Păreri După dealuri

(2012)

După dealuri

Ordonează după
Sylvester77 pe 23 Mai 2012 12:41
De Senzatie... Mungiu a muls peste hotare imaginea Romaniei !
Peste tot intelectualii subtiri se lupta cu Biserica mai ceva ca inainte de '89. Mai strecori si ceva iubiri senzationale ca sa-ti sara floricelele in timpul vizionarii si gata filmul de Cannes. Totul pentru un ciolan cu ceva carne pe el de care se bucura Occidentul uimit ca Romania e denigrata de proprii ei oameni de nimic, pentru bani, faima si sali goale in propria tara. Anul viitor tema lui va fi cu siguranta: "tigani transsexuali vampiri care fac avorturi in Gaza". Senzational, nu ? Mungiu dupa ce a promovat prin pelicula 432 legalizarea avorturilor, condus evident de latul dorintei de succes comercial, intra iata maiestuos in ”locasul cel sfant” si uimeste mapamondul prin posibilul lesbianism al maicilor ortodoxe. Un film cu esenta tare, ce-i drept, si o realizare impecabila… Dar, oh Doamne, cat de vatamator !
39 76
cosmin742000 pe 26 mai 2012 01:59
Sunt in mare parte de acord cu ce ai zis tu .
andreisri pe 15 decembrie 2013 23:37
cosmin742000 luati-va de mana tu si cu mungiu asta si aruncati-va in garla legati de o piatra, parerea mea...sunteti degeaba:).
HG67 pe 13 Septembrie 2012 20:57
Obligatoriu de vazut!
Am văzut filmul aseară, în cadrul Toronto International Film Festival, și m-a impresionat atît de mult încît nu mă pot abţine să nu contribui cu o "compunere".

Cu o zi înainte văzusem "To The Wonder" de Terrence Malick, iar după cura de poezie a lui Malick, un film ca acesta al lui Cristian Mungiu a picat tare bine. Paradoxal, un film înfipt în realitate a reușit mai bine decît preţiozitatea de alaltăieri să mă transporte într-un alt univers. Doar asta e ambiţia cinematografiei, nu-i așa? Au fost momente în timpul filmului de aseară în care pur și simplu nu mai știam de mine și unde mă aflu. În scena fabricării tărgii îţi strîngi pumnii și nu mai respiri. Ești acolo, bătînd cuiele și legînd-o pe Alina. Îţi vine s-o dai cu capul de scîndură ca să nu se mai zbată atîta. Iar actorii au fost toţi de nota 11.

În… citeşte

29 17
lili22 pe 27 octombrie 2012 17:45
Imi place foarte mult stilul tau.
hazmatzuki pe 30 octombrie 2012 11:51
foarte foarte frumos comentariul tau.
steaua231 pe 12 Iunie 2012 18:21
...
filmul asta e mai apreciat de straini decat de romani si noua ne este rusine cu el...se vede cat va pricepeti unii dintre voi la filme
22 13
AdrianC. pe 30 noiembrie 2012 05:39
nu au o treabă mulţi cu cinematografia, dar la dat sfaturi toţi se pricep.
i0nas pe 4 ianuarie 2015 15:25
La comanda masonilor, nu? stai cu minte!
Apache95 pe 28 Mai 2012 16:59
Felicit regizorul si actritele pentru aceste premii.....dar in acelasi timp stau si ma intreb ! singurele filme cu care romania vine in ultimul timp sunt astfel de drame axate pe subiecte sensibile ca avortul in 432 sau obscuritatea bisericii in acest film...
Filmele romanesti ori sunt tampite de-a dreptul ex : filmele facute de mediapro ,sau filme extraordinar de serioase pe care publicul roman abia daca le inghite !
Nu pot sa ma pronunt exact despre povestea acestui film ,citind doar niste reviews pe imdb.....dar ma indoiesc sincer ca un astfel de film serios va prinde la publicul roman !
care sa recunoastem...inca crede ca steven segall e mai bun ca al pacino....

21 15
Crynick pe 29 mai 2012 20:08
wow.... ai dreptate....bravo!!! :)
AdrianC. pe 30 noiembrie 2012 05:40
lesbianism? unde? cred că ai vreo problemă la cap.
mafalda pe 05 Iunie 2012 14:53
Nu e de mirare ca, dupa ce Alina Mungiu ne-a oripilat cu “Evanghelistii” o piesa de teatru blasfemiatoare in care autoarea isi batea joc de Sfintele Taine si de dogmele crestine, acum vine frate-sau cu “Dupa dealuri” o capodopera de anticrestinism! E clar ca familia de evrei Mungiu are o ura viscerala impotriva Bisericii Ortodoxe! Sper sa nu fiu inteleasa gresit, NU sunt antisemita! Am prieteni evrei si musulmani. Respect oamenii indiferent de confesiunea lor religioasa, atata vreme cat si ei imi respecta credinta in Cristos. Dar cum sa mai respect un evreu care isi bate joc de religia mea? Cand evreii ii numesc pe crestini “Goimi” (un termen foarte jignitor in idis) nimeni nu ii condamna, dar cand crestinii ii numesc pe evrei “Jidani” crestinii sunt etichetati antisemiti.
Eu l-as intreba pe evreul Cristian Mungiu, in cate biserici si manastiri ortodoxe a intrat… citeşte

19 35
Crynick pe 28 iunie 2012 13:52
ati baut ceva?
mafalda pe 14 ianuarie 2013 14:16
Venerarea cultului icoanelor si sfintelor moaste nu inseamna idolatrie! Combaterea acestui cult este iconoclasm. Miscarea iconoclasta a aparut pentru prima data in Bizant ca reactie la arta crestina si a tinut aproximativ trei secole. (488 d. Cr. Hierapolis – 787 d. Cr. Al doilea Sinod de la Niceea) Arta crestina este expresia talcuita cu ajutorul mijloacelor artistice a ordinii creationale a lumii. Iconoclasmul contine in el o tentativa de a contesta puterea artei de a exprima estetic, Revelatia. In viziunea filosofilor mistici crestini (vezi Evdochimov, Loski) a fost o miscare pagana. Resurectii iconoclaste au avut loc si in secolul XVIII al “luminilor” odata cu Revolutia franceza, apoi in secolul XX: iconoclasmul bolsevic si in prezent se incearca o resuscitare a miscarii iconoclaste prin incercarea de interzicere a icoanelor in scoli, ca efect al procesului social de deconstructie a Europei Crestine de catre paganismul occidental. Conform filosofiei mistice crestine, atat respectarea textelor sacre, cat si respectarea imaginilor sacre, prin intermediul viziunii plastice ca mijloc de situare in orizontul Tainelor Sfinte, decurg din aceeasi sursa: respectarea Logosului, a Cuvantului lui Dumnezeu! Fortele iconoclaste pagane scot omul credincios din armonia manifestarilor diferite ale Revelatiei si il arunca in conflictul acestor manifestari si astfel, desconsidera ceea ce a spun Mantuitorul “Eu am venit sa implinesc Legea nu sa o stric!” Din acest punct de vedere, iconoclasmul devine o incercare de deconstructie a organizarii evanghelice a lumii si o forma de nihilism anthropologic fiindca contesta omului, ca si creatie divina, facultatea vederii spirituale
fphvac01 pe 01 Mai 2012 23:09
uau
pare ca va fi un nou blockbuster. banii de la cnc sa traiasca. sa ma treziti cand s-a terminat filmul :-)
15 47
JohnnyAddams pe 11 mai 2012 19:08
Vad ca la toate filmele, aparute sau neaparute, tu dai o stea sau doua, deci nu stiu daca trebuie sa mai comentez. Daca am ajuns sa-l criticam si pe Mungiu, am ajuns rau. Singurul nostru regizor-scenarist adevarat, singurul roman nominalizat la Globul de aur si cel care este cel mai apreciat pe afara. "4 Luni, 3 Saptamani, 2 Zile" a fost exceptional, aceleasi asteptari vin si de la acesta, in primul rand prin nominalizarea la Cannes. E usor doar sa critici, stai intr-un scaun si critici.
photobyalex pe 5 noiembrie 2012 20:25
Moartea domnului Lazarescu, California Dreamin, Izvorul Femeilor (regizor roman), Nunta Muta, Portretul luptatorului la Tinerete sunt singurele filme romanesti bune, basta ! Mungiu mai are de invatat.
zeno.marin pe 31 Ianuarie 2013 00:16
Haloperidol, Levomepromazine si Zyprexa
Initial am primit stirile neasteptatei victorii de la Cannes sa zic asa, cu scepticism. De fapt un scepticism care batea bine de tot catre indignare, influentat fiind de parerilor unor oameni alminteri avizati din televiziune, teatru, critici si conaisseurs adevarati. Toti protestau in masmedia revoltati, aproape la unison, la nici o zi dupa premiere. La aceste critici se adauga experienta si observarea tendintelor din anii trecuti, de fapt o traditie deja prin care "politic incorect" este doar un eufemism pentru morbid si premiile politice.

