Păreri Polițist, adjectiv

(2009)

Polițist, adjectiv

Ordonează după
GabrielaSirbu pe 04 Iulie 2009 16:37
Raportindu-ma la ce am sperat EU sa vad, adica un film cel putin la fel de bun ca "A fost sau n-a fost" (care mi-a placut FOARTE MULT), asta a reusit : sa ma plictiseasca rau consecinta fiind ca ma enerva ca nu se mai termina; NU mai vreau s-o aud cintind pe Mirabela Dauer (barem pt. o perioada), voi incerca sa nu mai folosesc dexonline (tot barem pt. o perioada) iar DEX-ul il voi face cadou unui aurolac.
Din punct de vadere al mesajului, bineinteles ca asta a existat DAR eu nu m-am dus la un simpozion despre constiinta politistului RO (care pina la urma, a dat-o dracului de constiinta doar nu era sa ramina pe drumuri; oricum altcineva ar fi preluat cazul si l-ar fi rezolvar cum se cuvine) sau unul despre modul cum rezolva politistul RO cazurile, cum respecta el aplicarea legii, daca trebuie sa gindeasca sau sa aiba opinii cind rezolva un caz, relatiile lui de serviciu, legalizarea… citeşte

7 15
RaduCostin pe 05 Iulie 2009 19:26
Eu as zice mai intai sa inveti sa scrii corect si abia apoi sa-ti dau cu parerea.
7 6
1Simplu pe 16 mai 2010 20:20
mai bine invata tu sa scrii !=))
sabinalin pe 06 Iulie 2009 18:04
Excelent!
Doar atat: un film mare pe care vi-l recomand cu toata caldura!Obligatoriu pentru orice cinefil care se respecta!
13 24
KuRuPt pe 9 iulie 2009 17:32
acuma sincer voua chiar va place acest "film".......????......
ionutz27 pe 6 ianuarie 2011 22:27
:))
manina pe 10 Iulie 2009 10:41
"Politist, adjectiv" este cu totul diferit de filmele "politiste" pe care ne-am obisnuit sa le vedem. Subiectul este simplu, construit in jurul crizei de constiinta a politistului provincial. Mi-au placut cadrele lungi si modul de a filma cu camera statica, ceea ce induce senzatia de lentoare si banal a vetii si a rutinei. Daca te uiti cu atentie pe pereti, in cadrele exterioare, poti afla si unde s-a filmat. Imaginea e cenusie, birourile politiei dezolante, blocurile triste, si cu toate astea sunt momente extrem de amuzante si neasteptate in film. Desi e o drama, la film s-a ras copios, de discutia in jurul melodiei Mirabelei Dauer, de comentariul sotiei profesoara de romana, de Cristi, politistul nostru, care soarbe ciorba zgomotos si se exprima greoi, de discursul sefului care extrage din DEX adevarul absolut si lectii de viata.
12 13
Blu3sky pe 6 iulie 2010 02:13
pai evident ca observi decorul si citesti tot ce e in jur daca imaginea e statica :)) mai interactiv era un film prezentat in poze sub forma de slide-uri :))
manina pe 6 iulie 2010 11:23
Daca un film e interactiv inseamna ca poti interactiona cu el. Adica un experiment de genul celora in care spectatorii pot decide finalul filmului. Interactiv e un joc video, nu un film. In legatura cu imaginea statica a filmului despre care vorbim, poate asta a fost intentia regizorului: o lume in care totul se intampla lent, cu evenimente putine. Evident ca filmul poate sa placa sau nu, in functie de capacitatea fiecaruia de a urmari acest gen de productie.
austerus pe 12 Iulie 2009 11:43
Excelent ... dar
Excelent filmul, suficient de cerebral pentru a tine atentia treaza.

Insa e enervant cand pe un site legat de filme ca Cinemagia, vezi pagina dedicata acestui film. Sub titlul "Sinopsis", intriga filmului e descrisa intr-o propozitie, restul de doua paragrafe sunt aprecieri critice.

Fratilor, "sinopsis" e un rezumat mai mic al actiunii, aprecierile critice nu-si au locul. Cand vad pagina asta ma intereseaza sa stiu despre ce e vorba si ce personaje sunt, nu ce au zis altii despre el. Astea intra la categoria comentarii.

