Filmul “Tsar” si internetul ca alternativa underground » Alex Rădescu
[...] mod clar, filmul nu este doar un episod al istoriei medievale rusesti. Se aduc in fata publicului de azi, la un moment dat, metodele de tortura care pot fi si aluzii la [...] citeşte
L-am gasit la Carrefour la reduceri, cred ca am dat 9 lei pe dvd.Nu stiu cita lume stie ca Oleg Iankovski a murit cu o zi inaintea prezentarii filmului la Cannes.
Mikidutz pe 9 octombrie 2010 16:36
ai acum posibilitatea de a-l vedea la cinema, la Festivalul filmului rus, intre 22 si 28 octombrie 2010. :)
Been there, done that.
Intradevar ... filmul nu este recomandat oricarui public, este crud si ... dureros de real.Dupa ce am vazut Ostrov am ramas fascinat de Pyotr Mamonov si sa nu mai zic ca pavel lughin e renumit pentru regizarile facute, cel putin cum parintii mei au trait din plin regimul socialist in basarabia , multe chestii soviectice erau importate si ca si generatie de dupa 90 pot sa admit ca sovieticii si nemtii au fost secera tuturor industriilor de dupa ww2
Un film bine realizat cu niste actori foarte buni despre una din perioadele sinistre ale Rusiei sub domnia lui Ivan cel Groaznic.De vazut ,mai ales pentru iubitorii de filme istorice.
impresionant film regizoru' unu' din cei mai buni imi vine sa l compar cu tarkovski , pe tzar cred ca l am vazut shi in ostrov nemaipomenit dar shi celalalt care ma impresionat cred ca l am vazut shi in rubliov ,
Foarte bun (8 stele) e pt. interpretarea actorilor, filmul in sine e inca unu' din acele filme rusesti alambicate, metaforice si greu de rabdat. Actorul ce-l interpreteaza pe tar are ceva din G. Dinica.
Fara a se ridica cel putin la jumatate din nivelul atins in "Ostrov", Lungin reuseste sa transpuna realismul unei epoci teribile, de o cruzime incredibila, cu ajutorul unui Piotr Mamonov magistral in rolul tarului. Orice actor cu oarecare anvergura artistica ar trebui sa incerce si roluri negative.
Nu poate fi trecuta cu vederea abilitatea lui Lungin de a baleia intre extremitatile atat de volatile ale unui ortodoxism prea viciat ori, dimpotriva, invincibil doxologic...
Remarcabil acest film rusesc.
Atmosfera rece,atrocitatile tarului,jocul impecabil al actorilor........
Eu personal,am vazut filmul acesta imediat dupa vizionarea filmului "Elisabeth:The Golden Age".
Si Elisabeta si Ivan au fost contemporani.Insa am remarcat o diferenta majora intre cele doua tari:Marea Britanie si Rusia Tarista.
In filmul cu Elisabeta gaseai rafinament,frumusetea si luxul civilizatiei occidentale,prosperitatea renascetista,pe cand in filmul cu Ivan,gaseai o Rusie inapoiata,inca feudalizata,cu un popor chinuit si suferind sub atrocitatile brutale ale tarului despot,in care exista o mentalitate religioasa ortodoxa destul de inapoiata si Biserica inca strans legata de Stat.
O fresca a dictaturii iluminate, nu conteaza sub ce nume o gasim - Stalin, Hitler Ceausescu. Crud, dur, realistic.
E mai bun decat penultimul film al lui Lungin - Ostrov, mult mai bun, imi aminteste de Oligarh, zic ca il depaseste. Trebuie sa admit insa ca sunt subiectiv, imi plac filmele rusesti, nu toate evident :-).