Apoi teama (nu tocmai) paranoica de clisee. Exorcizari? Ma gandeam ca dupa Friedkin au mai aparut zeci. Homosexualitate? Nimic nou. Probabil intr-unul din trei filme exista macar un asemenea personaj, fiecare cu o drama ce face din film o capcana de premii. Subiectul parea fortat special pentru a castiga un premiu si ca ne expune odata… citeşte

12 3
dido pe 13 martie 2013 18:39
Eu sunt din Vaslui (Tanacu e la o asvarlitura de bat de oras...dupa niste dealuri...),iti dai seama ca atunci cand s-a intamplat nenorocirea eram oarecum in tema cu noul val de bigotism care a inflorit dupa '89 si cu fervoarea cu care majoritatea celor din jur tinea sa recupereze ritualuri si practici pe care regimul comunist le mai estompase putin dar totodata am remarcat prin propria mea experienta ca habotnicii inculti sunt cei mai periculosi oameni,in logica lor sucita binele inseamna altceva,tind spre un soi de superioritate fata de slabiciunile celorlalti si devin neiertatori si intoleranti...Unde am vrut eu sa ajung...mie personal imi repugna sa ma uit la filmele romanesti din ultimii ani...dar hai sa-l vad pe asta ca e de acasa de la mine..dezamagire!!!Gara nu era gara din Vaslui...actorii fortau ,,dialectul" moldovenesc,mai bine nu o faceau si vorbeau literar,preotul arata respectabil (total diferit de realul Corogeanu cu figura de Rasputin dar nascut fotbalist...) si impunea prin prezenta si mai ales mi s-a parut exagerat total faptul ca peste tot apareau vechile noastre Dacii...penibil...politia cu Dacie..Salvarea cu Dacie...prin oras numai Dacii...ce-a fost asta?!Surprinzator filmul mi-a schimbat peceptia asupra evenimentului real si acum am dubii ca preotul a fost vinovat de ceva...mai ales ca pe la manastirile astea aparute ca ciupercile dupa ploaie lumea se duce de bunavoie si nesilita de nimeni...Care sa fi fost adevarul???Per total mi-a placut filmul dar nu e Vasluiul...
Vegetarian pe 29 Mai 2012 15:35
Este un film potrivit si pt lista : True Story = Filme inspirate din cazuri reale
, , , Filmul " Dupa dealuri " este inspirat de cazul exorcizarilor de la manastirea Tanacu .
. . . Regizorul Cristian Mungiu a declarat ca a intampinat greutati in realizarea productiei din cauza puterii Bisericii Ortodoxe .
. . . Mungiu le-a mai spus reporterilor stransi pe langa covorul rosu = " Toate filmele pe care le fac sunt despre societate sau despre modul in care societatea influenteaza alegerile personajelor principale ", a completat regizorul roman .

. . . Si biserica catolica din SUA a avut probleme cu preoti pedofili dar conducerea a facut o anketa la toate bisericile din tara , siau acceptat vinovatia unde sau dovedit faptele , au platit despagubiri si au mers mai departe .. Trebe si in Romania ca vinovatii sa accepte cand gresesc si sa plateasca .. In lumea… citeşte

12 9
CANTALUP pe 1 iunie 2012 13:28
Prevenirea a fost intotdeauna mult mai ieftina decat repararea urmarilor unei intamplari nedorite . . . . Cine ajunge sa se vaite , inseamna ca sa zgarcit sau a gresit undeva . . . Desteptul învata din greselile altora , iar prostul nici macar din greselile lui .
Vegetarian pe 3 decembrie 2012 17:09
Cum spuneam si mai devreme : Este bine ca parerile sunt impartite , pt ca unanimitatile devin periculoase ..
DanyMarica pe 23 Aprilie 2012 19:20
Abia astept!
Abia astept sa apara acest film. E ciudat, acum cativa ani cine astepta cu nerabdare un film romanesc?
De putin timp, insa, observ, foarte bucuros, ca au inceput sa apara filme foarte bune, produse de regizori romani si premiate la Cannes, de exemplu.
Remarc faptul ca filmele romanesti abordeaza drama, viata grea din spațiul carpato-danubiano-pontic, ceea ce este corect, am suferit (si suferim) incat putem si exporta acesta durere, suferinta. S-ar putea face numeroase filme despre martirii morti in lagarele de la Sighet, Pitesti etc.
Dupa multi ani, eu - si mai sunt multi - privim cu optimism filmul romanesc, film care s-a "lepadat" de vechii comuniti, pupincuristi care vroiau sa para dizidenti, cand ei au fost doar lasi.
Sper sa faca o figura frumoasa si peste hotare, acest film, si, desigur, pe plaiul mioritic. Abia astept premiera filmului la cinema.

12 18
botezatugabriel34 pe 27 mai 2012 12:37
asa e ! bravo lui pt ce face!... cred ca e timpul ca toata lumea sa vada ce se intampla in "gradina maicii domnului"...asa parca ne numise tara primul papa care a vizitat o tara majoritar ortodoxa (ioan paul al 2lea)...si rusine celor care nu apreciaza ca omu asta chiar daca a plagiat macar a adus premii tarii si a facut sa fim recunoscuti si altfel nu numai prin tzigani care fura si cersesc pe afara. sa plagieze si altii si sa aduca premii internationale!
AdrianC. pe 30 noiembrie 2012 05:39
cinextop, debitezi nişte inepţii mai mari decât poţi duce. dacă crezi că cineva vrea să facă averi cu BILET DE 1 LEU la film înseamnă că ori eşti bătut în cap ori ai probleme existenţiale.
tzutziana pe 28 Octombrie 2012 22:30
In sfarsit un film romanesc care trateaza subiecte serioase. Felicitari realizatorilor.
Eu am vazut in acest film atacate subcultura, nepasarea, ignoranta, granita extraordinar de fragila dintre bine si rau. Fata respectiva tot ar fi murit in aceasta societate care-si trateaza cetatenii cu atata ostilitate. Ea nu avea unde sa se duca decat la Domnul. Poate ca ea si- a ales acest drum vazand cum toti o indeparteaza. Oamenii aceia erau plini de bune intentii, dar oare nu se spune ca drumul spre iad e plin de bune intentii?

