ninthfloor59 pe 26 Iulie 2012 14:02
Aurora purta un maiou Valentino, era mama scufitei alergice la oua si isi masa metafizic prostata
Intro

Cronicarii NCR: Asteptati imposibilitatea comunicarii...
Postmodernismul: Why so serious?

Premize

Am vazut intr-un final anacronic Aurora. Laudat si rasinterpretat de un cronicar in cinci articole mi-am inchipuit un film mult mai interesant. La fel cu Inception: prezentat mind-blowing, dar gasit mind-boring. Aurora nu e boring, dar nici naucitor. Nu mi s-a parut nici slab, lung sau plictisitor, cum spune altcineva. Alex. Leo Serban s-a distrat copios pe seama personajului principal, dar fiind singurul din peisaj am crezut ca exagereaza. Toate citite, am abordat filmul cu seriozitate anticipind fiori pe sira spinarii, desi observasem de atitea ori ca personajele jucate de regizori aduc cu ele o nota de comicarie.

Experienta

Am renuntat la seriozitate inainte de scena cu autoexaminarea prostatei: tipul e un… citeşte

0 2
GBooya pe 23 August 2011 03:17
Nici nu stiu daca mi-a placut sau nu.Stiu ca a fost al naibii de lung,sunetul f prost si ca ii lipseste muzica si asta l-a facut si mai lung.Oricum parca e un plus fata de "dl Lazarescu".
0 2
cl24 pe 29 Ianuarie 2012 17:22
Subiectul este bine ales, ducand mult spre analiza personajelor, a gandurilor, insa filmul este mult prea lung ....
0 1
andu7zu pe 30 Iunie 2011 21:01
A iesit "umpic" cam bine pt media filmelor romanesti si asta e bine.....
0 1
p_bujor pe 04 Aprilie 2024 02:51
Film bun. E imposibil sa-ti placa sau sa intelegi filmul lui Puiu daca esti obsedat de Hollywood sau nu prea ti-a placut sa citesti carti. Sunt multi regizori, chiar si hollywoodieni, care au si jucat in filmele lor. Ce treaba are asta cu comunismul? Nicolaescu a facut filme acum 20-50 de ani si trebuie privite si incadrate in epoca lor, nu comparate cu productiile din prezent ale Hollywoodului. Cand spui ca tie ,,sila,, de filmele lui Nicolaescu iti strigi incultura.
0 0
Deceoare pe 03 Aprilie 2024 21:28
Concluzia după 38 de comentarii. Film plictisitor de lung și prost. Nu se știe ce a vrut să spună scenaristul și regizorul. Regizorul Puiu Cristi a vrut neapărat să îl imite pe Nicolaescu Sergiu, să regizeze, să se filmeze pe el însuși, să joace rolul principal. Tipic ceaușist. Cum spuneam: premii de casă Gopo, premiul unu - Puiu Cristi, premiul doi Puiu Cristi, premiul trei Puiu Cristi. Tipic Nicolaescu Sergiu. Să urmărești filmul ăsta de 180 de minute, adică trei ore, pe un post TV comercial cu pauze publicitare la 15-20 de minute.
0 0
Mihai147 pe 20 August 2023 13:04
Cristi Puiu e un regizor foarte bun, si un actor la fel de bun. Cam asa arata un criminal de la noi, tinand cont de noi ca popor si felul in care suntem, in mare parte a timpului niste brute fara inima fata de tot ce ne inconjoara, cum poate fi un criminal roman? Uite asa...
0 0
cosminlipsa pe 07 Noiembrie 2011 11:16
Un film lung si plictisitor care nu merita vazut...
0 0
Casy20 pe 23 Aprilie 2011 10:56
Mie imi plac foarte mult dramele ,dar aceasta drama este una din cele mai bune din acest an:D
Da este foarte tare si trebuie sal vedeti:D:P

0 0
monallyssia pe 27 Martie 2012 23:26
Un prilej de meditatie
Un film la care eu personal, meditez. Am considerat ca punct forte al filmului, analiza psihologica a personajului principal, un tip in mentalitatea caruia, psihoza si principiile unui cetatean onorabil se impletesc "armonios", pe marginea efectelor unui divort neacceptat.Scenele lungi care il priveau individual pe criminal nu m-au plictisit, le-am considerat un mod de investigare contemplativa a reactiilor acestuia.
Mi-a placut indeosebi naturaletea dialogurilor de fond din diferitele situatii create in jurul personajului principal, si mai ales sfarsitul filmului; modul calm, metodic, in care personajul vorbeste la politie, informeaza cu exactitate, ii critica pe ofiterii care il bruscheaza si se fereste de curent.
Punctele slabe ale filmului au fost dupa parerea mea, lipsa coloanei sonore-am mai vazut aceasta procedura si la alte filme romanesti actuale si nu pot intelege… citeşte

1 5
Crynick pe 01 Mai 2011 20:21
greu cu tehnica in timisoara
ma asteptam sa fie bun si asa a si fost.