10 14
alexoiu pe 23 mai 2010 00:09
SINÓPSIS, sinopsisuri, s.n. Rezumat foarte concentrat al subiectului (unui scenariu de film). [Scris și: synopsis] – Din engl. synopsis. REZUMÁT, rezumate, s.n. Redare, prezentare pe scurt, scrisă sau orală, a ideilor unei lucrări, ale unei expuneri etc.; recapitulare succintă. ♢ Loc. adv. În rezumat = pe scurt, cu alte cuvinte, rezumând. – Din fr. résumé.
Blu3sky pe 6 iulie 2010 02:11
pai Austerus. daca asa e filmul? ce vroiai sa descrie .. si acea propozitie era prea mult. ca filmule gol. chiar nu ai ce povesti cand iesi din sala de cinema :)
eps pe 23 Iulie 2009 01:31
chiar deloc
E prost. Serios, oricat as incerca sa dau vina pe mine si sa spun ca poate nu inteleg cum trebuie filmele romanesti, pe bune, chiar a fost prost filmul. Cred ca daca dadeam cei 10 lei la KFC eram mai multumit. Nu se poate ca in anul 2009 inca sa filmezi scene de cate 10 minute cu o singura camera, care sa mai si centreze din cand in cand personajele in mod "subtil". Serios, e foarte foarte obositor si extrem de monoton. Si nu, nu este o arta ce ne face unici; se numeste doar lipsa de fonduri.
Parerea mea: ai o singura camera, atunci faci scurt metraje.
Cat despre actiune... nu a avut pic de dinamism, nu a avut absolut nimic. Erau momente cand efectiv imi doream sa ies din sala sa fumez o tigara (si eu nu sunt fumator).

35 34
berindeandrei pe 27 ianuarie 2010 19:00
deci esti foarte foarte prost esti idiot te crezi critic
ionutz27 pe 25 august 2013 14:53
Omul doar si-a exprimat opinia! Invata sa respecti opiniile altora !
valib pe 10 August 2009 15:33
slabut
parerea mea, un film slab! primele imagini m au dus cu gandul la cache dar, din pacate, asta nu mi se pare un film demn de o asemenea comparatie. mi s a parut banal, nu te poti baza pe o amarata de camera si o idee sa faci un film bun, cred ca iti mai trebuie ceva...e clar ca este un film bun pt critici cat si pentru publicul tinta al lui porumboiu, atat si nimic mai mult. nu e un gen nou, nu e un film politist atat de diferit, e doar o alta drama (tipic romaneasca, cu acelasi decor gri si deprimant, aceleasi detalii plictisitoare) trasa in cadre lungi cu mici accente de ironie (unele chiar mi s au parut patetice). n am inteles ce a fost atat de amuzant si interesant la faza cu ciorba sau ceaiul, genu asta de detalii "amuzante" parca dadeau mai bine daca erau mai putin scoase in evidenta.
15 15
marius_em pe 19 August 2009 13:19
mie mi s-a parut cea mai buna comedie a anului
am inteles conflictul, "drama" politistului cu constiinta, dar am ras cu lacrimi. Scenele alea lungi cu el cum isi manca ciorba, si apoi cum isi rupea painea, nu stiu daca asta a fost intentia lui Porumboiu, dar cand scenele sunt asa lungi, fiecare gest pare foarte amuzat. Iar faza cu melodia Mirabelei Dauer a fost geniala, inca de la inceput cand tot o baga pe repeat, in mintea gandeam "chiar toate femeile fac asta?" pentru ca si prietena mea face la fel, gaseste o melodie si o asculta pana ii sangereaza urechile. Stiu ca filmul e considerat o drama, insa mie mi s-a parut o comedie geniala.
2 10
Mbi pe 24 August 2009 22:09
E romanesc si e bun....chiar foarte bun.Felicitari lui 'Cristi'!
19 21
ionutz27 pe 6 ianuarie 2011 22:26
inseamna ca n-ai vazut multe filme la viata ta!
Mbi pe 9 ianuarie 2011 17:00
da,nu foarte multe filme romanesti. :)
ile pe 06 Septembrie 2009 19:53
groaznic!
am ezitat intre nota 1 sau 2, dar m-am gandit ca, desi nu e chiar un momunent de prostie, in mod sigur e o pierdere de timp. nu cred ca am mai vazut un film atat de prost, pana si "plan 9 from outer space", declarat cel mai prost film din istorie, este mai bun ca asta.
cand vad un film vreau sa cunosc personaje, sa le vad esenta, sa am ce invata de la ele. porumboiu creeaza niste personaje plate, fade. i-am inteles ideea, tehnica de film, dar asta nu e de ajuns ca sa faci un film care sa fie considerat cel putin bun.
personajele nu vorbesc, nu comunica. mi se arata un cuplu de tineri casatoriti care, cand se vad la sfarsitul zilei, de-abia se baga in seama, el mananca singur, in timp ce ea asculta slagare de la mamaia '84. si apoi se duc sa se culce linistiti, dupa ce au avut cea mai patetica discutie, rupta parca din cartea de comentarii de clasa a 7a. refuz sa cred ca… citeşte