11 5
existentus pe 28 decembrie 2012 11:16
”Aceasta este casa Domnului. Interzis celor de alte religii...” De unde ai scos-o Mungiule ? Eu n-am vazut la nici o biserica sau manastire un asemenea ”anunt” agatat pe gard. Din cate stiu Biserica ortodoxa e deschisa oricarui dialog cu alte culte religioase.. Ai tu ce ai cu credinta, dar daca esti bantuit de propriile nelinisti ar fi fost bine sa nu mai pui pe ganduri si pe altii.
mafalda pe 3 ianuarie 2013 14:50
EXACT! Asta m-a deranjat si pe mine! Inca de la inceputul filmului, apare placuta asta afisata ostentativ pe poarta manastirii, parca anume ca sa enerveze: "Manastire crestin ortodoxa. Interzis celor de alte religii" MINCIUNA! La nici o biserica sau manastire crestin ortodoxa nu ai sa intalnesti asa ceva! Am intalnit turisti chinezi, deci budisti, turisti americani, evrei si baptisti care vizitau nestingheriti manastirile ortodoxe din nordul Moldovei fara sa le interzica nimeni, ba dimpotriva aveau ghizi calugari! Adica ce vrea sa spuna Cristi Mungiu cu afisul asta pe poarta manastirii din film> Ca religia crestin ortodoxa este intoleranta cu alte culte? FALS! Ortodoxia a fost intotdeauna deschisa spre ecumenism, poate uneori prea toleranta. In nici un caz crestinismul nu este mai intolerant cu alte culte decat este mosaismul sau islamismul. Asa ca Mungiu arata inca de la incepuytul filmul ostilitate si aversiune fata de cultul ortodox
FunnyX pe 01 Decembrie 2012 02:35
Formidabil
Am vazut filmul intr-o sala de cinema, in Franta. In primul rind asta inseamna enorm pentru un film romanesc. Nu este un film pentru oricine, ci se adreseaza unui public pretentios. Peste 80% dintre cei din sala erau trecuti bine de 50 de ani. Si cind s-a terminat filmul, s-au aprins luminile si rula genericul de final, ei erau inca asezati, rumegind la ceea ce tocmai vizionasera. Limba romana a rasunat vreme de 2 ore si jumatate, si ce frumos si melodios suna! Filmul mi-a placut foarte mult, desi e un pic ciudat sa vezi un film pentru prima data dar sa stii ce se va intimpla... De la "The Artist" incoace, nici un alt film nu a reusit sa stirneasca in mine atita emotie. Sint foarte surprins de cit de bine au putut interpreta doua actrite debutante! Mungiu a scos o capodopera in opinia mea, daca ne raportam la bugetul pe care l-a avut si la mijloacele de productie. Bravo si la mai mare!
11 7
AdrianC. pe 2 decembrie 2012 00:07
La sunet chiar în Franţa s-a lucrat :-)
the_andreea pe 27 Mai 2012 21:06
Cannes
Premiu pentru scenariu si pentru interpretare feminina! Felicitari! De abia astept sa apara la cinema, dar parca vad ca reactiile publicului autohton nu vor fi nici pe departe pe masura!
10 15
Crynick pe 27 mai 2012 21:55
toti taranii de oras il vor detesta.
sabinalin pe 26 octombrie 2012 17:58
cerasselas, vezi mai intai filmul si apoi da-ti cu parerea! Sincer eu abia astept!
jude pe 29 Mai 2012 14:32
Cristian Mungiu este un regizor foarte talentat si fara indoiala un scenarist foarte bun, iar faptul ca recent a luat premiul pentru scenariu in cadrul festivalului de la Cannes demonstreaza acest lucru. A stiut sa aleaga doua actrite extrem de valorose, chiar daca sunt la debut, bifand si ele cate un premiu pentru interpretare in cadrul aceluiasi festival. Se vede ca scopul lui nu a fost sa umple salile de cinema din Romania, asa cum fac mizeriile marca Media Pro(...), el a tintit mult mai sus cu riscul de a fi blamat de catre compatriotii lui, lucrul ce se poate vedea chiar si pe pagina aceasta.
9 13
cerasselas pe 29 mai 2012 19:52
Pentru ce mai exact e premiul acesta, Palme d’Or ? Pentru filme ce ovationeaza noi sensibilitati de natura senzoriala si pentru tipe ce practica erotismul prin hoteluri si manastiri ? Mungiule, chiar esti extraordinar !
AdrianC. pe 30 noiembrie 2012 05:34
Ce erotism? Acesta e un film... dar dacă îţi arăt filmări veridice cu călugări care întreţin relaţii sexuale... ăla ce mai e? Dacă tu nu ai înţeles nimic din filmul ăsta (dacă l-ai văzut măcar) nici nu are rost să încerci să bagi pe gât altora fantezii din astea...
alicozaurul pe 23 Octombrie 2012 15:10
Stiu doar ca o sa merg sa-l vad, si mai stiu ca nu o sa imi schimbe credinta deoarece credinta mea nu se manifesta cum observ mai sus prin vizite la biserici si manastiri sau mai stiu eu ce alte manifestari superstitioniste. Imi pare rau ca aceia care va numiti credinciosi vorbiti atat de urat si va manifestati atat de violent in limbaj. Bucurati-va de arta si pastrati-va credinta vie si mi-e greu sa cred ca cineva se va razbuna pe voi.
8 10
AdrianC. pe 30 noiembrie 2012 05:32
E o obişnuinţă la noi ca cei care se dau mari "credincioşi" să arunce cu vorbe grele, urâte şi pline de noroi. Bună remarca cu "nu o să îmi schimbe credinţa". Felicitări pentru mintea deschisă.
existentus pe 28 decembrie 2012 11:29
Sunt oameni si oameni, dar credinciosii nu raspund de obicei decat daca sunt provocati. A fi credincios nu inseamna neaparat a nu fi pacatos. Deschideti-va mintea la lumina, nu la intuneric. PS - Iata ca alicozaurul nu merge in vizita la biserica, ci el merge cu sufletul la sfintele slujbe ale Bisericii. Felicitari.
Knot98 pe 28 Octombrie 2012 16:20
plictisitor
am vazut ieri filmul la cinema
desi a castigat doua premii la Cannes, mie mi s-a parut plictisotor
nici nu intelegeam ce vorbeau maicutele
la un moment dat sunetul o luase inainte
am incercat sa-l inteleg, dar mi-a fost mai greu
mie nu mi-a placut filmul
cei de langa mine se jucau pe telefon

