user-6352a3057c990 pe 23 Iulie 2023 21:27
Actori de excepție, dar ca aproape in toate filmele romanesti , coloana sonora lasa de dorit . Subtitrati,le oameni buni sa înteleagă omul ceva.
1 0
Horatiucrisan pe 06 Martie 2020 12:32
Filmul prezintă degradarea morală a eroinei principale pe fondul avaritiei tot mai accentuate, avaritie apărută inițial din dorința de a asigura un viitor mai bun copiilor rămași orfani dupa moartea tatălui. Eroina noastra, Pauna, interpretată de Draga Olteanu Matei este o personalitate puternică, hotărâtă sa-si atingă țelul propus cu orice preț, ignorând principiile morale si dezaprobarile celor din jur. Filmul nu scapă totusi de tezismul socialist, subliniindu-se ca oamenii săraci și muncitori sunt cinstiți, onești în vreme ce "capitalistii" , proprietari de mici întreprinderi sunt exploatatori, avari si neomenosi. Filmul face o apologie a "noii ere" socialiste marcate de confiscarea averilor, stabilizarea monetară, protestele muncitorești împotriva capitalurilor, noua organizare socială în care liderii comuniști lucrează în birourile de conducere… citeşte
1 0
cosmin742000 pe 23 Septembrie 2016 11:07
Un film romanesc foarte bun..................................................................
1 2
eduard_stratan pe 18 iulie 2021 11:29
Cosmine ce bine ca te-au blocat pe acest site! Apoi in 2019 te-ai intrupat in blackmore si ai mai bintuit site-ul inca vreo 2 ani pana te-au blocat din nou!
TheGreatQueenSeondeok pe 05 Februarie 2016 16:00
"Ce schimba banul pe om"
Un film foarte bun, care prezinta efectul degradant al banilor cu un joc actoricesc de exceptie.
1 0
cezarika21 pe 20 Martie 2013 19:41
Intrarea sub robia banilor
Inspirat de nuvela „Hiena” a scriitorului bănățean Petru Vintilă, filmul ”Patima” prezintă transformarea sufletească suferită de o femeie văduvă în primii ani de după cel de-al Doilea Război Mondial, în contextul instaurării regimului comunist în România. Dorind să le asigure celor doi copii ai săi un trai mai bun, Păuna acceptă să se căsătorească din interes cu un meșter cojocar înstărit, intrând treptat sub robia banilor.

Filmul tratează nişte subiecte istorice ignorate în majoritatea filmelor: stabilizarea leului, naţionalizarea fabricilor și dramele individuale ale oamenilor muncitori aduși la sărăcie de măsurile antieconomice adoptate de regimul comunist. Povestea este prezentată ca o amintire din tinerețe, plină de căldură și nostalgie, petrecută în orașul Lugoj în plină efervescență capitalistă.

8 2
Iulidesprefilme pe 24 Decembrie 2012 12:49
Dramă desfăşurată pe fundalul unor vremuri frământate cu talentata Draga Olteanu!
3 0
lili22 pe 14 Octombrie 2012 18:06
Un film de toata jena
Nu cred ca in acele vremuri un avocat se insura cu o mahalagioaica grasa.Inca un film prost, ca multe altele.
1 11
davil pe 30 decembrie 2013 05:54
lilisor, tocmai se pare sa se intampla si in aceste vremuri...nu spun cine e mahalagioaica (o dam in politic, si escaladam degeaba subiectul), dar avocatul tocmai ce face in rate avere de vreo 10 milioane euro... Deci, se poate ! Si nu merg mai departe cu presupusul, e doar dovada ca "viata bate filmul"... Dar oricum, tu esti ferm convinsa in cele ce le spui, asa ca m-am obosit degeaba cu convinsul... uite, p-aia cu dest'u'-n jos la comentariu n-o mai aplic, au facut-o deja doi inaintea mea...
bizonul pe 19 aprilie 2015 07:13
Poate n-o fi fost asa , dar invers , niste frumuseti, se pot marita cu niste mahalagioi, fie ca era pe atunci dar si astazi, nefiind nevoie sa dau nume , nu mai departe in lumea politica si mondena. Totul este posibil cand isi baga "iti" coada dar mai ales cand este vorba de bani.
93GabiBT pe 27 Iunie 2011 17:36
O drama destul de buna
Se aseamana in unele parti cu "Pe aripile vantului", probabil este doar parerea mea, insa trecand peste asta, le recomand tuturor cinefililor sa urmareasca aceasta drama despre problemele vietii, la varsta maturitatii.
3 0