24 20
birbal pe 16 Septembrie 2009 14:27
Foarte slab!!
Ideea principala a filmului este interesanta si am inteles ca a fost facut cu un buget redus dar m-am plictisit de moarte la cinema. Nu am inteles de ce trebuie sa ramai cu un cadru 5-10 minute sa vad cum tasteaza una cu 2 degete, foarte enervant. Sa nu mai vorbim de sonorizarea extrem de proasta, specific filmelor romanesti, au fost dialoguri intregi in care nu am inteles nimic din ce vorbeau actorii. Era mult mai util sa fie subtitrat, chiar si in engleza.
8 10
Alex_Adrian pe 22 Septembrie 2009 18:26
Oscar???
Intreg filmul este plictisitor,personaje care nu inspira pic de emotie,sunet groaznic,cadre lungi care parca nu se mai termina.Daca acest film este propunerea Romaniei pentru Oscar,cand alte tari au productii care au fost distinse cu nenumarate premii,si care merita sa fie nominalizate la cel mai bun film strain,atunci chiar nu mai am cuvinte.
8 10
gigel pe 16 Octombrie 2009 09:34
Desamagire.
Dupa ce am citit toate comentariile voastre ,zau, ca nu-mi doresc sa vad acest film
4 6
qwerty_user pe 30 noiembrie 2009 16:50
asa..fa'le in ciuda! :))
Shuyin pe 14 Noiembrie 2009 00:09
Trebuia sa fie scurt metraj.
Impresia generala pe care mi'a lasat'o filmul e aceea ca producatorul/regizorul a avut o idee in jurul careia a facut (prelungind aceasta idee in mod artificial) un film de aproape 2h. Practic filmul da impresia unui scurt metraj, lungit complet aiurea, de dragul de a avea un lung metraj. Toata actiunea filmului nu ar fi trebuit sa dureze mai mult de 30 de minute: cateva secunde pt scenele de filaj si pt scenele 'de acasa' iar restul fiind 'actiunea' filmului(mesajul/ideea in sine), reprezentata de scenle din cadrul sectiei.

Nu inteleg de ce a trebuit sa il filmeze pe Dragos cum mananca, timp de 5-10 minute. In primul rand, eu nu vad o relevanta a scenei in contextul filmului; nu avanseaza plot-ul, nu nimic. Nu ma pot gandi decat ca regizorul vroia sa transmita ceva legat de viata lui Cristi. Iar daca asta este cazul, bun, a expus ideea asta.. dar de ce trebuie sa'l vad cum… citeşte

12 10
21catalinU pe 3 februarie 2010 11:08
Si mie mi s-a parut plictisitor la inceput dar ideea cu cadrele foarte lungi e foarte simpla: sa te introduca in viata personajului (Cristi) care este nevoit sa faca zeci de ore de filaj fara prea mari rezultate. Noi ca si spectatori (intr-o sala incalzita, asezati confortabil in scaune) ne-am fi dorit de nenumarate ori sa plecam sau macar sa iesim un pic din sala tocmai pentru ca in film nu se intampla nimic. Asta a fost si ideea regizorului: sa ne puna in pielea personajului care TREBUIA sa faca orele de filaj (TREBUIA sa stea in frig), care TREBUIA sa rezolve cazul, desi nu avea multe informatii. Daca nu erau scenele astea si se scurta filmul nu era altceva decat un film american cu politisti care tot timpul "se intampla" sa gaseasca vreun indiciu in timpul filajului. Poate asta ne asteptam si noi sa se intample aici dar e o vorba: "viata bate filmul". Si cum mai spunea cineva aici la comentarii, scenele lungi iti dau posibilitatea sa observi foarte bine "decorurile" pe care le vedem in fiecare zi si noi dar nu sunt aceleasi.
Blu3sky pe 6 iulie 2010 02:16
Shuyin foarte bine spus
Radu47hitman pe 17 Noiembrie 2009 21:46
De ce spune-ti ca-i plictisitor si nu merita privit? nu va-ti gandit ca poate nu la-ti inteles, sau poate nu-i genul filmului pentru mintea voastra de gainusa?
Deci celor care au acea parere le sugerez sa priveasca in continuare clipurile lui Guta!