7 7
AdrianC. pe 30 noiembrie 2012 05:21
În ultimii 20 de ani a dispărut şi publicul de film în România, nu doar sălile. Nu toate sălile sunt echipate corespunzător pentru a reda întocmai sunetul original al filmului. Eu la fel am păţit... şi dacă asculţi sunetul pe un sistem calumea vei simţi diferenţa. Dacă cei de lângă tine se jucau pe telefon trebuia să îi pofteşti afară sau să le tragi vreo două peste cap. Noi suntem de vină pentru asemenea specimene. Până nu luăm atitudine nu se va schimba nimic.
cosmin742000 pe 23 Decembrie 2012 23:54
Un film mai realist decat realitatea
O sa incep prin a spune ca stiind despre ce e vorba in film , subiectul nu ma interesa deloc si aici o sa fac o paranteza lunga ( subiectul fiind pe atunci in mintea mea religia , care ca si comunismul , capitalismul si blockbustrele sunt facute pentru a ii prosti pe prosti, In primele 3 cazuri exista o scuza pt discipoli .Prin discipol intelegand in cazul religiei , pe cei care chiar cred in existenta lui Dumnezeu , desi ma indoiesc ca astfel de fapturi vietuiesc pentru motivul ca este impotriva firii sa fii asa , aceste fiinte - in caz ca exista- au toata admiratia mea . Ca sa fiu bine inteles : nu consider persoana credincioasa pe cel care striga in gura mare " eu sunt credincios " , pe cel care pacatuieste - ce o mai fi si asta?- cu gandul ca oricum ii iarta Dumnezeu - cine o mai fi si asta? toate pacatele .Dar ca sa o scurtez ca nu vreau sa vorbes despre religie -adica despre… citeşte
6 8
edinaa pe 24 decembrie 2012 18:07
Ti-am zis ca filmul e bun si ca merita vazut .... Ma bucur ca ti-a placut atat de mult.
eduard_stratan pe 12 ianuarie 2023 16:56
Cosmine ce bine că te-au blocat pe acest site! Apoi în 2018 te-ai întrupat în blackmore si ai mai bântuit site-ul încă vreo 2 ani până te-au blocat din nou!
tempestuos pe 01 Noiembrie 2012 23:59
o mizerie
filmul este o mizerie ordinara, ca si celelalte rahaturi ale lui Mungiu. filme pentru frustrati, pseudointelectuali onanisti, si retarzi. premiile la festivalul de doi lei de la Cannes nu conteaza, filmele adevarate iau Oscaruri.....restul sunt doar "european trash"!
6 10
existentus pe 23 noiembrie 2012 18:31
Bă, dă-il lui Pitbull osul, iar tu ia altceva în gură si taci daca vrei sa pari mai destept.
anaandreea pe 12 decembrie 2012 00:23
hai sa ne intelegem... Oscarul e premiul industriei de film, Cannes-ul e festivalul filmelor de arta... amestecam coada vacii cu stampila primariei. despre ce vorbim?
mirceasangriu pe 29 Mai 2012 23:10
Cu stima Dlui Mungiu
Da. Felicitari Dle Mungiu. Ai facut o treaba buna, la Cannes, care e destul de........dificil. Oare ai shanse in Hollywood? Cred ca da. In special ca ai asa o piata de inspratie enorma si o scena colosal de colorata in lume... Romanii si Romania. Cea ma mare bataie de joc la acest moment si o mina de aur pentru Dvs. Succes ! Mircea S.
6 10
AndreiMihai38 pe 26 octombrie 2012 16:51
Mungiu e secularist si privilegiaza o anume interpretare a propriului film si este fratele anti-crestinei faimoase Alina Mungiu-Pippidi
lulutza13 pe 2 martie 2013 13:09
Bravooo dl Mircea BINE ZIS!!!
cezarika21 pe 20 Decembrie 2015 16:56
Un hârdău de lături răsturnat în capul publicului - superficialismul unui regizor
Plecate în Marea Britanie la frageda vârstă de 20 de ani, gemenele de la Cheeky Girls au revenit în țara natală după un an, afirmând într-un stil penibil consacrat de fotbalistul Răducioiu că ”românii sunt primitivi”, în loc să spună că-s primitori. Principiul ”ubi bene ibi patria” devenise foarte actual. Incapabil de a obține succes în propria sa țară, Cristian Mungiu a adoptat rapid acest stil de trai și a devenit un regizor cunoscut (nu și valoros, în ciuda premiilor obținute) după ce și-a denigrat țara de proveniență și poporul de origine.

Filmul ”După dealuri” este o încercare palidă și excesiv de lungă de a ecraniza cazul nefericit de exorcizare de la Tanacu, ce a fost mediatizat în exces și comentat de tot soiul de neaveniți. Nu comentez cazul în sine pentru că minciunile bălmăjite de presă și de funcționarii… citeşte

5 2
zgubi pe 04 Februarie 2013 21:08
Bun...dar se putea si mai bine
Lui Cristian Mungiu ii plac dramele psihologice purtatoare de adevarate mesaje tulburatoare.Tema mortii privita ca pe un destin implacabil este prezenta in Dupa Dealuri la fel de pregnant cum a fost si in 432.Cineva mai sus spunea ca Dupa Dealuri nu are personaje negative, ori acest aspect nu poate insemna decat un singur lucru: filmul este incomplet;sau cel putin acesta este sentimentul pe care mi l-a indus.Singura persoana aparent sanatoasa din toata actiunea este Alina.Ea a fost singura care nu s-a lasat "convinsa" de evlaviosenia celor din manastire.Daca popa si maicile considerau ca Alina este posedata si au supus-o la exorcizari repetate nu vreau sa ma gandesc cum ar fi reactionat daca ar fi aflat ca Alina si Voichita avusesera un trecut amoros.Probabil ca ar fi ars-o pe rug pe pacatoasa intru propasirea spirituala.Adevarul e ca toata drama interioara a Alinei s-a declansat in… citeşte
5 2
Simgeo pe 12 Noiembrie 2012 19:56
felicitarile mele!!!
Un film sensibil,de un deosebit impact asupra publicului.Fireste subiectul este delicat si critica nu iarta.Puterea biserici este pusa la indoiala ,iar pentru asta regizorul Cristian Murgiu risca sa fie sactionat de publicul sau din tara.
Imi este putin greu sa fac o critica obiectiva atata timp cit dialogurile sunt greu perceptibile.Nu stiu cand se va rezolva vechea problema a sunetului in filmele romanesti.Probabil o sa cerem subtitrari si la filme romanesti.Nu stiu daca reteaua de distributie a facut ceva progrese in sensul acesta.
Nu sa vorbit deloc despre directorul de imagine(Oleg Mutu) si scenogografa filmului(Mihaela Poenaru) .Acestia fac din filmul lui Murgiu o mica capodopera prin imaginile rupte parca din tablourile marilor pictori.

