View Full Version : Behind the mask
notorious
06 Jul 2005, 22:21
well, se pare ca de fiecare data cand incerc sa fac un topic nou am carente de memorie. :oops: am mai discutat pana acum despre personaje mascate ? cateva mentiuni doar:
michael myers
leatherface
darth vader
king baldwin (alias ed norton :shock: i still can't get over it)
batman
cat woman (cu conditia sa fie michelle pfeifer, nu halle barry :sick:)
cine pluseaza ?
Jason
Masca
The Iron Mask
Zorro
Spider-Man
Sm�agol-Gollum
06 Jul 2005, 23:02
fantoma de la opera...
Predator
Judge Dredd?
Amazon women 3: Masked Bitches with an appetite
tailgunner
07 Jul 2005, 10:39
every baddie in Scooby Doo
Cinemania
07 Jul 2005, 11:56
pai din cate vad eu, nu se prea discuta despre personajele mascate, ci doar se insira niste nume de filme :lol:
cum, in mare proportie, masca face personajul, sa vorbim despre masti faine, potrivite si masti naspa, ratate
incep eu cu celebrul Bruce Wayne aka Batman...
In filmul din '43, masca purtata de Lewis Wilson este impunatoare, confera personajului o privire rece, imagine intalnita din nou abia in '89, in filmul lui Burton...
apoi avem masca din '49, din Batman si Robin, unde i-au mai taiat din urechi si au mai largit ochii, facandu-l pe Batman mai prietenos...
vine Batmanul din '66...masca purtata de Adam West este cam penibila si il face pe actor sa arate cam ca un purcel :shock: , in plus are sprancenele alea albe care aduc mai degraba a motan, urechile erau prea mici...desigur sunt destule specii de lilieci cu urechile mici, dare tipul alungit si ascutit de urechi e mai impunator...
si ajungem la masca lui Wayne din '89... cred ca acum i se imprima prima oara o imagine mai incruntata, in frunte, deasupra ochilor si tample, ajungand pana la oasele fetzei...urechile sunt facute mai lungi si mai ascutite...totul se potriveste la fix cu botul mai alungit al lui Keaton...e un Batman mult mai rau, mai rece, senzatie data si de unghiurile drepte, mai multe acum...in Batman Returns e aceeasi kestie, iar in Batman Forever, masca ii vine cam la fel de bine lui Val Kilmer...caracteristicile se pastreaza in Batman & Robin din '97, dar nu-l prea ajuta fatza pe Clooney :hmm:
acuma ce vad la ultimul Batman e, ca au mai rotunjit formele...nu stiu efectul ca inca n-am vazut filmul...
oricum preferatul meu ramane Michael Keaton
gionloc
07 Jul 2005, 13:57
filmul insusi este o masca in masura in care aduce in prezenta ceea ce de fapt lipseste (pozitie ideologica). prin actori, actiune si realizare, filmul ascunde (mascheaza) realitatea intr-o iluzie... naluci pe care spectatorul le accepta si atunci cand le constientizeaza sau cand ii sint subliniate constant de catre pelicula pe care o urmareste. fiindca ii place sa viseze, fiindca ii place sa gaseasca in interiorul sau mai multe persoane... in masura in care ne imbracam diferit, folosim parfumuri si paste de dinti diferite (dupa ocazii) sintem oameni diferiti, purtam o alta masca. asa si filmul este o masca a realitatii, o ipoteza momentana, uneori o inferenta... valida... nevalida...
despre asta vorbesc intr-un mod deosebit Persona, Lisbon Story sau Mulholland Drive (si nu numai)
Cinemania
07 Jul 2005, 17:09
sa nu ne pierdem totusi prin stufarii si tufe :shock:
notorious
07 Jul 2005, 19:02
pai din cate vad eu, nu se prea discuta despre personajele mascate, ci doar se insira niste nume de filme
mea culpa. :oops:
vroiam sa adaug - de ce totusi masti ? nu stiu cine anume spusese (cred ca a fost bale, apropo de premiera lui 'batman begins', care a si generat ideea acestui topic) ca atat patrick bateman (va duc aminte - saritul din 'american psycho'), cat si bruce wayne sunt niste psihopati. suna misto ca poanta de divertis, dar still...
notorious
07 Jul 2005, 19:03
filmul insusi este o masca in masura in care aduce in prezenta ceea ce de fapt lipseste (pozitie ideologica).
one foot too deep for me... :huh:
Nightwane
07 Jul 2005, 19:16
de ce masti? Pai e simplu: Jason trebuie sa-si ascunda chipul mutilato-retardat. Michael nu are ce sa ascunda da' hai sa zicem ca si-a pus masca sa fie mai greu de recunoscut (asta e cea mai imbeciloida afirmatie de pe cinemagia EVER ), Ghostface tre sa-si ascunda identitatea, LEatherface e cu psiho-pupu si tre sa-l intelegem, Darth Vader era un masturbator feroce si se ascunde in spatele mastii pentru ca e urat si ca nu vrea sa fie recunoscut (mi-e mult mai usor sa zic chestia asta decat sa ma gandesc la o explicatie plauzibila), Zorro, Spider-man si toti eroii si super-eroii au masca pentru ca nu vor sa fie recunoscuti (i can see a pattern developing :hmm: ).
Anyway, serial killers par mai "cool" si mai amenintatori cu masca, cred...cel putin Michael Myers. Daca n-avea masca aia, era destul de boring ca personaj. Ah stai ca mi-a venit sclipirea de geniu...ba nu...ma gandeam ca killeri poarta masca ca sa nu fie ca victimele lor. Adica, sa explic putin, eu, criminalul port masca pentru ca nu vreau sa fiu recunoscut, pentru ca e cool, e mai scary sa nu imi vezi fata si port masca pentru ca eu sunt "special" si tu esti un cacat de om. Cam ceva de genu'.
PS: daca nu ati inteles nimic, sa va ia dracu' pt. ca BACu' e de vina.
Cinemania
07 Jul 2005, 21:18
@Nightwane...iti dai mastile jos amu'n plin BAC ?! :huh: :D
e faina ideea ta despre mascati (a nu se intelege gresit)...masca poate fi si un artificiu tehnic...de ex., in seria Scream, daca ucigasul n-ar purta masca, am iesi din sala de cinema dupa prima hackuiala, right? :lol:
gionloc
09 Jul 2005, 19:36
filmul insusi este o masca in masura in care aduce in prezenta ceea ce de fapt lipseste (pozitie ideologica).
one foot too deep for me... :huh:
pe scurt:
1. am uitat sa adaug: o masca a realitatii este filmul
2. pozitia ideologica: filmul (mai ales in modernismul american), de fapt industria din spatele lui ascunde mecanismele prin care un film ajunge in stadiul de produs prezentat in cinematografe, incercand sa prezinte drept realitate (aduce in prezenta) o iluzie (ceea ce de fapt lipseste- adica tot ceea ce este pe ecran);
3. postmodernii (tarantino, lynch, wenders, trier - in Europa, mai ales) - deconstruiesc, pastisaza, ironizeaza, merg pe mana prefabricarii, intertextualitatii, cautand sa distruga aceasta ideologie (cinematografica) moderna. in filmele lor accentueaza exact mediul in care ne invartim - acela al peliculei de celuloid.
vBulletin® v3.5.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.