Domolul pe 11 August 2023 07:27
Orz pe gâște
Ai scris bine Cezărică. Eu aș mai adăuga că este penibil filmul acesta al doi-lea. Pare că un activist s-a gândit el cum să facă un film propagandistic cu care să le sucească mințile copiilor că a fi pionier este mare șmecherie. Fiindcă numai asta cred că aveau în cap activiștii, cum să racoleze mințile tinere. A găsit el cărțile astea în care un grup de copii se ascundeau să facă expediții în secret, ideile lui Chiriță sunt foarte bine scrise și atractive. Probabil că acel activist a pus gheara pe vechile cărți, pe Constantin Chiriță însuși , pe care l-au pus să scrie scenariu și cam atât s-au priceput. Că mai departe, realizarea filmului este penibilă, și-au bătut joc de spectatori cu multe cadre trase prin oraș apoi pe munte pe care apoi le-a pus într-un montaj aiurea, peste care au pus sonor prost amestecat cu penibilul postsincron,… citeşte
0 0
Iulidesprefilme pe 15 Mai 2023 17:00
Un serial bine realizat pentru adolescenți și nu numai, după romanele scriitorului Constantin Chiriță.
0 0
costa_cos pe 21 Ianuarie 2017 11:45
este un film deosebit ....este plin de visele copilariei ....cu o interpretare deosebita din care reiese acea bucurie a copilului ce transpune pe o pelicula o poveste fabuloasa ....ar trebui sa fie programat mai des pe micile ecrane
2 0
cezarika21 pe 09 Septembrie 2013 07:13
O adaptare puerilă a primului volum al excepţionalului roman pentru copii Cireşarii, mult prea scurtată şi cu accente propagandistice inserate subtil. Filmul începe cu o defilare de pionieri (interesantă ca document cinematografic, dar care nu avea ce să caute aici) sub tabloul tovarăşului Nicolae Ceauşescu în care se debitează lozinci în cunoscuta limbă de lemn a epocii, iar publicul aplaudă la unison ca la plenare. Deşi nişte amatori, copiii reuşesc să se descurce cu dezinvoltură în faţa camerei de filmat, spre deosebire de actorii profesionişti care joacă penibil (cu excepţia lui Ernest Maftei care are două scurte apariţii). Realizatorii filmului răpesc însă copiilor tocmai inocenţa vârstei.

Din cauza limitării timpului alocat acestei pelicule, secvenţele au trebuit să fie mult scurtate, iar aventurile sunt rezumate unde nu trebuie şi… citeşte

3 2
Daniel64 pe 15 septembrie 2013 19:44
As fi curios daca erai nascut cand s-a turnat acest film. Azi il vezi cu ochii omului blazat, care se asteapta la minim 5 bombe atomice si sute de impuscaturi pe ora. Ti-as fi sugerat sa vezi si Racheta Alba, dar probabil ar fi sub standardele dumitale.
cezarika21 pe 16 septembrie 2013 19:05
Referitor la sugestia dumitale, am văzut serialul Racheta albă, dar am citit şi cărţile Racheta Albă şi Stejara ale lui Ludovic Roman. Serialul Cristianei Nicolae a "reuşit" performanţa să îngroape farmecul celor două cărţi, dovedindu-se pueril şi buruienos. După spusele văduvei scriitorului Ludovic Roman, serialul realizat de Cristiana Nicolae l-a mâhnit mult pe scriitor, cu atât mai mult cu cât observaţiile sale nu au fost acceptate de producători. Mulţumesc din nou, mi-ai dat un nou exemplu de film care şi-a bătut joc de o operă literară plină de farmec.
defav pe 25 August 2013 01:31
Bun ,dar intr-adevar nu se ridica la nivelul cartilor, sint 5 carti fantastic de bune, le poti citi la orice varsta. S-au ecranizat doar primele 2 carti, prima cu aventurile din pestera, apoi e "Castelul fetei in alb" , apoi "teroarea alba", "teroarea neagra" si ultima la mare, nu mai stiu cum ii zice .In orice caz, cei din generatia 45-55 de ani stiu despre ce e vorba.
2 3
Pavel.F pe 07 Septembrie 2012 14:42
un film bun merita vazut................de la mine are nota 7.