Ladri di biciclette

(1948)

Hoti de biciclete

Poster Ladri di biciclette Poster Ladri di biciclette
  • Regia

    Vittorio De Sica
  • Cu

    Lianella Carell, Sergio Leone
  • Gen film

    4 voturi

  • Durata

    93 minute

Sinopsis Ladri di biciclette

"Un muncitor nu are nici un ban. I se ofera o slujba: sa lipeasca afise. Ii trebuie o bicicleta. Nevasta lui isi vinde perdelele. El cumpara bicicleta, dar i se fura. Suntem in fata unei scriituri vizuale, a unui aparat de filmat care inregistreaza un mecanism sufletesc comparabil celui intalnit la Gogol, cand acesta construieste o intreaga drama in jurul unei anecdote neinsemnate." - Jean Cocteau - 1949
Contribuie la această pagină şi câştigă DVD-uri!
NOTA FILM
Nota IMDB: 8.3
O nominalizare Oscar, un premiu Globul de Aur, un premiu BAFTA
Vezi toate premiile
Lianella Carell Lianella Carell Maria Ricci (mama) Sergio Leone Sergio Leone A Seminary Student Enzo Staiola Enzo Staiola Bruno Ricci (fiul)
Lamberto Maggiorani Lamberto Maggiorani Antonio Ricci (tatal) Umberto Spadaro Umberto Spadaro Memmo Carotenuto Memmo Carotenuto
Nando Bruno Nando Bruno Giulio Battiferri Giulio Battiferri Citizen Who Protects the Real Thief Michele Sakara Michele Sakara Secretary of the Charity Organization
Vezi toata distributia

Caseta tehnică

AKA

  • Bicycle Thieves

Produs de

Mayer

Tip Ecran

normal

Distribuitorul international

Arthur Mayer & Joseph Burstyn Inc.

Ţara

Italia

Părerea ta

Spune-ţi părerea
Ordonează după
cezarika21 pe 13 Iunie 2014 10:26
"Există o soluţie pentru orice, mai puţin pentru moarte"
Când vorbesc de oraşul Roma majoritatea oamenilor se referă la Roma imperială sau la Roma papală, uitând că dincolo de gloria sa trecută acel oraş este locul unde se petrec zilnic mii de drame individuale. Una din aceste drame este prezentată de Vittorio De Sica în "Ladri di biciclette", veritabilă capodoperă a neorealismului italian. Regizorul ne arată o Romă sărăcită ca urmare a celui de-al Doilea Război Mondial, o Romă locuită de oameni obidiţi şi disperaţi, o Romă cu un contrast enorm între clasa bogată şi majoritatea săracă.

Într-o perioadă în care oamenii îşi vindeau cearceafurile şi perdelele din casă pentru a putea avea bani de mâncare, iar locurile de muncă erau foarte puţine în raport cu numărul solicitanţilor, şomerul Antonio Ricci (Lamberto Maggiorani) are norocul neaşteptat de a găsi un serviciu umil, dar care i-ar… citeşte

8 0
gena_boo pe 15 Aprilie 2011 03:27
oglinda societatii dupa cel de-al doilea razboi mondial
Ladri di biciclette arata durerea si chiar disperarea oamenilor dupa cel de-al doilea razboi mondial, a unor oameni care isi pierd speranta de a mai crede intr-un viitor mai bun.
De-a lungul intregului film vedem o Roma distrusa si saracacioasa iar pe masura ce povestea inainteaza ne trezim intr-un decor tot mai strain.
Filmul se termina fara a avea propriu zis un final, lucru care arata ca drama nu gaseste solutia. Tatal esueaza in incercarea de a isi imbunatati conditia sociala, astfel ca dupa scurta bucurie de o zi de munca se trezeste din nou in mizerie, lucru care simbolizeaza destinele frante ale oamenilor dupa razboi. Imaginea finala in care parintele isi ia de mana copilul si isi continua drumul, ne lasa sa intrevedem o speranta pentru generatiile viitoare.

5 0
cezarika21 pe 12 iunie 2014 21:19
Cel mai bun comentariu.
ionutt- pe 21 Aprilie 2011 22:41
Mi-a placut. Pe cat de simpla e povestea pe atat de tare te misca. Scena din final.. memorabila.
4 1
ciprian34 pe 24 Noiembrie 2012 22:21
Un film deosebit care nu are cum sa nu te marcheze,poate doar daca nu ai sentimente,filmul te face sa fi alaturi de Ricci si baiatul lui in incercarea disperata de a-si gasi aceea bicicleta de care depinde existenta lor
3 1
aayana pe 23 Martie 2010 14:30
Un film bun de folosit ca exemplu în n situaţii când se face din ţânţar armăsar. Un film despre idei fixe, despre incapacitatea de a vedea mai departe de ele.
Vezi ce face omul în disperare, observi maturitatea din copii atunci când adulţii îşi pierd cumpătul. Pentru că e realizat în 1948, imaginile vorbesc altfel. Sunt mai degrabă bogate în sugestii. Starea psihică nu poate fi porţionată, nici măcar în final. Aparent simplu dar scoate în relief detalii sensibile.