5 2
AdrianC. pe 30 noiembrie 2012 05:26
Oleg Mutu a făcut o treabă excelentă. Toată echipa a realizat un film extrem de apreciat de străini... în primul rând. La noi credinţa dusă la extreme face oamenii să arunce cu noroi... mulţi neînţelegând filmul pe deplin (ori nu au cultură cinematografică, ori nu îi duce mintea să gândescă/analizeze/formele concluzii proprii).
Simgeo pe 1 februarie 2013 12:14
Citez dintr-un comunicat de presa a lui Cristian Murgiu,sper sa imi aduc aminte cat mai exact. "ne credem o societate credincioasa cu iclinatie spre ortodoxism,dar suntem pe zi ce trece tot mai rai..." Aud cazuri in care reprezentatii biserici ortodoxe le ia ultimi bani din casa,enoriasilor /aud oamenii care isi indeamna copii spre alte religii /aud cazuri in care preoti se ocupa de afaceri si politica. Nu vreau sa generalizez,se intampla si lucruri bune.Dar aceste "buboaie" ce se ascund sub masca credintei devin otrava.Filmul lui Murgiu este o fictiune,nu poate schimba starea de fapt.Dar poate sa de-a un semnal,poate sa sensibilizeze.Este de ajuns sa respectam amumite dogme ortodoxe,iar in viata de zi cu zi sa fim tot mai rai,mai egoisti,mai inumani???
meow_meow pe 29 Octombrie 2012 22:33
am vazut filmul la Cinema Victoria in Iasi.Din pacate sonorizarea a fost foarte proasta,in prima jumatate din film m-am chinuit sa inteleg replicile personajelor datorita zgomotelor de fundal si a sunetului care rula inaintea filmului.Multi au iesit inainte de terminarea filmului,in primul rand datorita frigului din sala si a calitatii care a lasat de dorit. In a doua jumatate a filmului s-au rezolvat problemele cu sunetul dar pelicula se intrerupea frecvent.Am rezistat in sala doar 2ore din cauza frigului,iar din pacate am ratat finalul.
5 2
Dacianus pe 30 octombrie 2012 08:23
Cand e de bine e "datorita", cand e de rau e "din cauza". :) Una ai zis-o bine. :)
sti pe 28 ianuarie 2013 16:12
domnule regizor nu prea stiti nimic despre ortodoxie.dupa cum ati facut filmul cred ca mai mult ati vrut sa stricati imaginea manastirilor si a randuielii monahicesti ati umplut filmul asta de minciuni, habar nu aveti cum se traieste in manastire va ti batut joc.oricum sunt foarte multi creduli care sunt dependenti de televizor si profitati de faptul acesta.cine va pus sa defaimati dreapta credinta ?va ti intors impotriva lui Dumnezeu cu toate fortele. sa creada lumea prostiile astea pe care le ati expus in film!profitati de faptul ca oamenii sunt slabi si puteti sa ii manipulati usor ,nu mai stricati mintea omului de rand ca va va strica si Dumnezeu pe dumneavoastra.aveti minte de eretic,va folositi de ortodoxie in chip viclean sa va creati popularitate.rusine sa va fie.
sabinalin pe 26 Decembrie 2012 06:41
Romania lipsita de fard
Am avut emotii in ceea ce priveste acest film, nu pentru ca a primit premii la Cannes sau pentru faptul ca a ramas pe lista scurta pentru Oscaruri, adica intre cele noua filme straine din care se vor alege cele cinci nominalizari la categoria cu pricina. In urma cu 20 de ani Alina Mungiu Pippidi, despre care stiu ca-i sora lui Cristian Mungiu, a scris o piesa intitulata "Evanghelistii". Recunosc, n-am vazut piesa respectiva, dar am citit ca in ea Iisus Hristos este ridiculizat si, conform arhiepiscopului romano-catolic al Bucurestilor, "este supus la perversiuni sexuale" ceea ce, daca-i asa, din punctul de vedere al subsemnatului este inacceptabil. Stiam ca "Dupa dealuri" abordeaza foarte sensibilul subiect al cazului Tanacu si ca-i inspirat din cartea Tatianei Niculescu Bran. In urma cu cativa ani am avut sansa de a vedea la teatrul Odeon spectacolul regizat de Andrei Serban, un… citeşte
5 3
vasluianumarcela pe 28 Mai 2012 19:12
o poveste adevarata
acest film dupa cum i se prezinta si scenariul este ceva foarte reusit deoarece si eu sunt o persoana cu frica de dumnezeu si stiu ce este viata de manastire si acele slujbe ce le face preotul pt a curata de duhul cel rau un om ce este foarte chinuit caci si acum la ziua de azi se mai fac farmece si vraji si mai sunt asemenea persoane ce sunt chinuite de cel rau -de ce apreciez aceasta problema caci si eu am fost si mai sunt chinuita de cel rau - o muiere de invidie si ura la pers. mea mi-a dat matraguna de m-a chinuit si cu frigarea dar ruga si credinta in cel de sus te ajuta tot timpul nu te ajuta doctorul cat te ajuta rugaciunea ca si in aceasta poveste ce deabia astept sa o vad si eu pe micul ecran
5 10
existentus pe 23 noiembrie 2012 19:06
Măi Marcela, vrei un film crestin bun iti recomand OSTROV 2006. După dealuri s-au intamplat multe... (ex. castig de bani si faima cu imaginea bisericii) Nu te uita la prostia asta.
AdrianC. pe 30 noiembrie 2012 05:30
E o inepţie să zici că filmul ăsta câştigă bani şi imagine pe spatele bisericii. Ahahahahhahahahahahaahahahahhahahahahahahahahah LMAO.
zertty pe 01 Decembrie 2012 00:53
Film superb. Superb din punct de vedere estetic - imagini magnifice, pline de semnificatie. Film bine realizat - regizorul are o pozitie neutra, fiecare trage concluziile sale. Interpretarea feminina merita toti banii...

Cit despre subiect... Trebuie sa fii cunoscut singuratea in strainatate, lipsa familiei ca sa poti intelege personajul Alinei... Trebuie sa stii ce inseamna sa fi trait indepartarea sufleteasca a unei fiinte dragi ca sa intelegi durerea lui... Si, trebuie sa fii cu mintea destul de deschisa pentru a intelege ca trebuie totusi moderatie in toate si ca fanatismul nu duce la nimic bun...

4 2
werq pe 11 decembrie 2012 16:20
а где же скачать этот фильм.?
Srdjan pe 06 Noiembrie 2012 16:26
Mai bun decat ma asteptam sa fie. Are un ritm destul de lent pentru perioade lungi si asta-i poate supara pe unii. Toate personajele din manastire sunt extraordinar de bine conturate si conduse, iar cele 2 personaje principale isi merita din plin premiile.
4 2
hazmatzuki pe 30 Octombrie 2012 12:21
amalgam de senzatii
Nu stiu cat pot intelege occidentalii filmul lui Mungiu-Dupa dealuri. Este cel mai autentic film romanesc pe care eu l`am vazut, jucat absolut magistral, un tablou naturalist al mediului monahal ortodox incarcat de fanatism si prejudecati (asa cat am apucat sa il percep eu din intalnirile cu diversi calugari, care s`au perindat prin casa bunicului meu care a fost preot). Diavolul lui Mungiu straluceste orbitor prin ochii puri si fascinanti ai Voichitei, sta ascuns in spatele trufiei preotului care se crede capabil sa vindece suflete si in spatele ignorantei maicilor. Un film de referinta, fara prea mult action (de asta nu imi pot imagina cat de tare il apreciaza la justa lui valoare americanii), in tonuri de alb si negru si din cand in cand cu pete violet. Marea pierdere a spectatorilor straini este insasi limba, limbajul si graiul moldovenesc
4 2
hazmatzuki pe 30 octombrie 2012 12:26
completez- cel mai autentic film romanesc vazut in ultimii ani, pentru ca as nedreptati alte multe filme bune.
ILIUSHA pe 3 decembrie 2012 21:48
inca odata bravo la imaginea filmului-Oleg MUTU!!!!
tuttifrutti pe 29 Octombrie 2012 17:15
O consider pe Voichita vinovata, indirect, de moartea Alinei si in ea vad reflectia machiavelica pe care o lasa filmul.
Voichita este proptita intre doua lumi unde se duce lupta binelui cu raului, realului cu irealului, ea oscileaza alegand in final raul.Desi luminata, cu privirea luminata ea intruchipeaza raul, rautatea ei fiind o posesie pentru ca mie-mi pare ca fiind jucata de cineva de deasupra ei care trage sforile pentru ea.

Rautatea ii e mascata sub labilitatea ei pentru Dumnezeu ( masca de asemenea pentru frica ei fata de realitate)si se manifesta prin uitare de sine, Voichita s-a uitat pe sine, si-a uitat sentimentele iar Alina ii aduce aminte de ele dar sunt atat de bine inchise incat nici macar sinele sau nu poate ajunge la ele.Si toate acestea nevazute de Voichita.Ea initial vrea sa plece iar apoi nu mai vrea sa plece desi si "Tatal" i-a dat voie/
citeşte

4 2
hazmatzuki pe 30 octombrie 2012 11:56
Interesanta perspectiva ta. Diavolul lui Mungiu apare si in radierea absolut stralucitoare a ochilor Voichitei si in trufia preotului care se crede capabil sa vindece suflete.
carmenas pe 1 ianuarie 2013 23:49
Hai mai Sylvester ca esti tareee...Uite cum dintr-o data ca prin farmec in viziunea ta victima se transforma in vinovat... Hai sa uitam ca ea era bolnava, de fapt, sa uitam ca traim intr-o societate bolnava....... Da poate ai dreptate ea o fi vinovata ca a fost abandonata de parinti ca a ajuns la caminul de copii, ca spitalele si doctorii de la noi sunt vai de mama lor, ca sistemul romanesc nu ii da sansa sa castige si aici banii necesari pentru a duce o viata mai buna si a se putea integra in societate... Si nu in ultimul rand ea e devina ca a crescut lipsita de iubire si acum este pur si simplu disperata sa fie iubita....
AdrianC. pe 30 Noiembrie 2012 05:07
Felicitări!
Filmul este o capodoperă a cinematografiei româneşti. Tehnica este superbă. Cadrele şi decorul sunt alese foarte profesionist. Sunetul este excelent (lucrându-le la el în Franţa). Scenele lungi (de aproape 10 minute unele) arată măiestria actorilor şi a producătorilor de a face ceva constant, fără a tăia din 2 în 2 minute secvenţe şi să le îmbine cu muzică pentru a crea o stare anume. Însăşi lipsa muzicii în multe momente are rolul de a transmite un sentiment pur, autentic... pe când în cinematrografia americană dacă scoatem coloana sonoră din filme nu mai rămâne mare lucru. După ce am văzut filmul şi am discutat cu parte din echipa care l-a realizat am înţeles mai bine unele lucruri. Deşi după recenzii şi acuze nefondate ale multor neiniţiaţi în cultura cinematrografică mă aşteptam la ceva terifiant să văd... am văzut un film foarte bine… citeşte
4 4
existentus pe 28 decembrie 2012 11:43
Regizorul asta chiar e pe dinafara cu viata monahala. Asemenea vrajitorilor care folosesc numele Domnului in ritualul lor, la fel avem parte aici de un masaj aproape erotic (pt ca ametita aia nu avea nici o durere-n spate ca sa fie medical) ceea ce e impropriu cu cuvintele de suflet ce sunt pronuntate fals de...dupa camere. O gramada de nepotriviri, pe care cei ce sunt in plop nu le pot observa.
fain pe 19 Noiembrie 2012 02:26
e chiar așa de prost ?
adică mă aștept să fie .... dar chiar așa cum scrie aici lumea ?

pe bune ?

