Ambra Blu
30 Aug 2005, 13:32
Freeze Frame (2004), thriller britanic, with a catchy, paranoid conclusion (as stated in the hero's own words): Rule number 6: never stop filming yourself. Ever. Off camera is off guard. Asemenea sentinta cvasi-voyeuristica (defensiva) trimite deja cu gindul la Big Brother - in materie de reality show - sau, sa zic, Final Cut, ca exemplu de film care ia in vizor acelasi subiect: capturarea vietii on camera.
Pentru aceia dintre dumneavoastra care nu cunosc, termenul de freeze frame denomineaza un cadru de informatie vizuala care este selectata dintr-un set de alte motion frames. 24 pe film, si 25 digital sau TV, sa fim exacti.
Ma rog, filozofic vorbind, filmul asta adauga straturi de ceapa termenului 'freeze frame': nu e doar momentul in care timpul e prins si legat de storage card - dupa ce inainte a trecut prin buffer - , ci si momentul care poate sa schimbe povestea: daca nu exista o suita de freeze frame-uri, cele mai importante pentru eroul nostru, acesta ar fi putut sa fie condamnat pe nedrept pentru o crima pe care nu a facut-o.
Filmul, sofisticat vizual, a joy to the eye - pe mine, unul, m-a dat pe spate - are twists planted all over, de la plot la mintea eroului: in primul rind, ucigasul real este mort de mult (off camera si la propriu si la figurat), dar nu toti stiu asta, asa incit se cauta un tap ispasitor. Acesta, haituit, isi rade sprincenele (pe bune), parul, poarta manusi de latex si intotdeauna se filmeaza cu o camera pe care si-o prinde de piept, sa aiba intotdeauna o dovada a locurilor pe unde merge. Pe linga camera asta, mai are altele, la el acasa (propozitie cu doua sensuri, deci gluma). Tot arsenalul asta hi tech - cum am zis, foarte smecher filmat filmul, si nu smecherii for the fuck of it: split screenuri; time code-uri; fish eye; unghiuri dubioase; surveillance cams; self cam; pixeli digitali contrapusi cu imagini crystal clear - ii salveaza pina la urma curul, asta ca sa comit un spoiler.
Daca unora dintre voi va aduce usor aminte de The Machinist, sa stiti ca si mie mi s-a intimplat pret de un freeze frame, da' mi-a trecut.
Pentru aceia dintre dumneavoastra care nu cunosc, termenul de freeze frame denomineaza un cadru de informatie vizuala care este selectata dintr-un set de alte motion frames. 24 pe film, si 25 digital sau TV, sa fim exacti.
Ma rog, filozofic vorbind, filmul asta adauga straturi de ceapa termenului 'freeze frame': nu e doar momentul in care timpul e prins si legat de storage card - dupa ce inainte a trecut prin buffer - , ci si momentul care poate sa schimbe povestea: daca nu exista o suita de freeze frame-uri, cele mai importante pentru eroul nostru, acesta ar fi putut sa fie condamnat pe nedrept pentru o crima pe care nu a facut-o.
Filmul, sofisticat vizual, a joy to the eye - pe mine, unul, m-a dat pe spate - are twists planted all over, de la plot la mintea eroului: in primul rind, ucigasul real este mort de mult (off camera si la propriu si la figurat), dar nu toti stiu asta, asa incit se cauta un tap ispasitor. Acesta, haituit, isi rade sprincenele (pe bune), parul, poarta manusi de latex si intotdeauna se filmeaza cu o camera pe care si-o prinde de piept, sa aiba intotdeauna o dovada a locurilor pe unde merge. Pe linga camera asta, mai are altele, la el acasa (propozitie cu doua sensuri, deci gluma). Tot arsenalul asta hi tech - cum am zis, foarte smecher filmat filmul, si nu smecherii for the fuck of it: split screenuri; time code-uri; fish eye; unghiuri dubioase; surveillance cams; self cam; pixeli digitali contrapusi cu imagini crystal clear - ii salveaza pina la urma curul, asta ca sa comit un spoiler.
Daca unora dintre voi va aduce usor aminte de The Machinist, sa stiti ca si mie mi s-a intimplat pret de un freeze frame, da' mi-a trecut.