3 3
morfil pe 20 Februarie 2015 21:21
Dramele sunt aceleasi indiferent de epoca, doar decorurile difera. In familia mea sunt vreo 5 biciclete de tipuri diferite folosite in 99 la suta din cazuri pentru recreere si divertisment. Niciodata n-as fi crezut ca o bicicleta banala pentru noi astazi a reprezentat, in trecutul recent al unei tari totusi considerata avansata, un mijloc esential de supravietuire. Scena de final provocata practic de disperare, de neputinta, de nedreptatea sociala, de legea inaccesibila omului de rand, necajit, m-a marcat profund. Copilul in lacrimi, intre atatia oameni mari, a fost cred motivul iertarii... Concluzia filmului este reprezentata de replica celui prejudiciat. Si scena din restaurant mi s-a intiparit in minte... "Tati, ca sa mancam ca cei de la masa aceea, ar trebui sa castigam 1 milion de lire pe luna." Si apoi il pune pe copil sa insire pe un biletel veniturile posibile, parca substituite… citeşte
2 0
Narcis_1976 pe 04 Martie 2012 20:49
"Exista o solutie pentru orice...mai putin pentru moarte" , un film simplu dar plin de esenta ! Recomand !
2 0
Stephen2D pe 17 Martie 2016 10:44
O înfățișare a diferitelor aspecte ale societății italiene postbelice
Antonio Ricci (Lamberto Maggiorani), un muncitor șomer din Roma postbelică, se angajează să lipească afișe de film, după ce soția sa amanetează cearșafurile familiei pentru a-i putea scoate bicicleta de la casa de împrumut. Dar, îndată ce începe lucrul, bicicleta îi este furată și, împreună cu băiețelul său Bruno (Enzo Staiola), cutreieră orașul în lung și-n lat încercând să o găsească și lovindu-se de diferite aspecte ale societății romane, inclusiv unele dintre cele mai acute diferențe de clasă.

Această capodoperă este în general - și pe bună dreptate - cunoscută ca una dintre lucrările-cheie ale neorealismului italian. Criticul francez André Bazin l-a considerat unul dintre cele mai mari filme comuniste. Faptul că în 1948 a primit Oscarul la categoria cel mai bun film străin sugerează că, la vremea respectivă, nu a fost… citeşte

2 1
Iulidesprefilme pe 13 Iunie 2013 19:47
O peliculă neorealistă, dirijată de Vittorio De Sica, regizor care ilustrează tragedia vieţii cotidiene...Oscar special pentru Cel mai bun film străin, în 1950.
1 1
toteu pe 09 Iulie 2010 00:39
o capodopera
Drama unui om a carui trai depinde de o bicicleta.
1 2
alex_il_fenomeno pe 20 Martie 2012 18:12
un film impresionant , care nu are cum sa te lase indiferent ! este imposibil acest lucru ! pelicula lui Vittorio De Sica capteaza complet atentia prin dramele traite de oamenii Italiei acelor vremuri , cadrele care spun mult mai multe decat cuvintele , dar si muzica , atat de adecvata situatiilor . personajele sunt extrem de expresive , astfel ca in multe randuri ti se pare ca urmaresti un documentar si nu un film , insa unul remarcabil , care te emotioneaza prin gesturile la care este impins protagonistul . o pelicula magnifica ce trebuie revazuta .
1 3
Postmodern pe 17 Septembrie 2012 06:53
Bicycle Thieves - identitate pierduta | Postmodern
[...] Hotii de biciclete, filmat in 1948 pe strazile din Roma cu o echipa de actori amatori, este povestea lui Antonio, un muncitor care infrunta alaturi de familia sa greutati financiare uriase. Atunci cand situatia pare a se indrepta dupa ce gaseste un loc de munca ca lipitor de afise, bicicleta ii este furata. Pierderea bicicletei inseamna automat si pierderea locului de munca, dar Antonio mobilizeaza ajutoare pentru a incepe o cursa disperata de cautare a hotilor si a bicicletei. [...] citeşte
0 2
Veni, vidi, velo ! pe 20 Octombrie 2010 00:13
“Hoţii de biciclete” – întreg filmu’
În ultimele două luni m-am străduit să adun în această categorie cât mai multe scene memorabile cu biciclete în filme, şi am găsit destule exemple în istoria cinematografiei, dar toate celelalte mi se par nesemnificative în comparaţie cu acest veritabil film de artă: “Hoţii de biciclete” (Ladri di biciclette). Este despre un om obişnuit căruia [...] citeşte
0 2
Sergiu.Lobont pe 13 August 2011 01:13
O bicicletă roşie într-un film alb negru
Am învăţat să apreciez două elemente la un film, mintea şi stomacul sau inteligenţa şi consistenţa. Stomacul filmului constă din drama unei familii formată din şomerul Ricci, soţie şi cei doi copii. Ricci este unul dintre şomerii care se văd nevoiţi să ia parte în fiece dimineaţă la aceeaşi coadă interminabilă ce rareori mai asigură şi câte un loc de muncă. Soarta face ca una dintre dimineți să înceapă printr-un noroc ghinionist când i se oferă un loc de muncă dar care este condiţionat de deţinerea unei biciclete cu care să se deplaseze mai uşor prin Roma pentru a lipi afişe pe pereţi. Aceeaşi soartă face ca în momentul respectiv bicicleta lui să fie amanetată din lipsa banilor pentru ale gurii.

Din momentul recuperării bicicletei, aceasta devine axis mundi. Este înduioşător cum te apropii de personaje de drama lor, cât de… citeşte

0 11

Spune-ţi părerea despre Ladri di biciclette

Pentru a scrie un review trebuie sa fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
Vezi şi:  filme noi drama
Liste cu Ladri di biciclette
Îţi place sau deteşti acest film? Adaugă-l într-o listă!
jinglebells
Feedback