Dar,conditiile in care am vazut filmul au fost foarte proaste.Proiectarea a reusit doar dintr-a 3-a incercare,a lipsit o parte foarte importanta din film(in care era si prima crima),iar a doua jumatate din film,cea mai importanta,s-a vazut fara o treime din partea de sus a imaginii(adica personajele apareau fara cap).

Filmul a fost proiectat la Cinema STUDIO din TIMISOARA.

1 5
Doar.Sucre pe 1 mai 2011 23:19
Deci , eu nu am fost in viata mea la Studio si vroiam sa merg la Aurora , nu-i nimic , ca tot o musc eu la vre-un film acolo , de curiozitatea cinematografului.
Doar.Sucre pe 2 mai 2011 15:42
Inafara de iarna , imi place de fiecare data sa merg mai bine la Timis decat la MOL , imi da senzatia de o adevarata cladire cinematografica , chiar daca e in paragina . O sa ma risc (cred) si o sa ma duc la Burlesque: Vis împlinit la Studio , de curiozitate , si film dar si sala. Eu nu intelegeam de ce ,,pica filmul" mi-am dat seama ca sunt vechi proiectoarele deabea cand am vazut filmul ,,Bastarzi fara glorie" . Gata ca fac ceat aici.
elmedico pe 27 Iunie 2011 21:06
Un film interesant, mai ales prin rolul jucat foarte bine de Cristi Puiu, dar cred ca este un pic cam lung!
1 3
Rippa pe 08 Martie 2014 15:20
Un adevarat test de rezistenta de 3 ore :-<
Daca eram in locul lu’ Nenea Puiu mai bagam vreo 2 ore de priviri in gol, discutii despre zugraveli, plimbari de colo colo, etc. Daca ai vazut ultimele 20 de minute, poti sa spui ca ai vazut tot filmul...

1 2
nciprian88 pe 08 Septembrie 2012 01:25
Film romanesc tipic. O adevarata proba de rezistenta in incercarea de a deslusi ceea ce incearca regizorul si personajele sa transmita. Probabil publicul tinta al acestui film nu se regaseste printre telespectatorii romani, intrucat infatiseaza un anume tip de personaje, discutii, situatii care se doresc a fi autohtone, dar pe care doar un strain, cineva care nu e familiarizat cu societatea romaneasca, ar putea sa le accepte ca fiind autentice, ceea ce ne lasa pe noi, cei care traim in lumea ce se vrea oglindita in film, doar cu putine personaje ce par a se potrivi, si niste "piesaje" familiare. Poate si cu morala unei fabule ciudate, sinistre chiar.
1 2
lazar90 pe 27 Martie 2012 12:47
se duc anii...aurorelor noastre
filmat la începutul lui 2009, premieră la Cannes în 2010, premieră in Ro. la începutul lui 2011, premiat la Gopo la începutul lui 2012...
foarte ”antrenant” parcurs...

1 2
mihaimeda pe 04 Aprilie 2011 00:12
Un experiment al lui Puiu care a reusit. Pentru ca asta este Aurora, un experiment, nu un film. Iar mie mi-a placut. Puiu este de departe cel mai bun regizor roman al momentului.
1 2
benhack pe 03 Ianuarie 2021 00:34
N am rezistat nici o oră măcar....În afară de scula lui Puiu , scarpinatul prostatei și mediul în care trăim, trăiam nimic de remarcat. Nota criticului, apoi chiar premiile deplasate complet. Nu cred că l voi viziona vreodată complet.
1 0
user-5e4325a8013a6 pe 12 Februarie 2020 00:12
Bai puiule,ne-ai plictisit inutil cu mizeria ta de film,ai stricat și pelicula degeaba.despre mutra ta ce sa mai spun,cere palme la greu.
1 0
lucianpaul pe 05 Aprilie 2014 19:53
fara nota
si daca domnul regizor a facut acest film la misto. as pune un pariu si zau ca as vrea sa l pierd pentru ca altfel se face risipa de prea multe pareri (pro sau contra, nu conteaza). se ia o situatie reala a zilelor noastre se pune personaj principal o persoana educata (foarte important, pentru ca daca era un incarcator descarcator din ferentari se termina filmul in 15 min) se lungeste (se fierbe la foc mic) 3 ore, se lasa impresia ca nu oricine intelege marea problema….si gata, marele film. comparatia fata de Calauza este total exagerata. iar cind stii ca te doare fundul de la stat pe scaun inseamna ca filmul nu pera si a atins menirea .
1 0
fosfo pe 10 Decembrie 2013 17:06
in filmele romanesti nu conteaza subiectul. singurul lucru important e ca regizorul sa le demonstreze tuturor cat de inteligent este. asa se nasc mizerii gen aurora.
1 0
FlaviuDeva pe 24 Martie 2013 15:52
Paroxismul plictiselii
Nu stiu ce substraturi tot incearca unii sa ne explice ca au inteles ei, dar este un monument de plictiseala. Si eu ma uit la film romanesc si european.
Cum sa faci, timp de 3 ore, ca personajul principal abia sa ingane trei vorbe. Toti vorbesc in film, mai putin personajul principal. Si apoi clasic filmului romanesc trebuie sa privim cum se mananca. Nu e film romanesc daca personajele nu manaca. De cateva ori. Si daca se poate sa apara in pielea goala, sau macar sumar imbracate, ca doar vrem sa aratam ca nu avem inhibitii. Suneul prost, dialogurile abia se aud, dar zomotul ambiental dat la maxim. De fapt cand ne paste plictiseala se schimba cadrul si trecea vreun tramvai sau autobuz cu sonorul la maxim ca sa ne readuca la realitate. Dragilor, care apucati sa cititi comentariul acesta, nu va uitati la film. Iar care vor sa caute intelesuri ascunse in orice tampenie de film...… citeşte

