Horatiucrisan pe 09 Decembrie 2021 12:54
O ecranizare slaba a romanului cu acelasi nume a lui Rebreanu. Din pacate in 90 de minute filmul nu a putut reda intreaga actiune a romanului, scenaristii fiind obligati sa reduca filmul la un continut schematic, multe personaje din roman cat si desfasurari ale actiunii sunt omise in film. Eliminarea unor personaje care ar fi fost reprezentative, modificarea unor scene de profund impact emotional din carte mai bine zid minimalizarea lor, reduc filmul la o palida reprezentare a romanului . Ecranizarea romanului Ion a fost cu mult msi reusita desi s-a comprimat mult actiunea romanului intr-un film de mai mult de doua ore si jumatate. Cu toate acestea filmul e unul reprezentativ pentru cinematografia romaneasca, altul mai reusit nefiind realizat pana astazi.
0 1
Cretzulynne pe 08 Iunie 2019 11:49
Prima propunere pentru Academia de Film Americană, la categoria de cel mai bun film străin, din partea României.
Nu a fost nominalizat.

0 0
balta67verde pe 29 Decembrie 2018 17:59
Ilarion Ciobanu a facut filmul sa poata fi suportabil ... altfel nu merita nici macar 3 stele.
0 4
cezarika57 pe 04 Iulie 2018 13:43
Film Excelent, nu degeaba a luat premiul pentru debut la Cannes in 1966. Interpretare de nota 15 pentru Ilarion Ciobanu in rolul lui Petre.Debutul cinematografic pentru Cristina Tacoi .
0 0
saiaj pe 21 Februarie 2015 21:18
Rascoala
Un film excelent cu un Ilarion Ciobanu ce s-a potrivit manusa in rolul lui Petre Petre.

1 1
Vegetarian pe 20 Ianuarie 2014 01:04
Terenuri agricole , apicultura , etc dezavantaje = filme despre greutatile din agricultura , ferme = mosier linsat de tzarani , fica lui violata ... Asa poate patzi cine baga bani in agricultura si le da de lucru vecinilor saraci ... Traian Basescu si fica lui au luat 300 hectare . Ar merita sa vada filmu asta si cei care au mai putin teren cum au fost cei din Pungesti , care sau batut cu trupele de jandarmi , dupa ce o firma de exploatari petroliere au intrat pe terenu lor ...

Case , apartamente - Probleme , solutii : mosier linsat de tzarani , dupa ce incercarse sa ii intimideze pe cei intrati ilegal in curtea lui , cu o pusca , si a tras doua cartuse in unul care il provocase . Fica lui a fost violata

Acest film a fost difuzat online la tvr 2 in 2 noe 14 , Neptun tv in 16 martie 2014 . Putine filme sunt difuzate pe net , si reluate gratis de catre televiziuni ..

1 5
Vegetarian pe 20 ianuarie 2014 08:25
Intodeauna a fost mai ieftin sa previ decat repari . Cine ajunge sa se vaite , sa fie nemultumit , inseamna ca sa zgarcit sau a gresit undeva .
lili22 pe 18 Ianuarie 2014 21:59
nu pierdeti vremea
cu acest film, care nu a rezistat timpului, l-au scos din anonimat 2 actori valorosi.Emil Botta si Secareanu.
0 10
cezarika21 pe 18 Noiembrie 2013 17:19
Nemulţumiri mocnite ce dau în clocot
„Răscoala” a ecranizat romanul omonim al lui Liviu Rebreanu, din care a preluat unele filoane narative semnificative. Filmul este o frescă a lumii rurale româneşti din primul deceniu al secolului al XX-lea, prezentând creșterea graduală a nemulţumirii ţăranilor până la izbucnirea violentă din primăvara anului 1907 şi apoi reprimarea răscoalei de către armată.

Evoluţia evenimentelor este bine concepută de scenarist, iar naraţiunea este sobră şi are ritm. Scenariului bine scris i se adaugă imaginile de o calitate excepţională filmate de Nicu Stan, care conferă un strop de poezie unei naraţiuni realiste, precum şi unele interpretări de bună calitate (Ilarion Ciobanu şi parţial Nicolae Secăreanu şi Constantin Codrescu). Peisajul rural de iarnă redat în culori deprimante şi reci devine el însuşi un personaj mut care asistă neputincios… citeşte

10 3
Iulidesprefilme pe 04 Iulie 2013 11:50
În 1966, acest film obţine premiul "Opera prima" la Cannes...
1 5
MIRCEA_MARDARE pe 08 Martie 2013 15:07
Un film extrem de valoros care nu avea cum sa nu ne atraga atentia. Desi a fost realizat in plina epoca comunista, el nu a avut nici un fel de legatura cu aceasta ,nici nu a fost " comandat " de comunisti si nici nu s-au primit de undeva acele teribile "indicatii pretioase". Filmul si-a propus si a reusit sa evoce evenimentele anului 1907, incepand cu umilintele si chinurile la care erau supusi taranii romani, apoi ridicarea lor la lupta cu mijloacele de care dispuneau, si in mod special finalul dramatic in care ne este prezentata acea reprimare sangeroasa a rascoalei. Un moment tulburator al filmului ,a fost atunci cand fusese adus un regiment de soldati impotriva taranilor, si obligati sa traga in ei. As mai avea o mentiune de facut in legatura cu acea " tenta patriotica ", la care a facut referire cineva : chiar daca vezi in film ( si nu in realitate ), momentele in care taranii sunt… citeşte
8 7
ciprian34 pe 18 Martie 2012 23:00
Inca un film care merita vazut,personajul principal Petre este bine interpretat de Ilarion Ciobanu,care este obsedat de imaginea Nadinei careia ii poarta in subconstient un sentiment de iubire si ura.
5 5
maria golban pe 31 August 2006 10:17
Buna ziua