cinemalover3 pe 05 Decembrie 2022 13:49
Unul dintre cele mai bune filme de razboi si unul dintre cel mai bun film al lui Steven Spielberg.
0 0
tony_mondyalu pe 15 Iunie 2022 15:17
vorba romanului...pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti(aici vorbesc despre neamtul pe care l-au eliberat), probabil aici, actori precum Matt Damon sau Vin Diesel au reusit sa de-a lovitura si sa devina ceea ce sunt in ziua de azi(cat de tineri erau amandoi, pe Vin Diesel mai sa nu il recunosc).
Cat despre film, o poveste incredibila, adevarata, insa ca de obicei, in filmele americane, ajutoarele vin la urma, ca sa aiba catusi de putin happy end, chiar daca aici a fost cu gust mai amar asa putin

0 0
ALG pe 20 Februarie 2021 17:25
Propaganda politic "corecta"
Film de propaganda americana, cu toate efectele si jocul actorilor! Arata Wehrmachtul ca si cum era alcatuit din prostii satului, cand de fapt erau cea mai buna armata din lume,( armata cu EROI VERITABILI, nu precum aia din filmele americane) cu ghinionul de a fi avut un conducator idiot (hitler) care i-a dus spre dezastru fara sa aiba habar de strategie si sacrificand vieti inutil si contraproductiv (ale evreilor) si ale soldatilor WEHRMACHT.
0 0
user-5eda0f529a449 pe 24 Iulie 2020 02:08
In opinia mea e in top 5 filme de razboi extrem de lejer,un film ce te tine cu sufletul la gura de la inceput pana la final.Nota 10!
0 0
lavvw pe 15 Ianuarie 2020 10:31
Un film foarte bun. Probabil in top 50 filme ale timpului si in top 5 filme de razboi. Regizorul a reusit sa redea sadismul si atrocitatea de pe campul de lupta. Nu contine informatie istorica, nu exploateaza latura emotionala, finalul e sec si neinspirat, coloana sonora lipseste. Un film memorabil.
0 0
MariusCiprian87 pe 29 Octombrie 2019 23:39
D.p.m.d.v. nu este un film pentru orice cinefil...nu e atât de digerabil, decat pentru iubitorii de gen, un film pe alocuri plictisitor, un pic lungit, cu detalii pentru a încarca anumite cadre, nicidecum un film atat de bine gandit si atat de spectaculos pe cât a fost de premiat și mediatizat si apropo, niciodată nu vom vedea un OCEAN înroșit de sângele unor soldați, indiferent cat de mare ar fi carnagiul (nu sunt balene), doi la mana rolul atat de ridicat in slăvi a lui Tom Hanks, este umbrit față de rolurile magistrale jucate in Forrest Gump sau Naufragiatul, adevarate capodopere cinematografice ! Spre exemplu ca sa nu fiu atât de criticat de "criticii" de film, va dau o singură variantă de comparație a genului, acest film notat cu o notă obraznic de mare 8 și ceva si un film foarte bun "Lacrimi din soare" notat cu umila nota de 6.6 cu Bruce Willis (nu sunt fan… citeşte
0 0
blackmore pe 25 Iunie 2019 09:52
O mizerie de film de razboi american , nici nu e de mirare avand in vederec ca e regizat de forma inferioara de viata Steven Spielberg , cu un subiect inventat ca in toate mizeriile de filme de razboi americane , pt ca ei necastigand niciun razboi nu au ce se lauda
1 1
Iulidesprefilme pe 30 Aprilie 2019 14:01
Un film apăsător, impresionant, cutremurător...Oscarul s-a dus la Steven Spielberg, la categoria Cel mai bun regizor al anului 1997...
0 0
Salbaticul pe 26 Ianuarie 2019 23:57
Un film tipic americanesc,eroi,crime,eroi,crime,eroi,crime.Ma lasa "rece" filmele de acest gen, razboi ,crime,eroi.NASPA,nota 1.
0 0
carmen_angelus_romila pe 10 Noiembrie 2018 20:05
O realizare cinematografica impecabila, regizat de faimosul Steven Spielberg, castigator de 'Oscar"-uri si avand in rol principal, superstarul actor Tom Hanks, filmul, poveste de razboi din timpul debarcarii americane, exceleaza atat prin imagine, cat si prin sunet.
0 0
cezarika57 pe 05 Iulie 2018 19:07
Film foarte bun, mai ales ca este dupa o intamplare reala
0 0
daniel_onila pe 09 Aprilie 2018 22:16
Un film foarte bun. Tom Hanks nu se dezminte .Dramă, război acțiune.
0 0
benhack pe 25 Iulie 2017 23:57
Chiar merita, obligatoriu de vazut chiar si dupa 20 de ani...
Apropo de saga muşchetarilor de capă şi spadă din comentariilor unor colegi.....greu să vezi filmul în cheia asta ...mai degrabă scenariu si regie despre un moment istoric bine documentat si bine redat, pe deplin si meritat răsplătit. Nu cred că au fost scene exagerate. Au fost cruzimi şi de-o parte şi de alta...curaj, morală ...nici glorificarea cuiva in detrimentul altcuiva. Dar nici echilibru chiar nu putea fi...s-ar fi încheiat războiul cu remiză Multe scene de-a dreptul remarcabile ....Cucerirea plajei Omaha....Batalia pierduta a podurilor....Luptele citadine din spatele frontului....un Geniu al imaginiilor metaforice cu iz de realitate documentată.Bravos Domnule Spielberg.
0 0
cezarika21 pe 27 Iunie 2017 08:42
Secvențe brutale de război
Îmi vine greu să vorbesc despre ”Saving Private Ryan”, trebuind să ocolesc afirmațiile elogioase de genul ”cel mai bun film de război al tuturor timpurilor” și ”capodoperă” și afirmațiile denigratoare de genul ”gunoi propagandistic”. Evident, filmul nu se încadrează în niciuna dintre cele două categorii, plasate în marginile diametral-opuse ale grilei de notare. Steven Spielberg are ambiția de a crea epopei cinematografice, iar ambiția sa de a aglomera filmele cu imagini viscerale, dar și cu detalii nesemnificative te face să-ți pui frecvent întrebarea: ”Care este ideea?”.