Mie personal filmul mi-a parut destul de reusit + sunt multe lucruri la care trebuie sa te gandesti dupa ce-l privesti.
Filmul merita o nota mare, eu ii acord un 9 cu +

12 17
Shuyin pe 19 decembrie 2009 17:46
Adevarul e ca filmul asta este echivalentul unor carti ca 'Infinite Jest' sau 'Crima si Pedeapsa', fiind o opera cinematografica foarte complexa si complicata, astfel incat e nevoie de un IQ de minimum 170 si un bagaj cultural enorm ca sa intelegi ceva din acest film. Glumeam, mai sus, evident. Daca tu crezi ca asta e un film greu de inteles, nu e nimic de capul tau. E doar un film plictisitor, cu o idee buna si 1h de cadre fixe si complet irelevante, ce nu transmit nimic. Daca asta inseamna cinematografie, atunci pas.
Licurici75 pe 3 aprilie 2021 12:25
Raducule. Ai auzit de cine zice ala e? te-ai caracterizat singur. La IQ-urile noastre se foloseste "l-ati" nu "la-ti". "V-ati" nu "va-ti". Se scrie: "V-ati gandit ca, poate nu la-ti inteles?". "nu va-ti gandit ca poate nu la-ti inteles", se utilizeza la tabula rasa ca tine asa.
victor_neo75 pe 10 Decembrie 2009 22:18
Oportunitate irosita !!!
Dupa reusita satira 'A fost sau n-a fost?' din 2006 al aceluiasi Corneliu Porumboiu ma asteptam la ceva bun de la 'Politist, Adj.' N-a fost sa fie !!

Scenele in care nu se intampla abunda pana la refuz, scenele in care camera ramane fixa iar abunda, plictiseala si frustrarea te cuprinde pt. ca nimic nu se intampla efectiv, sau barem sa simti ceva fiori pentru personajele din film. Numai scena tipica, filosofic romaneasca, cu explicatiile din Dex, mai stimuleaza vag privitorul, iar apoi dupa planificarea pe tabla a flagrantului (singura scena de "actiune"), apare pe fundalul melodiei 'Ce seara minunata' finalul abrupt.

Nu il recomand, si sper sa mai treaca niste ani pana o sa apara alt film romanesc de calibrul lui: '4 luni, 3 saptamani si 2 zile' !

4 6
ceraselatrandaf pe 18 Decembrie 2009 11:50
si eu am fost in distributie
Sunt la a doua premiere a unui film in care sunt distribuita.
TIMI

