De la povestea care are ca subiect istoria filmul românesc, la jocul actorilor și la calitatea imaginii,totul este la superlativ. Nota zece din partea mea.
După Hamlet al lui Shakespeare: Restul e tăcere, despre realizarea unui film mut din 1911, viață actoricească, piromanie, film cu tâlc, umor și dramă, frumos aproape ca Filantropica, Hawaii, 6,9 grade richter, Între chin și Amin, și Ciuleandra...
d.a.n.
Am văzut din întâmplare acest film într-o sâmbătă seara pe Pro Cinema si spre rușinea mea și a multor români cu siguranță, acest film de care nu auzisem până în acea seară m-a fascinat, unul de-o calitate actoriceasca, regizorală și vizuală de excepție, decoruri, costume ce n-e duc în trecutul unei Românii boeme, tinere, naive, dar mândră, curată și plină de artă! Poate ca nu este o capodoperă, dar este un film românesc cu rar mi-a fost dat să privesc în ultima perioadă, cu o distribuție atipică dar foarte reușită, un Marius Vizante și un Ovidiu Niculescu în poate rolurile vieții lor de până acum!
Filmul, o drama comica si savuroasa, ne plaseaza cu vreo suta de ani in urma, atunci cand, un emancipat tanar roman, viseaza si reuseste in mare parte, sa realizeze prima mare productie cinematografica in contextului romanesc al acelor vremuri.
Dialogurile neveridice și penibila apariție a lui Mihai Bendeac rostind ''curvă'' strică farmecul filmului, pare mai mult un film de comedie mediocru, totuși trebuie apreciată recrearea realistă a Bucureștiului antebelic și povestea bună. Mă așteptam la mai mult de la un film cu un astfel de buget.
SIngurul lucru bun din filmul asta,pe care am putut sa l apreciez,au fost costumele si jocul unor actori,in rest ,aceeasi harababura romaneasca,un film doar pentru critici,in rest ,te va plictisi teribil !
cel mai bun film romanesc din ce am vazut. de ce toate filmele romanesti trebuie sa fie niste porcarii? avem atatea peisaje frumoase, oameni frumosi, dc nu se abordeaza si alte subiecte, sa fie ALTCEVA. numai porcarii filmate cu buget redus si teme idioate.
Realitate și ficțiune...despre începuturile cinemtografiei noastre...cu două-trei replici inteligente, cu două-trei imagini semnificative...nu iese un mare film...nu iese fum fără foc...deși un incediu devine devastator pentru filmul începuturilor, pentru teatrul epocii...dar s-a încercat...un soi de nostalgie învăluie toată povestea credibilă sau nu...
Surprinzator de cliseic in spirit american, si in acelasi timp foarte impotriva a ce se intampla in Romania, si anume binecunoscutul, vechi- "nou val". Destul de interesant, chiar teatral, dar fara sa dauneze. O singura frustrare am legata de acest film, si anume de ce s-a renuntat intru totul la personajul Aristide Demetriade?
L-am revazut in seara asta si pot spune sincer ca e un film excelent. Ma mira faptul ca nu a primit nici un fel de premiu ... daca il compar cu mult laudatul "Lazarescu" mi se confirma convingerea ca premiile la Cannes (ca si la Hollywood) se dau dupa alte criterii decat calitatea
Un film bun dar cu lipsuri. O grava eroare strecurata intentionat in acest film de catre cenzura comunista. In acel moment festiv se canta Desteapta-te Romane, imnul actual, iar in mod normal trebuia sa fie intonat imnul Traiasca Regele! Ar trebui sa stim cine este vinovat de aceasta eroare grava din acest film. Cand va scapa cultura romana, in general, de scheletele securisto-comuniste?
Cum se fac filmele = filme despre cum se fac filmele
Interesanta replica din filmu asta in care un roman din Romania antebelica , povesteste despre pasarelele prostute care se hranesc cu ramasitele dintre dintii crocodilului cand crocodilul sta cu gura deskisa . Interlocutoru intreaba daca pasarica ar fi liberatii ..
Film în film, o reţetă mai întotdeauna de succes, o poveste (semiadevărată), inspirată de geneza primului lungmetraj autohton, "Independenţa României"(1912).