”Saving Private Ryan” prezintă o porțiune mică, dar deosebit de importantă a celui de-al Doilea Război Mondial: Bătălia pentru Normandia, cea care a evidențiat supremația Armatei Americane și a contribuit decisiv la înfrângerea Armatei Germane.… citeşte

2 0
danut_iulian pe 15 Noiembrie 2016 17:30
Este un film foarte bun, este destul de emotinoat si se incadreaza perfect la cele 3 genuri : actiune, drama si rasboi. recomand.
0 0
balta67verde pe 20 Octombrie 2016 12:06
Fara eroism teatral, fara patriotism exagerat, fara propaganda !
Film excelent de razboi care arata scene socant de reale, asa cum e (probabil) la razboi. Fara eroism teatral, fara patriotism exagerat, fara propaganda. Merita nota maxima
0 1
ArtperFrame pe 20 Septembrie 2016 17:41
Unul dintre cele mai bune filme!
Felul cum este redată lupta de pe plaja Ohama din 1944, te face să simți anxietatea si frica prin care au trecut soldații americani in acele clipe. In acel moment noi intrăm in pielea căpitanului Miller care trăiește clipe de groază si de teroare in timp ce iși vede compatrioții murind pe plajă. El este terifiat de ce se întamplă in jurul lui si mai ales șocat de aceste momente de masacru care par să dureze o veșnicie.

Spielberg reușește să descrie acel moment cum niciun film nu a reușit inainte, prin claritatea fiecărui detaliu din timpul bătăliei combinată cu haosul si zgomotul momentului. Acesta reusește sa îmbine și liniștea cu țipetele de pe plajă ca să descrie perfect momentul in care căpitanul Miller este "înghețat" de ce se întâmplă in jurul lui.

Acest film pune accent pe decizile luate in timp de stres care pot fi… citeşte

0 1
Mihai_Giroc pe 24 Iulie 2016 02:10
Intr-adevăr este o capodopera . Un film care te pune pe gânduri la final cand căpitanul (murind mai apoi) John ii spune lui James Ryan sa facă sa merite aceasta salvare a lui.
0 1
Theodor2011 pe 26 Aprilie 2016 20:55
Faptul ca Saving Private Ryan nu a castigat premiul OSCAR pt cel mai bun film al anului 1998 (The Best Picture) in dauna 'piesei de teatru' Shakespeare in Love mi s-a parut cea mai mare nedreptate facuta de membrii academiei americane de film in intreaga istorie a galelor OSCAR (din 1929 pana in prezent)
Shakespeare in Love, a fost cel mai slab film dintre cele 5 nominalizate in acel an la sectiunea cel mai bun film. Mai slab ca: La Vita e Bella si The Thin Red Line (CLAR). Chiar si filmul biografic+istoric Elizabeth mi s-a parut mai bun ca Shakespeare in Love
Saving Private Ryan, este UNUL DINTRE cele mai bune filme de razboi alaturi de alte filme celebre de acelas gen ca: Patton, Apocalypse Now, Platon, Full Metal Jacket, Black Hawk Down, We Were Soldiers si Letters From Iwo Jima
Regia perfecta a lui Steven Spielberg, prestatia lui Tom Hanks in rolul Capitanului John… citeşte

