Doi mari actori care nu pot salva un film. In primul rand scenariul este varza, atat partea politista cat si partea dramatica . Un criminal cel putin tampit, care prin manevrele lui stupide face tot posibilul sa fie gasit (oricum dupa o lunga lalaiala, tam-nesam hop si criminalul) si se confeseaza unei prostituate (ca sa aflam si noi ce a facut), o prostituata intelectuala, care nu traia rau, dar avea colege niste fete de la marginea societatii (ori este de lux ori nu?!), dau un film plictisitor nici drama nici politist. Pe vremea aia se faceau filme foarte bune, din pacate acesta este, dupa parerea mea, pierdere de timp (sau de urmarit pentru Jane Fonda).
Trebuie s-o spun , poa` sa fie considerat spoiler ma doare-n tastatura ... filmul se bazeaza pe disparitia unui tip pe care-l vezi in inceput 1 minut intr-o scena confuza si 30 de secunde mort mai pe final. In rest e o poveste politista cu un detectiv mai de la tara si o tipa mai de la oras. asta e rezumatul plotului fara spoilere.
Ritmul e bun , atmosfera la fel , nici actorii nu sunt prea rai si parca si Jane Fonda e senzuala&shit , da' totul se strica pe final cand se duce dracu si scenariu si atmosfera ...final facut in 5 minute cu camera mobila si lumini stinse.
Acțiunea filmului este presărată cu o serie de momente tensionate în care personajele sunt bine conturate din punct de vedere psihologic. De remarcat interpretarea excelentă a lui D. Sutherland şi a J. Fonda.
Vizionare plăcută!
Un film impecabil ca tempo si joc, construit natural in jurul povestii politiste. Desi sunt elemente obisnuite unui film politist, ca sa nu zic clisee, naturaletea actorilor si o Jane Fonda captivanta si oscarizata pentru acest rol, fac o poveste memorabila, de revazut cu placere si a zecea oara.
Mi-a plăcut filmul. Şi "commenţele" tale, chiar "neoscarizate" încă la noi în ţară ! P.S.: Săraca limba română ... cu gramatica ei poliadaptabilă şi poliprostutilizată...
Stranie impresia eroinei ca detine controlul refugiindu-se in adictii, care implica tocmai cedarea acestui control. Dependenta de sex (sub orice forma, pentru ca imbraca multe forme), de droguri, de social media, anorexia, bulimia nu sunt altceva decat forme de sclavie autoimpusa. Dar poate ca da, detii controlul, controlul pe care ti-l ofera certitudinea autodistrugerii.
O alta abordare fascinanta a personajului jucat de Jane Fonda este sabotarea constienta a relatiilor de iubire, pentru a evita sa fie ea cea parasita, pentru a fi ''in control'' si pentru a se proteja de suferinta. Dar neasumandu-si niciun risc, Bree este mereu in afara vietii, o observatoare, un oracol al propriei existente. Si aici filmul nu mai este doar ''o drama camuflata in thriller'', cum spunea mai sus, foarte bine...Klute:), ci imprumuta si accente ale tragediei antice:)
Dispariţia suspectă a unui director de companie din Pennsylvania nu este elucidată de poliţie, iar partenerul său îl angajează pe detectivul şi prietenul de familie John Klute (Donald Sutherland) pentru a descoperi ce s-a întâmplat. Klute are o singură pistă: nişte scrisori obscene presupuse a fi trimise de dispărut unei prostituate din New York.
Povestea poliţistă este destul de confuză, cu momente statice alternând cu momente de tensiune. Acţiunea pare că bate pasul pe loc în mai multe momente. Personajele sunt insuficient conturate; practic multe dintre ele rămân necunoscute spectatorilor. Punctul forte al filmului îl constituie interpretările bune ale lui Donald Sutherland şi Jane Fonda. Regizorul Alan J. Pakula reuşeşte să imprime o stare subtilă de paranoia personajelor, acestea simţindu-se urmărite în mai multe momente. Mai multe… citeşte
Dincolo de intriga polițistă, și mai mult decît ea, ceea ce m-a atras la acest film a fost maniera eliptică, aluzivă și oarecum poetică, specifică lui Pakula, în care sînt puse față în față două lumi: o Americă profundă, provincială, taciturnă și nu prea glamoroasă, dar guvernată de valori solide (reprezentată de aparent motofletele John Klute) și o Americă a marelui oraș, sclipitoare, sexy, expresivă, dar coruptă și decadentă (ilustrată de simpatica și ușuratica Bree Daniels). Pentru mine, principala sursă a tensiunii și a interesului a constituit-o nu atît rezolvarea cazului, cît evoluția relației dintre Bree și Klute, mai exact felul lent, dar sigur, în care insolenta newyorkeză își schimbă percepția asupra unui bărbat pe care la început îl vedea ca pe un sărac cu duhul. Și mi-a plăcut și finalul, de un tragism temperat, în care… citeşte