În 1912 România - "în rândul lumii" europene, aşa cum adoptase cinematograful la numai 6 luni de la invenţia lui, în 1895 - era în aceeaşi linie cu pionierii din cinematografiile italiană şi franceză. Într-o parte - superproducţii cu multe decoruri monumentale, cu sute de figuranţi, cu mişcări inovatoare de cameră, iar în cealaltă jocul actorilor din… citeşte
O minunată peliculă despre artă şi condiţia artistului, cu acţiunea plasată pe un fundal de epocă, ”Restul e tăcere” este un film care se ridică cu mult deasupra altor pelicule autohtone, având, poate, doar vreo câteva dialoguri mai puţin reuşite, în rest impresionând prin maniera originală, tragicomică în care ne sunt prezentate aventurile, micile sau marile drame şi sacrificiile prin care trebuie să treacă un tânăr entuziast, alături de colaboratorii săi, vrând să realizeze un film istoric. Nu lipsesc intrigile şi replicile savuroase, dar este evident mai mult o dramă decât un film satiric, deşi are destule ingrediente de acest gen. Nu mă miră această reuşită din partea unui regizor de talia lui Nae Caranfil şi e o adevărată încântare să participi ca spectator (şi ca om) la punerea sa în scenă. Finalul este tulburător, dramatic, demn… citeşte
Restul e tacere al lui Nae Caranfil e obligatoriu de vazut. Jocul actorilor romani e de nota 10, povestea foarte interesanta.
Printre cele mai bune filme romanesti pe care le-am vazut.
Fiul al criticului Tudor Caranfil, autorul seriei de volume „Vârstele peliculei”, regizorul Nae Caranfil a dorit să aducă în „Restul e tăcere"” un omagiu persoanelor care au contribuit la realizarea unuia dintre primele filme româneşti, „Independenţa României” (1912), cel mai vechi film românesc care s-a păstrat integral. Autorul combină elemente reale şi elemente de ficțiune pentru a prezenta, într-o notă parţial dramatică, parţial comică, dificultăţile ce au stat la baza formării cinematografiei româneşti. Numele unor personaje reale sunt schimbate: regizorul Grigore Brezeanu devine Grigore Ursache, tatăl său, marele actor Iancu Brezeanu, devine Iancu Ursache, iar finanţatorul Leon Popescu este numit în film Leon Negrescu.
Nae Caranfil propagă ideea că tânărul Grigore Brezeanu (în film Grigore Ursachi) ar fi fost regizorul… citeşte
Inca o data, Nae Caranfil s-a depasit pe sine insusi, dupa Filantropica.
Putine filme romanesti din ultimii 10 ani au reusit sa iasa din mediocritate.
Un film de multe stele. Dar cat mai putine cuvinte, cel mai bine sa il vezi sau sa il revezi.
Incurajat de ,,Nunta muta'' a maestrului Horaţiu Mălăele, am zis sa imi incerc norocul cu un alt film romanesc, postrevolutionar. Ei bine, nu am fost dezamagit, ba contrar asteptarilor mele, am fost incantat de pelicula lui Nae Caranfil. Prestatia lui Vizante este exceptionala. Va recomand din inima filmul. Vizionare placuta.
Am vazut low budgeturi hollywood-iene mai expresive si mai bine jucate decat aceasta mizerie contemporana. Chiar nu inteleg cum as putea sa cataloghez ce am vazut ca pe un film bun, sau macar ca pe un film. Am pierdut aproape doua ore din viata mea uitandu-ma la un rahat fara noima. In afara distributiei, nu vad nimic bun in acest film fad: fara actiune, fara poveste bine conturata, fara sens si desi sunt roman nu reusesc pe alocuri sa inteleg ce se intampla in acest film ( in conditiile in care vobesc foarte bine limba romana si cea franceza ). Inainte sa vad acest film, am trait o speranta ca exista un al doilea film romanesc in istoria cinematografiei romanesti ( dupa Filantropica ), dar am ramas doar cu speranta. Un om inteligent nu poate gasi ceva captivant, interesant, artistic sau genial in acest film. Slab, slab, extraordinar de slab !
Eu ce pot sa mai zic???E un film exceptional,pe care l-am urmarit cu mare placere!!!!!
Filmele noastre sunt mult mai bune , fara happy-enduri siropoase ci originale!
Un film bun, complet ,ce iese din peisajul filmelor romanesti care au ca actiune sau tema perioada comunista. Nae Caranfil are un talent regizorial de clasa si merita respectul tuturor iubitorilor de film.
a fost un film foarte amuzant , o reusita marca Nae Caranfil ! a fost foarte interesant sa urmaresti toate pregatirile , si apoi toate incercarile tanarului de a realiza un film in acea vreme ! pot spune ca filmul nu este o capodopera romaneasca , dar este unul din putinele care te mentin captivat pana la sfarsit !