4 1
mihnea_aspru95 pe 27 aprilie 2016 01:16
Să sperăm ca filmul lui Christopher Nolan - Dunkirk (2017), să fie acel MOVIE care va egala sau chiar depăşi "Salvați soldatul Ryan". Chris Nolan este regizorul meu preferat. Nu m-a dezamăgit cu absolut nimic din ce a arătat pe ECRANE. E dificil sa-i gasesc minusuri in filme (dar cred ca are şi el câteva, că "de", nu cred că există un regizor perfect pe această planetă). Dar sincer, fără sa fiu un MARE fan al muncii sale, eu cred că Stanley Kubrick este cel mai bun regizor.
AlexandruDragosStegaru pe 11 Februarie 2016 00:22
Saving Private Ryan
0 1
SYNDJ pe 27 Octombrie 2015 16:07
Adevărăciune de film
Cred că l-am văzut mai de mult dar nu mai ţineam minte ce şi cum. Oricum, acum că l-am revăzut, pot spune că este cel mai tare film de război pe care l-am vizionat până acum (deşi nu sunt un fan al filmelor de acest gen). Steven Spielberg îţi dă o stare de parcă ai fi şi tu acolo, pe câmpul de luptă, străduindu-te din răsputeri să lupţi ca să rămâi în viaţă şi să apuci şi ziua de mâine. Ce să mai lungim vorba, filmul e clar o capodoperă şi merită nota 10 cu felicitări. Foarte impresionat sunt de tot ce am văzut aici.
0 1
davil pe 11 Octombrie 2015 01:24
Ca filmul e bun, subscriu... e chiar foarte bun...Realismul razboiului, cu suieraturi, cu sange, cu mizerie...
Ca regia e buna, iar subscriu... La fel si la distributie...
Subiectul, insa, e tipic de propaganda americana : cum merg ei, niste soldati, sa salveze un alt soldat, la comanda unor superiori sufletisti... asta, chiar e de "bleah" ! Nicaieri, in lumea asta, un strateg militar nu trimite un pluton sa salveze pe "naubady"...fie el si "Rian"...Un om face cat mai multi, in strategia militara, doar daca are si functie, daca reprezinta ceva...Daca faceau comando-ul ca sa-l asasineze pe Hitler, altfel curgea naratiunea, era credibila macar (desi, poate era plagiat, ca s-au mai facut:))
Deci, ca sa n-avem discutii inutile : film foarte bun, pe subiect de "pop-corn"...

0 1
andystarx pe 25 Aprilie 2015 01:18
8/10
Un film emotionant,cu un scenariu bun marca Spielberg,si cu niste actori pe masura ! Este cu siguranta ,unul din cele mai dure filme de razboi pe care le-am vazut !
0 0
XShadowX pe 30 Ianuarie 2015 17:47
GENIAL
Un film foarte bun cu si despre razboi incluzand o distributie de exceptie si un regizor celebru acest film premiat este si va fi un MUST SEE !!!
0 1
Mariannaa pe 31 August 2014 18:47
Impresionanat
Unul din cele mai bune filme ale tuturor timpurilor, un film absolut exceptional. Reusesti sa traiesti fiecare emotie a fiecarui personaj, fiecare durere, fiecare frustrare si de asemenea fiecare lacrima. Din pacate, Saving Private Ryan este una din victimele premiilor Oscar, adica acest film merita usor Oscarul in fata filmului Shakespeare in love.
1 1
lili22 pe 26 August 2014 06:00
bunicel , dar cu lipsuri
Am numarat vreo doua greseli pe parcurs, cea cu bratul smuls.Cind un proiectil iti smulge bratul nu mai poti sta in picioare si sa iti iei bratul pierdut cu cealalta mina e imposibil, pentru ca ai o hemoragie infioratoare, pierzi mult sange etc.Chestia cu oceanul inrosit e stupida.O piscina s-ar fi putut inrosi, dar un ocean nu, ca doar nu intreaga armata americana si-a pierdut singele, un om are 5 litri de sange.Dar poti muri si pierzind 100 ml. sange, sa zicem ca esti impuscat in cap.
Iar povestea cu recuperarea unicului fiu al familiei Ryan e slabuta rau.Era razboi, oamenii mureau pe front si ei umblau brambura prin Franta cautind un Ryan, ma mir ca nu au gasit 5-6 sa-i trimita pe toti acasa.Asa e in razboi?Halal eroism.Tare faza in care Tom Hanks pleaca pe jos , cu pusca in brate sa il caute pe Ryan, ca Franta era un sat pe atunci.
Spielberg nu imi place.