4 4
Crynick pe 23 noiembrie 2012 00:29
filmul e foarte bun!prost e ala care se ia dupa parerea unei minoritati
anaandreea pe 12 decembrie 2012 00:16
filmul chiar e foarte bun. nu te lasa influentat de niste oameni fara educatie carora le place sa se citeasca singuri.
iacoba pe 28 Mai 2012 12:47
felicitari!!!!
In primul rand sunt de acord cu Dacianus,nu-mi dau seama cum a putut Mungiu sa omita simbolistica culorii pentru barba preotului.Felicitarile mele ca cinefil si nu in ultimul rand ca roman mandru de realizarile romanilor mei.
4 4
AdrianC. pe 30 noiembrie 2012 05:29
Nu a omis-o. E film şi poate face ce vrea cu el.
umbra667 pe 28 Mai 2012 10:56
Atatea lucruri frumoase am auzit despre filmul acesta... stie careva cand apare filmul in cinematografe?
4 4
bkg pe 29 mai 2012 17:47
E un film foarte extraordinar. Daca nu ai creierul spalat de ortodoxie.
AdrianC. pe 30 noiembrie 2012 05:27
O producţie extraordinară. Merită văzut.
lili22 pe 27 Noiembrie 2012 18:47
E un film bun, categoric..
Actritele au fost excelent distribuite, joaca bine si premiul la Cannes e meritat.E un film bun, cel mai bun film romanesc de anul acesta.4.3,2 mi-a placut mai mult era mai rafinat, te tinea intr-o stare de tensiune pe care nu am retrait-o, poate si pentru ca stiam finalul.

Cu prima ocazie il voi contrazice pe guru CTP care sustinea ca o doctorita nu ar putea spune vorbe atit de grele unor maicute care insotesc un cadavru.Serios, a vazut el multe doctorite lucrind la Urgenta?Dupa citeva ore de stress continuu nu prea poti fi politicoasa cu fetele bisericesti, se spun multe cuvinte greu de suportat.
Cartile dupa care s-a facut filmul sunt mediocre.Dupa ce le-ai citit, sigur, nu le vei mai atinge decit ca sa le stergi de praf.Am facut prostia sa le cumpar, acum nu stiu cum sa scap de maculatura asta, pacat de bani.Sa dau un exemplu, ca nu am de gind sa fac cronica… citeşte

4 5
pius pe 10 Noiembrie 2012 11:25
satane in sutane
Era imposibil sa nu apara pe acest site si profitorii prostiei Romanesti, satanele in sutane care sa condamne orice spune adevarul despre BOR. Este un penibil ,Andrei Mihai care considera ca aici este vorba despre un scenariu care urmareste distrugerea ortodoxiei din Romania. Nu cap de cu-r, nu altii sunt vinovati pt ce face BOR in tara asta ci voi, slujbasii acestui teatru ieftin in care acxtorii sunteti voi popii cei lacom i si nerusinati, iar tema este acest Dumnezeu ucigas , caci in numele lui ucideti, furati, jefuiti. Filmul trebuie in primul rand vazut ca o dovada de profesionalism al cinematografiei nu ca un subiect religios. Daca l-am privi astfel vom intelege ca BOR a incercat pana a reusit sa-l salveze pe asasinul preot care a ucis cu salbaticie prin schingiuire o fata nu pt a-l scoate pe dracul din ea ci pt a-i lua banii agon isiti la munca in Spania si apoi… citeşte
4 5
existentus pe 23 noiembrie 2012 18:35
:)) Ti-a tras-o cineva in fund de aia esti asa deprimat. Te-ai dat de gol. Fraier
binaxa pe 25 noiembrie 2012 23:29
inca unu cu creieru' spalat de televizor. Mai oameni, mai incercati sa ganditi si singuri....
stronny pe 13 Ianuarie 2013 15:32
Fratele geaman "mai mic" al lui "The Magdalene Sisters" dupa parerea mea
Are multe elemente din "The Magdalene Sisters" al lui Peter Mullan. MULTE elemente...

Ma intreb daca nu cumva Mungiu a aruncat o privire sau mai multe si pe acolo, Acela a fost un film foarte apreciat si premiat. Si chiar daca acolo etichetele "bine" si "rau" sunt mult mai bine conturate decat in "Dupa dealuri", care are o abordare usor mai moderna, mai eleganta, "The Magdalene Sisters" poate fi revazut oricand, impresionand prin atmosfera.

"Dupa dealuri", la fel ca si "4 3 2" impresioneaza mai mult prin story line si prin elementul surpriza, nu cere a doua vizionare parca ... Filmul e bun insa, si cu siguranta ca merita vazut ... o data.

