am nascut acolo, n-am stat decit pina la virsta d 3 ani!

Pitbull
05 Nov 2007, 18:00
Of.

Gata - back on.

Mala Portugal
05 Nov 2007, 23:01
am deschis ieri tv-ul , asa cum fac cam o data la doua saptamani si mi s-a blocat butonul pe doamna radulescu care avea inscriptionat, pe bagajul intelectual, preda porter. someone up there loves you desi nu sunt convinsa ca madam vazuse filmul

Pitbull
05 Nov 2007, 23:07
avea inscriptionat, pe bagajul intelectual, preda porter.
Trebuia "preda penser", nu?

Proletar
05 Nov 2007, 23:09
bine, in filmul lui preda mai sunt si alte inserturi publicitare, mici mesaje mai mult sau mai putin subliminale.

microbuzul care o ia pe ana coman de pe sosea (atunci cand evadeaza din clinica) are inscriptionat pe caroserie "leul" de la ing bank.

intr-un alt cadru, se vede limpede o agentie ing bank.

mai e o scena in care detectivul poarta un tricou alb pe care scrie mare "hugo boss". (asta cine-i, a facut parte si el din echipa? :) )

Alex Leo Serban
06 Nov 2007, 05:38
am deschis ieri tv-ul , asa cum fac cam o data la doua saptamani si mi s-a blocat butonul pe doamna radulescu care avea inscriptionat, pe bagajul intelectual, preda porter. someone up there loves you desi nu sunt convinsa ca madam vazuse filmul

'madam' il vazuse la prima proiectie d la tiff, in ac sala cu mine - ea era cu bucurenci citeva rinduri mai in fatza... ;)

preda penser
06 Nov 2007, 14:58
ati vrea sa ajungeti si voi acolo ?

:lol: :lol: :lol: :lol:

Mala Portugal
06 Nov 2007, 17:37
'madam' il vazuse la prima proiectie d la tiff, in ac sala cu mine - ea era cu bucurenci citeva rinduri mai in fatza... ;)
atunci l-a vazut la a doua proiectie :P

Alex Leo Serban
06 Nov 2007, 17:39
ati vrea sa ajungeti si voi acolo ?

:lol: :lol: :lol: :lol:

unde, la' duminik in familie'??
pai am fost dja :lol:

pt mala

then u were there too :)

Mala Portugal
06 Nov 2007, 17:39
langa tine? :lol:

Alex Leo Serban
06 Nov 2007, 18:07
;)

mafalda
09 Sep 2008, 14:46
Pe Gheorghe Preda l-am cunoscut cu ani in urma in caminul studentesc al ATF-ului (pe str. Moise Nicoara) unde a locuit o vreme. Era intr-un grup de ATF-isti caministi unde Preda le tinea un curs ad-hoc de regie film si toti il ascultau cu gura cascata. Unii nu erau de acord cu el, poate nu il intelegeau, dar se vedea ca e un tip destept. Si atunci mi-am spus ca baiatul asta va face la un moment dat un film interesant, alfel dacat s-a facut film pana la el. Si uite ca l-a facut!

CrinaS
07 Mar 2010, 15:05
asha este, mafalda !! shi mie mi-a placut foarte mult filmul, desi a trecut ceva timp de cand l-am vazut. de curand un amic mi-a dat un link tare, chiar daca e vechi, se pare de doi ani. tot respectul ptr spiritul de autoironie, marii artisti au nevoie de asha ceva. ashadar, gheorghe preda rules !!

CrinaS
09 Mar 2010, 11:21
va rog frumos nu mai stergeti linkul. sint noua aici, dar nu inteleg ce regula a forumului am incalcat, si am citit tot regulamentul cu atentie. linkul e acesta: http://www.flickr.com/photos/7370568@N07/424112541/

Pitbull
09 Mar 2010, 12:09
E foarte simplu: pe forum nu se permite spam-ul si linkuirile nemotivate. In mod normal, orice link extern trebuie sä fie justificat. Mesajul täu pärea o simplä reclamä la flickr, deghizatä sub forma prezentärii unui afis la "Ingerul necesar" (asa cum fac multi spammeri, fie mai disimulat, fie chiar pe fatä). Intâmplätor, avem si noi acel afis, si nu numai, pe propriul nostru site:
http://www.cinemagia.ro/filme/ingerul-necesar-7684/postere/13380/

CrinaS
09 Mar 2010, 12:58
stiu de acela, shi mai e shi acesta, tot aici pe cinemagia, o versiune mai curata: http://www.cinemagia.ro/filme/ingerul-necesar-7684/postere-hires/13402/ . dar eu faceam referire la o versiune mai interesanta, creata de d-l preda, inca de acum doi ani !! nu dadeam pur shi simplu link extern daca gaseam respectiva versiune la fisha filmului aici. oricum, multzumesc pt explicatzie, chiar incepeam sa ma intreb

Pitbull
09 Mar 2010, 13:52
OK. :) Welcome to Cinemagia, si fii cât mai activä! Speräm sä te simti bine printre noi.

omulrosu99
06 Aug 2010, 16:29
Mi-ar fi placut sa se piarda notita unde scria ca ea e atit de septica, si iesea un film romanesc foarte bun :)
Asa parca e un film facut de un suedez ratacit in Romania, si dl Preda nu e suedez.

Frank
09 Aug 2010, 10:08
La Ingerul Necesar mi-a placut /aproape/ numai muzica. Era interesat daca aparea un DVD cu muzica din film.