2 5
davil pe 20 august 2016 01:33
Recunosc, e prima data cand cam apreciez pozitiv ceea ce spune antevorbitoarea; mea cupla:)) Poveste neverosimila (muschetarii cu "all for one", tradus in franceza, era mai de "capa si spada", se potrivea mai bine)...Eroism dus la absurd la americani (de parca nemtii, fiind d-ai lu' Hilter, nu erau in stare si de d-astea, puteau sa face ce faceau doar ca personaje negative)... Ca fond vizual la piesa de Metallica merge... totusi, "Enemy at the gates" e mult mai serios, mai realist (scena traversarii e memorabila... ca si tensiunea urmaririi intre protagonisti, si toate cele de se intampla..chit ca si ala se termina, in pur stil american, cu "happy..."dar macar are esenta, continut, nu muti pe final, are substanta) Ar trebui, totusi, sa ne invete arta asta cinematografica cum ca razboiul nu e joc pe calculator... ca gloantele, in lumea reala, mai si omoara, mai sunt si tragedii; fara "happy" in final... Filmu' e de vazut, da' nu e memorabil...e cam neverosimil, cam propagandistic in subiect... chit ca T. Hanks face rol mare, naratiunea e cam de "1001 de nopti"... (alta era situatia daca aratau ca Estu' i-a asteptat pe americani vreo juma' de secol...acolo, nu mai iesea cu happy end, ca nu ajungea intr-un film, trebuia sa-l faca serial)
strauss77 pe 9 mai 2018 20:50
este un film de exceptie, votat dupa 20 de ani in top 3 filme de razboi.....daca ati fi fost atenti ,soldatii trimisi in recuperarea lui Ryan, au murit pt. cu totul alte obiective ,nicidecum pt.recuperarea soldatului!!! Salvati soldatul Ryan ,e un fel de "casus-beli " pentru a arata eroismul soldatului american in WW2.
Rallu..Danielle pe 17 Iulie 2014 00:48
EXCEPTIONAL
Saving Private Ryan este cu adevarat o capodopera. Imi plac foarte mult filmele legate de razboi,iar acesta sigur face parte din filmele mele preferate. Este un film cu adevarat formidabil. Gratie regizorului!!! Il apreciez pentru acest film absolut extraordinar. Distributia este mai mult decat perfecta,actorii interpretandu-si rolurile intr-un mod remarcabil. Nu am cuvinte,doar aplauze pentru acesta minunata capodopera. Nota 10 cu felicitari !!!!
2 3
UnuSimplu pe 02 Iunie 2014 05:04
Capodopera
Cuvintele sunt de prisos..nota spune totul : 10 !!! PS : vazut de 4 ori
0 3
narcisson pe 18 Mai 2014 13:54
Dupa parerea mea, este cel mai bun film de razboi all time, este o capodopera a genului. Steven Spielberg a reusit sa creeze un film foarte realist, dur, dar si emotionant in acelasi timp. Pelicula expune toate implicatiile razboiului: morale, sociale, daune si asa mai departe. Desi filmul dureaza aproape 3 ore, prestatia excelenta a actorilor il face sa para mult mai scurt. Tom Hanks reuseste un acting de exceptie, pentru care isi merita cu prisosinta Oscarul. De asemenea si ceilalti actori sunt in nota filmului. Per total, este un film impresionant, ne arata razboiul cu toate fetele sale si merita cu varf si indesat premiile primite de-a lungul timpului. Il recomand cu cea mai mare placere pentru iubitorii genului, merita sa va pierdeti 3 ore din viata. Nota mea este 9-Obligatoriu de vazut.
2 3
Razvan600 pe 20 Martie 2014 20:08
Inca o capodopera marca Steven Spielberg, cel mai bun film despre razboi pe care l-am vazut. Nici un film nu m-a emotionat ca acesta. Merita vazut si revazut.