3 2
Pantaleon pe 05 Ianuarie 2013 11:52
Invatati sa faceti un final bun !!!!
Dumnezeule, simt ca nu mai pot cu regizorii nostri tinerei sau batranei ! De unde dracu au luat stilul asta de a termina filmele in coada de peste, nu stiu. O fi o arta, o fi un gen, putin imi pasa. Eu cand vad o duba plina de maici si doi politisti care debiteaza un dialog fara noima in loc de final, imi vine sa plang. Cat de greu o fi sa faci un final bun ? Sa focalizezi pe o persoana, sa bagi o muzica potrivita... Risti sa se aleaga praful de tot filmul. Un film bunicel,de altfel, desi enervant pe alocuri, prea putina atitudine din partea Alinei ( de asteptat, de altfel, odata ce ni se sugereaza ca prea normala la cap nu e), dialoguri seci, atmosfera cenusie, regizorul parca se grabeste spre final. Il consider bunicel, desi e o drama specific romaneasca. Ce stiu romanii sa faca mai bine decat drame ??? Mai greu cu comediile, mai greu cu filmele de actiune, noi suntem cu dramele. Asta… citeşte
3 2
anaandreea pe 24 Noiembrie 2012 01:45
nu m-am mai distrat demult atat de bine... nu la film, desigur, ci la ce citesc aici... lesbianism, ofensiva antiortodoxa... incep sa cred ca n-am vazut acelasi film... oare sa nu fie de fapt vorba despre o fata de 25 de ani, al carui tata s-a sinucis cand ea avea varsta de 4 ani, care a crescut in orfelinat, unde a avut o colega de camin de care s-a atasat ca de o sora, devenind singurul sprijin, sora care acum a facut o alegere mai mult sau mai putin potrivita, insa a dat de niste oameni pe care ii numeste "mami" si "tati"? oare nu este vorba despre un om normal care, trecand prin atatea lucruri, ajunge sa fie perceputa drept "altfel"? ne orpim la primul strat al acestui film, cel accesibil unui copil de 7 ani, care vede doar ca biserica este atacata? faptele reale au dus la aceasta perceptie, nu acest film... iar biserica nu este atacata in niciun fel in acest film. nici macar… citeşte
3 2
AdrianC. pe 30 noiembrie 2012 05:12
Bine spus: filmul este o ceapă cu multe foi. Cine are creier să înţeleagă... cine crede că e mai credincios decât Papa va arunca mai uşor cu vorbe în neştiinţa sa... chiar dacă nu a văzut filmul.
Filme, cărţi, optimism. pe 04 Noiembrie 2012 19:14
După dealuri (2012)
Am plecat bucuros din cinematograf pentru că am avut ocazia să văd un film românesc atât de bun. Din păcate nu văzusem 4,3,2 așa că nu aveam o părere formată despre Mungiu și nu știam la ce să mă aștept. Despre cazul Tanacu aflasem încă din 2005 și nici în ziua de azi nu pot [...] citeşte
3 2
Sylvester77 pe 30 decembrie 2012 18:50
Nu zic ca nu e o posibilitate ca astfel de cazuri sa se intample intr-un locas al Domnului, dar trebuie sa fim constienti ca in mediul monahal orice abatere morala sau religioasa, de orice fel, e destul de rarisima, as zice 1/1000. In schimb in lumea dinafara oamenii s-au obisnuit deja cu pacatul, ba chiar l-au legalizat, deci procentul ar fi de aproape 1000/1000. E trist totusi ca din cauza acestui film, monahismul ortodox romanesc va fi reprezentat pe mapamond incorect sprijinit de acel minim procentaj. Un ambasador al celei de-a 7-a arte care va arata lumii o manifestare nerealista (accidentala) a unui cult religios dintr-o tara. Astfel, in subtilitatea crearii acestei pelicule s-a ascuns nu numai dorinta de a impresiona cu ceva nou cinefilii sau de a castiga faima si bani, motivele acestea culminand cu o lovitura adusa monahismului rasaritean, chiar daca producatorii si-au dat seama sau nu. Pacat.
dgs pe 02 Noiembrie 2012 04:09
Arta fara compromis; creator profund, stie exact incotro o ia.
Dupa mine este povestea crucificarii in negativ. Cum raul se sacrifica pentru ca ce e bun sa prinda viata. Din dragoste ? Din nevoie ? Complex. Yin & Yang. Alb si negru si invers. Sacrificiul Alinei o trezeste pe Voichita la viata.
Ce mi se pare genial la Mungiu este rezerva lui; are un punct departe pe care il vizeaza, druml e lung, se abate dar nu atit incit sa se rataceasca.

3 2
Gravisher pe 30 Octombrie 2012 20:59
Beyond the Hills - Movie Review
Am facut un scurt review video,pentru straini.

https://www.youtube.com/watch?v=1D9b5XO0tfQ

3 2
dadada333 pe 04 Februarie 2013 15:25
Film romanesc 100%
Vreau sa va spun ca nu l-am vazut pe tot....(am vazut o ora jumate din el)
L-am inchis pentru ca : 90% din mine dormea
In filmul asta nu am auzit pic de muzica care mai imbunatateste
Actorii vorbeau cu prune in gura...Alt motiv din care era sa adorm
In film nu se intampa nimic.
Eu am decis a ma uit la el pentru ca mi-a placut ideea filmului dar ideea raman e continu asa nu se intampla NIMIC.
Este cel mai dezamagitor | plictisitor | prost | ""Somniferant"" film pe car l-am vazut
Si asa ne facem noi romanii de ras
Nu zic nimic de actori pentru ca oriunde in orice filom actorii joaca bine
Aici este prblema cu regizorii romani | suntem praf la capitolul regie |

3 3
BleWoMovie pe 12 Februarie 2013 17:08
Film romanesc......
Asa ne facem noi de ras.......
Acum probabil veti zice ca romania are actori prosti...NU pentru ca peste tot sunt actori buni si noi avem actori buni
Problema e alta...NU avem regizori buni...ameni cu idei bune....cu idei interesante....nu asa.........
Merita 1
In plus.....Dupa o ora jumate din fim..am adormit:)) l-am inchis si m-am culcat...:P nu mai puteam de somn!!!
P.S. Nu am adormit in viata mea a filme...la asta DA

3 4
NmpN pe 15 februarie 2013 01:37
Ai dreptate in mare parte . Si eu am aceiasi parere si anume ca actori bun avem dar nu sunt pusi in valoare de regizori . Insa in legatura cu filmul nu pot sa fiu de acord si cand zic ca regizorii sunt slabi clar il exclud pe Mungiu . Intradevar iti trebuie putina rabdare sa vezi filmul insa daca ai fi stat pana la final si ai fi inteles ca filmul este facut dupa o fapta reala probabil l-ai fi apreciat .
BleWoMovie pe 18 februarie 2013 15:44
dap ai dreptate;)
adrianminza pe 13 Noiembrie 2012 21:54
Nota 10
atat de multa tensiune in film de la scena la scena incat atunci cand iti venea sa plangi nu puteai
decor nemaipomenit
realitate 100%
fetele debutante au jucat genial, felicitari.
umor presarat pe alocuri

3 4
AdrianC. pe 30 noiembrie 2012 05:26
De acord.
photobyalex pe 05 Noiembrie 2012 20:34
Atentie !
Moartea domnului Lazarescu, California Dreamin, Concertul si Izvorul Femeilor (productie straina regizor roman), Nunta Muta, Portretul luptatorului la Tinerete sunt singurele filme romanesti bune ! Mungiu mai are de invatat, basta ! Asa ca...invatati, invatati, invatati...a spus cineva anume.
3 4
Pitbull pe 6 noiembrie 2012 01:02
Toate cele mentionate de tine sunt, intr-adevar, bune - dar e o copilarie sa spui "singurele"... Asta-i ca si cum ai spune: "ciresele, visinele, caisele, piersicile si merele sunt singurele fructe bune". Prin urmare, nu pierde ocazia si fii cel dintai care sa urmeze sfatul... cuiva anume. ;)
Freakky-Foxx pe 19 mai 2013 07:58
aelxandru ionescu potobyalex, ai nume comun si nu te gasesc. ai cont facebook?
Ghemot pe 01 Noiembrie 2012 21:27
Lacrimi, zâmbete...sau ce vreți voi!
În nepriceperea noastră, paradoxal vorbind, avem pricepuți ce sunt premiați de străini și pe care noi nici măcar poate nu-i știm. După jumătate de an de la premiere, apare în final și la noi în cinematografe.
„După dealuri”, noua producție a regizorului Cristian Mungiu, este pe departe cel mai bun film românesc al anului. Scenografia, interpretarea rolurilor feminine, și toate cele, fac din acest film, nu doar o dramă de succes, ci mai presus decât atât, ridică arta cinematografiei naționale la nivelul celor internaționale. Chiar dacă crime, violuri, avorturi, și alte asemenea „boli” sunt subiectele filmelor românești care s-au lansat pe piața internaționala, meritul producătorilor le revine din plin!