2 6
cinephile pe 18 Decembrie 2009 16:39
Ruleaza la Ploiesti ?
Am vazut ca filmu asta ruleaza in Ploiesti la Cinema Modern...din cate stiu eu, cinematograful asta s-a desfiintat si e discoteca acum...sau ma insel ? :-S
0 6
Piratu pe 19 Decembrie 2009 18:12
Alta viziune
Oameni buni pentru ce a primit doua premii Cannes,pt prostiile ce le-ati enumerat mai sus,nu prea cred daca dumneavoastra nici filmele romanesti de-a noastre nu le recunoasteti atunci am ajuns ca cei de dincolo sa le aprecieze.Rusine voua alora care critica ceva ce este recunoscut pe plan international.
11 6
Crinnah pe 26 februarie 2012 11:22
a primit doua premii Cannes pentru ca astfel de prostii le par exotice strainilor, care se uita cu admiratie cum niste "semi-salbatici" incearca sa faca cinema. Asta e reteta aplicata de ani de zile de cineastii romani, din nevoia de a se asigura ca au rezultate la festivaluri si astfel obtin finantare pentru urmatorul film.
akeem pe 15 martie 2012 17:56
exact, filmele romanesti par toate dupa acelasi sablon - imagini sumbre, garsoniere triste, vrafuri de farfurii nespalate, gandaci pe pereti - cu tinta Cannes, ursi de aur si alte aiureli... publicul da-l la dracu.
fio333 pe 29 Decembrie 2009 00:53
politician
Filmul mi-a placut si stiam ceea ce vreau sa vad, o realitate crunta. Spunea cineva , mai sus, de "discursul sefului care extrage din DEX adevarul absolut si lectii de viata"... Stiti ce este un politician? Sunt curios daca v-ati asteptat la ceea ce veti gasi in DEX. si, va rog, fiti sinceri.
10 5
Viorel pe 14 Ianuarie 2010 12:08
Vlad Ivanov Rules
Recunosc ca m-am plictisit de moarte in timp ce ma uitam la politist cum urmareste pustii, cum manca, cum se roaga de colegi sa-l ajute, cum urca sau coboara scarile, cum citeste cazierele suspectilor etc.
Numai ca a venit si momentul revelatiei: scena cu DEX-ul, care este magistrala. Explorarea dictionarului in cautarea adevarului suprem si calmul sefului care le stie pe toate a schimbat totul. Cred ca secventa isi merita un loc fruntas in topul celor mai rari momente din istoria cinematografiei romanesti.

1 2
madiananu pe 21 Ianuarie 2010 15:09
"Politist, adjectiv" e primul film al lui Corneliu Porumboiu pe care-l vad si care ma face sa cred ca regizorul promite mult. E un film destul de bun care se inscrie intr-un avant pe care-l are la ora actuala cinematografia romaneasca. Subiectul e cat se poate de actual. Scenele acelea lungi filmate cu camera statica ma fac sa cred ca regizorul experimenteaza un anumit tip de cinematografie. Unele au fost lungite inutil si, prin urmare, au devenit plicticoase. Scena de final insa e magistral construita.
0 2
andreea13 pe 25 Ianuarie 2010 20:15
....................................................................
mut...o propozitie...o urmarire...la fumat...la servici...iar urmarire...acasa...muzica...mirabela dauer...o mica filosofie inainte de culcare..cica 2 soti care nici macar nu se saruta..de fapt am uitat ca majoritatea asa sunt putini mai gasesc dragostea(ups)..iar o urmarie ...o intalnire...un DEX...FINAL:ce aiurea!!! am vazut filmul...si ma intreb si acum cum exista oamenii la care sa le placa asa ceva..imi place actorul dragos bucur ..el este foarte talentat, dar parca totusi prea suparat in film - parerea mea.
0 4
Razvan Penescu pe 26 Ianuarie 2010 18:49
Scenariul filmului la LiterNet
Citiţi scenariul filmului la:

http://editura.liternet.ro/carte/259/Corneliu-Porumboiu/Politist-adjectiv.html

0 0
daJACK7 pe 12 Martie 2010 01:00
Brava Film...
Nu l-am vazut nici la cinematofrag :) nici pe calculator.De fapt nici nu l-am vazut :).A fost difuzat pe HBO si intamplarea a fost ca eu sa dau un tur de canale si sa vad ca se difuza un film cica.Am dat pe teletext sa vad si yo ce film e...In fine sa nu mai spun povesti.Ba nene m-am uitat la el cat a fumat ala 2 tigari langa peretele ala pe care scria STEAUA si mi-am bagat ce sa baga in el de film.HALAL FILM.Avatar e mai bun cu siguranta desi nici ala nu mi-a placut,da' ca sa fac asa o comparatie.Hai Steaua :D
3 4
Crynick pe 7 iunie 2015 13:08
asta trebuie sa fie un troll
rhody pe 12 Martie 2010 14:14
parere
foarte plictisitor filmul; am rezistat cu greu vreo ora, dupa care am cedat psihic si am renuntat ! nu inteleg cum asa un jeg a fost premiat la cannes ! iar filme romanesti cu aceeleasi subiecte : saracie, prostie, promiscuitate, tot ce inspira mila....
3 2
VNelu's Blog pe 01 Aprilie 2010 17:50
Încă un film românesc
După ce am privit filmul românesc Ho, Ho, Ho, astăzi am privit un alt film Poliţist, adjectiv. Am decis să-l privesc pentru că îmi plăcuse primul.
Un film destul de plictisitor. Sînt unele momente, care, eu cred că nu ar trebui să fie (de ex. stă polițistul la masă, camera îl filmează din aceeași poziție pînă [...] citeşte