Sper sa apara in cinema cu o buna traducere in romana, pana atunci un trailer cu subtitrare in engleza aici: http://www.youtube.com/watch?v=CG6OL3WXSKQ&feature=player_embedded
Cu toate ca sunt un fan al filmelor istorice, aceasta realizare ruseasca este departe de cele sovietice de odinioara. Mitropolitul are un rol interesant si foarte bine facut, dar, Ivan cel Groaznic a fost cam palid. Altfel, multi spanzurati, schingiuiti si chestia haioasa (oare s-au sesizat cei de la protectia animalelor?) a fost atunci cand killerii din opricinina joaca oina cu sabia, cu gainile unui cneaz...
Film bunicel, dar miroase a propagandă de la o poştă. Intră în aceeaşi serie cu Taras Bulba, care şi el era plin de sânge. Personajele mi s-au părut insuficient conturate. Totuşi nu pot să nu remarc faptul că am simţit pe alocuri unele scântei de geniu ale lui Lunghin (regizorul se numeste Lunghin şi nu Lungin) - împărţirea filmului în segmente, finalul care te face să-ţi pui întrebări. Şi totuşi cine era Maşa?
filmul merita urmarit mai mult pentru tenta istorica , poate chiar mai mult decat pentru cea estetica , intrucat rusii au realizat intotdeauna altfel de filme ( doar Mihalkov a rupt randurile ) . povestea , desi decurge uneori destul de greu , avand o atmosfera apasatoare , si care ne prezinta o Rusie total neasteptata , una neinchipuit de stearsa , care traversa una dintre cele mai negre perioade ... decorurile ne-au adus atat de usor in poveste , incat atmosfera te mai destindea numai in momentele in care putinul umor rusesc se facea simtit ... filmele rusesti nu se adreseaza tuturor , astfel ca il recomand celor cu multa rabdare dar si putere de intelegere .
Dintre toate parerile de aici despre acest film Alex Radescu iese in fata:intr-adevar acest film nu e numai unul istoric,spun eu ca e si meditativ pe langa temele religioase,exista o legatura intre personajele create de Pavel Lungin in filmul Ostrov unde Anatoli e nebun dupa Dumnezeu,si tarul care e nebun de-a binelea .Mie personal mi-a placut mai mult personajul parintele Anatoli si bineinteles filmul Ostrov,dar magia filmelor rusesti incepe sa ma cuprinda si iata ca nu exista doar filme americane bune pe lumea asta cum cred doar ei americanii ,ca exemplu vezi multe filme americane castigatoare de Oscar penibile(Fortareata,etc)
L-am vazut recent. Te pune muuuuuuuult pe ganduri.
O excelenta demonstratie a diversitatilor slujirilor si a greutatii de a judeca ceea ce nu-ti apartine.
Oricum este un film care cu greu poate fi inteles de omul modern. Apasarea prea puternica asupra religiozitatii Tarului face ca actiunile sale dure sa fie legate, politic, de ortodoxie. Caci frumusetea miscarilor adevaratei credinte (vezi scena in care icoana Fecioarei intervine cu succes in lupta) sunt greu de suportat pentru cei ce suntem invatati sa judecam doar utilitarist(sic).
Dar ce sa-i faci?! E o opera nu o stire media.
M-am uitat la Tsar doar pentru că același regizor a realizat Ostrov-ul. Se pare că obsesia lui Pavel Lungin rămâne în continuare aceeași: felul în care este înțeleasă credința în Dumnezeu. De data aceasta, Lungin ne duce în istorie: perioada domniei lui Ivan cel Groaznic și consecințele. Știam că a comis o grămadă de atrocități dar nu am cercetat detaliile. În film Ivan este prezentat în antiteză cu mitropolitul Filip, un om uns de către țar. Diferențele dintre cei doi vor crește pe măsură ce Ivan își arată firea. O idee generală: oricât de sus te-ai afla, oricine te-ar fi învestit acolo, nu înseamnă că deții puterea. Ivan se autodistruge dar nu recunoaște că greșește. De fapt. odată pornit pe un drum și mai ales cu atâția martori, nu ai cum să mai dai înapoi. Bineînțeles, totul e posibil acolo unde mândria nu ocupă 100% din inimă… citeşte
da