1 0
margott pe 16 Martie 2012 14:12
Mie mi-a placut, iti solicita deopotriva atentia (pentru a nu pierde nimic dat fiind faptul ca inca de la inceputul filmului sunt prea putine informatii despre personajul lui Puiu), inteligenta pentru a pune cap la cap informatiile servite cu zgarcenie, curiozitatea, si nu in ultimul rand rabdarea.
2 4
psihologu pe 26 Ianuarie 2012 09:30
un suicid la nivel comercial
În loc să umple povestea cu muzică şi trucuri narative familiare thriller-ului, Puiu amplifică tensiunea prin absenţă, creînd momente dificile prin tăceri îndelungi, câteva replici – înainte ca arma să se descarce, schimburile sunt de-a dreptul banale – şi un apartament gol. Doar spre sfârşit realizezi că şi acest om a fost golit pe dinăuntru.

Un film slabut...

2 2
MrJuVe pe 31 Martie 2011 15:23
Prima impresie nu este tot timpul cea corecta!
Capo doperă. . .
4 7
andreisri pe 05 Februarie 2012 23:37
andreisri
De obicei dau note mai mari la filme romanesti mi se pare normal din anumite puncte de vedere dar acest film lasa cu totul, si cu totul de dorit nu folosesc eu termenii pe care ii folositi voi in comentari, dar spun ca filmul e slab rau .....jumatate din film actorul principal abia daca scoate 20 de cuvinte asta inseamna 1 ora si ceva :)) pe de alta parte cred ca l au lungit prea mult ....acest film putea dura 1 ora si 15 minute maxim dupa parerea mea au detaliat nimic. slab NU RECOMAND
4 0
bovoro pe 28 Martie 2012 10:53
Aproape trei ore de film... Cu toate ca inainte de a-l vedea am incercat sa-mi elimin din minte orice idee preconceputa, cu toate cronicile favorabile pe care le-am citit inainte de vizionare, cu toate ca mi-au placut filmele anterioare ale lui Puiu, trebuie sa spun ca Aurora nu mi-a placut. Asta e..., poate n-am avut dispozitia necesara ca sa pot urmari cu atentie cadrele luuungi in care practic nu se intampla nimic, sau cel putin pare sa nu se intample nimic. Am fost excedat de plimbarile interminabile ale personajului lui Puiu pe strazile Bucurestilor, de scena dusului din apartamentul sordid al acestuia, in fine, de tot restul de scene complet inutile, sau care puteau fi comprimate in asa fel incat privitorul sa nu se plictiseasca. Astea ar fi partile care nu mi-au placut din filmul asta. De cele care mi-au placut nu mai vorbesc, pentru ca au facut-o altii. Ma enerveaza ca a trebuit… citeşte
5 2
distrugator pe 07 Martie 2011 09:40
pros uraT SLAB SCARPOS FIL DE NOTA 1 NU MERITA SA STE IN PREMIERA
7 25
nemotoujours pe 13 martie 2011 18:34
CAND O SA CONTINUI CLASA A 2-A GIMNAZIALA? POATE REUSESTI SA INVETI SA SCRII SI TU.E,SI ATUNCI...VA FI EVENIMENT MAAAARE!POATE SI INTELEGI CE VEZI!
Costirik pe 14 martie 2011 00:44
e doar un copil nu are rost sa te iei de el ca nu intelege;)
Mr.X pe 05 Aprilie 2012 13:02
Unul dintre cele mai slabe filme românești din ultima vreme. Un film care dureaza 3 ore pentru a spune o poveste ce putea fi rezumata in 20 de minute, un film in care personajul principal enervează la culme și vorbește de 5 ori în tot filmul, un final sec care nu clarifică nimic plus o mulțime de scene plictisitoare, lungi și irelevante. Sincer, nu știu cum așa ceva poate fi considerat de unii o capodoperă
7 4
MrPinguin pe 27 mai 2012 16:38
Poate ca sunt snobi?