3 4
AdrianC. pe 30 noiembrie 2012 05:10
Frumoasă abordare. Mai există şi oameni cu mintea deschisă.
fbasil pe 12 Septembrie 2012 00:01
nici nu s-a lansat filmul...
si sunt deja atatea comantarii.

de ce?

din acelas motiv pentru care a facut regizorul filmul asta. pentru ca e un subiect care provoaca discutii si dezbateri, chiar si fara a vedea filmul. un film e o parere. un punct de vedere al regizorului fatza de un subiect real sau fictiv.

am intrat aici pentru ca s-a vorbit atat in ultimul timp despre filmul asta si am fost curios. nu sunt suficient de curios pentru a cheltui bani la cinema si a vedea filmul. prefer subiectele mai vesele, mai placute.

din toate filmele romanesti recente, singurul care m-a binedispus a fost "Amintiri din Epoca de Aur". iar asta, ca multe din filmele de dupa 1990, are si el ca subiect viata de dinainte de 1990. si pana la urma nu e un film, ci e un colaj format din mai multe scenete.

sa imi scuzati ignoranta, dar prefer o comedie buna unei drame… citeşte

3 4
tzutziana pe 28 octombrie 2012 22:33
si filmul asta e o comedie! Depinde din ce balcon il privesti.
lucianadam pe 19 decembrie 2012 16:35
Incep sa cred ca s-a logat Mungiu cu numele anandreea :)
cerasselas pe 12 Decembrie 2012 15:58
Dupa dealuri, batem câmpii
Filmul “Dupa dealuri” a fost huiduit de presa si public anul acesta la Cannes. Andrzej Zulawski a spus-o pe sleau ca “nu vreau să văd aşa ceva cum nu vreau să mănanc mancare proastă sau să vorbesc cu proşti”.
Unele filme româneşti de după Revoluţie fac din lungimile acestea o virtute pe bună dreptate, căci ele sunt umplute cu momente relevante, care servesc mesajului. Exemple reuşite sunt: „Moartea domnului Lăzărescu” (2005, R. Cristi Puiu), „A fost sau n-a fost” (2006, R. Corneliu Porumboiu), „Poliţist, adjectiv” (2009, R. Corneliu Porumboiu).
De cele mai multe ori însă, incapabili de a înţelege lecţia „arată, nu spune”, scenaristii-regizori români manifestă un autism, o retardare dramaturgică ce compune un teatru în film, dar un teatru prost, în care se pare că monteurul a adormit în cabina de montaj sau că i s-au… citeşte

3 6
Lived_memories pe 22 decembrie 2012 22:48
nue nevoie sa zici, se vede clar ca bateti campii, si tu, si inexistentu
inexistentus pe 21 februarie 2013 08:04
Mai citeste o data articolul. N-ai priceput nimic.
inexistentus pe 12 Decembrie 2012 15:08
GAFELE DE DUPĂ DEALURI
Încă din debutul filmului, mănăstirea ne este prezentată ca având la intrare mesajul "crede şi nu cerceta". Niciunde nu se găseşte un astfel de mesaj în Scriptură sau în vreo carte de teologie. Expresia "crede şi nu cerceta" a fost atribuită creştinilor de către un filosof anticreştin, Celsus, prin secolul II, dar niciodată acceptată de Biserică, ci doar colportată de atunci şi până azi de către duşmanii creştinismului. E greu de crezut că ar exista azi monahi care să-şi însuşească o expresie anticreştină şi să o mai şi afişeze la vedere. Apoi faptul că maicile din obşte se adresează părintelui cu apelativul "tati", iar stareţei cu cel de "mami" este iarăşi un lucru ce nu are vreo legătură cu vocabularul monahal.
La aceste lucruri se adaugă numeroase alte elemente care sugerează o obşte ce trăieşte foarte riguros după canoane,… citeşte

3 6
carmenas pe 9 ianuarie 2013 14:16
Draga inexistentus, cred ca ai fost inexistent cand s-a prezentat cazul real. Acolo la Tanacu preotul scrisese pe gardul manastirii la intrare exact acest mesaj: "Aceasta este cas lui Dumnezeu, Interzis celor de alte religii, Crede si nu cerceta.." Mungiu nu a facut decat sa reia mesajul existent chiar in realitate nu l-a interesat daca el exista in Scripturi sau nu.
andreisri pe 15 decembrie 2013 23:47
frumos spus, apreciez ce ai scris defapt hai sa ne rezumam la o singura propzitie ca ar fi mult de discutat si nare rost cei ce stiu despre ce e vorba in film , o stiu nu mai e nevoie iar dupa cate vad cei ce nu stiu , ori sunt atei si le convine ori foarte retardati mintal sa inteleaga PUNCT. Filmul este facut la comanda petru a crea o imagine proasta a credintei noastre, care este tot mai mare.
lucianadam pe 15 Noiembrie 2012 16:00
Mun$iu?
Dl Mungiu reuseste sa transforme orice rahat din Romania in trufe albe sau negre ce se servesc la Berlin sau Cannes, cu un singur scop: de a mai smulge inca o pana, urs sau statueta. Eu unul m-am cam saturat de filmele lui cu aceasi tema de senzational: Socanta Romanie. Daca vreau sa ma sochez ma uit la stirile de la ora 5 si e suficient nu trebuie sa-mi faca Mungiu un film despre asta
3 6
existentus pe 23 noiembrie 2012 18:48
Super comentariu, Luciana !
anaandreea pe 12 decembrie 2012 00:13
pai da, poate de-asta a si luat premii... pentru ca intre stirile de la ora 5 si acest film sunt multe diferente majore. dar tu continua sa te uiti la stiri! e mai bine pentru noi toti!
AndreiMihai38 pe 25 Octombrie 2012 19:37
Un film "politic corect "!
Ma deranjeaza ipocrizia cu care Mungiu pretinde că e preocupat de "oamenii" despre care se vorbeşte în film şi acuză nedreptatea şi gravitatea faptele cu pricina.
Dar mai ales toţi papagalii care au prins încă o dată ocazia să mai tragă câteva înjurături "popilor" care încă mai cred în "exorcizari medievale".
Oare exorcizarile facute de Hristos erau biblice sau medievale?

Sunt ipocriţi în primul rând pentru că spre deosebire de acest caz singular şi nereprezentativ petrecut în societatea românească,
Există multe alte crime barbare şi oribile făcute de americani peste tot pe unde au războaie despre care ştim nu doar din romanele unor ziarişti ci mulţumită Wikileaks.

De ce nu a făcut Mungiu film despre crimele americanilor?
Putea să îi zică: "După bombe" ,sau "Dupa asalturi".
Oare nu ne… citeşte

3 10
mafalda pe 27 octombrie 2012 14:55
Cristian Mungiu si-a stabilit premiera filmului DUPA DEALURI pe 26 octombrie, adica exact in ziua de SF. Dumitru, in speranta ca in acea zi toata crema preotilor crestini vor fi la Patriarhie! Deci, se temea de o sabotare a premierei filmului sau din partea Bisericii Ortodoxe Romane. Dar de ce i-a fost frica lui Mungiu nu a scapat! Eu stiam, cu vreo saptamana inainte de premiera lui ca se pregateste o sabotare a filmului datorita mesajului sau anticrestin! Doar asteptam sa vad ce se va intampla… Si asta a fost sabotarea: cativa teologi crestini si cativa cineasti care nu il au la suflet pe Mungiu au pus mana de la mana si i-au bruiat premiera filmului cu defectiuni de proiectie si de sonorizare astfel incat premiera a fost un FIASCO si Mungiu a turbat! Crestinii se pot simti razbunati pe mesajul acestui film.
Sylvester77 pe 30 decembrie 2012 19:07
Nu zic ca nu e o posibilitate ca astfel de cazuri sa se intample intr-un locas al Domnului, dar trebuie sa fim constienti ca in mediul monahal orice abatere morala sau religioasa, de orice fel, e destul de rarisima, as zice 1/1000. In schimb in lumea dinafara oamenii s-au obisnuit deja cu pacatul, ba chiar l-au legalizat, deci procentul ar fi de aproape 1000/1000. E trist totusi ca din cauza acestui film, monahismul ortodox romanesc va fi reprezentat pe mapamond incorect sprijinit de acel minim procentaj. Un ambasador al celei de-a 7-a arte care va arata lumii o manifestare nerealista (accidentala) a unui cult religios dintr-o tara. Astfel, in subtilitatea crearii acestei pelicule s-a ascuns nu numai dorinta de a impresiona cu ceva nou cinefilii sau de a castiga faima si bani, motivele acestea culminand cu o lovitura adusa monahismului rasaritean, chiar daca producatorii si-au dat seama sau nu. Pacat.
Go1 2

Spune-ţi părerea despre

Pentru a scrie un review trebuie sa fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.

jinglebells