0 0
XtrO pe 02 Aprilie 2010 11:50
De gustibus
Nu vreau sa fiu rautatcios si sa ii cataloghez pe unii critici ad-hoc de pe aici ca fiind 'privitori de filme cu Cichi Cian' sau adulatori ai lui Gutza si Salam. In fond fiecare e liber sa isi formeze propriul filtru privind aprecierile si propria scala a valorilor. Dar sa cataloghezi acest film ca fiind unul slab si infect fiindca nu are actiune si/sau dinamism, denota sau infantilism cinematografic sau grobianism si autosuficienta exhibata in fata celorlalti. Sau ambele. Oare cati din comentatorii denigratori ai acestui film au vazut (si daca au vazut au si inteles ceva) din (dau exemple aleatorii), sa zicem 'Caché' - ul lui Michael Haneke sau 'Dogville' al lui Lars von Trier, sau 'Breaking the Waves' al aceluiasi regizor. Cinematografia, ca orice arta, are componenta facila, comerciala si de asemenea, componenta 'arta pentru arta'. Desigur, a doua e mult mai greu accesibila, e… citeşte
4 4
vladutz76 pe 06 Aprilie 2010 20:58
Prost
Prost. Nu foarte prost dar prost. Ai grija Dragos si ai grija Vlad ca astfel de filme nu pot decat sa va traga in jos. Asta pentru ca lumea stie ca ati jucat si in filme bune si chiar foarte bune.
Nu are actiune, nu are suspans, nu are nimic deosebit. Pentru ca sa faci un film trebuie sa ai ceva deosebit! Ca asa poti foarte bine sa te ti dupa un politist si sa vezi ce face si o sa vezi ca face exact ce face si ala in film.
Un singur punct forte: scena din biroul comandantului. Bravo Vlad Ivanov.....si sper sa nu te mai vad in asa filme.

2 4
euler pe 16 Aprilie 2010 16:37
Bunicel film nota 8
Este foarta cerebrala chestia cu Praga unde se poate fuma hasis fara sa patesti ceva si aici unde pentru consum poti lua ani buni de puscarie adica faptul ca o lege iti poate schimba cu adevarat viata
tare si faza in care politistul si sotia lui comenteaza o melodie a Mirabelei Dauer

1 2
caroldaniel67 pe 14 Mai 2010 09:52
Filmul este aproape foarte bun...Spun asta pentru ca am oscilat mult intre a spune bun sau foarte bun. Iar scena cu "Ce este constiinta?" este demna de orice antologie a filmului...
0 0
Alina B pe 17 Mai 2010 19:07
Fenomenal!!! Sa prinzi rutina si sa ai discutii maieutice intr-un birou de comandant, mai rar!! Pe de alta parte, ar fi trebuit sa ma astept, doar e Porumboiu! Bravo!
0 0
Tweeknax pe 10 Iunie 2010 16:50
Naspa
Monument de prostie filmul,cel mai slab film romanesc din 2000 incoace.Cum de a luat 2 premii Cannes?Recomand pe post de somnifere :)
0 2
titi_duru pe 15 ianuarie 2016 10:32
pi la cannes primesti oricum un premiu basta ca participi.
Blu3sky pe 06 Iulie 2010 02:05
fata de alte lung metraje romanesti.. se vede ca aici chiar se joaca rolurile. Dar, ideea filmului e prea vaga si prea prelungita pentru a umple 90 min sau cat are. (ascultarea melodiei de catre sotia lui de 3 ori.. chiar a fost prea de tot.. melodie draguta.. dar odata e de ajuns cat sa iti placa.. nu sa ti-o bage fortat pe gat de 3 ori)
0 2
Blu3sky pe 6 iulie 2010 02:05
o data* (am gresit) ma corectez ca apoi iar vin profesorii de gramatica
psihologu pe 13 August 2010 16:04
Putina maieutica serviti?
Stiti care e culmea vizionarii lui Politist, adjectiv? Sa derulezi inapoi ca ai pierdut ceva. Daca n-ati vazut filmul (inca, vorba aia... e castigator de TIFF si de Un Certain Regard la Cannes), va informez cinstit ca e un film de festival si atat. Foarte lent. O bucata de realitate romaneasca trista. Cine are chef? Daca la A fost sau n-a fost am mustacit non-stop si l-am pus la categoria merita vazut, cu P, adj. treaba sta altfel. Are un final puternic, confruntarea dintre birocratul sadea cu aer militienesc ajuns dupa o cariera lunga in motzul serviciului de politie locala (Vlad Ivanov) si novicele cu procese de constiinta si nevasta profesoara de limba romana (Dragos Bucur) e amuzanta si tensionata, dar in rest Porumboiu o scalda prea mult. Inteleg ce vrea, inteleg atat de repede si atat de bine incat in primele 80 de minute ajunge sa ma plictiseasca ingrozitor.
0 0
cetateanu pe 22 August 2010 17:13
din pacate eu nu pot sa ii acord acestui film mai mult decit am dat.singura chestie care mi-a placut a fost intilnirea dintre Vlad Ivanov(foarte bun ca si in 4 luni 3 saptamin isi 2 zile)si Dragos Bucur de unde a rezultat o scena memorabila,restul destul de anost fara sa am pretentia ca asta este si adevarul
1 0
Iamsaved pe 02 Septembrie 2010 01:48
Real.
Un film real,in sensul ca toate situatiile prezentate se pot aplica usor in viata cotidiana tipic romaneasca.Regizorul a ales sa transmita mesajul prin putine cuvinte,inteligent plasate.Pe de alta parte rabdarea ar trebui sa fie de partea voastra daca vreti sa ajungeti la final,pentru ca filmul este static,pe tot parcursul sau ni se prezinta imagini simple si uneori repetate,cu toate astea filmul parca te pregateste pentru finalul sau.In final poti sa te alegi cu o morala de genul:Societatea poate sa manipuleze mintile si sentimentele omului de rand.
1 2
cl24 pe 09 Octombrie 2010 00:10
Filmul este un pic cam lung, producand uneori momente de plictiseala. Dar lungimea filmului, accentueaza starea omului, care are o constiinta pe care trebuie sa o incalce, sa fie pe placul sefului....
0 0
Politist, adjectiv – Plictiseala, substantiv feminin | Raluk.ro - Review-uri de filme, cafenele, ceainarii si restaurante din Bucuresti
[...] Politist, adjectiv nu este un film interesant deloc; nu ma face sa vreau sa vad ce se intampla mai departe. Filmele functioneaza pe acelasi principiu ca si cartile: placerea vine din a astepta cu nerabdare sa vezi ce se intampla mai departe. [...] citeşte
0 2
Radu1711 pe 08 Decembrie 2010 00:45
radu1711
interesant film au facut romanii, prea multa tacere dar interesant mod de a descrie un fapt real, mi-a placut
3 1
Ammelie pe 26 Ianuarie 2011 12:45
Politist, adjectiv (2009)
Filmul e unul 'romanesc', asa ca asteptati-va la scene lungi si la evidentierea superficialului si banalului, aspectele profunde ramanand undeva in plan secundar, pentru cine vrea sa le vada. Ati observat ca in filmele romanesti nu se mizeaza deloc pe expresiile faciale ale personajelor? Nu am mai vazut un prim plan al unui chip de foarte mult vreme, nici nu imi amintesc. Totul se doreste ghicit. Ceea ce nu e un lucru rau, dar paote deveni obositor dupa mai multe filme de acest gen. Foarte real filmul, cateva scene faine, dar cam atat. 5.5/10
0 4
ryco0984 pe 25 Februarie 2011 09:58
Este bun.
Un film bun dar statit cu putine locatii de filmare si fara actiune, dar cu foarte multa esenta, daca ar fi avut mai multa actiune dar nu ca la hollywood ar fi meritat nota 9.
1 0
PungaDePopcorn pe 01 Iulie 2011 11:58
Hainele noi ale Imparatului
Intrebaba orice cinefil sau om intelept carea vazut filmul si iti va spune ca filmul se refera la superfcialitatea politiei romane si ca scoate la iveala inca o data, insa intr-un mod mai ingenios si original decat in mod curent.
Din nefericire, nu fac parte din categoria oamenilor intelepti si care vad mai departe de fatada lucrurilor, si o sa spun ca nu consider acest film vreo capodopera sau lucrare de geniu, desi stiu ca asa e. Nu mi-a placut, ce sa mai!

1 2
ionutz27 pe 25 iunie 2012 16:29
Jos palaria in fata ta!
Sorin87 pe 13 Iulie 2011 15:13
Politist Adjectiv
Pelicula "Politist, adjectiv" relateaza povestea unui politist dintr-un oras de provincie (Dragos Bucur). Acesta este obligat sa investigheze un caz minor, al carui protagonist este un licean.
Pe parcursul investigatiei, politistul isi da seama ca nu mai crede in meseria sa si asta pentru ca descopera,ca acum mai mult ca oricand in politie domina coruptia,lasitatea si orgoliile.

0 2
margott pe 14 Martie 2012 15:03
Daca eliminau scenele care n-au contribuit cu nimic decisiv la scenariu (scenele cu Cristi mancand, conversatia dintre el si sotie pe tema versurilor unui cantec, anumite secvente din filaj) cred ca filmul ar fi iesit mult mai scurt. De fapt, in film nu se intampla mare lucru si cred ca scena din final, cea in care comandantul le tine o predica celor doi subalterni despre meseria de politist, face tot filmul, si de altfel contine morala intregii drame : dilema unui politist care se confrunta cu constiinta lui. Despre actori putine ar fi de spus, sunt atat de naturali incat ai zice ca Porumboiu a turnat filmul chiar intr-o sectie de politie, printre oamenii de acolo.
1 0
alex_il_fenomeno pe 22 Mai 2012 23:12
e normal sa fie asteptari mari dupa cate laude a primit , si tocmai de aici survine dezamagirea , intrucat astepti sa vezi un film genial , si totusi el se dovedeste doar un film bun ca poveste si trairi , dar nu ca ritm si tensiuni , in mare parte dominand asteptarea ... sunt multe paralele trase , multe momente surprinzatoare in care se discuta figuri de stil , se analizeaza melodii sau se apeleaza la DEX , insa discutiile sunt destul de ample si tind sa plictiseasca uneori ... iar finalul este atat de brusc in comparatie cu povestea , incat ramai fara replica . Dragos Bucur a fost din nou extraordinar , demonstrand ca este in momentul de fata actorul cel mai talentat al romanilor , insa scenariul trebuia mai amplificat , mai mult spre ritm si naratiune decat spre trairi ... per ansamblu este un film bun , insa cred departe de ceea ce ai astepta initial ... de urmarit daca vrei sa vezi… citeşte
0 0
iiii pe 25 Iunie 2012 10:31
:)
spre marea mea mirare , chiar a fost un film interesant...
0 2
mateiAlexandru pe 31 August 2012 06:54
Tot ce mi-a placut la acest film a fost scena cu dictionarul si melodia de la final. Restul e plictiseala
0 0
mitica04 pe 31 Martie 2013 00:29
film cretin
adevaratul titlu trebuia sa fie; POLITIST IMBECIL, un film penibil, de rasul curcilor, regizat de un dobitoc handicapat caruia ar trebui sa i se impute toata pelicula si costurile, Nota ZERO este mult !!!!!
0 2
gbanescu pe 21 Iunie 2013 16:31
"Titlul are ceva din absurdul acestui film"
A trebuit sa-l vad a doua oara pentru a-l savura mai bine si pentru a surprinde toate sau, ma rog, cat mai multe subtilitati.
Dialogurile sunt foarte bune, prestatia actorilor excelenta.
Dupa scenele lungi si nespectaculoase ce infatiseaza cateva zile de investigatie politieneasca, turul de forta (dialogul) din biroul Comandantului este ravasitor. Demonstratia logica, taioasa si rece, prin care personajul lui Vlad Ivanov (din nou, excelent in acest rol) il obliga pe Cristi sa urmareasca un anume rationament jalonat de explicatiile DEX-ului referitoare la notiunile "constiinta", "morala", "lege", "politist", este intr-adevar remarcabila.
Intersanta mi s-a parut si constructia a doua planuri oarecum paralele: daca in binomul Cristi - Comandant, cel obtuz este al doilea (in pofida constructiilor logice fara cusur pe care le face), in celalalt plan, familial, Crisiti -… citeşte

1 0
Go1 2

Spune-ţi părerea despre

Pentru a scrie un review trebuie sa fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.

jinglebells